2017-07-04, 23:10
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du säger nu att den bara "är", men tidigare pratade du om hur samhället hjärntvättar kvinnor att vara det ena eller det andra.

Jag säger inte att kvinnor inte blir kåta, men det blir ju absurd att vilja sätta en likhetstecken med kåtheten från mäns, då varesig anatomin, hjärnstrukturen eller hormonerna som aktiverar kåtheten är de samma.

Sedan är manifestationerna av manlig kåthet överväldigande när det gäller allt från tafsningar, sexualköp, partners homosexuella har, porrkonsumption, våldtäkter, osv.

Inte riktigt en fantastisk rad av bedrifter som ni kvinnor borde försöka tävla emot. Så varför denna jakt efter att sätta man=kvinna?
Du har enormt tålamod som skriver med en person som sätter mycket ord i munnen på en. Som du ser ska det handla om henne som alltid.
Citera
2017-07-04, 23:12
Medlem
Citat:
Du säger nu att den bara "är", men tidigare pratade du om hur samhället hjärntvättar kvinnor att vara det ena eller det andra.

Jag säger inte att kvinnor inte blir kåta, men det blir ju absurd att vilja sätta en likhetstecken med kåtheten från mäns, då varesig anatomin, hjärnstrukturen eller hormonerna som aktiverar kåtheten är de samma.

Sedan är manifestationerna av manlig kåthet överväldigande när det gäller allt från tafsningar, sexualköp, partners homosexuella har, porrkonsumption, våldtäkter, osv.

Inte riktigt en fantastisk rad av bedrifter som ni kvinnor borde försöka tävla emot. Så varför denna jakt efter att sätta man=kvinna?

Anledningen till att män i högre utsträckning våldtar är för att de har bättre förutsättningar för att göra det.
Tafsa gör dem för att de vill och vet att de kan, är inte kvinnan med på det är det bara att ge henne på käften.
Sexualköp kommer nog bli vanligare bland kvinnor.
Kvinnor med många partners är slampor. O.s.v.

En kvinna måste göra en man upphetsad. Annars blir det inget sex. Det räcker inte med att hon är kåt.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-07-04 kl. 23:20.
Citera
2017-07-04, 23:19
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:

Ja den är. Men både kvinnlig och manlig sexulitet påverkas av förväntningar på densamma (finns gott om män som känner en press att vara ständigt redo eller kåta även om de inte är det.) och det finns en förväntan på kvinnor att föredra romantik. Socialt tryck påverkar oss, på samma sätt som tex matvanor påverkas (annars hade någon knappast uppfunnit chiapudding och kvargbearnaise)
Citera
2017-07-04, 23:27
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Ja den är. Men både kvinnlig och manlig sexulitet påverkas av förväntningar på densamma (finns gott om män som känner en press att vara ständigt redo eller kåta även om de inte är det.) och det finns en förväntan på kvinnor att föredra romantik. Socialt tryck påverkar oss, på samma sätt som tex matvanor påverkas (annars hade någon knappast uppfunnit chiapudding och kvargbearnaise)

Du sa nyss att kvinnlig sexualitet bara "är", nu säger du återigen att kvinnor känner social tryck då de förväntas föredra romantik.

Hur ska du ha det?

https://www.psychologytoday.com/blog/evolution-the-self/201205/the-triggers-sexual-desire-men-vs-women

Citat:
Additionally, the authors talk about male desire as “a solitary affair.” That is, the single-minded pursuit of sexual arousal can exist totally independent of a relationship. “Getting off” as such has precious little to do with emotional intimacy. A man can sit alone, half-mesmerized before his computer screen, as he intently clicks on images and videos in his hunt for what will immediately ignite his libido.

Unlike his female counterpart, he gives little or no thought to actually sharing his erotic predilections or experiences with friends. And searching for stimuli that will engender or enhance sexual excitement (and ultimately create a most pleasurable dopamine release) is quite apart from any tender feelings, or craving for a genuinely intimate human attachment. Literally—and symbolically—it’s masturbatory: sex for one. When in the next post I take up female sexual desire, I’ll show how women are far less turned on by erotic images than by particular kinds of relationships (as they’re typically dramatized, or exaggerated, in romance novels). Such fictive relationships can inflame their imagination with a strange sort of romanticism—however outrageous or hazardous their fantasies might be (at its extreme, think blood-sucking, yet love-stricken, vampires).

To the authors, Fudd is “solitary, quick to arouse, goal-targeted, driven to hunt . . . and a little foolish” (p. 61). In other words, two-dimensional: the very emblem of a man whose “trigger-happy” brain forever resides between his legs.
Citera
2017-07-04, 23:28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Du sa nyss att kvinnlig sexualitet bara "är", nu säger du återigen att kvinnor känner social tryck då de förväntas föredra romantik.

Hur ska du ha det?

https://www.psychologytoday.com/blog/evolution-the-self/201205/the-triggers-sexual-desire-men-vs-women
Det ena utesluter inte det andra, och även män påverkas. Det betyder alltså inte att kåthet och lust inte är något grundläggande.
Citera
2017-07-04, 23:33
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det ena utesluter inte det andra, och även män påverkas. Det betyder alltså inte att kåthet och lust inte är något grundläggande.

Tala för dig själv, sociala förväntningar påverkar inte min kåthet ett dugg.

Citat:
And the way the male sexual brain is constituted (as long, that is, as testosterone levels remain sufficiently high, or one’s personal, non-sexual ideals are suspended), the pursuit of sexual stimulation remains undiscouraged and unfaltering. One might almost say, indomitable.
Citera
2017-07-04, 23:36
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Tala för dig själv, sociala förväntningar påverkar inte min kåthet ett dugg.
Nej kanske inte din. Men jag vet många killar som upplever en press på att alltid prestera vilket påverkar en Hel del.
Citera
2017-07-04, 23:39
Medlem
Kvinnors sexualitet finns men den kan mycket lättare en männens störas ut med att kvinnor antar olika känslor.

Även då de är opåverkade har de inte lika stark drift eftersom de inte är villiga att betala lika mycket som män.

Som exempel gifter sig inte rika kvinnor i samma utsträckning som rika män. Utan tvärtom de ser rikedomen som en möjlighet att vara fri.

Fast det finns undantag t.ex finns det kvinnor som är helt besatta av svarta män en kvinna som var med doktor Phil på TV hade betalat omkring en halv miljon för att gifta sig med en från Nigeria.
Citera
2017-07-04, 23:49
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Nej kanske inte din. Men jag vet många killar som upplever en press på att alltid prestera vilket påverkar en Hel del.
Gör du det eller du säger så för att sälja din idé? Du kan inte relatera till män. Det kan inte feminister.
Citera
2017-07-04, 23:51
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Gör du det eller du säger så för att sälja din idé? Du kan inte relatera till män. Det kan inte feminister.
Jag har manliga vänner. Och jag har varit tillsammans med män. Och jag vet att killar kan känna en press på att ha ett hårt stånd, stor kuk, och prestera. Även män är osäkra och känner press pga normer, och det håller du nog med om.
Citera
2017-07-04, 23:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag har manliga vänner. Och jag har varit tillsammans med män. Och jag vet att killar kan känna en press på att ha ett hårt stånd, stor kuk, och prestera. Även män är osäkra och känner press pga normer, och det håller du nog med om.

Jag satte en norm på 15 minuter mellan omgånger när jag var 20, nu när jag är 30 kan inte hänga med i normerna jag själv satte åt mig själv och tar minst två gånger längre tid.

Men jag har aldrig sökt vad som egentligen är samhällets normer för god prestation. Män är egentligen ganska ointresserade i andras tyckande om deras sexualitet, sexet för sexets skull är mottot.
Citera
2017-07-04, 23:58
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag satte en norm på 15 minuter mellan omgånger när jag var 20, nu när jag är 30 kan inte hänga med i normerna jag själv satte åt mig själv och tar minst två gånger längre tid.

Men jag har aldrig sökt vad som egentligen är samhällets normer för god prestation. Män är egentligen ganska ointresserade i andras tyckande om deras sexualitet, sexet för sexets skull är mottot.
Jag håller nog inte med om det riktigt. Män är ganska bekymrade över prestation, och vill som andra bli accepterade. Sedan blir väl både män och kvinnor med åldern förhoppningsvis mer bekväma i sig själva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in