2017-07-08, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag vet inte om jag håller med dig när det gäller en seriös livspartner. Där är det nog rätt lika. Men gäller det att få knulla så har unga tjejer lättare än unga killar. Men det betyder inte att tjejer och killar gillar samma saker. Tjejer efterfrågar tillfälligt sex med en främling mer sällan än killar.

Hela diskussionen blir som att jämföra äpplen och päron.

Jo så är det nog. För att få ett ligg räcker det med att ha en fitta men för att få en kille att stanna så måste man ha något att erbjuda.
Citera
2017-07-08, 22:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Jo så är det nog. För att få ett ligg räcker det med att ha en fitta men för att få en kille att stanna så måste man ha något att erbjuda.

Korrekt. Trevligt att vi är överens, men jag har alltid gillat fin-skor... hehe...
Citera
2017-07-08, 22:08
Medlem
Citat:
Det kan vem som helst påstå på nätet utan belägg.
Du behöver självklart inte tro mig. Du kan enkelt testa genom att regga dig på en sexkontaktsida så ser du att de flesta 40 åriga kvinnor har ett högre sexuellt marknadsvärde än män i alla åldrar. Det är allmänt känt att sexmarknaden är kvinnornas marknad.

Citat:
Ja, men sexuellt marknadsvärde för kvinnor är inte samma sak som sexuellt marknadsvärde för män. Det är två olika saker. Sexuellt marknadsvärde är ett bredare begrepp än hur lätt och hur ofta någon kan få ligga.
Sexuellt marknadsvärde är ditt sexuella värde på sexmarknaden. Det du gör är att blanda ihop en persons sexuella marknadsvärde med en persons ekonomiska marknadsvärde. Har kvinnan sex med dig utan ekonomisk vinning så är ditt sexuella värde högt, har kvinnan sex med dig för pengar så är ditt ekonomiska värde högt.

Citat:
Tja, jag har 60 akademiska poäng i statistisk metod och inferensteori. Jag tror att begreppet genomsnitt, medelvärde och väntevärde behandlades typ dag 1.
Vad bra, då förstår du lika väl som jag vad det innebär att en genomsnittlig 20 årig kvinna har ett högre sexuellt marknadsvärde än en genomsnittlig 45 årig man.

Citat:
Då hävdar jag att du definierar det sexuell marknadsvärdet för snävt.
Nej, det är du som felaktigt utvidgar begreppet sexuellt marknadsvärde till att även omfatta ekonomiskt värde och "att få sin vilja igenom i största allmänhet".
Citera
2017-07-08, 22:10
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Kan det finnas ett mellanting, inte det som jag anser som manlig men inte heller toffel?

Är svårt då jag faktiskt inte diskuterat detta med mina vänner så kan som vanligt bara tala för mig själv.
Jag blev lyckligare av att hitta min roll som traditionell. Kanske gäller övriga kvinnor med?
Att de som jobbar deltid är lyckligare är inte konstigt, blir väl för mycket för en del att jobba heltid och ta hand om hemmet.
Med tanke på att fler kvinnor än män är sjukskriva, kan det vara så att vissa kvinnor inte är gjorda för att jobba heltid utan passar bättre med att ta hand om hemmet?

Inte som jag anser är manliga.

Det finns några som tror sig kunna förklara bättre för kvinnor varför de är olyckliga.

Jag har personligen mina förklaringar, närmare din egen tes, men jag anser inte mig äga en universal förklaring som överanstämer med alla kvinnor.

Tillslut är en feminism som inte klarar av att utgå att kvinnor är alla individer med tvärs olika "mål i livet"/temperament en djupt kvinnofientlig feminism.

Vad är din åsikt om fingrar annars? Hur långt får de gå utan att du förlorar respekten för en mans manlighet?
Citera
2017-07-08, 22:13
Avslutad
Citat:
Korrekt. Trevligt att vi är överens, men jag har alltid gillat fin-skor... hehe...

Hehe, har för mig att jag såg en tråd om finskor på Flashback och klickade in, då handlade den om fin-skor. Inte alls lika intressant.
Citera
2017-07-08, 22:16
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Du behöver självklart inte tro mig. Du kan enkelt testa genom att regga dig på en sexkontaktsida så ser du att de flesta 40 åriga kvinnor har ett högre sexuellt marknadsvärde än män i alla åldrar. Det är allmänt känt att sexmarknaden är kvinnornas marknad.

Måste jag upprepa att sexuellt marknadsvärde inte är samma sak som responsen någon får på en dejtingsida? När det gäller ditt värde så misstror jag dig inte, men jag ställer mig avvaktande och skeptisk.

https://www.youtube.com/watch?v=UmAgdCMcW-4

Citat:
Sexuellt marknadsvärde är ditt sexuella värde på sexmarknaden. Det du gör är att blanda ihop en persons sexuella marknadsvärde med en persons ekonomiska marknadsvärde. Har kvinnan sex med dig utan ekonomisk vinning så är ditt sexuella värde högt, har kvinnan sex med dig för pengar så är ditt ekonomiska värde högt.

Nej, jag blandar inte ihop begreppen, då mannens ekonomiska marknadsvärde är starkt korrelerat med hans sexuella marknadsvärde.

Citat:
Vad bra, då förstår du lika väl som jag vad det innebär att en genomsnittlig 20 årig kvinna har ett högre sexuellt marknadsvärde än en genomsnittlig 45 årig man.

Nej, det finns ingen självklarhet i det påståendet.

Citat:
Nej, det är du som felaktigt utvidgar begreppet sexuellt marknadsvärde till att även omfatta ekonomiskt värde och "att få sin vilja igenom i största allmänhet".

Som jag skrev tidigare så finns en stark korrelation (och även kausalitet) mellan en mans ekonomiska marknadsvärde och det sexuella. Jag säger inte att detta är den enda faktorn, men den är mycket betydelsefull.
Citera
2017-07-08, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det finns några som tror sig kunna förklara bättre för kvinnor varför de är olyckliga.

Jag har personligen mina förklaringar, närmare din egen tes, men jag anser inte mig äga en universal förklaring som överanstämer med alla kvinnor.

Tillslut är en feminism som inte klarar av att utgå att kvinnor är alla individer med tvärs olika "mål i livet"/temperament en djupt kvinnofientlig feminism.

Vad är din åsikt om fingrar annars? Hur långt får de gå utan att du förlorar respekten för en mans manlighet?

Samma här. Finns väl kvinnor som tycker att diska och städa är pest och pina, vem är jag då att komma och säga att de skulle bli lyckliga om de gjorde allt arbete hemma?

Vill inte bli fingrad men jag tar det inte lika seriöst som att slicka. Skulle inte dissa en kille för att han ville fingra mig men jag skulle förklara för honom varför jag inte vill att han gör det om han förstår min poäng och håller med så kan vi fortsätta som inget har hänt.
Annars passar vi inte ihop.
Citera
2017-07-08, 22:36
Medlem
Citat:
Måste jag upprepa att sexuellt marknadsvärde inte är samma sak som responsen någon får på en dejtingsida? När det gäller ditt värde så misstror jag dig inte, men jag ställer mig avvaktande och skeptisk.

https://www.youtube.com/watch?v=UmAgdCMcW-4
Hur högt eller lågt ditt sexuella marknadsvärde är avgörs av hur lätt eller svårt du har att få sex. Svårt för dig att testa hur högt det sexuella marknadsvärdet är för en kvinna IRL, men det korrelerar med hur det ser ut på nätet.

Citat:
Nej, jag blandar inte ihop begreppen, då mannens ekonomiska marknadsvärde är starkt korrelerat med hans sexuella marknadsvärde.
Du ser, du gör själv en uppdelning mellan sexuellt marknadsvärde och ekonomiskt marknadsvärde. Det vi pratar om här nu är det sexuella marknadsvärdet, inte det ekonomiska. Har kvinnan sex med dig utan ekonomisk vinning så är ditt sexuella värde högt, har kvinnan sex med dig för pengar så är ditt ekonomiska värde högt.

Citat:
Nej, det finns ingen självklarhet i det påståendet.
Ut i verkligheten (utan att betala för sexet) så blir det självklart även för dig.

Citat:
Som jag skrev tidigare så finns en stark korrelation (och även kausalitet) mellan en mans ekonomiska marknadsvärde och det sexuella. Jag säger inte att detta är den enda faktorn, men den är mycket betydelsefull.
Återigen så gör du själv en uppdelning mellan sexuellt marknadsvärde och ekonomiskt marknadsvärde. Den uppdelningen är korrekt, för det är inte samma sak.
Citera
2017-07-08, 22:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hur högt eller lågt ditt sexuella marknadsvärde är avgörs av hur lätt eller svårt du har att få sex. Svårt för dig att testa hur högt det sexuella marknadsvärdet är för en kvinna IRL, men det korrelerar med hur det ser ut på nätet.

Nej, det stämmer inte. Du lägger alltför stor vikt vid fysiskt utseende när det gäller män. Män är fertila hela livet, samtidigt som kvinnors fertilitet faller hela tiden. Risken för missbildningar hos kvinnor ökar markant och exponentiellt efter 25-års ålder. Detta är faktum, och det påverkar mäns val på ett biologiskt och evolutionärt plan.

Citat:
Du ser, du gör själv en uppdelning mellan sexuellt marknadsvärde och ekonomiskt marknadsvärde. Det vi pratar om här nu är det sexuella marknadsvärdet, inte det ekonomiska. Har kvinnan sex med dig utan ekonomisk vinning så är ditt sexuella värde högt, har kvinnan sex med dig för pengar så är ditt ekonomiska värde högt.

Att påvisa en korrelation är motsatsen till att gör en uppdelning. Det är att påvisa ett samband. Det du talar om är statistiskt oberoende faktorer. Mäns sexuella makt och deras ekonomiska status är inte oberoende av varandra.

Citat:
Ut i verkligheten (utan att betala för sexet) så blir det självklart även för dig.

Den tydliga skiljelinje du drar mellan betald sex och obetald sex är i själva verket en gråzon.

Citat:
Återigen så gör du själv en uppdelning mellan sexuellt marknadsvärde och ekonomiskt marknadsvärde. Den uppdelningen är korrekt, för det är inte samma sak.

Detta har jag redan svarat på, även tidigare i detta inlägg.
Citera
2017-07-08, 22:55
Bannlyst
WordWarrior du lever i en fantasivärld. Jag är snart 29 bast, har antagligen legat med fler än alla i denna tråd tillsammans, allt ifrån 17åringar till 40.

Jag är en av få som påstår att en mans sexuella värde är som starkast mellan 25 och c:a 36, men sedan faller det rätt fint.

Man måste vara rejält verklighetsfrånvänd om man på fullaste allvar tror att den vardaglig 45årig man har samma sexuella marknadsvärde som en alldaglig 20årig brud.

Köttmarknaden är kvinnans marknad, hon kommer från ålder 14 till ålder 50+ alltid ha fler valmöjligheter än män, i de flesta fall något så ofantligt många fler valmöjligheter.

Du snackar mycket om pengar, men det handlar mest om "provider värde", dvs cuckold material som ska finnas där för att bidra med resurser - medan kvinnan kan lalla runt och knulla heta 28åriga bad boys med tatueringar och steroidpumpad armar.

Sexuell prime för män börjar någon gång i mitten av 20 och slutar någon gång i mitten av 30, påstår man att en 45årig man har samma sexuella marknadsvärde som en 20årig kvinna så är man helt lost och har förlorat all form av förtroende i frågan.
Citera
2017-07-08, 23:05
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
WordWarrior du lever i en fantasivärld. Jag är snart 29 bast, har antagligen legat med fler än alla i denna tråd tillsammans, allt ifrån 17åringar till 40.

29 år är en snorgärs. Du har en mycket begränsad livserfarenhet. Hur många du påstår att du har legat med har ingen betydelse. Nej, du har inte legat med fler än mig. Högst osannolikt.

Citat:
Jag är en av få som påstår att en mans sexuella värde är som starkast mellan 25 och c:a 36, men sedan faller det rätt fint.

Det går tvärs emot vetenskapliga studier och kan intuitivt anknytas till att män är fertila i större delen av sitt liv, samtidigt som kvinnas fertilitet faller exponentiellt varje dag efter 25 år. Inte bara chansen att bli gravid, utan även risken för missbildningar hos fostret. Detta är faktum. Vad du kommer med är bara lösa påståenden.

Citat:
Man måste vara rejält verklighetsfrånvänd om man på fullaste allvar tror att den vardaglig 45årig man har samma sexuella marknadsvärde som en alldaglig 20årig brud.

Jaså, vad har du för objektiva och vetenskapliga argument för detta?

Citat:
Köttmarknaden är kvinnans marknad, hon kommer från ålder 14 till ålder 50+ alltid ha fler valmöjligheter än män, i de flesta fall något så ofantligt många fler valmöjligheter.

Det stämmer inte. Köttmarknaden är mannens marknad efter 30 år, precis som sexual market value grafen visar.

Citat:
Du snackar mycket om pengar, men det handlar mest om "provider värde", dvs cuckold material som ska finnas där för att bidra med resurser - medan kvinnan kan lalla runt och knulla heta 28åriga bad boys med tatueringar och steroidpumpad armar.

Pengar har ett bättre provider value än muskler. Du kan köpa pumpade livvakter för pengar, eller hur?

Citat:
Sexuell prime för män börjar någon gång i mitten av 20 och slutar någon gång i mitten av 30, påstår man att en 45årig man har samma sexuella marknadsvärde som en 20årig kvinna så är man helt lost och har förlorat all form av förtroende i frågan.

Tvärtom, evolutionär psykologi och biologi står helt och hållet på min sida, oavsett vad du anser.
Senast redigerad av WordWarrior 2017-07-08 kl. 23:08.
Citera
2017-07-08, 23:14
Medlem
Citat:
Nej, det stämmer inte. Du lägger alltför stor vikt vid fysiskt utseende när det gäller män. Män är fertila hela livet, samtidigt som kvinnors fertilitet faller hela tiden. Risken för missbildningar hos kvinnor ökar markant och exponentiellt efter 25-års ålder. Detta är faktum, och det påverkar mäns val på ett biologiskt och evolutionärt plan.
För det sexuella marknadsvärdet spelar det ingen roll om du är fertil eller inte. För ditt marknadsvärde som partner till någon som vill skaffa barn så är fertilitet däremot av hög betydelse. Lust till sex och lust att skaffa barn är inte samma sak. Sexuellt marknadsvärde handlar om sex- inte om pengar och barn.

Citat:
Att påvisa en korrelation är motsatsen till att gör en uppdelning. Det är att påvisa ett samband. Det du talar om är statistiskt oberoende faktorer. Mäns sexuella makt och deras ekonomiska status är inte oberoende av varandra.
Sexuellt marknadsvärde och ekonomiskt marknadsvärde är två olika saker, och att du själv delar upp det bevisar att du är medveten om det. Återigen: Har kvinnan sex med dig utan ekonomisk vinning så är ditt sexuella värde högt, har kvinnan sex med dig för pengar så är ditt ekonomiska värde högt.

Citat:
Den tydliga skiljelinje du drar mellan betald sex och obetald sex är i själva verket en gråzon.
Nej, det är en stor skillnad mellan om någon vill ha sex med dig, eller om någon har sex med dig om den får betalt. Om en man och en kvinna går ut och frågar personer av motsatt kön om de vill ha sex så får kvinnan oerhört många fler ja än mannen, eftersom kvinnans sexuella marknadsvärde är högre än mannens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in