Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Jag har manliga vänner. Och jag har varit tillsammans med män. Och jag vet att killar kan känna en press på att ha ett hårt stånd, stor kuk, och prestera. Även män är osäkra och känner press pga normer, och det håller du nog med om.
Mmm för att det finns kvinnor som inte kan empatisera med mäns situation och det blir värre och värre pga av t ex feminismen och hur den genomsyrar media och påverkar destruktiva trender som kvinnor inte vågar gå emot pga av att de inte vill känna sig utfrysta.
Kvinnor påverkas lättare av grupptryck än män. Män är mer individer så om de skulle känna normpress så är det för att det finns white knights och galna kvinnor som du som vill pådyvla trams.
Jag har följt normer i yngre år i blidkningssyfte för att få saker att flyta på och inte för att det fall naturligt. Jag har trots detta endast varit med om en slakning under sex och det var ingen press. Det var för att jag började tänka hur jäkla kul historia min farsa och bror skulle ha som var i våningen under och sängen knakade som fan haha
Nej jag håller inte med.
Edit: glömde nämna att tjejen var inte besviken för slakningen kom efter runt 20 min så hon fick sitt.