2017-07-03, 18:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
http://sciencing.com/elephants-mate-4574022.html

Varför är det så problematiskt för dig att förstå dig på att det finns något som heter sexual selection? Hur går det emot din ideologiska övertygelse att djurhonor också väljer dess ungars gener?
Jag har aldrig sagt att honan inte väljer - tvärtom, honor väljer selektivt vilka de vill para sig med/ha sex med ... vilket är skilt från att de inte skulle ha sexualdrift, känna lust, vara kåta osv ...Vilket är vad ämnet handlar om.

Inte dina fiktiva föreställningar om köa, gruppsex och kopulerande djur.

Citat:
Självklart vill elefanthanarna det, det är honan som alltid är den selektiva. Jag argumenterar inte för att hanar har något emot att stå på kö.
Jo, precis det har du argumenterat emot.
Och att honan är selektiv är skilt från att hon inte skulle ha sexuldrift, vara kåt och ligga med olika hanar.

Citat:
Men lek finns för en anledning och existerar inte i ett vakuum. Varför instinkten formas för att börja med är det intressanta; t katter kan vilja leka med en tråd istället för att jaga råttor, men det betyder inte att det uppkom ur ett vakuum att katten just leker med tråden.
Återigen en utstickare från ämnet -- vill du diskutera katters lek så finns forumdelen "Husdjur".

Katter är för övrigt ett djur som inte bara parar sig med flera olika hanar under löp om tillfälle ges, utan dessutom kan bära fram kattungar från olika hanar i samma kull.

Citat:
Män ser på fotboll för att det är roligt, men varför tycker vi att det är roligt att se män jaga boll?
Nej "män" ser inte på fotboll. En del sportintresserade av båda könen både ser på sport och utövar sport däremot.

Citat:
Vad vi talar om här är instinkten att undvika ha sex med en man med svaga gener så att din unge som du kommer investera all energi på inte själv dör för att han är långsam och svag i en brutal Värld, liksom elefantungen ovan som blir uppäten av lejon.
Nej, vad du talar om är din inbillning att sådan instinkt skulle existera och styra människors sexlust.

Citat:
Du gör det enkelt genom att kvinnor/hone helt enkelt inte blir sexuellt upphetsade av män som anses svag genetisk material, det är inte en medveten process.
Och att det inte fungerar så vet vi ju.

Du får helt acceptera att om du nobbas handlar det om annat än amsagor.

Citat:
Fan, ok. Fick söka upp det vilket tog en tid (varför skulle jag ljuga om det?):

https://www.youtube.com/watch?v=0NzShMiqKgQ&t=2909s

Se gärna hela, det är intressant.
Inte ett dugg intressant faktiskt. Själv har jag matat en skatunge med mosad banan och vatten. Den gapar när något närmar sig näbben i tron att det är mat. Det kallas mätta hunger.
"Emotionell" kan jag dock inte alls påstå att den blev. Vet du ens vad ordet betyder?

Citat:
En metafor.
Trams med andra ord - eftersom det är en fullständigt usel metafor.

Citat:
Nej, du har otroligt fel. Instinkter är icke-lärd mekanism och är förprogrammerad:

http://breastcrawl.org/science.shtml
Jag har tillräckligt många barn för att veta att om man förlitar sig på barnens egna förmåga så kommer de att svälta ihjäl.

Återigen dock svårt att se kopplingen mellan diande bebisar och sexualdrift - och jag börjar fundera på vad för sjuka tankar som egentligen rör sig i din hjärna.
Vill talar om kvinnors sexualdrift, lust, kåthet, och du far iväg i djurhistorier och börjar prata om bebisar.

Citat:

Förstår du vad som menas med instinkter? Det som är förprogrammerad?
Till skillnad från dig så gör jag det - och jag vet att instinkter förändras över tid, samt att alla beteenden - vare sig hos människa eller djur - inte kan förklaras med instinkter.

Citat:
Tror du verkligen att män lär sig att bli sexuellt upphetsade till just kvinnor med kurvor? Förstår du att vi bär med oss saker som är förprogrammerade och inte inlärda?
Förstår du att alla män inte ens blir sexuellt upphetsade till just kvinnor med kurvor. Smaken hos olika män är väldigt delad, en del gillar kurviga andra inte, och alla män gillar inte ens kvinnor.

Citat:
Vart söker yngre män till äldre kvinnor? Visa mig hur vanligt det är med sådana relationer eller sexuella möten på något sätt?
Camilla Läckberg och kompani.
Utöver det kan du besöka olika datingsidor -- det är rätt vanligt att yngre män söker äldre kvinnor.

Citat:
Det är därför att när det finns två/tre hanar i flocken så är de alltid bröder, och därmed kan de acceptera att tillsammans försvara varandras genetiska material som om alla vore deras söner.
Nej, de är inte alltid bröder - utan ofta halvbröder eller inte ens det.

Jag orkar inte besvara din romaner av svammel.

Kvinnor har lust, sexualdrift och är kåta -- kvinnor precis som män ligger däremot inte med vem som helst för att det pockar på (därför blir du nobbad, inte för att kvinnor saknar lust)
Senast redigerad av micro113 2017-07-03 kl. 18:45.
Citera
2017-07-03, 18:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Min fiendes fiende är min vän tror jag. Eldunderstöd om du så vill.
På vilket sätt skulle det innebära att islam gav fördelar till kvinnor?
Det är ju en helt annan spekulation du är ute på nu.
Troligen en mer korrekt än att feminister skulle se fördelar för kvinnor med islam.
Citera
2017-07-03, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Kvinnor är inte antingen 25-åriga fotomodeller eller tandlösa 70-åriga tjockisar.

Men jag kan garantera att en tandlös överviktig 70-årig kvinna hade fått fler svar än en tandlös överviktig 70-årig man.

Skillnaden kanske är att den tandlösa överviktiga 70-åriga kvinnan med större sannolikhet har egna barn och barnbarn och därmed har mindre sannolikhet att drabbas av olika ensamhetssymptom. Och även om hon inte har egna barn så är det nog fler föräldrar som vill att Tant Agda ska sitta barnvakt åt deras barn än att Farbror Bosse ska göra det.

Det är så otroligt jävla sinnessjukt att vi fortsätter föda söner i samma omfattning som idag. Varför lagstiftar vi inte bara om "one son policy" liknande Kinas ettbarnspolitik?
Citera
2017-07-03, 18:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Man kan ju se det statistiskt och att hur mycket men gillar kvinnor kan säkert anses normal-fördelat och att medelvärdet i Europa är högre än i Mellanöstern där Islam finns.

Upplever du att män ser ner på dig ?
Att män "gillar" kvinnor är helt skilt från att de inte ser ner på kvinnor/hur de värderar kvinnor.
Citera
2017-07-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag noterar att du inte besvarar frågan fast den nu är ställd mer än en gång:

Vilka fördelar är det feminister skulle "inbilla sig" finns för kvinnor?

Eftersom alla feminister är individer så kan jag bara ge ett exempel på hur en fiktiv feminist tänker :

1. "Män har begått många orättvisor mot kvinnor, Jag hatar dem."

2. "Jag måste straffa dem"

3. "Vilka hatar mer män: Jo Islam"

4. "Tar vi hit massa män från Islam kommer de straffa männen i Sverige"

5. " Det kommer också bli svårare för män att ha relationer med kvinnor "

6. " Vad det kommer kännas skönt när männen drabbas"

Alltså fördelarna dessa feminister ser ,inbillar sig för kvinnor är att män får det sämre.
Idiotiskt resonerande som finns i hos några och det som är viktigt är att dessa inte har viktiga jobb som påverkar andra personer.
Citera
2017-07-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Skillnaden kanske är att den tandlösa överviktiga 70-åriga kvinnan med större sannolikhet har egna barn och barnbarn och därmed har mindre sannolikhet att drabbas av olika ensamhetssymptom. Och även om hon inte har egna barn så är det nog fler föräldrar som vill att Tant Agda ska sitta barnvakt åt deras barn än att Farbror Bosse ska göra det.

Det är så otroligt jävla sinnessjukt att vi fortsätter föda söner i samma omfattning som idag. Varför lagstiftar vi inte bara om "one son policy" liknande Kinas ettbarnspolitik?

Jo faktiskt skulle männen säkerligen bli lyckligare , om man reducera andelen män i samhället.
Citera
2017-07-03, 19:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Eftersom alla feminister är individer så kan jag bara ge ett exempel på hur en fiktiv feminist tänker :

1. "Män har begått många orättvisor mot kvinnor, Jag hatar dem."

2. "Jag måste straffa dem"

3. "Vilka hatar mer män: Jo Islam"

4. "Tar vi hit massa män från Islam kommer de straffa männen i Sverige"

5. " Det kommer också bli svårare för män att ha relationer med kvinnor "

6. " Vad det kommer kännas skönt när männen drabbas"

Alltså fördelarna dessa feminister ser ,inbillar sig för kvinnor är att män får det sämre.
Idiotiskt resonerande som finns i hos några och det som är viktigt är att dessa inte har viktiga jobb som påverkar andra personer.
Var i Islam skulle det finnas något som säger att "Islam hatar män"?

Ditt exempel är givetvis en kreation av dina egna förvirrade tankar och inget som någon feminist har uttryckt.

Jag undrar också, tror du att det bara är vita/västerländska snoppbärare som utgör kategorin "män"?
Citera
2017-07-03, 19:13
Medlem
Citat:
Var i Islam skulle det finnas något som säger att "Islam hatar män"?

Ditt exempel är givetvis en kreation av dina egna förvirrade tankar och inget som någon feminist har uttryckt.

Jag undrar också, tror du att det bara är vita/västerländska snoppbärare som utgör kategorin "män"?

Det är vanligt att män från Mellanöstern hatar Europeer.

Ja självklart har ingen feminist tänkt exakt så.

Kan du ge något exempel på hur du tror en feminist tänker ?
Citera
2017-07-03, 19:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är vanligt att män från Mellanöstern hatar Europeer.

Ja självklart har ingen feminist tänkt exakt så.

Kan du ge något exempel på hur du tror en feminist tänker ?
Hur en feminist tänker utifrån de virriga föreställningar som framförts här i tråden och i den här forumdelen - Nej.

Generellt så tror jag feminister tänker att de är trötta på att definieras, begränsas, tolkas och styras av just mäns föreställningar och krav.
De vill äga rätten till sig själva, definiera sig själva osv.
Citera
2017-07-03, 19:25
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgraderadapa
Om du, som dina nedanstående kommentarer antyder, tror att kåta kvinnor är "mindre feminina", hur förklarar du då att du som man dras till de förment fåtaliga kåta kvinnorna? Om de var mindre fertila skulle väl evolutionen ha gynnat män som föredrog icke-kåta kvinnor?

Nej jag tror inte att kåta kvinnor är "mindre feminina".

Citat:
Och det säger du som man utan att fråga kvinnor?

Mina åsikter bygger på empiri om kvinnor.

Citat:
Evolutionsbiologiskt har kvinnors gener haft nytta av att hon blir gravid, annars kan hon inte föra sina gener vidare. Så hon har visst en evolutionshistoria av att hennes gener tjänar på att hon är kåt. Graviditetens kostnader är en investering. Menstruationen kostar näring utan att gynna generna.

Graviditet är både en dyr och farlig investering för kvinnan. Därför är hon mera selektiv av sig till naturen. För oss män däremot kostar barnalstring inte mycket mer än några spermasprut och vi kan dessutom göra flera kvinnor gravida. Av den anledningen har vi män polygama tendenser.

Citat:
Jag är man och jag blir mindre kåt när jag inte har fått utlösning på länge.

Då är du inte normal, och det tycker inte din läkare heller....

Citat:
Och vad gör din hypotes att kvinnor inte är kåta för kvarvarande falsifierbara förutsägelser som ej kan bortförklaras?

"Kvarvarande falsifierbara förutsägelser"? Vet du ens vad falsifierbarhet är för någonting? Tips, läs Karl Popper och vetenskapsteori så kanske det klarnar för dig. Jag ska ge dig en ledtråd, falsifierbarhet kan även kallas för testbarhet.
Citera
2017-07-03, 19:33
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att honan inte väljer - tvärtom, honor väljer selektivt vilka de vill para sig med/ha sex med ... vilket är skilt från att de inte skulle ha sexualdrift, känna lust, vara kåta osv ...Vilket är vad ämnet handlar om.

Inte dina fiktiva föreställningar om köa, gruppsex och kopulerande djur.

JAg har aldrig sagt att kvinnor inte har sexualdrift, sluta hitta på saker.

Citat:
Jo, precis det har du argumenterat emot.
Och att honan är selektiv är skilt från att hon inte skulle ha sexuldrift, vara kåt och ligga med olika hanar.

Jag har tvärtom sagt att hon känner stark lust inför dominanta hanar.

Citat:
Återigen en utstickare från ämnet -- vill du diskutera katters lek så finns forumdelen "Husdjur".

Katter är för övrigt ett djur som inte bara parar sig med flera olika hanar under löp om tillfälle ges, utan dessutom kan bära fram kattungar från olika hanar i samma kull.

Det är bara att du har svårt att förstå begrepp som "instinkt".

Citat:
Nej "män" ser inte på fotboll. En del sportintresserade av båda könen både ser på sport och utövar sport däremot.

Precis samma kvot hos båda könen, precis som sexualdriften är exakt lika, eller hur?

Citat:
Nej, vad du talar om är din inbillning att sådan instinkt skulle existera och styra människors sexlust.

Haha, ja du. Nu är du tillbaka till att säga att kvinnor inte väljer bort genetisk dålig material för fortplantning.

Läs på om sexual selection.

Citat:
Och att det inte fungerar så vet vi ju.

Du får helt acceptera att om du nobbas handlar det om annat än amsagor.

Ok, när ad hominem ammunitionen börjar skjutas iväg så vet man att motdebattören har gett upp.

Citat:
Inte ett dugg intressant faktiskt. Själv har jag matat en skatunge med mosad banan och vatten. Den gapar när något närmar sig näbben i tron att det är mat. Det kallas mätta hunger.
"Emotionell" kan jag dock inte alls påstå att den blev. Vet du ens vad ordet betyder?

Ska jag fan quota exakt vad han sa för att du har dålig koncentrationsförmåga:

Minut 51 i videon:

Citat:
The signal goes to the limbic system, the emotional center of the chick, and it is mesmerized by this beak

Du är verkligen ute och cyklar just nu.

Citat:
Trams med andra ord - eftersom det är en fullständigt usel metafor.

Som alla latinska kulturer ändå använder. Du kanske inte förstår manlig sexuell driv och därför inte ska uttrycka dig närmare om saken.

Citat:
Jag har tillräckligt många barn för att veta att om man förlitar sig på barnens egna förmåga så kommer de att svälta ihjäl.

Det är inte vad som debateras, utan ifall bebisen har en förprogrammerad instinkt att finna bröstvårtan, vilket du, trots alla dina barn, inte visste om.

Citat:
Återigen dock svårt att se kopplingen mellan diande bebisar och sexualdrift - och jag börjar fundera på vad för sjuka tankar som egentligen rör sig i din hjärna.
Vill talar om kvinnors sexualdrift, lust, kåthet, och du far iväg i djurhistorier och börjar prata om bebisar.

Instinkter, det som är förprogrammerad. Det är vad vi talar om. Sexualdrift eller modersinstinkit, eller bebisens instinkt att fina bröstet för mat eller män som gillar folk som springer efter boll, allt handlar om att vi inte föds som tabula rasa.

Citat:
Till skillnad från dig så gör jag det - och jag vet att instinkter förändras över tid, samt att alla beteenden - vare sig hos människa eller djur - inte kan förklaras med instinkter.

Alla beteenden kan givetvis inte förklaras med instinkter, men att avfärda instinkter som man gör i humaniora idag är offantligt idiotiskt.

[quote
Förstår du att alla män inte ens blir sexuellt upphetsade till just kvinnor med kurvor. Smaken hos olika män är väldigt delad, en del gillar kurviga andra inte, och alla män gillar inte ens kvinnor.[/quote]

Det blir ju otroligt konstigt ifall vi ska tala om undantagen hela tiden.

Citat:
Camilla Läckberg och kompani.
Utöver det kan du besöka olika datingsidor -- det är rätt vanligt att yngre män söker äldre kvinnor.

Köper inte det som speciellt vanligt, jag frågade inte efter exempel utan att du skulle visa att det var vanligt med yngre män med äldre kvinnor vilket var precis vad du sa.

Det är inte vanligt.

Citat:
Nej, de är inte alltid bröder - utan ofta halvbröder eller inte ens det.

Visa mig fall där de inte är bröder/halvbröder i sådana fall. Jag har aldrig sett det.

Citat:
Jag orkar inte besvara din romaner av svammel.

Kvinnor har lust, sexualdrift och är kåta -- kvinnor precis som män ligger däremot inte med vem som helst för att det pockar på (därför blir du nobbad, inte för att kvinnor saknar lust)

Struntsnack, total spekulation att kvinnor är precis lika kåta som män. Ingenting i verkliga livet pekar åt det hållet.

Sluta med ad hominem, du gör verkligen bort dig nu. Att en kvinna i din ålder beter sig sådär barnsligt pekar bara mot att du har slut på argument.

Tillslut så får du läsa en artikel där man sökte med tillgängliga metodik komma nära frågan om manlig sexdrift var starkare än kvinnlig sådan:

https://www.psychologytoday.com/blog/cultural-animal/201012/the-reality-the-male-sex-drive

Ett rungande "Ja!" var svaret.
Citera
2017-07-03, 20:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Svammel och svammel
Citat:
Tillslut så får du läsa en artikel där man sökte med tillgängliga metodik komma nära frågan om manlig sexdrift var starkare än kvinnlig sådan:

https://www.psychologytoday.com/blog/cultural-animal/201012/the-reality-the-male-sex-drive
Kan du sluta länka till blogginlägg och låtsas att det handlar om vetenskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in