Citat:
Jag har aldrig sagt att honan inte väljer - tvärtom, honor väljer selektivt vilka de vill para sig med/ha sex med ... vilket är skilt från att de inte skulle ha sexualdrift, känna lust, vara kåta osv ...Vilket är vad ämnet handlar om.http://sciencing.com/elephants-mate-4574022.html
Varför är det så problematiskt för dig att förstå dig på att det finns något som heter sexual selection? Hur går det emot din ideologiska övertygelse att djurhonor också väljer dess ungars gener?
Varför är det så problematiskt för dig att förstå dig på att det finns något som heter sexual selection? Hur går det emot din ideologiska övertygelse att djurhonor också väljer dess ungars gener?
Inte dina fiktiva föreställningar om köa, gruppsex och kopulerande djur.
Citat:
Jo, precis det har du argumenterat emot.
Självklart vill elefanthanarna det, det är honan som alltid är den selektiva. Jag argumenterar inte för att hanar har något emot att stå på kö.
Och att honan är selektiv är skilt från att hon inte skulle ha sexuldrift, vara kåt och ligga med olika hanar.
Citat:
Återigen en utstickare från ämnet -- vill du diskutera katters lek så finns forumdelen "Husdjur".
Men lek finns för en anledning och existerar inte i ett vakuum. Varför instinkten formas för att börja med är det intressanta; t katter kan vilja leka med en tråd istället för att jaga råttor, men det betyder inte att det uppkom ur ett vakuum att katten just leker med tråden.
Katter är för övrigt ett djur som inte bara parar sig med flera olika hanar under löp om tillfälle ges, utan dessutom kan bära fram kattungar från olika hanar i samma kull.
Citat:
Nej "män" ser inte på fotboll. En del sportintresserade av båda könen både ser på sport och utövar sport däremot.
Män ser på fotboll för att det är roligt, men varför tycker vi att det är roligt att se män jaga boll?
Citat:
Nej, vad du talar om är din inbillning att sådan instinkt skulle existera och styra människors sexlust.
Vad vi talar om här är instinkten att undvika ha sex med en man med svaga gener så att din unge som du kommer investera all energi på inte själv dör för att han är långsam och svag i en brutal Värld, liksom elefantungen ovan som blir uppäten av lejon.
Citat:
Och att det inte fungerar så vet vi ju.
Du gör det enkelt genom att kvinnor/hone helt enkelt inte blir sexuellt upphetsade av män som anses svag genetisk material, det är inte en medveten process.
Du får helt acceptera att om du nobbas handlar det om annat än amsagor.
Citat:
Inte ett dugg intressant faktiskt. Själv har jag matat en skatunge med mosad banan och vatten. Den gapar när något närmar sig näbben i tron att det är mat. Det kallas mätta hunger.
Fan, ok. Fick söka upp det vilket tog en tid (varför skulle jag ljuga om det?):
https://www.youtube.com/watch?v=0NzShMiqKgQ&t=2909s
Se gärna hela, det är intressant.
https://www.youtube.com/watch?v=0NzShMiqKgQ&t=2909s
Se gärna hela, det är intressant.
"Emotionell" kan jag dock inte alls påstå att den blev. Vet du ens vad ordet betyder?
Citat:
Trams med andra ord - eftersom det är en fullständigt usel metafor.
En metafor.
Citat:
Jag har tillräckligt många barn för att veta att om man förlitar sig på barnens egna förmåga så kommer de att svälta ihjäl.
Nej, du har otroligt fel. Instinkter är icke-lärd mekanism och är förprogrammerad:
http://breastcrawl.org/science.shtml
http://breastcrawl.org/science.shtml
Återigen dock svårt att se kopplingen mellan diande bebisar och sexualdrift - och jag börjar fundera på vad för sjuka tankar som egentligen rör sig i din hjärna.
Vill talar om kvinnors sexualdrift, lust, kåthet, och du far iväg i djurhistorier och börjar prata om bebisar.
Citat:
Förstår du vad som menas med instinkter? Det som är förprogrammerad?
Till skillnad från dig så gör jag det - och jag vet att instinkter förändras över tid, samt att alla beteenden - vare sig hos människa eller djur - inte kan förklaras med instinkter.Förstår du vad som menas med instinkter? Det som är förprogrammerad?
Citat:
Förstår du att alla män inte ens blir sexuellt upphetsade till just kvinnor med kurvor. Smaken hos olika män är väldigt delad, en del gillar kurviga andra inte, och alla män gillar inte ens kvinnor.
Tror du verkligen att män lär sig att bli sexuellt upphetsade till just kvinnor med kurvor? Förstår du att vi bär med oss saker som är förprogrammerade och inte inlärda?
Citat:
Camilla Läckberg och kompani.
Vart söker yngre män till äldre kvinnor? Visa mig hur vanligt det är med sådana relationer eller sexuella möten på något sätt?
Utöver det kan du besöka olika datingsidor -- det är rätt vanligt att yngre män söker äldre kvinnor.
Citat:
Nej, de är inte alltid bröder - utan ofta halvbröder eller inte ens det.
Det är därför att när det finns två/tre hanar i flocken så är de alltid bröder, och därmed kan de acceptera att tillsammans försvara varandras genetiska material som om alla vore deras söner.
Jag orkar inte besvara din romaner av svammel.
Kvinnor har lust, sexualdrift och är kåta -- kvinnor precis som män ligger däremot inte med vem som helst för att det pockar på (därför blir du nobbad, inte för att kvinnor saknar lust)
Senast redigerad av micro113 2017-07-03 kl. 18:45.
Senast redigerad av micro113 2017-07-03 kl. 18:45.