Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Ska jag tolka det som att du tror att det där är en spalt som publiceras dagligen i tidningen, och inte en uppsamlingsplats för artiklar på ett visst tema som enbart existerar på aftonbladets hemsida?
Jag har aldrig sett bild i media på en man mitt under masturbation i annat fall än äckliga cam-män eller pedofiler eller liknande, scrolla längst ner i aftonbladet.se där 4 miljoner svenskar går in varje dag:
http://www.aftonbladet.se/
Så får du en bild på en kvinna som masturberar sig; oragasmskolan står det; 5 sätt som får dig att komma.
Har aldrig sett en sexolog förklara för män hur de ska masturbera...alltid har dessa sexologer meddelanden riktade åt kvinnor.
Citat:
Inte fan vet jag, det var du som tog upp det.
Använd din fantasi; det är inte trevligare för män att köpa porrtidning offentligt än vad det är för kvinnor att köpa sexlitteratur.
Citat:
Nej, porrklipp och böcker är skilda medium, och olika aspekter har olika betydelse i dem.
Anpassade till att kvinnlig lust är mer komplex och inte så simpel att få igång som maskulin lust (herregud, borde vara män som blir förolämpade av vad jag säger egentligen).
Citat:
Smita undan? Jag konstaterar bara att du gång på gång raljerar om totalt irrelevanta sidospår.
Ibland får man gå igenom saker väldigt logiskt steg för steg för att få sin motdebattör att hänga med:
1.Du tar upp at stigmatisering påverkar människors sexualitet, till och med när de är ensama.
2.Jag tar upp att den mest stigmatiserade tänkbara typen av sexualitet (pedofili) har ofta hypersexuell jakt efter att masturbera sig själv, riskerar till och med fängelse i jakt efter bilder på barn.
3.Du försöker anti-intellektuellt insinuera att jag kanske också är pedofil eftersom jag nämner de som argument, på så sätt slipper du möjligen undan att behöva förklara hur samhällets stigmatisering av pedofiler inte stoppar de från att agera ut deras sexualitet.
Snälla du, sluta försöka fokusera på vem din motdebattör är och fokusera på argumenten; micro försökte om och om igen inbilla sig att kvinnor nobbar mig och att det är därför jag har mina åsikter om kvinnlig sexualitet, du tar upp att den som tar upp pedofilers sexualitet kanske också är en pedofil?
Ska jag gå ner till eran nivå så kanske jag ska börja inbilla mig att ni är fula och söker demonisera män för att ni är bittra och inte får uppmärksamhet/knulla eller liknande? Så får vi högstadiemobbningsnivå på debatten istället, vill ni det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Du återkommer märkligt ofta till pedofiler trots att det inte har något med ämnet att göra. Är det någon sorts fixering månne?
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Kvinnor har lust, sexualdrift och är kåta -- kvinnor precis som män ligger däremot inte med vem som helst för att det pockar på (därför blir du nobbad, inte för att kvinnor saknar lust)
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Varifrån har du fått att kvinnor inte jagar orgasmer?
Att kvinnor inte anser att du är rätt gnidinstrument är skilt från det.
Jag tror det är du som behöver släppa ångesten och mindervärdighetskomplexen och inse att kvinnor är kåta, kvinnor har sexuell driv, och kvinnor många gånger har en högre sexuell aptit (och förmåga) än män.
Skärp er.
Citat:
Det handlar inte nödvändigtvis om att inte våga, utan helt enkelt om att man undviker beteenden som man fått lära sig är skamliga. Är det här verkligen svårt för dig att föreställa dig?
Jag tog upp exempel att "jerkoff" är lika med en man stämplad som förlorare.
Tog upp att masturberande män när de dyker upp i film/serier och liknande är alltid förlorare (den ständigt masturberande fettobarnet i Family Guy), medan kvinnor är sensuella när de masturberar och det ses som något fint (så fint att de dyker upp som bild på första sidan i Sveriges mest klickade webbplats).
Ifall vänner kommer på att en man har fittleksak så skulle jag säga att han skulle bli så utskrattat av vänner och han skulle anses vara creepy, medan en kvinna med dildo anses helt normalt.
Bögars sexualitet är fortfarande stigmatiserat på olika sätt och visar ändå upp hypersexuell beteende som man kan förvänta sig från män (så slipper du gå in på pedofiler då det kanske är för obehagligt för dig).
För att sammanfatta (vi kommer inte längre tror jag):
Jag har min subjektiva sanning: manlig masturbation=förlorare och like creepy, kvinnor som masturberar anses vara sensuellt och vackert.
Du har din subjektiva sanning: manlig masturbation är hyllad överallt, medan kvinnlig masturbation ses av samhället som det mest förbjudna.
Emellan oss har vi den objektiva sanningen: Män manifesterar större sexualdriv enligt otroligt många variabler (hur många män gentemot kvinnor som ligger när de enkelt får frågan "ska vi ligga?", masturbationsfrekvens, bögars antal partners vs lesbiskas antal partners, porrkonsumption, sexköp, osv).
Jag har presenterat empirisk data på denna objektiva sanning; du har valt att inte presentera någon empirisk data utan att bortförklara dem på sätt som man kan bortförklara precis vad som helst (ifall du kan koppla 1 och 2 ser du att jag inte går i något sidospår nu):
(FB) Flashback förutsåg att tjejer äntligen skulle våga anmäla!
Att sexuella övergrepp i festivaler exploderade och gick upp 1000% beror enligt experter på
1)värmen
2)Mäns porrsurrfande
3)att svenska tjejer äntligen vågade anmäla
4)svenska pojkar spelar GTA
5)Alkoholkonsumption som plötsligt exploderade
Alltså, det som vi har är tillslut empirisk data som visar på explosionsartad ökning av sexuella ofredanden, detta förklaras av "experter" med de mest absurda teorier från tomma luften, allt för att inte erkänna att...(du vet vad)
På samma sätt så kan du bortförklara ad infinitum vad empirisk data visar om mäns/kvinnors sexdriv så att ni kan fortsätta tillbe eran idealistiska "tro" där kön måste vara en social konstruktion. Jag avslutar med detta:
https://www.youtube.com/watch?v=jGe5SDgsHtU