2017-07-06, 14:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag pratar bara på statistiknivå inte individnivå.

Statistiskt sett så får omkring 50% av männen barn om man lägger till 20 % invandring av män ungefär 12000 per årskull.
Du hittar inte stöd för de siffrorna någonstans.

Citat:
Jämfört med 86% av kvinnorna som får barn är det lågt.
Invandrade kvinnor är förstås inget som du vill skilja ut från gruppen "kvinnor"

Citat:
Kvinnornas sexuella makt ökar. Männens ligger lägre än någonsin.
Återigen, vilken makt?
Hur såg den ut?
Hur praktiserades den?

Citat:
Du kan läsa i tidningarna att pensionen är dålig för omkring 300000 pensionärer och att utvecklingen är negativ.
Ja, och det är inte kopplat till att du inte få göka - utan att andra gruppers inkomster ökar i förhållande till pensionerna.

Citat:
Fler är psykiskt sjuka.
Fler kvinnor är sjukskrivna för utbrändhet - ja. Och en förklaring till det kan ju vara ökad arbetsbelastning i kombination med att de måste freda sig från stollars krav på deras kroppar.

Citat:
Jag tror inte det är osannolikt att vi snart hamnar på Östeuropanivå med pensioner på ca. 4000 kr i köpkraft.

Vad tror du ?
Jag tror inte att lösningen på det i så fall är att svenska män skall äga någon rätt att vare sig göka eller skaffa barn med ovilliga kvinnor.
Citera
2017-07-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du hittar inte stöd för de siffrorna någonstans.

Invandrade kvinnor är förstås inget som du vill skilja ut från gruppen "kvinnor"

Återigen, vilken makt?
Hur såg den ut?
Hur praktiserades den?

Ja, och det är inte kopplat till att du inte få göka - utan att andra gruppers inkomster ökar i förhållande till pensionerna.

Fler kvinnor är sjukskrivna för utbrändhet - ja. Och en förklaring till det kan ju vara ökad arbetsbelastning i kombination med att de måste freda sig från stollars krav på deras kroppar.

Jag tror inte att lösningen på det i så fall är att svenska män skall äga någon rätt att vare sig göka eller skaffa barn med ovilliga kvinnor.

Hans Rossling säger i denna artikel att könsfördelningen mellan unga män/kvinnor 120:100
i början på 2016 och situationen har blivit än skevare sen dess

http://www.expressen.se/nyheter/sverige-narmar-sig-kinas-konsobalans/

Makten kvinnorna har är att det kommer vara ett otroligt överskott av manliga singlar
minst dubbelt så många män som kvinnor.

Uppskattningsvis 2000 ensamstående kvinnor skaffar barn genom inseminering och ökningen av andelen män gör att andelen män som för barn sjunker från 79 % till omkring 55% fast det är osäkert det kan mycket möjligt komma ännu fler män hit så det sjunker under 50 %.

Att det blivit så här är ingen slump utan det finns personer som vill att det ska vara så.

Personer med makt och dessa vill förstöra för män , deras känslomässiga nivå är hat.
Citera
2017-07-06, 17:08
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Ska jag tolka det som att du tror att det där är en spalt som publiceras dagligen i tidningen, och inte en uppsamlingsplats för artiklar på ett visst tema som enbart existerar på aftonbladets hemsida?

Jag har aldrig sett bild i media på en man mitt under masturbation i annat fall än äckliga cam-män eller pedofiler eller liknande, scrolla längst ner i aftonbladet.se där 4 miljoner svenskar går in varje dag:

http://www.aftonbladet.se/

Så får du en bild på en kvinna som masturberar sig; oragasmskolan står det; 5 sätt som får dig att komma.

Har aldrig sett en sexolog förklara för män hur de ska masturbera...alltid har dessa sexologer meddelanden riktade åt kvinnor.

Citat:
Inte fan vet jag, det var du som tog upp det.

Använd din fantasi; det är inte trevligare för män att köpa porrtidning offentligt än vad det är för kvinnor att köpa sexlitteratur.

Citat:
Nej, porrklipp och böcker är skilda medium, och olika aspekter har olika betydelse i dem.

Anpassade till att kvinnlig lust är mer komplex och inte så simpel att få igång som maskulin lust (herregud, borde vara män som blir förolämpade av vad jag säger egentligen).

Citat:
Smita undan? Jag konstaterar bara att du gång på gång raljerar om totalt irrelevanta sidospår.

Ibland får man gå igenom saker väldigt logiskt steg för steg för att få sin motdebattör att hänga med:

1.Du tar upp at stigmatisering påverkar människors sexualitet, till och med när de är ensama.

2.Jag tar upp att den mest stigmatiserade tänkbara typen av sexualitet (pedofili) har ofta hypersexuell jakt efter att masturbera sig själv, riskerar till och med fängelse i jakt efter bilder på barn.

3.Du försöker anti-intellektuellt insinuera att jag kanske också är pedofil eftersom jag nämner de som argument, på så sätt slipper du möjligen undan att behöva förklara hur samhällets stigmatisering av pedofiler inte stoppar de från att agera ut deras sexualitet.

Snälla du, sluta försöka fokusera på vem din motdebattör är och fokusera på argumenten; micro försökte om och om igen inbilla sig att kvinnor nobbar mig och att det är därför jag har mina åsikter om kvinnlig sexualitet, du tar upp att den som tar upp pedofilers sexualitet kanske också är en pedofil?

Ska jag gå ner till eran nivå så kanske jag ska börja inbilla mig att ni är fula och söker demonisera män för att ni är bittra och inte får uppmärksamhet/knulla eller liknande? Så får vi högstadiemobbningsnivå på debatten istället, vill ni det?

Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina

Du återkommer märkligt ofta till pedofiler trots att det inte har något med ämnet att göra. Är det någon sorts fixering månne?

Citat:
Kvinnor har lust, sexualdrift och är kåta -- kvinnor precis som män ligger däremot inte med vem som helst för att det pockar på (därför blir du nobbad, inte för att kvinnor saknar lust)

Citat:

Varifrån har du fått att kvinnor inte jagar orgasmer?
Att kvinnor inte anser att du är rätt gnidinstrument är skilt från det.

Jag tror det är du som behöver släppa ångesten och mindervärdighetskomplexen och inse att kvinnor är kåta, kvinnor har sexuell driv, och kvinnor många gånger har en högre sexuell aptit (och förmåga) än män.

Skärp er.

Citat:
Det handlar inte nödvändigtvis om att inte våga, utan helt enkelt om att man undviker beteenden som man fått lära sig är skamliga. Är det här verkligen svårt för dig att föreställa dig?

Jag tog upp exempel att "jerkoff" är lika med en man stämplad som förlorare.

Tog upp att masturberande män när de dyker upp i film/serier och liknande är alltid förlorare (den ständigt masturberande fettobarnet i Family Guy), medan kvinnor är sensuella när de masturberar och det ses som något fint (så fint att de dyker upp som bild på första sidan i Sveriges mest klickade webbplats).

Ifall vänner kommer på att en man har fittleksak så skulle jag säga att han skulle bli så utskrattat av vänner och han skulle anses vara creepy, medan en kvinna med dildo anses helt normalt.

Bögars sexualitet är fortfarande stigmatiserat på olika sätt och visar ändå upp hypersexuell beteende som man kan förvänta sig från män (så slipper du gå in på pedofiler då det kanske är för obehagligt för dig).

För att sammanfatta (vi kommer inte längre tror jag):

Jag har min subjektiva sanning: manlig masturbation=förlorare och like creepy, kvinnor som masturberar anses vara sensuellt och vackert.

Du har din subjektiva sanning: manlig masturbation är hyllad överallt, medan kvinnlig masturbation ses av samhället som det mest förbjudna.

Emellan oss har vi den objektiva sanningen: Män manifesterar större sexualdriv enligt otroligt många variabler (hur många män gentemot kvinnor som ligger när de enkelt får frågan "ska vi ligga?", masturbationsfrekvens, bögars antal partners vs lesbiskas antal partners, porrkonsumption, sexköp, osv).

Jag har presenterat empirisk data på denna objektiva sanning; du har valt att inte presentera någon empirisk data utan att bortförklara dem på sätt som man kan bortförklara precis vad som helst (ifall du kan koppla 1 och 2 ser du att jag inte går i något sidospår nu):

(FB) Flashback förutsåg att tjejer äntligen skulle våga anmäla!

Att sexuella övergrepp i festivaler exploderade och gick upp 1000% beror enligt experter på

1)värmen
2)Mäns porrsurrfande
3)att svenska tjejer äntligen vågade anmäla
4)svenska pojkar spelar GTA
5)Alkoholkonsumption som plötsligt exploderade

Alltså, det som vi har är tillslut empirisk data som visar på explosionsartad ökning av sexuella ofredanden, detta förklaras av "experter" med de mest absurda teorier från tomma luften, allt för att inte erkänna att...(du vet vad)

På samma sätt så kan du bortförklara ad infinitum vad empirisk data visar om mäns/kvinnors sexdriv så att ni kan fortsätta tillbe eran idealistiska "tro" där kön måste vara en social konstruktion. Jag avslutar med detta:

https://www.youtube.com/watch?v=jGe5SDgsHtU
Senast redigerad av Naknekejsaren 2017-07-06 kl. 18:05.
Citera
2017-07-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Hans Rossling säger i denna artikel att könsfördelningen mellan unga män/kvinnor 120:100
i början på 2016 och situationen har blivit än skevare sen dess

http://www.expressen.se/nyheter/sverige-narmar-sig-kinas-konsobalans/

Makten kvinnorna har är att det kommer vara ett otroligt överskott av manliga singlar
minst dubbelt så många män som kvinnor.

Uppskattningsvis 2000 ensamstående kvinnor skaffar barn genom inseminering och ökningen av andelen män gör att andelen män som för barn sjunker från 79 % till omkring 55% fast det är osäkert det kan mycket möjligt komma ännu fler män hit så det sjunker under 50 %.

Att det blivit så här är ingen slump utan det finns personer som vill att det ska vara så.

Personer med makt och dessa vill förstöra för män , deras känslomässiga nivå är hat.
Du är verkligen spot on. Gå ut på stan. Man ser alltid massvis med svenska kvinnor och blattar, niggrer, hazarer och annat lågpannat, värdelöst parasitsmuts. Man ser på sin höjd en svensk med sin asiatiska tjej (och vi vet ju vad feminister tycker om detta). Feminister är verkligen egoisitiska svin. Hur kan de blunda för den extrema snedfördelningen i Sverige?
Citera
2017-07-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag har aldrig sett bild på en man mitt under masturbation i annat fall än äckliga cam-män eller pedofiler eller liknande, scrolla längst ner i aftonbladet.se där 4 miljoner svenskar går in varje dag:

http://www.aftonbladet.se/

Så får du en bild på en kvinna som masturberar sig; oragasmskolan står det; 5 sätt som får dig att komma.
Öh... nej, det får du inte. Du får en bild på en kvinnas trosor och en hand placerad på magen. Om det är så du tror att kvinnor onanerar säger det väl egentligen det mesta.

Och vad är egentligen poängen du försöker framföra? Om man scrollar längst ner på Aftonbladets hemsida så finns det en plus-artikel om kvinnlig onani. Jaha? Tror du att det här tjänar som någon sorts motbevis till att det skulle existera ett stigma?

Citat:
Använd din fantasi; det är inte trevligare för män att köpa porrtidning offentligt än vad det är för kvinnor att köpa sexlitteratur.
Och vart ville du komma med det här?

Citat:
Anpassade till att kvinnlig lust är mer komplex och inte så simpel att få igång som maskulin lust (herregud, borde vara män som blir förolämpade av vad jag säger egentligen).
Nej, böcker och korta videoklipp kräver helt enkelt olika saker för att intressera konsumenter. (Borde vara du som blir förolämpad över att någon anser att du behöver få det förklarat för dig.)

Citat:
Ibland får man gå igenom saker väldigt logiskt steg för steg för att få sin motdebattör att hänga med:

1.Du tar upp at stigmatisering påverkar människors sexualitet, till och med när de är ensama.

2.Jag tar upp att den mest stigmatiserade tänkbara typen av sexualitet (pedofili) har ofta hypersexuell jakt efter att masturbera sig själv, riskerar till och med fängelse i jakt efter bilder på barn.

3.Du försöker anti-intellektuellt insinuera att jag kanske också är pedofil eftersom jag nämner de som argument, på så sätt slipper du möjligen undan att behöva förklara hur samhällets stigmatisering av pedofiler inte stoppar de från att agera ut deras sexualitet.
Jag säger bara att du har en lite märklig fixering eftersom du gång på gång drar upp pedofili i konversationer som handlar om något helt annat.

Jag förstår ärligt talat inte hur du inte begriper det här. Ja, det finns ett stigma mot pedofili. Ja, det finns trots detta människor som utagerar sin pedofili. Att det finns ett stigma mot något betyder alltså inte att du inte kommer hitta några som helst utövare. På samma sätt finns det alltså kvinnor som onanerar, trots att det finns ett stigma mot detta.

Citat:
Snälla du, sluta försöka fokusera på vem din motdebattör är och fokusera på argumenten; micro försökte om och om igen inbilla sig att kvinnor nobbar mig och att det är därför jag har mina åsikter om kvinnlig sexualitet, du tar upp att den som tar upp pedofilers sexualitet kanske också är en pedofil?

Ska jag gå ner till eran nivå så kanske jag ska börja inbilla mig att ni är fula och söker demonisera mäns sexualitet för att ni är bittra eller liknande? Så får vi högstadiemobbningsnivå på debatten istället, vill ni det?
Kanske är det snarare du som borde försöka fokusera lite mer på ämnet, istället för att göra en massa märkliga utläggningar om pedofiler?

Citat:
Jag tog upp exempel att "jerkoff" är lika med en man stämplad som förlorare.
Okej...?

Citat:
Tog upp att masturberande män när de dyker upp i film/serier och liknande är alltid förlorare (den ständigt masturberande fettobarnet i Family Guy), medan kvinnor är sensuella när de masturberar och det ses som något fint (så fint att de dyker upp som bild på första sidan i Sveriges mest klickade webbplats).
Visst, det är din uppfattning.

Citat:
Ifall man kommer på att en man har fittleksak så skulle jag säga att han skulle bli så utskrattat av vänner att han kanske till och med kommer anses vara creepy, medan en kvinna med dildo anses helt normalt.
Relevans?

Citat:
Bögars sexualitet är fortfarande stigmatiserat på olika sätt och visar ändå upp hypersexuell beteende som man kan förvänta sig från män (så slipper du gå in på pedofiler då det kanske är för obehagligt för dig).
Fast det är bara en myt som kvinnohatarna stulit från de radikalkristna.

Citat:
Jag har min subjektiva sanning: manlig masturbation=förlorare och like creepy, kvinnor som masturberar anses vara sensuellt och vackert.

Du har din subjektiva sanning: manlig masturbation är hyllad överallt, medan kvinnlig masturbation ses av samhället som det mest förbjudna.
Jag har inte antytt att manlig onani (glömde du plötsligt bort det svenska ordet?) är hyllad, däremot är den normaliserad på ett annat sätt än kvinnors onani. I.e. man skämtar (givetvis på ett överdrivet sätt) om hur tonårssonen i Family Guy onanerar för att det betraktas som normalt att killar i den åldern gör så. Det finns inget behov av onaniguider för män för att män redan pratar ohämmat om sin onani på ett sätt som kvinnor inte gör, och i dessa samtal betraktas män som inte onanerar som avvikande och det finns rentav ett stigma kring att inte göra det. Att tro att dessa föreställningar inte skulle påverka människors beteende är bara korkat.

Citat:
Emellan oss har vi den objektiva sanningen: Män manifesterar större sexualdriv enligt otroligt många variabler (hur många män gentemot kvinnor som ligger när de enkelt får frågan "ska vi ligga?", masturbationsfrekvens, bögars antal partners vs lesbiskas antal partners, porrkonsumption, sexköp, osv).

Jag har presenterat empirisk data på denna objektiva sanning; du har valt att inte presentera någon empirisk data utan att bortförklara dem på sätt som man kan bortförklara precis vad som helst
Fast ingen av sakerna du tar upp är på något sätt ett vedertaget mått på sexualdrift. Det är inte empiriska bevis för din sak, bara några utvalda anekdoter. Att jag inte presenterar några egna anekdoter beror inte på att jag inte kan, utan att jag skulle dumförklara mig själv om jag låtsades att det var ett giltigt argument.

Citat:
(ifall du kan koppla 1 och 2 ser du att jag inte går i något sidospår nu):
[Följs av ett långt sidospår om en tramstråd där jag inte kommer orka svara, och ett youtubeklipp jag inte kommer orka kolla på.]
Senast redigerad av Disciplina 2017-07-06 kl. 19:07.
Citera
2017-07-06, 20:36
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Jag föreslår att du läser på om vad erektion i sömnen har för funktion. Uppenbarligen saknar du kunskap om det.
Och jo - kvinnors kroppar tränar sig på på motsvarande sätt.

S.k. "morgonstånd" behöver i sig inte bero på kåthet, men ökad kåthet leder onekligen till mer nattliga erektioner och blir tasken för full tömmer den ur sig i en nattlig utlösning.

Citat:
Vad vet du om hur ofta kvinnor drömmer och om vad?

Jag kan givetvis inte veta, utan man får gå efter indikationer och empiri som tydligt visar på att män är mer intresserade av sex än vad kvinnor än. Vi män onanerar mer, konsumerar mer porr, raggar oftare och knullar gärna runt.

Citat:
Är du dum i huvudet?

Varför skulle kvinnor ens börja onanera om det inte var för att stilla sina begär?

För att uppleva den så omtalade orgasmen och utforska sin sexualitet.

Citat:
Det är säkert sant för dina partners -- och skälet till det är inte alls svårt att gissa sig till.

För alla andra är det dock ingen sanning.

Nja, det beror givetvis på vem det är som kåtar upp kvinnan. Är hon väldigt attraherad av honom krävs det inte mycket stimuli. Men generellt så räcker det inte bara med visuellt intryck för att kvinnor ska tända till (som det gör för oss män).

Citat:
Jodå, alla kvinnor kan -- däremot har inte alla kvinnor fått förmånen att uppleva det. Och dina partners troligen inte ens singelorgasmer givet din skeva syn på kvinnors kåthet.

Jag är rätt säker på att de kvinnor som inte lyckats uppnått orgasm i vuxen ålder, håller inte med dig om detta.
För min egen del så har jag givit alla kvinnor jag har gökat med orgamser (flertal dessutom). Men det begär jag inte att du ska tro på eftersom detta är ett anonymt diskussionsforum.

Citat:
För kvinnor är det så - ja. Inte för män.
Kvinnor är alltså det kön som är skapat för att kunna pröva flera partner för att uppnå befruktning.

Bullshit igen av redan nämnda skäl. Trots att det finns både P-piller och kondomer så tenderar kvinnor att vara relativt selektiva.

Citat:
Nej, oavsett så har män 4-6 erektioner per natt -- om de fungerar normalt.
Och kvinnan har på motsvarande sätt reaktioner i sin kropp under natten, om de fungerar normalt.

Du är verkligen okunnig.

Vad vill du ha sagt med det här påpekandet?
Frustrationen kännetecknas bl.a. av att nattereketionnerna blir mer påtagligare än tidigare.
Citera
2017-07-06, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongokultur
Du är verkligen spot on. Gå ut på stan. Man ser alltid massvis med svenska kvinnor och blattar, niggrer, hazarer och annat lågpannat, värdelöst parasitsmuts. Man ser på sin höjd en svensk med sin asiatiska tjej (och vi vet ju vad feminister tycker om detta). Feminister är verkligen egoisitiska svin. Hur kan de blunda för den extrema snedfördelningen i Sverige?

Jo kvinnor väljer inte som en del verkar tro svenska män i första hand utan de är lika gärna med Utländska killar.

Det är media som byggt upp en bild av att svenska män inte har något värde och det är helt OK att göra saker som missgynnar dem ju mer desto bättre. Tyvärr har även många män blivit likadana de skadas i sin förmåga att se att män missgynnas av något.

Fast det män inte borde göra är att vara offer.

Det bästa är att skaffa sig en utbildning och öka sitt värde sen ge det värdet till de som värderar dem tillbaks.
Citera
2017-07-06, 20:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasbond3000
S.k. "morgonstånd" behöver i sig inte bero på kåthet, men ökad kåthet leder onekligen till mer nattliga erektioner och blir tasken för full tömmer den ur sig i en nattlig utlösning.
Du får nog läsa på. En normalt fungerande man har 4-6 stånd under natten oavsett om denne idkar samlag eller inte.

Morgonstånd kan bero på pissnödighet också - korrekt.

Citat:
Jag kan givetvis inte veta, utan man får gå efter indikationer och empiri som tydligt visar på att män är mer intresserade av sex än vad kvinnor än. Vi män onanerar mer, konsumerar mer porr, raggar oftare och knullar gärna runt.
Det enda din empiri säger är att kvinnor är mer begränsade i hur de får uttrycka sin sexualitet - inget annat.

Citat:
För att uppleva den så omtalade orgasmen och utforska sin sexualitet.
För att de är kåta med andra ord.

Citat:
Nja, det beror givetvis på vem det är som kåtar upp kvinnan. Är hon väldigt attraherad av honom krävs det inte mycket stimuli. Men generellt så räcker det inte bara med visuellt intryck för att kvinnor ska tända till (som det gör för oss män).
Du har ingen aning om vad det krävs för kvinnor eller inte krävs för kvinnor.

Citat:
Jag är rätt säker på att de kvinnor som inte lyckats uppnått orgasm i vuxen ålder, håller inte med dig om detta.
För min egen del så har jag givit alla kvinnor jag har gökat med orgamser (flertal dessutom). Men det begär jag inte att du ska tro på eftersom detta är ett anonymt diskussionsforum.
Jag är rätt säker på att asexuella män inte håller med dig om att män är kåta heller.

Din poäng?

Citat:
Bullshit igen av redan nämnda skäl. Trots att det finns både P-piller och kondomer så tenderar kvinnor att vara relativt selektiva.
Att det finns preventivmedel är inte detsamma som att vare sig män eller kvinnor vill ligga med vem som helst.
Män är också selektiva.

Frågan var om vilkets köns kropp som var skapt för att faktiskt kunna ha mycket sex, och därmed också med flera olika partners under kort tidsintervall.

Evolutionen har skapat kvinnans kropp så att den kan idka mycket mer sex än mannen som kräver återhämtning för att göra nytta.

Citat:
Vad vill du ha sagt med det här påpekandet?
Frustrationen kännetecknas bl.a. av att nattereketionnerna blir mer påtagligare än tidigare.
Ja, inbilla dig det du.
Citera
2017-07-07, 09:25
Medlem
Citat:
Återigen, vilken makt?
Hur såg den ut?
Hur praktiserades den?

Att neka det motsatta könet närhet för att det inte gör eller beter sig som det egna könet vill.
Efter att våldtäkt inom äktenskapet blivit förbjudet började även kvinnor inneha denna makt.
Citera
2017-07-07, 10:24
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hur kan feminism göra kvinnor både promiskuösa och sexuellt hämmade på samma gång?

Feminismen skambelägger väl bara manlig sexualitet vad jag vet.
Det går alldeles utmärkt, med hjälp av dubbla och motsägelsefulla budskap. Det är väl inget nytt?

Se på den här programserien. Även om han som gjort den inte har helt rätt i alla avseenden, så har han många poänger.
https://www.youtube.com/watch?v=dlUD0AAfD0M

En ickegamer (han utger sig själv för att ha läst cultural arts studies eller något liknande) som kritiserar Anita Sarkeesian (en klassisk genusvetare).
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2017-07-07 kl. 10:26.
Citera
2017-07-07, 10:30
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragprov
Vill inte kvinnor erkänna för sig själva att de besitter sexuell makt?

Är feministerna inte ute efter jämställdhet?

Vill inte män erkänna inför folk att kvinnors sexuella makt skapar press att jobba på sig själva? (Jag ska i varje fall inte visa detta inlägg för mina kvinnor och säga att jag skrivit det.)
Jo de vet jag. Då måste män ändra på sig för att få kvinnan. Det är så kvinnor gör för att bestämma något.
Är väl därför man förtrycker o våldtar kvinnor för man vill bra ta det man vill ha och respekterar inte kvinnor.
Senast redigerad av jenny1990 2017-07-07 kl. 10:45.
Citera
2017-07-07, 21:44
Medlem
Lasbond3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppgraderadapa
Hur kan du inte tro det om du tror att kåthet beror på maskulina hormoner? Det låter som "jag ser inga problem med isbjörnar i ett klimat som lämpar sig för orangutanger".

Att sexdriften är starkt associerat till testosteron är ett faktument som det inte finns så mycket att diskutera om. Detta gör att vi män som grupp har en starkare sexdrift än vad kvinnor har och heterosexuella män söker sig till kvinnor som utstrålar ungdom och hälsa (skönhet). Att kvinnor inte är lika kåta som män är inget evolutionärt problem så länge tillräckligt många kvinnor är kåta så att det kan alstras barn. Face it.

Citat:
Tror du att sådan empiri "bevisar" att västerlänningar har en unik medfödd motvilja mot att äta insekter också? Det är ju samma sorts "en observation - en förklaring"-felslut.

Din jämförelse haltar så att det dånar om det eftersom matvanor inte är genetiskt betingat utan är just kulturella sedvänjor. Sex och kärlek däremot har en stark fysiologisk koppling, ligger långt ner i behovspyramiden och påverkas därför mycket mer av primitiva instinkter än vad andra beteenden gör.

Citat:
Kvinnan måste bli befruktad för att föra sina gener vidare, och för att ha någon större chans till det krävdes många samlag innan den moderna fertilitetstekniken uppfanns på 1900-talet. Därför tjänade kvinnans gener på att hon hade sex ofta. Om en man hade så dåliga gener att kvinnans gener trots det hade tjänat på att hon undvek att ha sex med honom, till och med i det begränsade urval män som gällde i jägare-samlarnas stenålder med sina små grupper med långt mellan grupperna, då är sannolikheten minimal att den mannen ens hade överlevt till könsmogen ålder med sin genetiska svaghet (enda undantaget är om de var nära släkt och inavelsrisk förelåg).

Jägarstenålderns sexliv var en urvalsprocess där endast en relativt liten grupp av män fick bli fäder. De män som inte höll måttet eller helt enkelt inte klarade av konkurrensen blev barnlösa och försvann från historien. Sen är evolutionen så funtad att den kan inte avla bort alla genetiska brister. Så länge tillräckligt många människor uppnådde könsmogen ålder och avlade fram barn så att arten överlevde så blev de genetiska tillkortakommandena kvar.

Citat:
Min läkare har ej kommenterat mina utlösningar.

Nej, men han har kommenterat ditt psyke. Din hjärna fungerar inte normalt helt enkelt.

Citat:
Jag vet vad falsifierbarhet är, jag har läst Karl Popper och sett att den sortens psykologi du förespråkar gör sig själv "immun" mot falsifiering på ett sätt som liknar marxism och freudiansk psykoanalys.

Man får försöka hålla två tankar i huvudet. Evolutionspsykologin är pseudovetenskap eftersom den inte är falsifierbar. Men å andra sidan är det inte alls orimligt att människan har beteenden som präglas av ett evolutionärt arv, och det gäller särskilt kärlek, sex, hunger och törst som är primitiva drifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in