2017-05-02, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FagraCharlie
Tack. Fan vad nice! Perfekt om man har scenskräck också

Men vad menar du med oftast? Förekommer det någon form av "traditionell" presentation?

Skrev oftast då jag kan bara utgå ifrån dem distans skolorna jag studerat på, vet inte hur det ligger till i din skola, men nej du kommer aldrig få dyka upp i nåt klassrum eller en scen med publik/andra elever och presentera om du studerar via distans, dödar ju hela poängen med distans, oroa dig inte, sen kan det vara trevligt jobba bort din s.k "scenskräck" kanske?
Citera
2017-05-02, 22:15
Medlem
Har haft två olika via Skype, video och vanligt samtal. Lite wierd första gången med video, när jag haft vanligt samtal så har jag dock önskat att de var med video.

Men som sagt första kan kännas lite wierd men sen släppte de och man pladdra på (har dålig erfarenhet av munligt redovisningar pga talfel)
Citera
2017-05-02, 22:15
Medlem
Jag fick ringa läraren chmutföra en uppgift genom samtal
Citera
2017-05-02, 22:28
Medlem
Ok, tack gott folk! Nja har inte tid att jobba bort scenskräcken just nu
Citera
2017-06-15, 14:26
Medlem
hestahodets avatar
Råkade tabba mig på en prövning, istället för ett tilltänkt A fick jag C i betyg på en prövning. Vet att en höjning från G till A ger ~0.40 i betygshöjning, nån som vet vad ett C ger?
Citera
2017-06-15, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestahodet
Råkade tabba mig på en prövning, istället för ett tilltänkt A fick jag C i betyg på en prövning. Vet att en höjning från G till A ger ~0.40 i betygshöjning, nån som vet vad ett C ger?

0.2 i en 100 poäng kurs.
Citera
2017-06-15, 15:00
Medlem
hestahodets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itsblueno
0.2 i en 100 poäng kurs.
Helvete! Aja, tack för ett snabbt svar.
Citera
2017-06-17, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Nu är det så att i gymnasiet fick jag F i 350 poäng, man får bara ha 250 poäng borta. Så behöver jag bara läsa upp ett ämne i komvux som ger mig 100 poäng så jag kan läsa vidare på högskola om ni fattar vad jag menar? Funkar det så?

Du kan läsa valfri kurs om 100 poäng för att bli behörig.

Har du tre års arbetslivserfarenhet på minst 50% efter att du fyllt 19 samt godkänt i:
Svenska 1-3
Engelska 5-6
Samhällskunskap 1b eller 1a2+1a2
Matematik 1

Så blir du också behörig.
Citera
2017-06-20, 12:21
Medlem
Jag ska läsa komvux på gymnasienivå, tillåter komvux om man bor i en husvagn? Det handlar om statsbidraget om var man är folkbokförd... Till exempel skulle jag vilja läsa i Göteborg men bor i Stockholm så kommer Stockholm avslå min ansökan till Göteborg pga det finns redan kurserna i Stockholm.

Men nu undrar jag, om jag bor i en husvagn & bil hela tiden, kan jag då folkbokföra mig i Göteborg och plugga där samtidigt som Göteborg får sitt statsbidrag trots att jag egentligen kommer ifrån Stockholm? Kommer komvux ifrån Göteborg acceptera detta tror ni?

Jag kommer inte bo på någon campingplats.

Jag måste verkligen plugga i en annan kommun än den jag kommer ifrån och är folkbokförd just nu.
Citera
2017-06-22, 01:25
Medlem
Om man ska läsa på distans, finns det möjlighet att ha en lärare 4h/dag framför datorn samtidigt som läraren förklarar allt?

Vad är snabbaste sättet att läsa in ämnen på komvux? Finns det Youtube videos som visar exakt allt i en bok och på så sätt lär man sig snabbast?

Om man ska köpa en kurs privat som går på dagtid i en annan kommun, vad kostar det mig då för 100p?
Citera
2017-07-03, 03:12
Medlem
komvux/gymnasieutbildning distans

skulle vilja läsa en hel gymnasieutbildning (samhälle) på distans. bor i en liten skiten kommun som inte betalar för distans. finns det några alternativ där jag kan söka utan att behöva söka genom kommunen och betala själv?

är 25+. jobbar på resande fot. hoppade av gymnasiet och skulle gärna vilja fixa en gymnasieutbildning. ej intresserad av hermods då man bara får intyg istället för betyg. nån som vet vart jag kan vända mig? det verkar som att nti skolan och miroi bara tar emot en om man söker genom kommunen (min kommun går icke med på detta)
Citera
2017-07-03, 07:28
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trådar sammanfogade.

/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem