2017-04-25, 18:10
Medlem
Jag ska läsa 2 kurser nu på mirmoi, distanskurserna för engelska 7 och kemi 1 då jag behöver de ämnena till min utbildningen i Danmark nu till höst. Någon som har erfarenheter från de kurser på Mirmoi? Går det att läsa snabbare än de 5 veckor? Hur lång tid efter får man betyget? Mitt måste in senast in 21a augusti.
Har läst en hel del om Hermods på andra forums vilket skulle vara bra men tydligen så har Malmö gått över till Mirmoi.
Samt ska jag ta en prövning inom biologi 1 om 1.5 månad. Hoppas bara att jag hinner med allt.
Citera
2017-04-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marreeehh
Jag ska läsa 2 kurser nu på mirmoi, distanskurserna för engelska 7 och kemi 1 då jag behöver de ämnena till min utbildningen i Danmark nu till höst. Någon som har erfarenheter från de kurser på Mirmoi? Går det att läsa snabbare än de 5 veckor? Hur lång tid efter får man betyget? Mitt måste in senast in 21a augusti.
Har läst en hel del om Hermods på andra forums vilket skulle vara bra men tydligen så har Malmö gått över till Mirmoi.
Samt ska jag ta en prövning inom biologi 1 om 1.5 månad. Hoppas bara att jag hinner med allt.

När blrjar dina kurser?
Citera
2017-04-25, 20:26
Medlem
Står 19e juni på webbsidan men pratade med en studievägledare innan idag och hon berättade att kurserna kunde starta innan men visste inte när. Så senast 19e juni antar jag.
Citera
2017-04-25, 22:11
Medlem
Citat:
Står 19e juni på webbsidan men pratade med en studievägledare innan idag och hon berättade att kurserna kunde starta innan men visste inte när. Så senast 19e juni antar jag.
Det står att kurserna sträcker sig ända till december. Är det med studievägledaren man ska välja studietakt eller? Tack för svar förresten!
Citera
2017-04-25, 22:22
Medlem
Aa ringde in och fråga om det också..
De sade tydligen att det var fel och man väljer kurserna och sedan i kommentarerna eller vid ett senare tillfälle skulle man skriva vilken studietakt man ska välja. Jag kommer läsa 100% studietakt på 5 veckor iallafall.
Vilka kurser ska du läsa?
Citera
2017-04-25, 22:24
Medlem
De skyllde på att mirois webbsida var ny och första gången de använder den och visste själva inte varför det stod till december...får se hur upplägget blir..
Citera
2017-04-26, 00:14
Medlem
Citat:
Aa ringde in och fråga om det också..
De sade tydligen att det var fel och man väljer kurserna och sedan i kommentarerna eller vid ett senare tillfälle skulle man skriva vilken studietakt man ska välja. Jag kommer läsa 100% studietakt på 5 veckor iallafall.
Vilka kurser ska du läsa?
Det väl inte ens på mirois hemsida man ansöker utan på malmö kommun. Detas sida är ändå lite komplicerad. Jag ska oxå studera heltid dvs på 5 veckor. Ska läsa rätten och samhället samt internationella relationer.
Citera
2017-04-26, 00:16
Medlem
Hoppas vi blir informerade om uppläget snart.
Citera
2017-04-27, 23:19
Avstängd
Vilken komvux skola i Göteborg?

Ska söka mig in till komvux nu för att läsa till ämnen jag saknar inför högskolebehörighet.

Svenska 2 & 3,
Matematik 2b
Naturkunskap 2
Samhällskunskap 1a2

Finns att välja mellan Eductus, Folkuniversitet & Hermods. Ska läsa på distans och planen är att nöta av kurserna fort som fan, ska satsa på ett säkert G/E i betyg då jag ändå ska in på högskolan via högskoleprovet och behöver därför inga bra betyg på kurserna, behöver vara bli godkänd.

Som sagt ska läsa på distans och vill helst undvika att vara i skolan för att göra redovisning och sånt.

Rekommendationer?
Citera
2017-05-02, 21:56
Medlem
Hur gör man muntliga presentationer på distanskurser för komvux?

Hej flashbackare!

Är det någon av er som har läst distanskurser på komvux (gärna miroi) och som kan dela med sig av hur det går till när man ska göra muntliga presentationer?

Gör man en "traditionell" presentation - dvs man går och ställer sig längst fram i klassrummet och bara kör?

Eller räknas de s.k "muntliga examinationerna" som en presentation i sig?

Det gäller väl främst ämnen som svenska/engelska som man oftast har presentationer i....
Citera
2017-05-02, 22:03
Bannlyst
oftast spelar man in sig själv och skickar video till läraren, eller gör det via webcam
Citera
2017-05-02, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arouint
oftast spelar man in sig själv och skickar video till läraren, eller gör det via webcam

Tack. Fan vad nice! Perfekt om man har scenskräck också

Men vad menar du med oftast? Förekommer det någon form av "traditionell" presentation?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in