Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-06-20, 12:50
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om man inte blir dömd kan man söka skadestånd för den tid man suttit häktad.
Dömd blir man ju oavsett om utgången blir friande eller fällande.
Ville bara förtydliga det.
Citera
2017-06-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Dömd blir man ju oavsett om utgången blir friande eller fällande.
Ville bara förtydliga det.

Vid en friande dom blir man inte dömd utan friad.
Citera
2017-06-20, 13:32
Medlem
Senaste nytt i lokalblaskan,, naturligtvis + nyhet.

Inbrott på gård i Forsaområdet – trots avspärrning i mordutredning: "Någon har varit in"
Citera
2017-06-20, 13:33
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Och var hittar du oduktionsbilder?
Fallet där en tyska mördade 2 barn och halvt slog ihjäl mamman.
Obduktionsbilder på barnen med "skalade" skallar. Riktigt ofräscht.

Annars brukar inte obduktionsbilder finnas med i en utredning, iallafall inte som nås av allmänheten.

Angående Tovas telefon, om den legat i vatten så kommer den med största sannolikhet, om den hittas, kunna kopieras och användas/synas i fup. Om inte telefonen är sönderslagen så illa att det är småflis kvar av den bara.
Citera
2017-06-20, 13:34
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Vid en friande dom blir man inte dömd utan friad.
Det var det konstigaste jag läst på länge.

Man får en friande dom.
Senast redigerad av UgLyBastard 2017-06-20 kl. 13:37.
Citera
2017-06-20, 13:36
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamlingen66
Senaste nytt i lokalblaskan,, naturligtvis + nyhet.

Inbrott på gård i Forsaområdet – trots avspärrning i mordutredning: "Någon har varit in"
Farsan hans ville kanske hämta lite sprit, eller kläder.

Om det är ett inbrott så är det väldigt iskallt, om det tex är nån polare till Billy som varit dit.
Citera
2017-06-20, 13:37
Medlem
Personen i fråga vid ölsundsbron är inte Billy eller någon annan av grabbarna. Detta är ytterligare en person. Han hade varit på fest. "Lånat" cykel från festen och skulle cykla hem till iggesund. En förbipasserande plockade upp han och gav han lift till iggesund. Källa: bekant med chauffören. Frågan är var på fest han hade varit? Kläderna hittades vid bron. Källa: hemlig. Och kroppen var sänkt med fälgar. Källa: hemlig.
Citera
2017-06-20, 13:43
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag har svårt att tolka det du skriver ovan som annat än att du inbillar dig att narkotikapåverkan är en förmildrande omständighet vid våldsbrott.

Så är det inte alls, kan jag meddela.
Enda gången det skulle kunna ses som en förmildrande omständighet är väl om offret (eller annan) lurat eller på annat sätt fått i förövaren droger.
Svårt att se det med Tova och Billy dock.

Är det inte lite konstigt att han inte är bojad?
https://y.cdn-expressen.se/images/d2/f0/d2f0f6aafc7d42ce940288ce26194118/1x1/1080@70.jpg

Den knubbiga polisquinnan har ritat en blomma på sina jeans med en bläckpenna.. Vem gör sånt egentligen? (hon, jo, jag vet)
Senast redigerad av UgLyBastard 2017-06-20 kl. 14:05.
Citera
2017-06-20, 14:38
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Enda gången det skulle kunna ses som en förmildrande omständighet är väl om offret (eller annan) lurat eller på annat sätt fått i förövaren droger.
Svårt att se det med Tova och Billy dock.

Är det inte lite konstigt att han inte är bojad?
https://y.cdn-expressen.se/images/d2/f0/d2f0f6aafc7d42ce940288ce26194118/1x1/1080@70.jpg

Den knubbiga polisquinnan har ritat en blomma på sina jeans med en bläckpenna.. Vem gör sånt egentligen? (hon, jo, jag vet)

Det är väl en sydd blomma???
Citera
2017-06-20, 14:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonden-75
Personen i fråga vid ölsundsbron är inte Billy eller någon annan av grabbarna. Detta är ytterligare en person. Han hade varit på fest. "Lånat" cykel från festen och skulle cykla hem till iggesund. En förbipasserande plockade upp han och gav han lift till iggesund. Källa: bekant med chauffören. Frågan är var på fest han hade varit? Kläderna hittades vid bron. Källa: hemlig. Och kroppen var sänkt med fälgar. Källa: hemlig.

Jag förmodar att chauffören har berättat detta för polisen. Det är säkert redan kollat?
Citera
2017-06-20, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag förmodar att chauffören har berättat detta för polisen. Det är säkert redan kollat?
Svar. Ja
Citera
2017-06-20, 15:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonden-75
Kan de finnas fler inblandade personer? En kille plockades upp vid Ölsundsbron söndag morgonen 05.15 av en förbi passerande. Han satt i gräset bredvid en cykel. Påstod att han hade lånat cykeln på en fest och att han skulle lämna kvar den där på platsen han befann sig. Pådraget med poliser och polis helikopter runt 23 maj vid bron berodde på att polisen fann tovas kläder där.

Skumt det där med kläderna, om det stämmer. Varför ta av dom och lämna dom vid bron??? Lämna villospår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in