Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Jag tycker inte det spelar någon roll om hon var supersöt eller tagit droger. Ingen har rätt att mörda henne hur söt eller drogad hon än skulle vara vid dödstillfället. .
Det är lite som kvinnor som blir våldtagna. Många på FB tycker tjejer får skylla sig själva för att de var fulla, lättklädda, umgicks med fel män. Jag tycker otroligt nog att det är förövaren det är fel på. Kan han inte kontrollera sig när han druckit så ska han inte dricka. Tycker han att tjejer i kort kjol ska våldtas, så får han undvika att vara i närheten av de med kort kjol och slår han tjejer när han är arg, så ska han inte vara ihop med någon. I mina ögon är det ALLTID förövarens fel att en kvinna blir våldtagen eller mördad.
Men många fixar inte det. Nej, nu ska vi svärta ner offret. Tova tog droger. Då får hon skylla sig själv att hon blev dödad. Hon ljög för sina föräldrar. Då får hon skylla sig själv om hon blev mördad. Hon var ensam med en man som klarade av att misshandla kvinnor. Då får hon skylla sig själv om hon dog.
Den vars personlighet är viktigast att veta något om är den som mördat henne. Billy (eller vem du nu tror gjort dådet) må vara världens båsta kompis och en underbar son - han är lika fullt en mördare och Tova är offret. Det är hans byk som ska upp i ljuset. Det är han som gjort det stora felet, det värsta brottet.
Ojojoj, vad det går att ta i och breda ut sig och addera på.....ett stort varv med våldtäkt också gick att få in.
Och, du tjatar på om ditt "mördande", fastän varken du eller någon annan ännu vet vad som hände. Risken i detta sanslöst tråkiga fall, är kanske att det aldrig kommer fram vad som hände.
Det en del av oss kanske vill komma fram till, är VARFÖR BO fortsätter att träffa Billy, frivilligt, och vägrar samarbeta i samband med utredning av misshandel. BO har väl ett val, att sluta träffa MGM. Om jag kommer ihåg rätt, var BO's pappa helt förtvivlad, i anslutning till "bortrövandet", som det hette i början.
Varken jag, eller någon annan försvarar MGM's förmodade inblandning i BO's död, men ställer oss lite undrande till BO's val, att fortsätta träffa MGM, som det verkar, helt frivilligt.