Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-23, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
För varje inlägg du skriver så bevisar du bara vilken komplett idiot du är
Du kränker offret och hennes familj hela tiden! Hur vore det om du rotade lite i den misstänkte mördaren Billys familj i stället ditt pucko

Du har varit i krimtrådar förut och borde veta vid det här laget att vi inget får veta, även om obduktionen är klar och det tar sin tid, och sen är det tyst ända tills det går till åtal när fupen släpps. Du får vänta i ca 6 månader så du har gott om tid att sitta här och spekulera och skriva din skit
Jag är ingen idiot för det första tack!

För det andra, jag är intresserad av båda dessa personer och deras familjer, jag hänger inte ut någon eller anklagar någon däremot är jag intresserad av att vända på alla stenar som finns för att få kanske lite förståelse till hur detta kunde hända.

Men du är av den typen att en olycka händer, låt oss hänga den orsakade olyckan sedan kör vi igen tills det smäller igen.

Har du någonsin sett hur man undersöker en flygolycka tex, målet är inte främst att hitta vem som gjort fel utan att försöka undvika en till olycka!
Citera
2017-05-23, 22:02
Medlem
På hela Hälsingland.se står det något om MGM s advokat. Men måste vara kund för att läsa. Någon som läst det?
Citera
2017-05-23, 22:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Självklart har det med hans uppväxt att göra, pappan och hans beteenden sätter sina spår i sonen vare sig man vill eller inte.
Ser likheter i Hudiks andra mord av Simon som dödade två pensionärer. Där var en trasig barndom oxå ett grundläggande problem i hans uppväxt. Resultatet blev tyvärr negativt

Vilka likheter ser du då?
Du nämner pappan. Tycker inte att jag läst så mycket om Billys pappa, möjligen någon kommentar på tråden. Ange gärna källa.
Vad jag minns att jag läst om Simon är att han blev en del mobbad i grundskolan, men "en trasig barndom" pga av hans pappa har jag inget minne av att jag läst om. Tyckte att det verkade vara en vanlig familj.
Citera
2017-05-23, 22:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Vissa sorters provresultat kan ta flera månader, det har hittills gått lite mer än en vecka. Det har stått i media att "stora mängder alkohol" konsumerades på kvällen, men inte vem som drack eller hur mycket. Att hon eventuellt har varit "helt borta" har visst diskuterats och flera i tråden misstänker det.

Tänker att Tova skulle tävla dagen efter. Kanske hon inte drack så mycket då?
Citera
2017-05-23, 22:27
Medlem
Har inte träffat Billy på många år, men vad jag minns så var han en rätt så normal kille, träffade honom ofta när jag var yngre. Hans mamma träffade en man för ca 10-12 år sedan och de blev tillsammans. De flyttade till Vännäs/Vännäsby. Både hans styvfar och mamma är väldigt trevliga. Har träffat de många gånger. Bra jobb, väldigt snälla och absolut inga missbruk eller liknande som vissa verkar anta här. Har inte träffat hans biologiska pappa, men som sagt, hans mamma och styvfar är bra människor. Nu känner jag inte hans pappa, men eftersom jag känner hans styvfar och mamma så tror jag verkligen inte att de gjort något fel som skulle påverka honom, styvpappan har 3 eller 4 barn som alla är helt normala. Däremot tror jag Vännäs/Vännäsby har spelat en stor roll, det är ju en ort med många raggare och White trash människor tyvärr, finns så klart många normala där också.. Liljaskolan har ju inte direkt ett bra rykte heller. Så tror mer att omgivningen påverkat honom än hans uppväxt. När jag kände honom så var han väldigt normal, inget annorlunda med honom på något sätt.
Citera
2017-05-23, 22:30
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Som jag minns det så sa åklagaren att de formellt inte är avskrivna som misstänkta men samtidigt lät det som att han inte trodde att de varit inblandade i själva mordet.

Jag gissar att de två frisläppta hade information om vad som hänt men att det inte är utrett huruvida de hjälpt till efteråt alternativt att de (i början) försökte skydda MGM. Skulle tro att det främst är sådana misstankar som kvarstår.

Som jag förstod det så gick alla tre till polisen och sade sig ha information men att historien inte var trovärdig eftersom de blev anhållna. När de två som släpptes insåg allvaret berättade de förmodligen vad de visste. Att deras historier överensstämde + att de hade vittnen som kunde intyga var de varit tror jag är anledningen till att de släpptes.

Det du skrev verkar som sagt stämma.

De två andra männen är rent formellt inte avskrivna från utredningen. Sammens säger att de kan bli aktuella som vittnen längre fram, men att de än så länge betraktas som misstänkta.
http://www.barometern.se/sverige-o-varlden/22-aringen-haktad-for-mordet-pa-tova/
Citera
2017-05-23, 22:32
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tänker att Tova skulle tävla dagen efter. Kanske hon inte drack så mycket då?

Mycket möjligt att det du skriver stämmer. Det behöver dock inte göra det. Kan lika väl vara så att hon struntade i hur det skulle gå på tävlingen eller hade dåligt omdöme. Eller så var det Billy som konsumerade stora mängder alkohol. Hittills vet vi inte.
Citera
2017-05-23, 22:34
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarkakor123
Har inte träffat Billy på många år, men vad jag minns så var han en rätt så normal kille, träffade honom ofta när jag var yngre. Hans mamma träffade en man för ca 10-12 år sedan och de blev tillsammans. De flyttade till Vännäs/Vännäsby. Både hans styvfar och mamma är väldigt trevliga. Har träffat de många gånger. Bra jobb, väldigt snälla och absolut inga missbruk eller liknande som vissa verkar anta här. Har inte träffat hans biologiska pappa, men som sagt, hans mamma och styvfar är bra människor. Nu känner jag inte hans pappa, men eftersom jag känner hans styvfar och mamma så tror jag verkligen inte att de gjort något fel som skulle påverka honom, styvpappan har 3 eller 4 barn som alla är helt normala. Däremot tror jag Vännäs/Vännäsby har spelat en stor roll, det är ju en ort med många raggare och White trash människor tyvärr, finns så klart många normala där också.. Liljaskolan har ju inte direkt ett bra rykte heller. Så tror mer att omgivningen påverkat honom än hans uppväxt. När jag kände honom så var han väldigt normal, inget annorlunda med honom på något sätt.

Ungefär när är "när jag var yngre" och "när jag kände honom"? Något ungefärligt årtal?
Citera
2017-05-23, 22:39
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarkakor123
Intressant input. Hur många år sedan var detta, var det när han gick i grundskolan? Vad hade hans mor och styfar för arbeten? Höll han på med EPA-traktorer redan då. Hamnade han efter i skolan? Försöker skapa mig en bild av denna "Hillbilly". Även andra har beskrivit honom som normal, fast det kanske beror på vad ens referenser är,
Citera
2017-05-23, 22:41
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Intressant input. Hur många år sedan var detta, var det när han gick i grundskolan? Vad hade hans mor och styfar för arbeten? Höll han på med EPA-traktorer redan då. Hamnade han efter i skolan? Försöker skapa mig en bild av denna "Hillbilly". Även andra har beskrivit honom som normal, fast det kanske beror på vad ens referenser är,

Tidigare i nyhetsartiklar har hans skolresultat beskrivits som "godkänt i alla ämnen" i grundskolan och "minst godkänt i alla ämnen" på gymnasiet.
Citera
2017-05-23, 22:53
Medlem
Ber om ursäkt om jag inte var så detaljerad i mitt tidigare inlägg. Det måste ha varit runt 2008-2009 eller så, så det är ju en del år sedan. Mycket kan hända på så lång tid. Vet inte exakt vad mamman och styvpappan jobbade med, men har för mig att de träffades på jobbet och styvpappan skilde sin dåvarande fru för att vara med Billys mamma. Det är längesedan så mitt minne kan vara lite vagt. De verkade som en ganska normal familj i Västerbotten. Skotrar, hundar osv var/är av deras intresse. Men som sagt, mamman är jättetrevlig och jag har svårt att se hur hon kan ha påverkat honom negativt på något sätt, utifrån vad jag sett så klart.
Citera
2017-05-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur

Sitter med mobilen så jag kan inte länka men läste idag att han klarade både grundskola och gymnasium. Enligt någon i tråden så hade han även klarat kursen för att ta taxi-kortet. Så jag får inte känslan av att det är nån nedknarkad dumbom. Att han har ett intresse av att meka med bilar och epa-traktorer visar väl om något att han är tekniskt lagd.
Senast redigerad av tagmaster 2017-05-23 kl. 22:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in