2017-06-16, 13:45
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
De är väldigt bra. Tror garanterat det räcker med en halv om det är första gången ni provar och är normalbyggda.

Citat:
Ursprungligen postat av pita007
Jag testade också blåa spökena första gången och då tog jag en hel utan problem. Kör på en hel enligt mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Nej, de är inte alls "väldigt bra" utan snarare väldigt svaga. För erfarna använda skulle jag rekommendera att poppa minst 2 eventuellt 3 sådana på en gång (om man känner sig lite äventyrlig). Personligen tog jag 2st varav 1,5 redose någon timme senare. Känns som ren MDMA och är inget fel på knapparna men blev inte superpåverkad direkt. Mer lagom. Hade vid tillfället inte tagit MDMA på över 3 månader så hade ingen tolerans heller.

Tar ni en halv kommer ni dock bli besvikna ifall ni är män på mellan 70-80kg. Ifall någon av er är en liten tjej på ca. 50kg, så kan ni börja med antingen en halv eller en hel för lite starkare rus. Förutsatt att alla är nybörjare/inte tagit E förut dvs.

Skulle gissa på att dessa blå spöken innehåller ca. 80mg MDMA.

Fan, det är många bud på dessa nu. En del säger toppen en del säger mjäk. Jag har köpt på mig ett gäng och skall ha på festival. Men nu vill jag ha svar från de som vet vad de talar om. Ni som rullat lite. Vad behöver en 75 kilos man, som har relativ vana av E, ta egentligen för ett bra rus under en festivalkväll? Behöver ju inte bli golvad så jag inte kan gå naturligtvis, men man vill ju ändå känna sig e:ad.
Citera
2017-06-16, 15:47
Medlem
Citat:
Nej, de är inte alls "väldigt bra" utan snarare väldigt svaga. För erfarna använda skulle jag rekommendera att poppa minst 2 eventuellt 3 sådana på en gång (om man känner sig lite äventyrlig). Personligen tog jag 2st varav 1,5 redose någon timme senare. Känns som ren MDMA och är inget fel på knapparna men blev inte superpåverkad direkt. Mer lagom. Hade vid tillfället inte tagit MDMA på över 3 månader så hade ingen tolerans heller.

Tar ni en halv kommer ni dock bli besvikna ifall ni är män på mellan 70-80kg. Ifall någon av er är en liten tjej på ca. 50kg, så kan ni börja med antingen en halv eller en hel för lite starkare rus. Förutsatt att alla är nybörjare/inte tagit E förut dvs.

Skulle gissa på att dessa blå spöken innehåller ca. 80mg MDMA.

Jag blir fan bra påverkad på blå Spöken idag och då är jag ändå vältränad på 90 kilo med relativt många piller i bagaget.

TS: i värsta fall ta med två piller, ta en och fyll på med en halv per omgång tills du blir nöjd.
Citera
2017-06-16, 21:16
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
Fan, det är många bud på dessa nu. En del säger toppen en del säger mjäk. Jag har köpt på mig ett gäng och skall ha på festival. Men nu vill jag ha svar från de som vet vad de talar om. Ni som rullat lite. Vad behöver en 75 kilos man, som har relativ vana av E, ta egentligen för ett bra rus under en festivalkväll? Behöver ju inte bli golvad så jag inte kan gå naturligtvis, men man vill ju ändå känna sig e:ad.

Ta 1, sen efter 30 minuter ta en till (dvs nästan direkt efter) Eller båda på en gång. Sen du återdosera med ytterligare en 1-2h senare. Det är inget fel på dem och de är helt godkända, men svaga som sagt. De är inga dom perignon direkt.
Citera
2017-06-16, 21:28
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ta 1, sen efter 30 minuter ta en till (dvs nästan direkt efter) Eller båda på en gång. Sen du återdosera med ytterligare en 1-2h senare. Det är inget fel på dem och de är helt godkända, men svaga som sagt. De är inga dom perignon direkt.

Ahh. Köpte av dom perignonen förra året. En sån och man sögs fan fast i golvet dra åt helvete vad de var starka. Men samtidigt så är de kanske lite för starka då om man skall glida runt på en festival.

Jag och mina polare satt och bara höll i varandra i en soffa när det peakde och det kanske inte är läge för det när man skall lyssna på musik.

Tänker att jag kör 1.5 av de blåa och fyller på med 0.75 efter ett tag så borde jag få ett chill fint rus, eller vad tror du om det? är det aningens för mjukt ? Tack för svar !
Citera
2017-06-16, 21:29
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
https://www.ecstasydata.org/view.php?id=5164&mobile=1

Är det dessa?
Citera
2017-06-16, 21:34
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars1989
https://www.ecstasydata.org/view.php?id=5164&mobile=1

Är det dessa?

Jajjemen! Det är exakt de här.
Citera
2017-06-16, 21:43
Medlem
Lars1989s avatar
Citat:
Jajjemen! Det är exakt de här.
Då är de inte mycket starkare än 120mg.
Citera
2017-06-16, 21:50
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars1989
Då är de inte mycket starkare än 120mg.

Men då vet vi vad vi har att gå på. Kanske 1.5 som jag skrev innan blir lagom om man skall mysa runt på festival.
Citera
2017-06-19, 04:23
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ahh. Köpte av dom perignonen förra året. En sån och man sögs fan fast i golvet dra åt helvete vad de var starka. Men samtidigt så är de kanske lite för starka då om man skall glida runt på en festival.

Jag och mina polare satt och bara höll i varandra i en soffa när det peakde och det kanske inte är läge för det när man skall lyssna på musik.

Tänker att jag kör 1.5 av de blåa och fyller på med 0.75 efter ett tag så borde jag få ett chill fint rus, eller vad tror du om det? är det aningens för mjukt ? Tack för svar !

Ja visst, för festival duger nog 1,5 rätt fint tycker inte om att var alldeles för E:ad på festival då man mest vinglar runt, går lite för djupt in i transen (så man typ glömmer bort vart man är/upplever inte riktigt hela arrangemanget) och skumpar in i en massa människor. Lagom är bäst då, på en nivå jämförbart med en bra dos amfetamin eller kokain t.ex (fast med finare effekt).
Citera
2017-06-19, 10:37
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ja visst, för festival duger nog 1,5 rätt fint tycker inte om att var alldeles för E:ad på festival då man mest vinglar runt, går lite för djupt in i transen (så man typ glömmer bort vart man är/upplever inte riktigt hela arrangemanget) och skumpar in i en massa människor. Lagom är bäst då, på en nivå jämförbart med en bra dos amfetamin eller kokain t.ex (fast med finare effekt).

Ja, precis så Tack för svar!
Citera
2017-06-19, 19:40
Medlem
dartagnas avatar
Extacy, himmel eller helvetet?

Är en bit över 30 år och har testat ett antal extacypiller för att veta vad som är bra, och vad som inte är. Skillnaderna kan vara enorma, bokstavligt talat någonstans mellan total eufori och total ångest.
Har dumt nog inte testat mina tabletter innan användning, och ja, jag för skylla mig själv för snedstegen.
Senaste snedsteget var i Sthlm, där Berns salong förvandlades till ett helvete på loppet av några minuter. Jag är vanligtvis en glad prick, den här kvällen fick mig att må dåligt i flera veckor efteråt. Tog bara en tablett, men kunde knappst tänka klart under ruset. Mådde helt enkelt hemskt.

Ruset av en bra extacy har många karakteristiska kännetecken. Bland annat förvandlas fyllans dimma till total klarsynthet. Euforin flödar och man kan nästan få för sig att hångla med bästa polaren. Dansa gör man hela natten, och sömnen känns inte särskilt ansträngd.
Det är kort och gott en härlig upplevelse som får en att dansa sig igenom livet flera veckor efteråt.

Dessa två upplevelser står i starkt kontrast till varandra och det är av den anledningen som jag skriver tråden.
Är det mer vanligt med PMMA eller andra extacyliknande droger än MDMAfyllda sådana? När man dansar hela natten lång, är det en gnutta amfetamin blandat i receptet eller är det rent MDMA?
Är det min lite högre ålder och det faktum att jag testat på det ca 50 gånger genom åren (sen 18 års ålder, så inte särskilt många om året om du slår ut det) som tar bort den speciella känslan?
Det var ett bra tag sen jag kände euforin flöda, säkert 15 doser tillbaka i tiden.

Nästa steg är ju självklart att beställa ett testkit, det är dags att gå till botten med varför upplevelserna skiljer sig åt så markant som de gör.

Bör tilläggas att de sämre varianterna har varit köpta runt Stockholmsområdet. Utomlands tenderar det att vara bättre.
Dock så har jag stött på väldigt många nitlott i Berlin.
Citera
2017-06-19, 21:11
Medlem
E två gånger på en vecka?

Jag och min man har väldig stor respekt för denna drog och har en regel att endast ta den 1-2 ggr per år, och för några dagar sedan var det dags igen....

Vi hade orange ugglor som vi trodde låg på 200 mg, men dom måste ha varit mycket svagare eftersom vi aldrig riktigt kom upp. Jag tog sammanlagt 3/4 tablett och mannen tog en hel. Vår "peak" varade endast i cirka 1-1,5 h (vi har filmat och har därför koll på tiden). Empatin och kärleken var stark men inte så som det ska vara på MDMA... Vi hade hanterbara käkspänningar, ganska mycket ögonvobbel men sparsam AT.

Nu till frågan... Vi nya, färska rosa dominos och funderar på att droppa exakt en vecka efter första gången. Vi kändes oss lite bestulna på upplevelsen helt enkelt.

Hur farligt är det att göra detta undantag?
Bör vi istället vänta en månad eller två för att vara på säkra sidan?
Detta var andra gången för mig och sjunde gången för min man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in