Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-18, 21:22
  #8929
Medlem
HenkWeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evasolo
Sålänge man inte häller ner sisådär ett hekto knark blir det nog inte så stor skillnad på konsistensen, åtminstone att det skulle bli en sörja. Så vitt jag vet är det vattenlösligt men ganska stark (dålig) smak, så sannolikt skulle man känna det mer på smaken än på konsistensen.

Hälla mdma i en öl? Skulle jag aldrig riskera med tanke på att det smakar apa. Knappt det går att skölja ner i ett rizzla utan att klökas!
Citera
2018-06-20, 14:17
  #8930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evasolo
Sålänge man inte häller ner sisådär ett hekto knark blir det nog inte så stor skillnad på konsistensen, åtminstone att det skulle bli en sörja. Så vitt jag vet är det vattenlösligt men ganska stark (dålig) smak, så sannolikt skulle man känna det mer på smaken än på konsistensen.
50mcg I 2,5dl besk öl
Citera
2018-06-20, 14:18
  #8931
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkWeeder
Hälla mdma i en öl? Skulle jag aldrig riskera med tanke på att det smakar apa. Knappt det går att skölja ner i ett rizzla utan att klökas!
Jag tyckte mitt smakade lakrits
Citera
2018-06-21, 11:16
  #8932
Medlem
JoeBidens avatar
Nån mer som börjar känna sig ganska nöjd med sitt MDMA-bruk? Har tagit det 7 gånger och alla har varit najs, varierande förvisso. Ifall någon skulle berätta för mig att jag aldrig mer kan ta MDMA hade jag inte sett det som någon större förlust. Trist, men känslorna jag upplevt på MDMA kommer vara kvar inom mig tills dagen jag dör!
Citera
2018-06-27, 02:16
  #8933
Medlem
Mdma igen efter 4 dagar?

Hej

Jag behöver era råd, i lördags tyckte jag att det skulle vara skönt att ta lite mdma för mig själv efter 4 månaders mellan rum. Så jag tog en Dom Pérignon på ca 130mg mdma.
Hade en mysig kväll för mig själv, inte så mycket eufori bara en vädligt trevlig kväll. Trippen vara väl i ca 2 timmar och thats it. Ruset va inte så starkt och kände inte speciellt mycket gäldje.
Det kändes inte som att min hjärna jobba så mycket som den brukar göra annars på Mdma.

I morgon vill en kompis att vi tar tillsammans och jag har lite svårt att "svika" honom. Jag vet att tumregeln är 3 månaders vila. Om jag ska ta något så är de max en tablett.

Vad tror ni? Kan de bli påfrestande för min hjärna att ta mdma igen efter några dagar?
Citera
2018-06-27, 04:14
  #8934
Medlem
Ska inte vara någon större fara.
Citera
2018-06-27, 04:23
  #8935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronaren
Hej

Jag behöver era råd, i lördags tyckte jag att det skulle vara skönt att ta lite mdma för mig själv efter 4 månaders mellan rum. Så jag tog en Dom Pérignon på ca 130mg mdma.
Hade en mysig kväll för mig själv, inte så mycket eufori bara en vädligt trevlig kväll. Trippen vara väl i ca 2 timmar och thats it. Ruset va inte så starkt och kände inte speciellt mycket gäldje.
Det kändes inte som att min hjärna jobba så mycket som den brukar göra annars på Mdma.

I morgon vill en kompis att vi tar tillsammans och jag har lite svårt att "svika" honom. Jag vet att tumregeln är 3 månaders vila. Om jag ska ta något så är de max en tablett.

Vad tror ni? Kan de bli påfrestande för min hjärna att ta mdma igen efter några dagar?



Minns i början av min MDMA karriär. Dom första gångerna var ganska tätt inpå varandra. Den värsta bieffekten var att jag brast ut i gråt en dag på jobbet. Detta var några dagar efter senaste intag av drogen.

Finns ny forskning som säger att det är mindre farligt än vad man tidigare trott att använda sig av mdma.

De små mängderna av MDMA som du tar kommer med största säkerhet inte ha en stor negativ påverkan/påfrestning på dig eller din hjärna.

Tycker du kan släppa oron och försöka ha en trevlig kväll med din kompis.

EDIT. Om hjärnan känns lite trögare än vanligt så är det inget som består. Är väl bara värden och nivåer i kroppen som återställer sig.

Och det där med tumregel vill jag inte uttala mig om. Det är nog väldigt individuellt.
Jag kan käka MDMA varje helg och fungera normalt i veckorna. Då ingår min tjej och barn, träffa släkt övrig familj. Samt att jag har 2 jobb.
Inget skryt detta, bara en jämförelse.
__________________
Senast redigerad av Rclife 2018-06-27 kl. 04:27.
Citera
2018-06-27, 06:26
  #8936
Medlem
carle2s avatar
Det är ingen fara, du kan ta varje helg om du vill men efter ett tag kommer det inte ens vara lönt.
Kontra alltid med 5-htp så förlänger du din mdma karriär. Du kan även ta 5htp i uppbyggnande syfte innan ett planerat intag men sluta helst ett dygn innan.
Höga doser med cvitamin drar ner eventuell neroutoxitet som den korta återhämtningen har och magnesium skyddar nerver.
Citera
2018-06-27, 09:19
  #8937
Medlem
JoeBidens avatar
Alltså va nej, det är fett ovärt. Du kommer inte få ett najs rus. Rök lite gräs, ta lite tjack och drick lite bärs. Är din polare skön kommer han inte tjata på dig. MDMA-intag så kort inpå varandra är inte en bra idé helt enkelt...
Citera
2018-06-27, 14:34
  #8938
Medlem
Barnflods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rclife
Minns i början av min MDMA karriär. Dom första gångerna var ganska tätt inpå varandra. Den värsta bieffekten var att jag brast ut i gråt en dag på jobbet. Detta var några dagar efter senaste intag av drogen.

Finns ny forskning som säger att det är mindre farligt än vad man tidigare trott att använda sig av mdma.

De små mängderna av MDMA som du tar kommer med största säkerhet inte ha en stor negativ påverkan/påfrestning på dig eller din hjärna.

Tycker du kan släppa oron och försöka ha en trevlig kväll med din kompis.

EDIT. Om hjärnan känns lite trögare än vanligt så är det inget som består. Är väl bara värden och nivåer i kroppen som återställer sig.

Och det där med tumregel vill jag inte uttala mig om. Det är nog väldigt individuellt.
Jag kan käka MDMA varje helg och fungera normalt i veckorna. Då ingår min tjej och barn, träffa släkt övrig familj. Samt att jag har 2 jobb.
Inget skryt detta, bara en jämförelse.

Menar inte att vara dryg, men länka om du minns var du tog del av den där forskningsrapporten.

Jag har som mest frekvent tagit MDMA två helger i rad. Ganska låga doser. Kan inte minnas att det hade någon större inverkan på mitt stämningsläge tiden efteråt (utöver att jag upplevde världen i gråskala när ruset gick ur).
Citera
2018-06-27, 20:13
  #8939
Medlem
Tycker att flera i den här tråden är lite för svart eller vita. Vi som har testat att ta MDMA flera dagar i rad eller tätt inpå vet att det fungerar. Att säga att det inte är skadligt är också rent ut sagt idiotiskt. Hur farligt det är, är givetvis omöjligt att sia om och jag personligen tycker att man ska undvika det i största möjliga mån.

Jag har vid 2-3 tillfällen tagit STORA doser MDMA under samma festivalhelg. Detta är något jag alltid får ångra en lång tid efteråt då jag har svårt att sova, huvudet blixtrar och jag har lätt till gråt i 2-10 dagar efter denna idioti.

Jag har tidigare sagt att man bara gör detta misstag en gång, men ramlat dit ytterligare 1-2 ggr.

Så att ta relativt små doser MDMA med några dagars mellanrum kommer att ge effekt, kanske inte riktigt lika bra men det kommer ge effekt andra gången. Du kan också vara beredd på att må lite sämre än normalt och du bör ta ett längre uppehåll efter denna gång.
Citera
2018-06-28, 00:22
  #8940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnflod
Menar inte att vara dryg, men länka om du minns var du tog del av den där forskningsrapporten.

Jag har som mest frekvent tagit MDMA två helger i rad. Ganska låga doser. Kan inte minnas att det hade någon större inverkan på mitt stämningsläge tiden efteråt (utöver att jag upplevde världen i gråskala när ruset gick ur).


Hade tänkt länka, men mindes inte vart jag läst den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback