2017-03-20, 13:03
Medlem
Adelaides avatar
Har de slutat spelade de lite snabbare låtarna live? Såg dem igår på Pustervik, och det jag reagerade på var att det aldrig riktigt blev något ös, förutom på "Only For The Weak". Jag trodde att Take This Life var fastlimmad på deras setlists, men tydligen inte.
Citera
2017-03-21, 11:08
Medlem
Snoorks avatar
Herregud vilken magisk spelning på pustervik i söndags.
Var längesedan Anders sång lät så bra!
Citera
2017-03-21, 21:24
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoork
Herregud vilken magisk spelning på pustervik i söndags.
Var längesedan Anders sång lät så bra!

Musikaliskt var det bra, helt klart. Men fan vilken tråkig setlist!
Citera
2017-06-13, 17:42
Medlem
Adelaides avatar
Nu ska In Flames tydligen turnera runt med Five Finger Death Punch. I november kör de ett gig på Scandinavium i Göteborg och ett i Globen i Stockholm.

http://www.mynewsdesk.com/se/livenation/pressreleases/in-flames-och-five-finger-death-punch-spelar-tillsammans-i-scandinavium-och-ericsson-globe-2012579

Personligen gillar jag inte Five Finger Death Punch (jag kallar det bedrövlig post-metal), men In Flames gör ju så att man funderar på att gå på ett av gigen ändå. Även om jag inte var jätteimponerad av deras gig i Pustervik tidigare i år.
Citera
2017-06-18, 11:02
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Nu ska In Flames tydligen turnera runt med Five Finger Death Punch. I november kör de ett gig på Scandinavium i Göteborg och ett i Globen i Stockholm.

http://www.mynewsdesk.com/se/livenation/pressreleases/in-flames-och-five-finger-death-punch-spelar-tillsammans-i-scandinavium-och-ericsson-globe-2012579

Personligen gillar jag inte Five Finger Death Punch (jag kallar det bedrövlig post-metal), men In Flames gör ju så att man funderar på att gå på ett av gigen ändå. Även om jag inte var jätteimponerad av deras gig i Pustervik tidigare i år.

850 kr för en ståplatsbiljett på Scandinavium (805+45 i service avgift)
Tack men nej tack Livenation.

Det finns en anledning till att Daniel och Peter hoppade av:
http://www.metalinjection.net/latest-news/ex-in-flames-jesper-stromblad-peter-iwers-launch-cyhra
Det handlar om mer än pengar.

2112 drivs vidare,Vem gillar inte Björn Gelotte?
Citera
2017-06-18, 15:02
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
850 kr för en ståplatsbiljett på Scandinavium (805+45 i service avgift)
Tack men nej tack Livenation.

Det finns en anledning till att Daniel och Peter hoppade av:
http://www.metalinjection.net/latest-news/ex-in-flames-jesper-stromblad-peter-iwers-launch-cyhra
Det handlar om mer än pengar.

2112 drivs vidare,Vem gillar inte Björn Gelotte?

Då hoppar man detta evenemang. Alldeles för hög summa för ett skitband (5FDP) och ett idag mediokert band (In Flames).
Citera
2017-07-05, 23:12
Medlem
Läthers avatar
Någon som har vinylboxen 1993-2011 och kan svara på om det är värt ett köp. Har alla album upp till Soundtrack To Your Escape på cd. Det är alltså ljudet jag funderar över.
Citera
2017-07-11, 18:29
Medlem
Läthers avatar
Köpte vinylboxen eftersom jag hittade info att skivorna ska vara special-mastrade för vinyl. Lyssnar på Colony nu och det går att ha ganska hög volym utan att det låter illa. Har inte jämfört med min cd från 1999 dock. Ska bli intressant om det går att fatta tycke för skivorna efter STYE också.

Går det inte att redigera gamla inlägg? Hittar ingen sådan knapp.
Citera
2017-11-20, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Då hoppar man detta evenemang. Alldeles för hög summa för ett skitband (5FDP) och ett idag mediokert band (In Flames).

Vilken tur att dom har riktiga fans som fyllde Globen och gärna betalade för att höra dem, underbart bra varje gång
Citera
2017-11-20, 17:54
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tieca
Vilken tur att dom har riktiga fans som fyllde Globen och gärna betalade för att höra dem, underbart bra varje gång

Kul att du uppskattar musiken de spelar idag (dvs bandit rock-musik). Jag föredrar deras melodeath period (som dock tog slut för över 10 år sen), därmed är jag inte alls ledsen över att jag skippade denna konsert.
Citera
2018-07-15, 20:37
Medlem
Nån som vet om nuvarande trummisen Joe Rickard har lämnat In Flames för gott, lr är det bara för den här sommarturnén? Tycker isf att det är ett avbräck, för tkr att han har ersatt Daniel Svensson mycket bra. Hoppas få höra nytt snart om nya skivan dom har spelat in o USA. Och gärna en ny singel hade inte suttit fel.
Citera
2018-08-05, 11:16
Medlem
realmuadibs avatar
Bedrövlig emo smörja, pinball map är enda bra låten de gjort.
Sitter här och facepalmar åt Battles 2018, har deras hamster dött?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in