2018-08-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intodebauchery
Nån som vet om nuvarande trummisen Joe Rickard har lämnat In Flames för gott, lr är det bara för den här sommarturnén? Tycker isf att det är ett avbräck, för tkr att han har ersatt Daniel Svensson mycket bra. Hoppas få höra nytt snart om nya skivan dom har spelat in o USA. Och gärna en ny singel hade inte suttit fel.

Joe hade ryggproblem därför han inte var med på sommarturén.
Citera
2018-11-29, 21:33
Medlem
Är det någon mer än jag som tycker det känns ”tråkigt” att In Flames valt två amerikaner att fylla Daniel och Peters skor? Ett band som (såklart inte längre men nästan alltid) representerat ”The Gothenburg sound” och bara vart så jävla balla har blivit plastigt och ickepersonligt. Hade vart så jävla mycket roligare om det hade plockats in två svenska musiker... kända som ickekända spelar ingen roll.

Vad gäller Tanner som spelar trummor nu tycker jag fan det stundtals är under all kritik. Vissa låtar låter det (bedömt på YouTubetittande) att han är en 14 årig överentusiast som gästar. Jag HATAR hur Joe och Tanner spelar markanta åttondelar på crashen i låtar som Only For The Weak, Daniels häng som i alla år varit så karaktäristiskt för IF är som bortblåst...

Vad hände med Joe? Hur kommer Tanner in i bilden? Vem är han? Nä. Usch!

Kanske lite väl nördiga åsikter som ingen delar men jag måste bara få skriva av mig och ventilera. Hoppas nya singeln går åt rätt håll....

Ha’t fint.
Citera
2018-12-01, 10:50
Medlem
Gravers avatar
In Flames - I Am Above släpps 14:e december, men har redan läckt ut.

En av de bättre låtarna de släppt sedan ASOP och den växer bara för varje lyssning.. hoppas hela albumet ger mig samma känsla.
Citera
2018-12-04, 08:45
Medlem
Lyssnade faktiskt igenom alla album igen under de senaste dagarna och undrade just när dom skulle komma med något nytt.

Har nu lyssnat igenom den nya singeln och jag tycker väl att det låter helt ok, tills refrängen kommer igång. Deras pop-aktiga refränger är ingen höjdare tyvärr och det lät så på ungefär alla låtar på senaste albumet Battles.

Sounds of a Playground Fading & Siren Charms hade helt klart en hel del låter som stack ut, speciellt "A New Dawn" från SoaPF vilket förmodligen är deras bästa låt från de senaste 3 albumen.

Battles hade ingen låt alls som stack ut direkt, kanske "The End"?

Oh well, jag hoppas att det nya albumet är bättre än Battles iallafall, är alltid hypad inför nytt In Flames-material, även om de senaste 3 albumen inte varit mästerverk direkt.
Citera
2018-12-05, 16:10
Medlem
Bapelsins avatar
Gillade dem på 90-talet, men tyckte att de spårade ur i och med Clayman-skivan. Fem favoriter:

1. In Flames
2. Graveland
3. Jotun
4. Everdying
5. Behind Space
Citera
2018-12-08, 12:57
Medlem
Finns ytterligare en ny låt ute nu, "(This Is Our) House".

Mycket sämre än "I Am Above" enligt mig.

I Am Above var helt ok minus refrängen, This Is Our House var bara dålig, tyvärr.
Citera
2018-12-08, 23:00
Medlem
Hittar varken I am Above eller This is Our House nånstans.. länk?
Citera
2018-12-08, 23:56
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezk
Finns ytterligare en ny låt ute nu, "(This Is Our) House".

Mycket sämre än "I Am Above" enligt mig.

I Am Above var helt ok minus refrängen, This Is Our House var bara dålig, tyvärr.
Du måste hittat den på en väldigt obskyr sida, hittar den ingenstans.
Citera
2018-12-09, 00:47
Medlem
Bapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver

Den fanns på Youtube igår. Rena kräkmedlet. Nu är den bortrensad verkar det som.
Citera
2018-12-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lh666
Hittar varken I am Above eller This is Our House nånstans.. länk?

https://drive.google.com/file/d/1cnaB-whizacUBqxf35VOqfXVmMG0dhdX/view - I am Above

https://drive.google.com/file/d/17I43_kx0m_mFpuDTFVSyVcMNSZp-Mwqi/view - (This Is Our) House

Citat:
Ursprungligen postat av Graver

Jo, Reddit är väldigt obskyr ;p
Citera
2018-12-10, 13:25
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lh666
Är det någon mer än jag som tycker det känns ”tråkigt” att In Flames valt två amerikaner att fylla Daniel och Peters skor? Ett band som (såklart inte längre men nästan alltid) representerat ”The Gothenburg sound” och bara vart så jävla balla har blivit plastigt och ickepersonligt. Hade vart så jävla mycket roligare om det hade plockats in två svenska musiker... kända som ickekända spelar ingen roll.

Vad gäller Tanner som spelar trummor nu tycker jag fan det stundtals är under all kritik. Vissa låtar låter det (bedömt på YouTubetittande) att han är en 14 årig överentusiast som gästar. Jag HATAR hur Joe och Tanner spelar markanta åttondelar på crashen i låtar som Only For The Weak, Daniels häng som i alla år varit så karaktäristiskt för IF är som bortblåst...

Vad hände med Joe? Hur kommer Tanner in i bilden? Vem är han? Nä. Usch!

Kanske lite väl nördiga åsikter som ingen delar men jag måste bara få skriva av mig och ventilera. Hoppas nya singeln går åt rätt håll....

Ha’t fint.

Det är ganska logiskt med USA-musiker i bandet eftersom In Flames i flera år nu sökt sig till ett amerikaniserat sound.
Citera
2018-12-10, 13:39
Medlem
Tycker det är trist att bandet försöker låta som Korn. Är det Friden som är den stora anledningen till detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in