Citat:
Ursprungligen postat av
-WhoRacle-
Ja, det där är den Florida death-metal inspirerade låten som Björn skrev. Albumet ska va väldigt varierat precis som SOAPF va/är. Men det ska va några klassiska In Flames låtar vad jag läst, I alla fall en 3-4 stycken. Dom 2 bonusspåren ska vara 2 av de bästa låtarna på albumet, hörde nån intervju med Daniel att dom 2 låtarna blev bonusspår för dom inte passade tillsammans med albumet lr nåt sånt.
Ja, riffet vid 0:11 in på låten låter nästan exakt likadant som introriffet till Black & White från Reroute To Remain.
Okej låter mumma! Lite som Tilt och Eraser kanske, som än idag är mina favoriter från en platta som jag lärt mig att gilla med tiden. Gillar dock vibbarna från R2R/STYE-eran på bla. rösteffekt, riff och synth (tänker främst på Through Oblivion här).
Folk får säga vad dom vill men In Flames var på topp, enligt mig, under 2002-2006. Titta bara på Used & Abused DVD:n. Jag tycker In Flames verkligen hade hittat sin grej, sitt sound och var starkast som band under dessa år. Jag upplevde i alla fall inte att det då fanns artister som gjorde något liknande. Dom hade tagit sig ur "undergroundscenen" men var inte så pass kända att dom slutade vara hungriga.
På senare tid har In Flames känts lite mätta och då har band som Soilwork och Dark Tranquillity, som då kom lite i skuggan av In Flames, istället fått träda fram.