2014-06-14, 12:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Hade de bara slängt in lite dubstep i den låten med så kunde man fan tro att det kunde vara från Korns senaste. Ska in flames låta såhär så kan de lika gärna lägga ner tycker jag.

In Flames har inte gjort någonting intressant på bra länge enligt mig, gillar deras tre första skivor men efter det gick det ganska snabbt utför även om det går att lyssna på deras skivor fram till 00-talet någorlunda, men numera låter dom som valfritt Bandit Rock-band.
Citera
2014-06-14, 13:10
Medlem
mmas avatar
(FB) Den stora tråden om In Flames
Citera
2014-06-14, 13:33
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
In Flames har inte gjort någonting intressant på bra länge enligt mig, gillar deras tre första skivor men efter det gick det ganska snabbt utför även om det går att lyssna på deras skivor fram till 00-talet någorlunda, men numera låter dom som valfritt Bandit Rock-band.
Tycker även de senare skivorna har någon/några intressanta låtar men över lag så håller jag med om att de har blivit alldeles för generiska, något som de inte var under deras tidiga skivor.

Och den nya singeln var värdelös.
Citera
2014-06-14, 15:29
Medlem
Jodå den går att lyssna på.
Citera
2014-06-25, 22:12
Medlem
tjenare! tänkte gadda in Owlboy. någon som har gjort det eller sett någon bild på hur det kan se ut?

har för mig att jag har sett en sån tatuering men tror att den var skev och konstig..
Citera
2014-06-29, 22:10
Avslutad
Ny låt ute, bästa låten hittills. Lite dålig kvalité är det för det är någon som rippat den från radio.
https://www.youtube.com/watch?v=D6Gk6q6zKsU
Citera
2014-06-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -WhoRacle-
Ny låt ute, bästa låten hittills. Lite dålig kvalité är det för det är någon som rippat den från radio.

Kändes personligen som en flashback till Reroute to Remain. Samma typiska riff bla. i början och liknande rösteffekt i versen. Låten lutar dessutom mot death-metal på sina ställen och jag får starka Sepultura/Soulfly-vibbar. Denna låt kändes väldigt otippad måste jag säga med tanke på att dom andra två låtarna är väldigt annorlunda. Lite abrupt slut bara. Blir ändå sugen på att höra vad dom har att bjuda på härnäst!
Senast redigerad av bananainsane 2014-06-29 kl. 22:22.
Citera
2014-06-30, 13:51
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:

Lät ju faktiskt redigt bra. Som om sångaren från Korn gästade en Soulfly låt och det gillar jag.
Citera
2014-06-30, 16:40
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Lät ju inte alltför kasst faktiskt, men det känns som att albumet kommer att variera som satan. Det ska ju tydligen "finnas någonting för alla".
Citera
2014-06-30, 21:42
Avslutad
Ja, det där är den Florida death-metal inspirerade låten som Björn skrev. Albumet ska va väldigt varierat precis som SOAPF va/är. Men det ska va några klassiska In Flames låtar vad jag läst, I alla fall en 3-4 stycken. Dom 2 bonusspåren ska vara 2 av de bästa låtarna på albumet, hörde nån intervju med Daniel att dom 2 låtarna blev bonusspår för dom inte passade tillsammans med albumet lr nåt sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av bananainsane
Kändes personligen som en flashback till Reroute to Remain. Samma typiska riff bla. i början och liknande rösteffekt i versen. Låten lutar dessutom mot death-metal på sina ställen och jag får starka Sepultura/Soulfly-vibbar. Denna låt kändes väldigt otippad måste jag säga med tanke på att dom andra två låtarna är väldigt annorlunda. Lite abrupt slut bara. Blir ändå sugen på att höra vad dom har att bjuda på härnäst!
Ja, riffet vid 0:11 in på låten låter nästan exakt likadant som introriffet till Black & White från Reroute To Remain.
Senast redigerad av -WhoRacle- 2014-06-30 kl. 21:45.
Citera
2014-07-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ja, det där är den Florida death-metal inspirerade låten som Björn skrev. Albumet ska va väldigt varierat precis som SOAPF va/är. Men det ska va några klassiska In Flames låtar vad jag läst, I alla fall en 3-4 stycken. Dom 2 bonusspåren ska vara 2 av de bästa låtarna på albumet, hörde nån intervju med Daniel att dom 2 låtarna blev bonusspår för dom inte passade tillsammans med albumet lr nåt sånt.

Ja, riffet vid 0:11 in på låten låter nästan exakt likadant som introriffet till Black & White från Reroute To Remain.

Okej låter mumma! Lite som Tilt och Eraser kanske, som än idag är mina favoriter från en platta som jag lärt mig att gilla med tiden. Gillar dock vibbarna från R2R/STYE-eran på bla. rösteffekt, riff och synth (tänker främst på Through Oblivion här).

Folk får säga vad dom vill men In Flames var på topp, enligt mig, under 2002-2006. Titta bara på Used & Abused DVD:n. Jag tycker In Flames verkligen hade hittat sin grej, sitt sound och var starkast som band under dessa år. Jag upplevde i alla fall inte att det då fanns artister som gjorde något liknande. Dom hade tagit sig ur "undergroundscenen" men var inte så pass kända att dom slutade vara hungriga.

På senare tid har In Flames känts lite mätta och då har band som Soilwork och Dark Tranquillity, som då kom lite i skuggan av In Flames, istället fått träda fram.
Citera
2014-07-01, 16:04
Bannlyst
Här har vi exempel på ett band bättre live än på skiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in