2017-06-06, 03:25
Medlem
Det borde bli dom testerna ja, när jag gjorde testerna gjorde jag allt på en dag.
Citera
2017-06-12, 17:56
Medlem
Nån som har koll på hur lång tid det tar mellan sista testet tills dess att man får antagningsbeskedet?
Gäller Protrain.
Citera
2017-06-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Nån som har koll på hur lång tid det tar mellan sista testet tills dess att man får antagningsbeskedet?
Gäller Protrain.

Vet inte, och är själv i ansökningsprocessen, men av det jag läst mig till verkar det ju som att man får veta direkt om man klarat testningen, och att de allra flesta som klarar samtliga tester vanligtvis blir antagna. Så du lär få veta direkt om du klarat steg 3, och har du det är chanserna nog goda att du kommer in (om du även klarar läkarundersökningen såklart).

Nån med erfarenhet får förstås gärna rätta mig om jag har fel, men det är vad jag utrönat iaf.
Citera
2017-06-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smajgfice
Gäller Protrain.

Jag gjorde steg 3-testerna för ca 1,5 vecka sen, och intervjun för en vecka sen. Får reda på om jag är godkänd i slutet på denna veckan. Är man godkänd får man antagningsbesked ca 60 dagar innan kursstart. Det är vad hon som intervjuade mig sa..
Har sökt protrain i Hässleholm för övrigt.
Citera
2017-06-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabond92
Jag gjorde steg 3-testerna för ca 1,5 vecka sen, och intervjun för en vecka sen. Får reda på om jag är godkänd i slutet på denna veckan. Är man godkänd får man antagningsbesked ca 60 dagar innan kursstart. Det är vad hon som intervjuade mig sa..
Har sökt protrain i Hässleholm för övrigt.

Ugh är inte ens intervjun samma dag? Så var det väl förr? Vill bara få klart alla förbaskade steg nån gång...
Citera
2017-06-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskolnikov1
Ugh är inte ens intervjun samma dag? Så var det väl förr? Vill bara få klart alla förbaskade steg nån gång...

Nej, jag fick köra bil 1.5 timme tills Hässleholm för en intervju på ca 30-35 minuter. Sen hem igen 1.5 timme...
Citera
2017-06-18, 22:28
Medlem
Mosebys avatar
Någon annan som börjar 2 Oktober i Hallsberg?
Citera
2017-06-19, 14:15
Medlem
Puh, klarade steg 3 idag, inklusive intervju! Håller tummarna att man får en plats nu då. Nån som vet var i Stockholm ProTrain/OSYH har sina utbildningslokaler? Står Hagalund, men hittar ingen mer info än så om jag googlar.
Citera
2017-06-19, 19:31
Medlem
applemanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskolnikov1
Puh, klarade steg 3 idag, inklusive intervju! Håller tummarna att man får en plats nu då. Nån som vet var i Stockholm ProTrain/OSYH har sina utbildningslokaler? Står Hagalund, men hittar ingen mer info än så om jag googlar.

Skulle tippa på växlarevägen 27.
Citera
2017-06-21, 22:36
Medlem
Ang ProTrain utb på 44v. Har de lov som vanliga skolor har? Tänker tex kring jul/nyår.
Eller är det plugg samtliga "vanliga svarta" kalenderdagar?

Tänker ifall man kan jobba extra under ev lov för att dryga ut kassan.
Citera
2017-06-24, 09:40
Medlem
FredagsMys1s avatar
Vart finns utbildningarna? Är det svårt att komma in? Högskoleprov hjälper inte va? Är det "mycket" plugg?
Citera
2017-06-24, 10:59
Medlem
FredagsMys1s avatar
Hade verkligen vilja ta mig in i Vännäs eller Boden.. Någon annan som också vill detta? Hög antagningspoäng? Eller går de mer på personlig lämplighet? Kan man som sagt göra något för att öka sina chanser att bli antagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in