2017-06-12, 14:14
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Kände du till det här med ryssarna, att de skulle ha attackerat Aleppo med vit fosfor? Jag gör det inte.
Det är lite märkligt att denna dyker upp just nu, när USA håller på med det.
Någon vill visa att de är lika goda kålsupare, som vanligt. Jag tror att anklagelsen mot Ryssland är falsk.
Vilken grotthåla bor du i? Det är känt sedan länge att ryssarna använde vit fosfor. Sluta skämma ut dig.

https://www.hrw.org/news/2016/08/16/syria/russia-incendiary-weapons-burn-aleppo-idlib
Citera
2017-06-12, 14:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vilken grotthåla bor du i? Det är känt sedan länge att ryssarna använde vit fosfor. Sluta skämma ut dig.

https://www.hrw.org/news/2016/08/16/syria/russia-incendiary-weapons-burn-aleppo-idlib
Tyvärr har HRW gjort sig skyldiga till många falska anklagelser mot Syrien och Ryssland, så det är svårt att ta dem på allvar. OM det hade hänt, så skulle det ha orsakat rubriker i flera dagar. Och det skulle ha uppmärksammats av oss här i tråden.
Citera
2017-06-12, 14:57
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Kände du till det här med ryssarna, att de skulle ha attackerat Aleppo med vit fosfor? Jag gör det inte.
Det är lite märkligt att denna dyker upp just nu, när USA håller på med det.
Någon vill visa att de är lika goda kålsupare, som vanligt. Jag tror att anklagelsen mot Ryssland är falsk.

Det är ett klipp som lades ut den 11 juni 2016.

Enligt Wiki har vit fosfor använts i: Korea, Vietnam, Tjetjenien, i Falklandskriget (av UK), Irak 2004 av US, av Israel mot Hezbollah 2006 och mot Gaza 2008, Yemen av KSA 2009,
Afganistan, Yemen, etc. etc.

Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/White_phosphorus_munitions
Citera
2017-06-12, 15:16
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Tyvärr har HRW gjort sig skyldiga till många falska anklagelser mot Syrien och Ryssland, så det är svårt att ta dem på allvar. OM det hade hänt, så skulle det ha orsakat rubriker i flera dagar. Och det skulle ha uppmärksammats av oss här i tråden.
Det har uppmärksammats i media och i tråden.

Enligt vem ska HRW gjort sig skyldiga till "falska anklagelser"? Försöker du ställa rysk/iransk/syrisk statsägd media mot en oberoende människorättsorganisationer?

Du gjort dig skyldig till många falska påståenden som du inte kunnat backa med belägg. Det innebär att vi borde utesluta dig som trovärdig på den grunden.

Jag vill övrigt poängetera hur idiotiskt ditt resonemang är. Media och tråden har uppmärksammat användningen av kemiska vapen av regimen, kan du då acceptera att det faktiskt skett? Eller har du ytterligare krav som ska vara uppfyllda för att kunna betraktas som sanning? Pajas.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-06-12 kl. 15:19.
Citera
2017-06-12, 15:23
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:

Så har jag också uppfattat saken. HRW verkar vara ökända vad gäller desinformation om Syrien.

"HRW CEO Kenneth Roth is incredible when it comes to Syria"

https://www.youtube.com/watch?v=XAAp_3QilL4
Citera
2017-06-12, 15:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det har uppmärksammats i media och i tråden.

Enligt vem ska HRW gjort sig skyldiga till "falska anklagelser"? Försöker du ställa rysk/iransk/syrisk statsägd media mot en oberoende människorättsorganisationer?

Du gjort dig skyldig till många falska påståenden som du inte kunnat backa med belägg. Det innebär att vi borde utesluta dig som trovärdig på den grunden.

Jag vill övrigt poängetera hur idiotiskt ditt resonemang är. Media och tråden har uppmärksammat användningen av kemiska vapen av regimen, kan du då acceptera att det faktiskt skett? Eller har du ytterligare krav som ska vara uppfyllda för att kunna betraktas som sanning? Pajas.
Vi är flera som följer kriget så gott som varje dag och har gjort det länge.
Det har riktats otaliga anklagelser mot Syrien och Ryssland om gasattacker och andra krigsbrott och aldrig någonsin har något av detta bevisats. Ryssland har gjort massor av dementier, sett till att anklagelserna undersöks och resultatet är detsamma.

Din sida har med sina ideliga sanslösa lögner skapat en djup misstro mot sig själva. Som man bäddar får man ligga!
Citera
2017-06-12, 15:55
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Vi är flera som följer kriget så gott som varje dag och har gjort det länge.
Det har riktats otaliga anklagelser mot Syrien och Ryssland om gasattacker och andra krigsbrott och aldrig någonsin har något av detta bevisats. Ryssland har gjort massor av dementier, sett till att anklagelserna undersöks och resultatet är detsamma.

Din sida har med sina ideliga sanslösa lögner skapat en djup misstro mot sig själva. Som man bäddar får man ligga!
Varför är du så beroende av vad Ryssland eller regimen säger? Har du inte förstått att länder har egna intressen? Hur kan du då någonsin köpa allt som en stat påstår, inklusive västländer där USA inkluderas?

När jag pratar om belägg så pratar jag om enskilda och oberoende organisationer som undersöker dessa händelser, bland annat HRW, Amnesty och andra. Varför är du så fast vid vad Ryssland säger? Om de hade sagt att jorden är platt, hade du gått på det?

Du är den en av de största hycklarna på det här forumet, och detta kan mycket väl bekräftas med tanke på att din meningsfränder också kritiserat dig för dina lögner och ensidighet. För tio år sen var du en s.k. "förkämpe" för palestinierna och vräkte ur dig "krigsbrott" hit och dit med Amnesty som källa. Du har fördömt alla former av civila attacker. När det kommer till det syriska folket har Amnesty och andra människorättsorgan så gott som helt och hållet fel. Du anklagar dem till och med för avsiktliga lögner. Du särbehandlar det syriska folket och befäster den syriska regimens legitimitet genom att förneka dess brott på en nivå som aldrig kan återställa din trovärdighet i någon fråga.
Citera
2017-06-12, 16:32
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Varför är du så beroende av vad Ryssland eller regimen säger? Har du inte förstått att länder har egna intressen? Hur kan du då någonsin köpa allt som en stat påstår, inklusive västländer där USA inkluderas?

När jag pratar om belägg så pratar jag om enskilda och oberoende organisationer som undersöker dessa händelser, bland annat HRW, Amnesty och andra. Varför är du så fast vid vad Ryssland säger? Om de hade sagt att jorden är platt, hade du gått på det?

Du är den en av de största hycklarna på det här forumet, och detta kan mycket väl bekräftas med tanke på att din meningsfränder också kritiserat dig för dina lögner och ensidighet. För tio år sen var du en s.k. "förkämpe" för palestinierna och vräkte ur dig "krigsbrott" hit och dit med Amnesty som källa. Du har fördömt alla former av civila attacker. När det kommer till det syriska folket har Amnesty och andra människorättsorgan så gott som helt och hållet fel. Du anklagar dem till och med för avsiktliga lögner. Du särbehandlar det syriska folket och befäster den syriska regimens legitimitet genom att förneka dess brott på en nivå som aldrig kan återställa din trovärdighet i någon fråga.
Tack för ditt stora intresse för min person, det är naturligtvis smickrande med all uppmärksamhet du ger mig.

Men nu är ju ämnet kriget i Syrien. USA, Israel och deras allierade i Syrien har tappat all trovärdighet med alla sina lögner om Syrien.. USA begår krigsbrott med sin militära närvaro i landet och de stödjer terroristerna i Nusra, IS och de andra.

Med så grova lögner, sanktioner och proxy-krigare har de lurat en hel värld och fått regeringar att ge bistånd till sina terrorister för att avsätta Assad. Följden har bl a blivit en massa terrorattentat i Europa, hundratusentals döda, miljoner människor på flykt.

Man måste vara bra okunnig och enfaldig om man tror att hjärnorna bakom detta angrepp mot en liten nation har goda avsikter.
Och du vet att det inte är så. För dig handlar det om Israels existens, det är därför du bevakar tråden. Som du skrev en gång, först skall terroristerna bekämpa Assad och sedan skall terroristerna bort. Målet är ett Syrien som går i USA:s och Israels ledband.

Men nej, ni kommer inte längre med era lögner och terrorister. Syrien kommer att vinna kriget. Och ni har förlorat all er heder och trovärdighet.
Citera
2017-06-12, 17:28
Medlem
Ryssland använder mestadels thermitebombs och inte vit fosfor så väldigt mycket, effekterna är i princip likadana.

Att de använt sådana är det ingen som ser nyktert på situationen som kan förneka, precis lika lite som man kan förneka amerikanernas användande av vit fosfor.
Citera
2017-06-12, 18:54
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Tack för ditt stora intresse för min person, det är naturligtvis smickrande med all uppmärksamhet du ger mig.

Men nu är ju ämnet kriget i Syrien. USA, Israel och deras allierade i Syrien har tappat all trovärdighet med alla sina lögner om Syrien.. USA begår krigsbrott med sin militära närvaro i landet och de stödjer terroristerna i Nusra, IS och de andra.

Med så grova lögner, sanktioner och proxy-krigare har de lurat en hel värld och fått regeringar att ge bistånd till sina terrorister för att avsätta Assad. Följden har bl a blivit en massa terrorattentat i Europa, hundratusentals döda, miljoner människor på flykt.

Man måste vara bra okunnig och enfaldig om man tror att hjärnorna bakom detta angrepp mot en liten nation har goda avsikter.
Och du vet att det inte är så. För dig handlar det om Israels existens, det är därför du bevakar tråden. Som du skrev en gång, först skall terroristerna bekämpa Assad och sedan skall terroristerna bort. Målet är ett Syrien som går i USA:s och Israels ledband.

Men nej, ni kommer inte längre med era lögner och terrorister. Syrien kommer att vinna kriget. Och ni har förlorat all er heder och trovärdighet.
Du låter som ett sviket barnunge.

Jag har inget intresse för dig som person, utan jag försöker framhäva dina lögner. I vilken diskussion som helst är det meningen att två parter diskuterar med varandra med ett öppet sinne och kan tillstå felaktigheter i bådas resonemang. Du, däremot, ljuger medvetet och antar dubbelstandard beroende på ämnet som diskuteras. Vad du gör är att använda plattformen som är ämnad att föra en seriös diskussion till att sprida falsk propaganda baserad på din agenda. Det sänker trådens värde att ha personer som dig. Det finns flera i tråden med andra åsikter än mig om Syrien som jag respekterar trots de diametralt olika positionerna i frågan vi står på. Detta gäller inte dig. Du är enkelt sagt en medveten lögnare som smutsar ner tråden.

Om USA hade onda intentioner gentemot Hitler skulle det göra Hitlerregimen på något sätt bättre? Jag förstår allvarligt talat inte hur en person i din ålder kan resonera på ett sånt barnsligt och ogenomtänkt sätt. Assads brott blir inte bättre bara för att motståndare har onda avsikter.

Jag har skrivit att terroristerna ska först bekämpas och sedan Assad. Vad är problemet med det? Flera kända författare och Syrienkännare skriver och insinuerar likadant. Aron Lund, en svensk Syrienkännare, har skrivit bra om hur Assadregimen försökt forma oppositionen till en mera islamistisk och sekteristisk riktning för att kunna framställa sig själv som den gode. På samma sätt har författaren till Jihad Academy, som var IS-fånge, skrivit att Assad är det huvudsakliga problemet. Men en person som dig som håller sig enbart till statsmedier kommer oundvikligen vara okunnig och leva i en egen bubbla.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-06-12 kl. 19:04.
Citera
2017-06-12, 21:36
Medlem
Hopes.N.Dreams

Du är en ond människa.
Kriget går mot sitt slut, dom tappra krigarna i den Syriska armen med hjälp av sina vänner håller på att vinna kriget. USA, Israel, Gulfländerna, EU är på terroristernas sida. På förlorarnas sida.

Assad går runt i Damaskus, mitt i ett brinnande krig.
https://www.youtube.com/watch?v=QF9RkrIht1M
Löfven eller nån annan i väst hade inte kunnat gå runt så här i en stor stad i sina länder, dom är för hatade.
Senast redigerad av bracv 2017-06-12 kl. 21:41.
Citera
2017-06-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bracv
Hopes.N.Dreams

Du är en ond människa.
Kriget går mot sitt slut, dom tappra krigarna i den Syriska armen med hjälp av sina vänner håller på att vinna kriget. USA, Israel, Gulfländerna, EU är på terroristernas sida. På förlorarnas sida.

Assad går runt i Damaskus, mitt i ett brinnande krig.
https://www.youtube.com/watch?v=QF9RkrIht1M
Löfven eller nån annan i väst hade inte kunnat gå runt så här i en stor stad i sina länder, dom är för hatade.

Så sött. En propagandafilm i bästa Kim Jung Un-stil. Du menar väl inte att du tar en sådan film på allvar?

Folket hatar nog både honom och Al Nusra och IS. De hatar med rätta de sistnämnda mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in