Citat:
Ursprungligen postat av
Bombaysapphire
Dock så hände det ju inte speciellt mycket efter den påstådda attacken, de skjöt en drös raketer mot en flygbas, men orsakade ganska så försumbar skada. Med femtiotalet Tomahawk-missiler kan man tycka att de borde ha kunnat göra mer skada än att slå ut ett par plan - och döda något dussin soldater, om de verkligen hade velat.
Nu har ju jag verkligen inget förtroende för Trump heller, men frågan är om meningen var att skrämma upp Assad, eller blidka västmedia. Ingenting är vad det verkar - och det är garanterat inte så som de påstår att det är, lögner på lögner, dimrådå på dimridå.
Sant, de var förvånande. Typ terrorbombningarna från Israel mot tex. Mezzeh Airport stoppade Syrian Army mer än 59 Tomahawk Missiles, varav 23 nådde flygbasen där ett israeliskt stridsflyg skjuts ner typ veckan innan.
Dimrådåer och Beutiful Babies
Men skulle nått ske nu när Donald Trunp IGEN gått ut och sagt att CIA Regime Change Syria is Over och "Assad gasar XX fina spädbarn i XX" så..
helt oformligt att nått i den stylen sker är de ju tyvärr inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Christopher.
Som jag ser på konflikten så finns det två i huvudsak intressanta aspekter kvar. Kurdfrågan samt Rysslands inflytande i Syrien samt mellanöstern. Jag tror Israel kan se positivt på rysk närvaro - då många Israeler har rysk bakgrund samt att rysk närvaro kan kyla av spänningen mellan Iran och Israel.
wooh! Med all respekt men här delar jag inte din analys. Israel kommer aldrig se Ryssland som nått annat än de som stoppade Syrien från att falla.
Att många israeler har rysk bakgrund tror jag med saknar betydelse. De är Judar är både första och andra hand.
Iran har varit en mycket stabil allierad till Syrien, tillsammans med Hezbollah, Ryssland etc
Detta kommer sionistiserna se som ett hot, och de kommer gnällas om Antisemtism och att nån vill döda alla judarna och så kommer de attackera och hävda självförsvar.
Viktig pusselbit är också att Syrien tillhör Israel, enligt en bok judarna läst där de blivit lovade det.
Genisis 15:18-21 tror jag det är.
En pusselbit som har enorm betydelse. Tyvärr.