2017-06-12, 22:39
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bracv
Hopes.N.Dreams

Du är en ond människa.
Kriget går mot sitt slut, dom tappra krigarna i den Syriska armen med hjälp av sina vänner håller på att vinna kriget. USA, Israel, Gulfländerna, EU är på terroristernas sida. På förlorarnas sida.

Assad går runt i Damaskus, mitt i ett brinnande krig.
https://www.youtube.com/watch?v=QF9RkrIht1M
Löfven eller nån annan i väst hade inte kunnat gå runt så här i en stor stad i sina länder, dom är för hatade.

Anser inte att Assad är någon hjälte att hylla, en vanlig diktator som förtrycker människor. Dock är inte alternativet något positivt, en muslimsk terrororganisation. Att införa demokrati kan inte heller sägas vara något positivt, det såg vi på I Irak som helt kollapsade efter amerikanernas intervention. Assad är i min värld för stunden det bästa av det sämsta.

Vi får väl se vad som blir av Syrien efter bomberna slutar falla, förhoppningsvis kan fred och stabilitet råda samt att staten decentraliserar sitt styre.
Citera
2017-06-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du låter som ett sviket barnunge.

Jag har inget intresse för dig som person, utan jag försöker framhäva dina lögner. I vilken diskussion som helst är det meningen att två parter diskuterar med varandra med ett öppet sinne och kan tillstå felaktigheter i bådas resonemang. Du, däremot, ljuger medvetet och antar dubbelstandard beroende på ämnet som diskuteras. Vad du gör är att använda plattformen som är ämnad att föra en seriös diskussion till att sprida falsk propaganda baserad på din agenda. Det sänker trådens värde att ha personer som dig. Det finns flera i tråden med andra åsikter än mig om Syrien som jag respekterar trots de diametralt olika positionerna i frågan vi står på. Detta gäller inte dig. Du är enkelt sagt en medveten lögnare som smutsar ner tråden.

Om USA hade onda intentioner gentemot Hitler skulle det göra Hitlerregimen på något sätt bättre? Jag förstår allvarligt talat inte hur en person i din ålder kan resonera på ett sånt barnsligt och ogenomtänkt sätt. Assads brott blir inte bättre bara för att motståndare har onda avsikter.

Jag har skrivit att terroristerna ska först bekämpas och sedan Assad. Vad är problemet med det? Flera kända författare och Syrienkännare skriver och insinuerar likadant. Aron Lund, en svensk Syrienkännare, har skrivit bra om hur Assadregimen försökt forma oppositionen till en mera islamistisk och sekteristisk riktning för att kunna framställa sig själv som den gode. På samma sätt har författaren till Jihad Academy, som var IS-fånge, skrivit att Assad är det huvudsakliga problemet. Men en person som dig som håller sig enbart till statsmedier kommer oundvikligen vara okunnig och leva i en egen bubbla.

Precis. Håller man sig bara till diktaturers statsmedia så blir det sådär. Ungefär som de som snöar in på IS propagandakanaler och sedan tror så mycket att de åker ner och dör i någon sanddyna.
Citera
2017-06-13, 02:05
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Anser inte att Assad är någon hjälte att hylla, en vanlig diktator som förtrycker människor. Dock är inte alternativet något positivt, en muslimsk terrororganisation. Att införa demokrati kan inte heller sägas vara något positivt, det såg vi på I Irak som helt kollapsade efter amerikanernas intervention. Assad är i min värld för stunden det bästa av det sämsta.

Vi får väl se vad som blir av Syrien efter bomberna slutar falla, förhoppningsvis kan fred och stabilitet råda samt att staten decentraliserar sitt styre.
Varför tror du att Syrien endast består av terrororganisationer?

I ett demokratiskt val hade nog islamistiska krafter vunnit, och då menar jag inte al-Nusra/IS islamism, utan en moderat form av islamism, ungefär som AKP i Turkiet. Däremot finns det en hel del sekulära oppositionella. Om man nu är intresserad av att behålla Syrien sekulärt, varför inte tillsätta en av de sekulära och avsätta regimen? Om man kan med kött och blod hålla en hatad regim som Assadregimen varför skulle det vara svårt att hålla kvar en sekulär regim från oppositionen? En tankeställare.
Citera
2017-06-13, 03:08
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Hopes.N.DreamsAssad går runt i Damaskus, mitt i ett brinnande krig.
Löfven eller nån annan i väst hade inte kunnat gå runt så här i en stor stad i sina länder, dom är för hatade.

Tack för länken. Fint klipp. Första gången jag någonsin ser Bashar al-Assad i jeans (Dave Mustaine-style). Fatta hur mycket det här klippet sticker i ögonen på vissa runt om i världen.
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-06-13 kl. 03:13.
Citera
2017-06-13, 09:01
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Hopes.N.Dreams

Du är en ond människa.
Kriget går mot sitt slut, dom tappra krigarna i den Syriska armen med hjälp av sina vänner håller på att vinna kriget. USA, Israel, Gulfländerna, EU är på terroristernas sida. På förlorarnas sida.

Underbart att se! En avslappnad ledare som rör sig på marknaden och möts av glada människor, det hälsas och kramas. Så skall det se ut! Tack för länken!
Citera
2017-06-13, 09:53
Medlem
grasuggan99s avatar
Citat:
Hopes.N.Dreams

Du är en ond människa.

Visst, låt gå för att detta är typisk propaganda och att Assad knappast är en fredsduva. Men några detaljer som är anmärkningsvärda är ju uppenbart hur avslappnad han är bland desssa människor, kvinnor går utan slöjor och skakar hand med en man. Knappast detta Syrien Daesh, Al Nusra eller FSA har som vision.
Citera
2017-06-13, 10:41
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du låter som ett sviket barnunge.

Jag har skrivit att terroristerna ska först bekämpas och sedan Assad. Vad är problemet med det? Flera kända författare och Syrienkännare skriver och insinuerar likadant. Aron Lund, en svensk Syrienkännare, har skrivit bra om hur Assadregimen försökt forma oppositionen till en mera islamistisk och sekteristisk riktning för att kunna framställa sig själv som den gode. På samma sätt har författaren till Jihad Academy, som var IS-fånge, skrivit att Assad är det huvudsakliga problemet. Men en person som dig som håller sig enbart till statsmedier kommer oundvikligen vara okunnig och leva i en egen bubbla.

Terroristerna skall bekämpas men dina lösningar därefter avviker långt ifrån vad en normal människa med moral och humanism skulle eftersträva. Jag skulle inte hänvisa till dessa köpta, krigsgalna experrter som sätter din tro till. Jag placerar Syrien och även mellanöstern, Afrika i en historisk perpektiv! Det perspektivet är 600 år av kolonialisering, plundring av just de som du med näbbar och klor försvarar. USA och de västeuropeiska länder står bakom en ofattbar lidande som mänskligheten har utsatts för utan hänsyn till ras eller färg!
Den nya NWO kommer att se helt annorlunda ut vad kolonialisatörerna har planlagt! USA/västallierade är hatade i en sådan omfattning att det finns Ingen rimlig möjlighet för mer plundring och ägande av andra nationers tillgångar och förslavning av deras folk. Syrien skriver historia! Den modiga syriska folket visar vägen för alla som vill bryta en 600 år gammal brutal imperialistisk makt! Många kommer att ansluta sig till kampen. Världen runt omkring de imperialistiska makter har fått nog! Och det menar jag verkligen!

Framtiden ser mörkt ut! Förutsättningar finns att skapa fred och respektera de suveräna nationers rätt till självbestämmelse men granskar man de imperialistiska ondskan förstår man att i deras sjuka sinne finns inte ens på kartan att andra "lägre stående" skall ha rätt till likaberättigande existens.
Därför ett gott råd till alla krigs/kaosälskare: Se upp! Den besattheten att krossa andra kommer att leda till den egna undergången! Det är livets naturlagar och allting har ett slut..........
Citera
2017-06-13, 11:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Terroristerna skall bekämpas men dina lösningar därefter avviker långt ifrån vad en normal människa med moral och humanism skulle eftersträva. Jag skulle inte hänvisa till dessa köpta, krigsgalna experrter som sätter din tro till. Jag placerar Syrien och även mellanöstern, Afrika i en historisk perpektiv! Det perspektivet är 600 år av kolonialisering, plundring av just de som du med näbbar och klor försvarar. USA och de västeuropeiska länder står bakom en ofattbar lidande som mänskligheten har utsatts för utan hänsyn till ras eller färg!
Den nya NWO kommer att se helt annorlunda ut vad kolonialisatörerna har planlagt! USA/västallierade är hatade i en sådan omfattning att det finns Ingen rimlig möjlighet för mer plundring och ägande av andra nationers tillgångar och förslavning av deras folk. Syrien skriver historia! Den modiga syriska folket visar vägen för alla som vill bryta en 600 år gammal brutal imperialistisk makt! Många kommer att ansluta sig till kampen. Världen runt omkring de imperialistiska makter har fått nog! Och det menar jag verkligen!

Framtiden ser mörkt ut! Förutsättningar finns att skapa fred och respektera de suveräna nationers rätt till självbestämmelse men granskar man de imperialistiska ondskan förstår man att i deras sjuka sinne finns inte ens på kartan att andra "lägre stående" skall ha rätt till likaberättigande existens.
Därför ett gott råd till alla krigs/kaosälskare: Se upp! Den besattheten att krossa andra kommer att leda till den egna undergången! Det är livets naturlagar och allting har ett slut..........
Mycket bra uttryckt, det är precis det det handlar om i Syrien. Skall imperialisterna få fortsätta kuva folk och länder eller skall vi ha en värld där vi respekterar varandra, trots skillnader, en mångfald av länder, folk och kulturer som lever i fred och harmoni med varandra.

Jag är övertygad om att en fredlig värld är möjlig! Men vägen dit är svår, för imperialisterna är oerhört mäktiga och hänsynslösa. De visar upp sin totala skamlighet i Syrien.

Assad går omkring alldeles lugn och hälsar på folk trots att israeliska ledare har sagt att han skall mördas.
Citera
2017-06-13, 11:48
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
USA/västallierade är hatade i en sådan omfattning att det finns Ingen rimlig möjlighet för mer plundring och ägande av andra nationers tillgångar och förslavning av deras folk. Syrien skriver historia!

Där sa du något. Väst är så hatade i Sydamerika, Afrika och Asien. De tror att de bara är hatade av "muslimer". Västs dominans är över. Det viktiga är att göra klart för resten av världen att även de oanade västmedborgarna har många gånger blivit våldtagna av västetablisemanget på samma sätt. Titta bara på USA där en stor del av befolkningen lider, 10000 människor dödas varje år. Resten av befolkningen slavar för 1%...
Citera
2017-06-13, 13:06
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:

Jag ska sätta min tro till dig då eller, experten?

Du försöker motverka imperialism genom att befästa en imperialistisk regim i Syrien? Smart.
Citera
2017-06-13, 13:47
Medlem
humanlifes avatar
Framgångar rapporteras från Palmyra, Hama och Daraa. Det går fort utför för terroristerna nu!
Citat:
Army establishes control over new areas in Palmyra countryside, chases down ISIS terrorists

13 June، 2017
Homs, SANA- Army units in cooperation with the allies continued on Tuesday military operations against ISIS terrorists in the countryside of Palmyra, establishing control over an area of 100 square kilometers to the northeast of the city and chasing down terrorists from the area.

http://sana.sy/en/?p=107999

Citat:
ISIL Continues to Retreat from Eastern Hama as Syrian Soldiers, Russian Bombers Continue Non-Stop Raid

TEHRAN (FNA)- The Syrian army soldiers backed by the country's air force continued its military operation against ISIL in the Eastern countryside of Hama and recaptured new areas.

The Syrian troops stationed in Eastern Hama engaged in clashes with the ISIL terrorists and regained control of several regions in the direction of the oil pipeline Southeast of the town of Aqarib in Eastern Hama as reinforcement forces and equipment were dispatched to the region.
In the meantime, the Syrian army's artillery and missile units backed by the country's air forces targeted ISIL's military positions in al-Barqoutiyeh, Arshouneh, Salam, al-Haradaneh and Eastern direction of oil pipeline.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960323000691

Syrian Army Takes Control of 50 Percent of Dara'a Refugee Camp
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960323000735
Citera
2017-06-13, 14:01
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Där sa du något. Väst är så hatade i Sydamerika, Afrika och Asien. De tror att de bara är hatade av "muslimer". Västs dominans är över. Det viktiga är att göra klart för resten av världen att även de oanade västmedborgarna har många gånger blivit våldtagna av västetablisemanget på samma sätt. Titta bara på USA där en stor del av befolkningen lider, 10000 människor dödas varje år. Resten av befolkningen slavar för 1%...
Tyvärr är de flesta i Väst fortfarande oerhört hjärntvättade. De tror att våra ledare står upp för en massa ideal om frihet, demokrati och mänskliga rättigheter, när de blandar sig i andra länder. Jag undrar ibland vad som skulle hända om de fick klart för sig hur otroligt lurade vi är.

Alla borde läsa Naomi Kleins bok Chockdoktrinen.

Men jag tror också att kriget i Syrien har fått många att vakna upp, även i Väst. Och att Syriens kamp följs med stort intresse i många länder, det tror jag också. Syrien skriver verkligen historia, de är ett föredöme för folk i Latinamerika, Asien och Afrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in