Men vad i helv...??
https://www.jw.org/en/news/releases/...ahs-witnesses/
"NEW YORK—On May 31, 2017, Russian President Vladimir Putin awarded the Order of “Parental Glory” to Valeriy and Tatiana Novik, Jehovah’s Witnesses from Karelia, who raised eight children, during a ceremony in Moscow at the Kremlin."
Så...denna JV familj deltog alltså under en högtidlig ceremoni i Kremlin där pappan fick medalj av hin håle själv; Vladimir Putin, för att han och hans fru är "enastående föräldrar" som uppfostrat minst 7 duktiga och utmärkta barn (fast jag räknade endast 6 barn på bilden)
Detta publicerades på JVs hemsida igår under "nyheter", och hyllas som en slags ärofylld stolthet de kan skryta med. Ok, ok, inget fel för den icke insatte. Men för resten, hur i ~#%* går detta ihop med JVs syn på att "inte vara/ta del i denna världen/världsordning" för den är styrd av satan??
Här har vi tusentals vittnen som under årens lopp blivit avrättade och mördade pga vapenvägran/vägrat köpa registreringskort och än idag sitter fängslade just för att de vägrat ta del av denna världen!!! För det sades från ledningen att den som är en del av denna världen kommer slaktas i Harmageddon och inte få leva i evigt i paradiset på jorden.
Men att delta i en diktators egna påhittade ritualiska ceremoni och bli hyllad av densamme är alltså ok?
Låt mig summera;
Fira födelsedag = dåligt och leder till apokalyptisk död
Fira ceremoni med en satansstyrd diktator och få medalj av densamme = helt i sin ordning och ger brag rights till Jehovas webbsida.
Fira julafton = hednisk ritual som gör Jehova ledsen och mordlysten.
Bli hyllad och ärad av nordankungen och son till satan = Skitbra och roligt, så länge det är till organisationens och ledarnas fördel så är det A-ok!
Nu försöker de inte ens gömma undan hyckleriet! Det är så tydligt att de numera skiter i de äldre medlemmarna som vart med flera rundor och känner till historien. De hoppas dessa snart dör ut och tar med sig det förlegade. Nu handlar det om att tilltala yngre och starkare människor som orkar slava för organisationen och driva in mer cash. Paketera om! Glassigt, färgglatt och snyggt! Låtsas vara heeelt normala, inte avvikande och jobbiga alls.
Skulle inte förvåna mig om de, bakom kulisserna så klart, utesluter denna ryska familj för avfällighet då de deltog i en världslig ceremoni och vågade sig på att låta sig bli hyllade av en ond världsregering.
Hade det inte vart så jävla öppet lögnaktigt så hade det vart nästan komiskt.
Hycklare, försvinn! För jag har aldrig känt er!!