2017-05-18, 00:53
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Jag tror frågan snarare handlade om huruvida han ska gå till Artemis överhuvudtaget. Inte om den står sig mot andra FKK. Frågan rör specifikt Berlin, så Artemis eller bordeller.

Visst knullar du billigare på en valfri bordell. Men du ska välja snabbt och tjejerna har kläder på sig när de presenterar sig.

På Artemis får du nöjet att se 100-talet nakna tjejer och göra dina val, samt mat, relax etc.
Som du säkert sett av mina recensioner så älskar jag Artemis. Går alltid dit om jag besöker Berlin.

Ja, men han frågar ju även efter Babylon Saunaclub som ligger i Köln....

På Berlins lägenhetsbordeller (t.ex. Liberty och Salon Prestige) får man så gott som alltid bra service men det får man inte på Artemis.

Lägenhetsbordeller är mycket billiga i Berlin (60 Euro per halvtimme) jämfört med städer som Frankfurt och Düsseldorf (70-80 Euro per halvtimme).
När det gäller FKK så är det tvärtom. Det är dyrare i Berlin (60 Euro) än i de andra städerna (50 Euro) utan att man får något extra för det.

Så när man är i Frankfurt eller Düsseldorf så klår FKK/Sauna-clubs lägenhetsbordellerna med hästlängder.
Men så är det inte i Berlin. Där är lägenhetsbordeller både prismässigt och servicemässigt konkurrenskraftiga.
Citera
2017-05-18, 09:58
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Jag tror frågan snarare handlade om huruvida han ska gå till Artemis överhuvudtaget. Inte om den står sig mot andra FKK. Frågan rör specifikt Berlin, så Artemis eller bordeller.

Visst knullar du billigare på en valfri bordell. Men du ska välja snabbt och tjejerna har kläder på sig när de presenterar sig.

På Artemis får du nöjet att se 100-talet nakna tjejer och göra dina val, samt mat, relax etc.
Som du säkert sett av mina recensioner så älskar jag Artemis. Går alltid dit om jag besöker Berlin.
Att besöka Artemis (eller annan FKK) är en upplevelse som är svår att beskriva. Det är nog dumt att inte passa på att göra ett besök om man ändå är i Berlin. Sen kan man avgöra om man gillar det.
Jag går som du alltid dig vid varje berlinbesök. :-)
Bara att se ruljansen en sen lördagkväll under IFA-mässan är rätt speciellt. :-)
Man bör dock vara "klar" själv i det läget. :-)
Citera
2017-05-20, 21:06
Medlem
Hur ser det ut på Artemis kvällen/natten, hur är utbudet? Hur många jobbar runt 3 på natten liksom?

Någon med erfarenhet?
Citera
2017-05-20, 21:50
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow
Hur ser det ut på Artemis kvällen/natten, hur är utbudet? Hur många jobbar runt 3 på natten liksom?

Någon med erfarenhet?

Det är olika..

Men vid tretiden är fortfarande hela kvällsskiftet kvar.
Är det en fredag vid Frutex så är det fullt påställ . Men är det en random måndag kan det vara ganska lugnt. Framemot fyratiden börjar nog en det tjejer avvika om det inte är något drag.
Citera
2017-05-20, 22:41
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Ja, men han frågar ju även efter Babylon Saunaclub som ligger i Köln....

På Berlins lägenhetsbordeller (t.ex. Liberty och Salon Prestige) får man så gott som alltid bra service men det får man inte på Artemis.

Lägenhetsbordeller är mycket billiga i Berlin (60 Euro per halvtimme) jämfört med städer som Frankfurt och Düsseldorf (70-80 Euro per halvtimme).
När det gäller FKK så är det tvärtom. Det är dyrare i Berlin (60 Euro) än i de andra städerna (50 Euro) utan att man får något extra för det.

Så när man är i Frankfurt eller Düsseldorf så klår FKK/Sauna-clubs lägenhetsbordellerna med hästlängder.
Men så är det inte i Berlin. Där är lägenhetsbordeller både prismässigt och servicemässigt konkurrenskraftiga.

Jaså? Ser inget i hans inlägg som handlar om Babylon....

Som förstagångsbesökare är det säkert oundvikligt att gå på minor på Artemis. Så gjorde jag ju själv, men jag var trots det mycket nöjd med besöket. Men måste bara ha varit där för att förstå!

Sen är det ju så att ska man bara doppa lite snabbt eller ha en bra timme så är det solklart bättre att gå till en bordell. Men vill man fördriva en hel eller halv dag/natt så är det ju Artemis som gäller.
Citera
2017-05-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halfyellow

Någon med erfarenhet?

Visst är det mer folk på fre-lö. Men inte så mycket mer som man kan tro. Berlin är en stor turiststad och därför bra med folk på Artemis alla dagar i veckan. Något mindre party dock sön-tis.
Jag har mestadels besökt sön-tis de ggr jag varit där senaste 1,5 åren. Ca 20 besök. Då kan jag säga att det har varit säkert 80-100 tjejer även framåt småtimmarna.
Citera
2017-05-20, 23:59
Medlem
Arnold15s avatar
Jodå. Han jämförde även med Prag.

Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Varit i prag 3 gånger förra året och priserna där var bra mycket billigare än t.ex Artemis.
( Var dock aldrig inne på FKK Sexy Sauna, så FKK är lite nytt för mig )

Citat:
Ursprungligen postat av kak
Vilken skulle du rekommendera?
Jag är sugen på Saunaclub Babylon. Har du varit där?
Lockas av att de har flera negresser samt fina bilder på hemsidan.

Tyvärr finns det bara 1 FKK-klubb i Berlin. Myndigheterna motsätter sig fler etableringar,. Men Artemis ägare verkar också ha jobbat hårt för att hindra etablering av andra FKK-klubbar.

Med dålig komnkurrens kan man: 1) ta ut 80 Euro i entré, 2) leverera undemålig mat; 3) ha snorkig personal, och 4) dessutom ha obefintlig koll på tjejernas beteende.

Hade aldrig fungerat om Atrtemis hade haft konkurrens från andra FKK-klubbar i Berlin.
Lite konkurrens skulle nog höja servicen på Artemis betydligt - både bland tjejerna och personalen.
Senast redigerad av Arnold15 2017-05-21 kl. 00:04.
Citera
2017-05-22, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Jodå. Han jämförde även med Prag.

Tyvärr finns det bara 1 FKK-klubb i Berlin. Myndigheterna motsätter sig fler etableringar,. Men Artemis ägare verkar också ha jobbat hårt för att hindra etablering av andra FKK-klubbar.

Med dålig komnkurrens kan man: 1) ta ut 80 Euro i entré, 2) leverera undemålig mat; 3) ha snorkig personal, och 4) dessutom ha obefintlig koll på tjejernas beteende.

Hade aldrig fungerat om Atrtemis hade haft konkurrens från andra FKK-klubbar i Berlin.
Lite konkurrens skulle nog höja servicen på Artemis betydligt - både bland tjejerna och personalen.

Ja, han ja. Svårt veta att du menade kak när du missade att citera honom.

Och i detta inlägg är det svårt att veta om du kommenterar mig, då du missade att citera, igen...

I övrigt kan jag i stort hålla med om samtliga ovan nämnda påståenden, även om jag är väldigt entusiastiskt inställd till Artemis, raka motsatsen till dig mao...
Citera
2017-06-09, 20:58
Medlem
Jobbresa 3 veckor sedan. Stannade 1 extra dag för att prova Artemis då många säger att man ska uppleva det och jag håller med. "Prova åtminstone 1 gg".

Provade Artemis som min första fkk. Gillade stället mycket men tjejmässigt så var de flesta alldeles för på. 1 av 3 var för på.

Var med 3 tjejer. 2 av de 3 tjatade om cim, klagade över de ena, de andra. Verkade mest som de 2 mindre bra ville att jag skulle komma så fort som möjligt och fortsätta jobba. Som tur är var det snygga som attan så jag kom inom 30 min men hade nog inte gjort det annars pga attityd.

Som tur är valde jag 1 timme med min första tjej som var den bästa. Men 1 av de andra sög som en gud och jag tackade ja till cim med henne och det var det värt trots tjatet (Natasha porrbrud =). Man ska väl förstå att det flesta tjejer vill tjäna pengar. Min första tjej tycktes dock gilla sex och blev väldigt blöt och gillade mig trots mina 43+. Jag tränar 4ggr/vecka och ser väl helt ok ut, iaf i jämförelse med de flesta män jag såg på stället. Hon sa att hon gillade svenska män. =)
Vi satt dessutom och pratade om ditt och datt tills tiden var slut. Hon var från Tjeckien och sa att hon heter Kira.

Det var dessutom väldigt trevligt att hänga lite utomhus i jacuzzin samt den stora bastun. Inte många tjejer utomhus tyvärr då det endast va ca 17-20 grader ute men jacuzzin var ju uppvärmd. =)
Maten kl 18 var ju inte så himla dålig heller, husmanskost skulle jag vilja kalla det.

Helt klart värt det enligt mig och tar gärna ett besök igen när chansen kommer.
Citera
2017-06-10, 05:39
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dim
Jobbresa 3 veckor sedan. Stannade 1 extra dag för att prova Artemis då många säger att man ska uppleva det och jag håller med. "Prova åtminstone 1 gg".

Provade Artemis som min första fkk. Gillade stället mycket men tjejmässigt så var de flesta alldeles för på. 1 av 3 var för på.

Var med 3 tjejer. 2 av de 3 tjatade om cim, klagade över de ena, de andra. Verkade mest som de 2 mindre bra ville att jag skulle komma så fort som möjligt och fortsätta jobba. Som tur är var det snygga som attan så jag kom inom 30 min men hade nog inte gjort det annars pga attityd.

Som tur är valde jag 1 timme med min första tjej som var den bästa. Men 1 av de andra sög som en gud och jag tackade ja till cim med henne och det var det värt trots tjatet (Natasha porrbrud =). Man ska väl förstå att det flesta tjejer vill tjäna pengar. Min första tjej tycktes dock gilla sex och blev väldigt blöt och gillade mig trots mina 43+. Jag tränar 4ggr/vecka och ser väl helt ok ut, iaf i jämförelse med de flesta män jag såg på stället. Hon sa att hon gillade svenska män. =)
Vi satt dessutom och pratade om ditt och datt tills tiden var slut. Hon var från Tjeckien och sa att hon heter Kira.

Det var dessutom väldigt trevligt att hänga lite utomhus i jacuzzin samt den stora bastun. Inte många tjejer utomhus tyvärr då det endast va ca 17-20 grader ute men jacuzzin var ju uppvärmd. =)
Maten kl 18 var ju inte så himla dålig heller, husmanskost skulle jag vilja kalla det.

Helt klart värt det enligt mig och tar gärna ett besök igen när chansen kommer.

Kul att du gillade Artemis, dim, och inte minst fick mersmak. Det finns som bekant fler klubbar i Tyskland om du vill pröva någon annan i framtiden.
Citera
2017-06-10, 13:57
Medlem
BlueStars avatar
Några inlägg som innehöll diverse frågor som inte var kopplade till recensionerna har flyttats till den stora frågetråden om FKK:

(FB) Den stora frågetråden om FKK (sammanfogad/mod)

/Mod
Citera
2017-06-29, 05:57
Medlem
BlueStars avatar
Ett par inlägg som berörde andra frågeställningar har brutits ut och flyttats till en liknande befintlig tråd:

(FB) Känslan efter ett sexköp

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in