2026-07-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiktorMitHoden
Jag börjar med att beklaga att det blev en så tråkig premiär för dig!

Känner också igen din nervositet, hade samma problem nu när jag skulle återuppta denna hobby (mina besök på Laufhaus i Kiel för ca 15 år sedan är överspelade).
Tack och lov började jag på en klinik i Danmark, vilket gjorde att den mesta nervositeten hade försvunnit när jag gjorde min första ”riktiga” resa.

Råd i all ära, man kan absolut läsa råd, och förstå dem rent intellektuellt.
Men när det kommer till kritan är det, för dem flesta, svårt att styra över sina känslor med hjälp av sunt förnuft och ren viljekraft.

Jag hoppas verkligen inte att denna resan avskräcker dig!
Det är precis som med allt annat; man kan inte förvänta sig att man ska vara expert från dag 1. Oavsett hur mycket man läst om det.
Precis som att lära sig köra bil, teori i all ära, men du behöver övningsköra, göra risktvåan och ibland kugga uppkörningen innan du, efter tag, känner att ”det här är ju en baggis”.

Jag läste någonstans här inne när de mer erfarna medlemmarna diskuterade vart nybörjare skulle starta sin nya hobby, någon skrev att NRW är billigt med få sharks och man kan dfr learn by doing utan att det kostar skjortan.
En annan skrev liknande: ”eller så stöps man i eld och hoppar i det djupa vattnet i antingen Artemis eller Sharks, så lär man sig den hårda vägen”.
Det ligger kanske sanning i bägge fallen.

Själv valde jag den enklaste vägen; Zürich.
Knappt några sharks, sjukt hög nivå på tjejerna som också kontrolleras hårdare av management.
Dyrare som du kanske vet. Så det blev lite pay to play. Men jag är tacksam för att jag valde Globe & Swiss som första klubbar för att sedan med mer erfarenhet åka ner till NRW.
Artemis & Sharks kommer senare i min resa tänker jag 😁

Nu skriver jag inte för att jag menar på att jag är så sjukt erfaren och med alla svar i fickan, utan för att jag var i dina skor för ett par månader sedan.
Hoppas detta hjälper dig, eller någon annan, någorlunda i alla fall.

Allt gott!
//DMH

Så är det!
Jag har ingen aning ifall detta är något jag kommer att hålla igång. Eventuellt ska jag bo några månader i landet nästa år. Detta var mest ett försök.

Jag inbillar mig också att risken för min upplevelse ökar som ung nybörjare snarare än för..ja jag tänker män 45 år och uppåt. Jag tänker nånstans att dessa veteraner i denna tråd med toppen-upplevelser och erfarenhet inte är under 50. Kanske att tjejerna tappar respekten lite och för de sistnämnda ser de mer en potentiell ny stamkund snarare än ”grabbarna som är här för att de är fränt”. En utav min israeliska ”kompis” hade snarlik upplevelse och fick även höra glåpord när han nekade en kvinna (enligt honom). Även han yngre. Ja jag tror faktiskt ålder och såklart mycket annat spelar roll för deras engagemang.

Ska tilläggas att jag inte förväntade mig att allt skulle vara 10/10 och att allt skulle flyta på och vara felfritt. Det visste jag det inte skulle bli med tanke på mitt mode där inne trots att jag många stunder hade det bra och trevligt.
Citera
2026-07-18, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolkille1902
Hemkommen efter en tur till Berlin.
Blev två dagar på Artemis varav den första i stort sätt enbart gick åt till att försöka finna någon form av lugn och kontroll över situationen som rådde. Dag 1 anlände jag runt 14 tiden med 2 timmars sömn i bagaget,redan där en hemsk aspekt till mitt äventyr.
Hur som helst så är jag komplett nybörjare inom detta och har aldrig någonsin gjort något liknande och var oerhört och åter oerhört nervös. Jag försökte agera efter alla råd från detta forum gällande beteende och agerande etc. Efter en tid där inne så fick jag kontakt med ett par andra gäster med blandad upplevelse. En som var väldig påstridig och verkade agera shark åt sharksen och var på mig hela tiden att jag borde gå med henne,henne,eller varför inte henne,kom igen nu då,vad är det med dig? Väldigt konstigt beteende utav denna kille som var runt min egna ålder dvs mellan 20-30. Till slut lämnade han mig ifred. Jag ville ta dethär i min egna takt.
Träffade även 2 israeler varav den ene visade sig vara homosexuell. Också anmärkningsvärt imo. Vi umgicks i vilket fall en del.
När det kommer till tjejerna så hade jag mycket svårt att hantera situationen och finna någon kontroll och lugn över huvudtaget. Jag reagerar öven starkt på beteendet hos en stor grupp av dessa tjejer,som verkade vara i två olika grupper varav den ena gruppen (ca 85%) bestod av sönderopererade,påstridiga,vissa rent av elaka sharks.Jag avslöjades minuten jag klev in som den nybörjare jag är och ja det uppmärksammades. Jag har lärt mig hur man ska avvisa dessa på ett vänligt med bestämt vis. Många slutade inte. Det är inte att vara kräsen,men, många av dem skulle jag inte ens vara med gratis. Jag är inte den känsliga typen men det var något obehagligt när dessa individer rör vid en när de tror att de ska förföra en.
Nu till det mest anmärkningsvärda. Jag förstår att man inte BÖR spendera en dag där som gäst utan att gå med en tjej överhuvudtaget. Men jag behövde min tid att vänja mig och bli bekväm. Men detta verkade bli ett irritationsmoment hos tjejerna. Särskillt denna 85%:s gruppen med fula sharks. Jag förstår att det pratades om mig efter alla nekanden jag utfärdat. Ska sägas att utav alla försök,så var EN kvinna attraktiv. Där och då nekades även hon,utav olika orsaker. Och återigen jag är inte den mest kräsna.
Jag verkade iallafall bli det svarta fåret,och denna grupp tjejer gjorde sig roliga över mig och pratade om mig på ett sätt så jag gärna skulle märka av det och det gjorde nog inte särskilt mycket för dem ifall jag blev obekväm. De satt även och fiffla med sina mobiler och översatte alla möjliga ord på svenska och satt och stojja och ropade. Allmänt dålig stil kan jag känna mot någon som inte på något sätt varit otrevlig utan bara försöker ta sig fram i sin takt och ändå avsatte tid för att avböja på ett vänligt sätt,oavsett hur jävliga de såg ut och betedde sig,för att försöka vara lite ödmjuk. Detta beteende fanns som sagt hos en klar majoritet av tjejerna som grupp och jag kände mig lite utsatt. Dåligt. Ska tilläggas att på plats fanns även denna 10%:s grupp med fina,även väldigt upptagna tjejer med mer alldagligt beteende och som inte deltog i denna mobbning.
Det är inte så att jag tar illa vid mig rent känslomässigt,såklart. Men i situationen och omständigheterna,så var det extremt oskickligt och dåligt av dessa kan jag tycka.
Återvände iallafall dagen efter och blev kompis med en till gäst. Trevligt. Vi bytte kontaktuppgifter.
Tjejer verkade vara precis samma som dag 1 förutom några nytillkomna,så väl jag kunde minnas.
Beteende hos denna otrevliga grupp tjejer bestod även idag. Även avstyranden av alla sharks. Blev till slut ett rum med denna fina som jag pratade med dagen innan. Var skönt att få det överstökat,mest så kände jag nog. Hon var snäll,men lite sträng uppe på rummet men tog ändå väl hand om mig.

Besöken blev inte som jag hade tänkt mig,dels för att jag aldrig blev riktigt bekväm i situationen vilket jag tror krävs för att få till bra konversationer och relationer och därav bra upplevelser. Men,som jag har läst,så verkar det som jag åker hem med samma känsla som många andra förstagångsbesökare.
Oj vilken upplevelse. Jag var där 2012 och 2015. Inget jag märkde då. Därför ska det bli intressant att åka dit nästa månad.

Det är lite speciellt första gången. Lite surrealiatisk känsla och miljö. Jag satt mkt i porrbion och drack min cola. Tjejerna kom till mig i lugn och ro vilket jag gillade.
Citera
2026-07-18, 04:56
Medlem
WordWarriors avatar
Ett tips: Artemis i Berlin är skräp och en turistfälla jämfört med mer konservativa delstater i södra Tyskland. Ni slipper bli antastade av sharks och får sitta ifred med er kompis, er whiskey och er cigarr. Som sig bör på en bordell så ska de lösaktiga kvinnorna spela andrafiolen, inte störa män som sysslar med viktigare saker.
Citera
2026-07-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolkille1902
Besöken blev inte som jag hade tänkt mig,dels för att jag aldrig blev riktigt bekväm i situationen vilket jag tror krävs för att få till bra konversationer och relationer och därav bra upplevelser. Men,som jag har läst,så verkar det som jag åker hem med samma känsla som många andra förstagångsbesökare.
Trist att läsa men tyvärr finns det de som luktar till slg nybörjare men ge inte upp det finns strålande flickor där men de vet att de är bara och har många stamisar som vet att de är värda pengarna. Börja med att avvisa de som kontaktar dig om du är tydlig så inser de det, jag får nästan altid vara i fred till jag har sett ut någon eller stöter på en favorit. Sista turen dit avslutade jag med att ha miss Lee på knä och med minna händer dra hennes sugande mun över min kuk efter att jag hade varit över allt där en man kan penetrera en kvinna. Hon gav mig som vanligt rimjob från himmelen. Innan en Polsak helt OK och en riktig fin rumänska trång som den så jag fick disciplinera mig då jag ville spar sperman till miss Lees hungriga mun, inga av dem raggade upp mig utan jag sökte upp dem så mitt råd var avisande och ta dig tid att gör ditt val. Jag har haft kull på Artemis rå sex framför duken i den övre bion med Fay och med miss Lee som kommer ner i den nedre med och sätter sig gränsel över mig och glider ur underkläderna ja det var en onsdag för att glida ner på knä och suga in min hårdnade kuk mellan läpparna och hon kan ta min stora kuk djupt.
Citera
2026-07-26, 03:45
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ett tips: Artemis i Berlin är skräp och en turistfälla jämfört med mer konservativa delstater i södra Tyskland. Ni slipper bli antastade av sharks och får sitta ifred med er kompis, er whiskey och er cigarr. Som sig bör på en bordell så ska de lösaktiga kvinnorna spela andrafiolen, inte störa män som sysslar med viktigare saker.

Jag vill inte påstå att du har helt fel. Men de flesta klubbarna längre söderut är mindre.
Och man måste vara mer konsekvent och bestämd på Artemis. Då fungerar det bra.
Visst är det en turistattraktion men om man varit där ett antal gånger så lär man känna dom som arbetar där och dom känner igen en själv.
Då är det inga problem att få sitta med sin whiskey och cigarr. Även om man får en dams huvud på sina knän som väntar på att man ska bli redo för det som efter ska komma.
Citera
Igår, 02:55
Medlem
micke_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Man måste vara mer konsekvent och bestämd på Artemis. Då fungerar det bra.
Känns om detta är en väldigt viktig sak för oss att tänka på för i Tyskland så är man ju mer direkt och som svensk är det lätt att svara en tjej "maybe later" när hon kommer med en offert, istället så är det bättre att vara ärlig och säga nej tack direkt. Det skickar en signal till andra tjejer också.

Citat:
Visst är det en turistattraktion men om man varit där ett antal gånger så lär man känna dom som arbetar där och dom känner igen en själv.
Att vara stamgäst någonstans är alltid bra och även om det är en ny tjej som man inte har sett tidigare så märker hon det direkt gentemot övriga tjejer ooch det blir oftast bättre. Detta tycker jag är bland det viktigaste att tänka på oavsett typ av klubb eller inriktning.
Citera
Idag, 00:38
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag vill inte påstå att du har helt fel. Men de flesta klubbarna längre söderut är mindre.
Och man måste vara mer konsekvent och bestämd på Artemis. Då fungerar det bra.
Då är det inga problem att få sitta med sin whiskey och cigarr. Även om man får en dams huvud på sina knän som väntar på att man ska bli redo för det som efter ska komma.

Mest vulgära, pushiga och uppkäftiga ziggisar på Artemis har jag uppfattat. Några störda weirdos också som blir provocerade när man avvisar dem på ett schysst sätt. Det finns givetvis undantag, som mina tidigare favoriter, exempelvis den fantastiskt fina personligheten Anja, och den där spralliga ryskan Ella med sin sexiga ben, fantastiska rumpa och höga vita platåboots. Det var mycket skönt att ligga med dem... Länge sedan dock, och de finns inte kvar där. Klubbarna i och utanför Köln och Dusseldorf var bättre.
Senast redigerad av WordWarrior Idag kl. 00:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in