2017-05-08, 09:58
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Loungen ger ju överblicken då tjejerna uppehåller sig där mellan klienter. De flesta röker ju så de är väl där inne 90% av tiden.

Att stå i trappen ser jag ofta killar som gör.

-Är det för att haffa tjejer på väg tillbaka efter omklädning?

-Se vilka nyanlända tjejer som börjar sitt pass?

-För att se vilka som går upp/ner med killar, de som verkar populära?

Får erkänna att jag inte riktigt fattar grejen. Skönare att softa i loungen, med undantag av röken då möjligen.

Jag står där rätt ofta och andas lite rökfri luft. :-)
Under tiden kan man ju ägna sig åt just det du räknar upp. ljuset är ju lite gynnsammare där dessutom.
Citera
2017-05-08, 19:39
Medlem
Peddohuntahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Nej. Att du betalar ett inträde och sedan kan pöka så mycket du orkar eller vill eller får..

Av den anledningen kanske du förstår att tjejernas entusiasm inte alltid är på topp.

Är det bara jag som inte förstår, då kan inte Artemis ha flatrate då eller? För där är det ju inträde, men man betalar ju även för varje tjej, eller menar du att det finns klubbar där man har ett fast inträde där man får hur mycket man vill? Finns en risk att jag blir dumförklarad här men
Citera
2017-05-08, 19:45
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peddohuntah
Är det bara jag som inte förstår, då kan inte Artemis ha flatrate då eller? För där är det ju inträde, men man betalar ju även för varje tjej, eller menar du att det finns klubbar där man har ett fast inträde där man får hur mycket man vill? Finns en risk att jag blir dumförklarad här men

Artemis har inte flatrate, nej, för i inträdesavgiften ingår inget sex med någon av tjejerna som jobbar där. Se den här tråden om flatrate (som kommer förbjudas i Tyskland fr.o.m. 2017-07-01, se här).
Citera
2017-05-13, 17:02
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
3 dagar i hängkassarnas förlovade land…

Första kvällen så planerar jag egentligen inte att gå ner till Artemis, men ändrar mig och kliver in strax innan midnatt. Man är ju inte 50 fyllda än så 3 dagar i rad ska man väl klara?

Extremt mycket folk i lokalen och det känns trångt och stressigt. I mitt tycke inte den ideala miljön då jag inte är alltför mycket "party", men bara gilla läget. Och det gör man ju, nakna tjejer är ju aldrig fel. Inleder med en tvagning i den numera nyrenoverade duschen.
Sen in för en bit mat. Minns inte vad det var denna dag, men jag kommer ihåg att det smakade bra. Tycker all mat var helt ok under de 3 dagarna jag var där så man kanske kan ana en viss förbättring angående detta, trevligt!

En stunds spanande i loungen med en kaffe ger vid handen att jag känner igen ganska många av tjejerna. Noterar ett gäng lite mörkare tjejer jag inte känner igen. De är fyra stycken och verkar hänga ihop ganska tight. En är riktigt mörk som en negress, de andra ljusare. Tänker mig att de kommer ifrån Brasilien eller centralamerika. En av de ljusare har gigantiska tuttar som ser äkta ut. My cup of tea… De måste jag klämma på!
Jag går fram och pratar med henne och hon kallar sig för Salome. Hon kommer ifrån Dominikanska Republiken, säger att hon är 25, men låt oss lägga till ett år eller ett par. Bekräftar att brösten är 100% naturale. För att ha så enorma bröst så är hon relativt petite med en ganska liten rumpa som putar sådär skönt utåt som bara sydamerikanska tjejer kan ha.
Enligt utsago kommer hela detta Dominikanska tjejgäng från en FKK i Stuttgart innan de flyttade till Artemis.

Vi går upp på ett rum och där visar sig servicegraden vara av den lägre sorten. Hon vill inte suga utan och är väldigt känslig för beröring. Lyckas i alla fall få en del kvalitetstid med hennes meloner. Sprängkåt som jag är så är jag nära att komma redan under den inledande ritten. Alltså strax efter suget med kådis på. Men jag avbryter och kastar om henne till en doggy.
Kommer efter ett par minuter och här slösas ingen tid. Vi går ner och hon får sina 60. Tror aldrig jag varit kortare tid på ett rum, gissar på 10-12 minuter.
Rekommenderas ej och nån repris blir det inte för min del, trots att jag är enormt svag för stora tuttar. Ändå inte helt missnöjd, då jag ofta haft svårt för att komma med kondom på senaste året och nu när det funkade så bra och var skönt så var det ändå helt ok!

Ny dusch och sen en del vila. Mer spanande och häng i loungen. Ser en tjej jag sett flera ggr förr vid mina besök men aldrig haft timing för att träffa. Hon har mörkbrunt hår i en axellång pageliknande variant. Väldigt söt och stora gungande garanterat äkta cantaloupes.
Hon sitter alltid lite vid sidan av, gärna i någon av sofforna närmare matsalen, verkar inte springa runt och jaga så mycket och det gillar jag. Irriterande mycket folk och jag inväntar en lucka så jag kan komma närmare och få lite kontakt. Det sitter 3 tjejer i soffan vilket gör att den är full. Jag böjer mig ned mot henne och säger hej. Hon ler sött tillbaka och säger något snabbt till sin kompis som snabbt reser sig och ber mig sätta mig. Kunder först!
Hon är från Rumänien och heter Adina, 27 år. Vilket säkert stämmer och jag hade trott henne om hon sagt 25 också. Bor i Frankfurt sedan många år. Den här tjejen är riktigt trevlig och känns inte ett dugg stressad. Klickar riktigt bra mellan oss.

Upp på rummet med Adina och detta är riktigt bra. Inleds med en liten hångelstund och bara det att hon pussar och delvis kysser på mun är ju kanon! Bra avsugning och faktiskt lite GFE över det hela. Diggar brösten och ser henne redan efter 5 min som en ny favorit.
Ridning, bakifrån, mer sug, ny kondom, missionär, bakifrån, tuttarna gungar och jag kan fan inte få nog. Härlig tjej! Men svårt komma då det inte gått så lång tid.
Jag ber att få komma i munnen på henne och ställer mig upp och runkar på tills jag sprutar i munnen och mungipan på henne och en del sats droppar ner över hennes ena bröst.
Ingen stress och vi ligger kvar en liten stund så jag får pusta ut.
Vi går ner och Adina får 110. Frågar om hon jobbar imorgon och får ett ja. Då ses vi nog då säger jag och hon skrattar och säger att hon ska "kolla sitt schema" lite retfullt.

Trött nu och klockan är typ mellan 3-4, vet ej. Men hänger kvar till strax innan 5. Vilar, spanar, nekar tjejer. Har ingen plan på fler denna dag utan är mest kvar för att det är skönt hänga här.

Slut dag 1 och totalt spenderades 250 EUR inkl inträde.

Fortsättning följer...
Senast redigerad av IaveAfstrCARthenU 2017-05-13 kl. 17:08.
Citera
2017-05-14, 15:39
Medlem
Kommer till Artemis tidigt. Nån gång mellan 11-12. Imundigar en frukost som alltid smakar bra. Äggrörebetyg 4 av 5. Baconbetyg 1 av 5, totalt kremerad.

Lugnt och få tjejer som vanligt såhär tidigt på dagen. Ingen som faller mig i smaken och jag beslutar mig för att "gömma" mig på nedre våningen och försöka vila. Sovit dåligt och känner mig sliten. Varvar sofftid med dopp i poolen och enstaka svep upp till loungen för koll av läget. Väntar på att Adina ska komma in då jag hoppas få en session med henne då fortfarande ingen annan passar.

Äter en andra frukost innan serveringen stänger. Det gäller att planera sin tillvaro här. Helga stänger köket på minuten!

Det dröjer fram till ca 15 innan Adina dyker upp. Efter en kopp tillsammans först i baren så går vi upp på rummet och kör igång. Hon suger fantastiskt bra och även idag så blir det en del kyssar. Kåtar upp mig rejält och jag är ganska nära att komma när hon suger mig medan jag bearbetar hennes fantastiska bröst. Men jag vill knulla henne och komma i henne idag.
3 positioner med ridning, missionären, avslutning i doggy. Helt fantastiskt!
Även idag är hon ostressad och vi ligger kvar en stund och småsnackar.
Betalar henne 60+10 som dricks. Puss puss hej då.

Lämnar Artemis för en runda på stan. Kan vara segt att tillbringa heldagar där emellanåt och Berlin är ju en intressant stad att göra annat i än att knulla också.

Återvänder senare på kvällen. Ganska mycket folk nu och högre musik. Bra stämning som alltid. Träffar en amerikan i 60 årsåldern från San Diego som är här för första gången. Han är frekvent sexköpare i Mexiko och Sydamerika och berättar en hel del om detta. Vi snacker om allt möjligt annat också och ibland är det riktigt skönt att umgås med en trevlig snubbe här också. Gör också att man får vara lite mer ifred för tjejernas attacker när man är inbegripen i en konversation.

Efter nån timme håller nån för mina ögon bakifrån och jag kan ju genast ana vem det är. Min lilla favorit Mirona och det ger sig ju självt att hon blir min nästa.
Vi bestämmer avsugning med munsprut då jag säger att jag inte orkar knulla. Sagt och gjort. Jag vet sen förut att Mirona suger bra plus att jag gillar att hålla på med hennes stora tuttar. Vi nyttjar nästan hela halvtimmen till detta och i avslutningen ligger hon ned på sidan medan jag håller om hennes huvud i tofsen bak i håret med högra handen och scullfuckar henne hårt. Gillar dominansfaktorn i detta och jag har gjort det med henne förut så jag vet att hon funkar med det. Kommer skönt som fan och en annan sak som är bra med henne är att hon kan eftersuga en stund innan hon spottar ut satsen. Nice!
Inte heller hon är stressad och vi pratar ganska länge som vanligt. Hon tjatar ofta om att jag ska lära henne bättre engelska, men jag berömmer att hon blivit mycket bättre sen vi sågs sist.
110 EUR till Mirona.

Slappar några timmar innan jag beger mig därifrån för att sova på hotellet.

In alles en bra dag. Total kostnad för dagen 260 EUR inkl inträde.

End of day 2…
Citera
2017-05-14, 16:29
Medlem
Dag 3.

Även denna dag anländer jag tidigt. Typ repris på gårdagen med frukost osv. Tänker tillbringa dagen här innan flyget hem på kvällen.

Inte heller idag finns det någon jag kan tänka mig att inleda dagens synder med. Kan faktiskt säga att LU (i alla fall enligt min smak) var riktigt dålig. Hade en plan att gå med en petite tjej med små bröst också. En riktigt ung söt med oskyldigt utseende. Minns bl a Lydia från förra året. Men av denna kategori såg jag faktiskt ingen under de dagar jag var här.

Går några timmar och läget börjar bli smått desperat. Hur det nu kan vara det på ett ställe där tjejer mellan 20-30 gör allt för att få knulla en???

Jag kommer i samtal med en tjej jag sett flera gånger här förut. Hon är tyska från Dortmund och kallar sig Emelie. Ganska alldaglig i sitt utseende. Inte varken söt eller snygg. Mest bara, ja, vanlig… Men tyska som hon är, supertrevlig. Perfekt engelska. Vi klickar ganska bra och pratar en längre stund i baren. Men hon är ju inte min typ så jag tackar nej och vi skiljs åt.
Nån timme ytterligare går och det finns ju fan ingen!

Emelie kommer fram igen och jag tackar ja. Hon är ju trevlig som sagt och vem vet. Frågar hur gammal hon är och blir ganska förvånad när hon säger 34! Hade nog gissat 25-27.
En erfaren kvinna!
Hon suger bra och blir aningen vild när hon ska rida mig. Blir en aning chockad då hon rider samtidigt som hon kysser så häftigt att jag tappar andan lite. Lite nymfomanvaring kanske? Hon verkar gilla att knulla! Väldigt högljudd när jag pumpar på henne bakifrån, känns inte spelat heller.
Jag lyckas inte komma och jag tänder nog inte tillräckligt på henne trots allt. Så jag avbryter och hon masserar lite istället, vilket hon gör väldigt bra. Berättar att hon jobbar på kontor i Dortmund och gör detta på sidan av som en hobby. "This is my vaccation." säger hon!
Ha ha! Kanske förstärker misstanken om nymfomanin?
En trevlig upplevelse trots allt, mer för sällskapet och konversationen än sexet och jag ångrar absolut inte något. 60 EUR till Emelie.

Även denna dag smakar maten riktigt bra. Äter, vilar, dricker kaffe. Sen ska jakten på resans sista upplevelse börja. Men det är fortfarande ganska dåligt och jag vet sen igår att Adina är ledig idag så jag kan inte hoppas på att hon dyker upp. Att gå med någon av siliconmonstren eller botoxbimbosarna är uteslutet. Då åker jag hellre hem med ståfräs!

Men jag blir räddad av min gamla listetta! Min all time favorit dyker upp i sista minuten. För att göra en kort historia ännu kortare så lyckas hon efter avsugningen rida mig till ett otroligt sprut. Den bästa orgasm jag haft på flera år!
Trots denna lyckade avslutning så kändes det en aning annorlunda mellan oss. Inte för att hon gjorde något fel utan mer som en känsla att det inte riktigt stämmer längre. Kanske vi har gjort "vårt", vi får se. Betalar henne 60+10 i dricks.

Dag 3 slutar på totalt 210 EUR. Billigaste dagen nånsin för mig på Artemis? Tror det.

Resan överlag blev billig med en total på 720 EUR för 3 dagar. Nu nöjde jag mig med 2 sessioner per dag vilket nog var bra. Tidigare har jag oftast försökt mig på 3 och det var nog i överkant. Helnöjd med resan och som sagt, pengamässigt tyckte jag att det höll sig långt under budget.

Artemis har stigit en aning i mina ögon. Maten framför allt var bättre. Bra stämning bland tjejerna. LU kanske var något sämre, men det är ju en fråga om tycke och smak för all del och jag var mycket nöjd med de upplevelser jag hade. Blir med största säkerhet ett återbesök i sommar.

Over and out!
Senast redigerad av IaveAfstrCARthenU 2017-05-14 kl. 16:34.
Citera
2017-05-14, 16:44
Medlem
Kan också rekommendera Emelie trots det ganska alldagliga utseendet, verkligen supertrevlig att ha och göra med. Hade turen att träffa henne förra våren och gick med henne två gånger samma kväll.

Och Milfner, hon heter Lilia (som blomman) och inte Liwia.
Senast redigerad av Omarstrollin 2017-05-14 kl. 16:46.
Citera
2017-05-16, 07:40
Medlem
Ska ner till Berlin om två veckor.
Sökte på lite bordeller, fick säkert upp till 100 stycken, med Artemis.

Det jag undrar är varför Artemis är stället man absolut ska gå på om man ska pöka.
Verkar ju som att det är bra mycket billigare på andra ställen.
Varit i prag 3 gånger förra året och priserna där var bra mycket billigare än t.ex Artemis.
( Var dock aldrig inne på FKK Sexy Sauna, så FKK är lite nytt för mig )

Ni som är berlin veteraner får gärna berätta varför Artemis är bättre och värt priset om man ska pöka.
Citera
2017-05-16, 08:27
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq

Det jag undrar är varför Artemis är stället man absolut ska gå på om man ska pöka.
Varit i prag 3 gånger förra året och priserna där var bra mycket billigare än t.ex Artemis.

Ni som är berlin veteraner får gärna berätta varför Artemis är bättre och värt priset om man ska pöka.
Jag har besökt nästan 20 sådana klubbar.
Artermis är absolut inte bättre. Skulle placera den knappt i mitten bland sådana klubbar.
Dyrt, extremt med upseeling, massor med sharks, mycket hög variation på sevicen på rummen, medioker mat.

Men vissa fördelar finns:
Snygga brudar.
Många brudar.
Berlin är lätttilgängligt med flyg.
Artemis ligger dessutom centralt i Berlin.
Citera
2017-05-16, 09:12
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Artermis är absolut inte bättre. Skulle placera den knappt i mitten bland sådana klubbar.
Dyrt, extremt med upseeling, massor med sharks, mycket hög variation på sevicen på rummen, medioker mat.

Snygga brudar.
Många brudar.
Vilken skulle du rekommendera?
Jag är sugen på Saunaclub Babylon. Har du varit där?
Lockas av att de har flera negresser samt fina bilder på hemsidan.
Citera
2017-05-16, 12:32
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Vilken skulle du rekommendera?
Jag är sugen på Saunaclub Babylon. Har du varit där?
Lockas av att de har flera negresser samt fina bilder på hemsidan.

Living Room
Mainhattan
Acapulco
DolceVita (variation på service-nivå)
Sharks (men se upp med upselling)
Citera
2017-05-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq

Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15

Snygga brudar.
Många brudar.

Jag tror frågan snarare handlade om huruvida han ska gå till Artemis överhuvudtaget. Inte om den står sig mot andra FKK. Frågan rör specifikt Berlin, så Artemis eller bordeller.

Visst knullar du billigare på en valfri bordell. Men du ska välja snabbt och tjejerna har kläder på sig när de presenterar sig.

På Artemis får du nöjet att se 100-talet nakna tjejer och göra dina val, samt mat, relax etc.
Som du säkert sett av mina recensioner så älskar jag Artemis. Går alltid dit om jag besöker Berlin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in