2017-06-04, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur såg denna "officiella diskussion" ut? Vad är det ens för något?
Debatt i media.
Citera
2017-06-04, 13:37
Bannlyst
Men för att återgå till filmens frågor, vad var det för order Mineta vittnade om?
Citera
2017-06-04, 13:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vet man idag hur många övningar/war games som pågick dagarna innan- och under 9/11?

Jag hittade den här sidan som nämner dessa 5. http://www.whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/9-11_exercises.html

1) Operation Northern Vigilance.
Denna övning skedde i norra Canada och Alaska - dessutom var det inte bara en övning utan även en skarp situation där man övervakade en rysk övning. Givetvis irrelevant för händelserna 680 mil bort i Washington.

Citat:
2) Biowarfare Exercise Tripod II.
Var planerad att inledas den 12:e september. Hade alltså ej startat.

Citat:
3) Operation Vigilant Guardian.
En skrivbordsövning helt utan riktiga plan. Detta var dock övningen som ledde till att Eberhart kunde konstatera att man inom 30 sekunder kunde ställa om från övning till skarpt läge eftersom man redan hade folk på plats.

Citat:
4) Operation Northern Guardian.
Enda jag kan hitta om denna påstådda övning är rykten på Alex Jones hemsida. Jag hoppas det inte är därifrån du tar dina uppgifter?

Citat:
5) Operation Vigilant Warrior.
Denna övning är en fantasi/missuppfattning (kanske rört ihop namnet med Vigilant Guradian) då den ej finns registrerad någonstans utom i en bok av Richard Clarke.
Citera
2017-06-04, 13:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Jag tror du känner till att han gjorde Global Deceit och The New American Century innan denna, 2006 och 2007, och denna är en sammanfattning av dessa.
Nu vet du det i alla fall.

Nej det kände jag inte till, menar du att det egentligen är de filmerna som debatterades offentligt i Italien eller vad menar du?

Citat:
Debatt i media.
Hur såg den debatten ut? Vilka media? Vilka personer? Vad sades som inte sagts i andra länder?
Helt enkelt: Vad är det som är unikt för Italien och hur är det kopplat till denna film?
Citera
2017-06-04, 13:46
Medlem
Citat:
Enkelt.
Om Dan Josefsson hade gjort filmen så hade den diskuterats våldsamt i svensk media.

Det hade varit ett kanonbra svar om min fråga hade varit: "Hur hade reaktionen varit om Dan Josefsson gjort filmen"
Men nu var det ju tyvärr inte det jag frågade.

Du gräver ned dig själv än djupare när du tar upp att en (1) före detta president ifrågasatt det. Övriga sittande och före detta presidenter/ledare har alltså inte gjort detta. Så vi har alltså 1 land vs 43 i Europa sen tidigare. Och nu 1 vs 100+ ledare. Och du väljer att tro på undantagen.

Tredje gången gillt att svara på frågan då. Varför har inga andra övertygats av filmen?

PS. Som du kan se i kommentarerna på Youtube är det INTE majoriteten italienare som skriver. Således verkar fler än just dessa kunna se filmen och alltså borde den fått större spridning och fäste efter så många år.
Citera
2017-06-04, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Det hade varit ett kanonbra svar om min fråga hade varit: "Hur hade reaktionen varit om Dan Josefsson gjort filmen"
Men nu var det ju tyvärr inte det jag frågade.

Du gräver ned dig själv än djupare när du tar upp att en (1) före detta president ifrågasatt det. Övriga sittande och före detta presidenter/ledare har alltså inte gjort detta. Så vi har alltså 1 land vs 43 i Europa sen tidigare. Och nu 1 vs 100+ ledare. Och du väljer att tro på undantagen.

Tredje gången gillt att svara på frågan då. Varför har inga andra övertygats av filmen?

PS. Som du kan se i kommentarerna på Youtube är det INTE majoriteten italienare som skriver. Således verkar fler än just dessa kunna se filmen och alltså borde den fått större spridning och fäste efter så många år.
Jag har gett de bästa svar jag kan ge i frågan.
Du behöver inte svara på vad Mineta vittnade om för order eftersom jag antar att du inte har en aning om vad jag pratar om.
Citera
2017-06-04, 13:57
Medlem
Citat:
Jag har gett de bästa svar jag kan ge i frågan.
Du behöver inte svara på vad Mineta vittnade om för order eftersom jag antar att du inte har en aning om vad jag pratar om.

Du har alltså ingen aning om varför filmen inte fått större spridning. Då kan jag ge dig svaret: Den är inte övertygande och bevisar ingenting. Hade den varit det och hade den bevisat något hade den blivit superstor. Så nu vet du det.

Du har redan fått svar på din fråga av andra i tråden, så jag vet inte varför jag ska upprepa.

Tack för visat intresse, och bra försökt!
Citera
2017-06-04, 14:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dina ganska tafatta försök att flytta fokus är inget jag orkar lägga energi på.
Så jag ignorerar dig såvida du inte har teorier om ordern Mineta vittnar om.

Dumheter, jag har inte debatterat Mineta med dig utan ditt påstående att denna film skulle lett till någon sorts unik debatt i Italien.
Då drog du fram Ferdinando Imposimato som ett exempel - han ifrågasatte dock USAs inblandning i 9/11 redan i november 2001 - så hur fan kan du få det till att han skulle ha fått sina åsikter från denna film??

Citat:
Ferdinando Imposimato, one of the most prominent investigating judges in Italy during the years of the Red Brigades, the Moro assassination, and the attempt to assassinate Pope John Paul II, also found it impossible to accept the Bush administration account.
Imposimato was also a former senator and television personality. Speaking to students at Rome University on November 8, 2001 concerning the question of the clash of civilizations, Imposimato made clear that his own view of 9/11 centered on “the participation of internal US forces” in the attacks.
https://www.indymedia.org.uk/media/2005/07/317436.pdf

Vidare tog du upp Francesco Cossiga som dog innan filmen gjordes. Och även Cossiga gick ut redan 2001 och ifrågasatte USA... (samma källa som ovan - sök Cossiga..)

PS: Här erkänner Mineta att han mycket väl kan ha blandat ihop tiderna..
https://www.youtube.com/watch?v=u-5PKQTUz5o
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-06-04 kl. 14:05.
Citera
2017-06-04, 14:22
Bannlyst
Citat:
Du har alltså ingen aning om varför filmen inte fått större spridning. Då kan jag ge dig svaret: Den är inte övertygande och bevisar ingenting. Hade den varit det och hade den bevisat något hade den blivit superstor. Så nu vet du det.

Du har redan fått svar på din fråga av andra i tråden, så jag vet inte varför jag ska upprepa.

Tack för visat intresse, och bra försökt!
Vem har svarat angående Minetas vittnesmål?
Om svar uteblir, tack själv och ha det bra.
Citera
2017-06-04, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Dumheter, jag har inte debatterat Mineta med dig utan ditt påstående att denna film skulle lett till någon sorts unik debatt i Italien.
Då drog du fram Ferdinando Imposimato som ett exempel - han ifrågasatte dock USAs inblandning i 9/11 redan i november 2001 - så hur fan kan du få det till att han skulle ha fått sina åsikter från denna film??

https://www.indymedia.org.uk/media/2005/07/317436.pdf

Vidare tog du upp Francesco Cossiga som dog innan filmen gjordes. Och även Cossiga gick ut redan 2001 och ifrågasatte USA... (samma källa som ovan - sök Cossiga..)

PS: Här erkänner Mineta att han mycket väl kan ha blandat ihop tiderna..
https://www.youtube.com/watch?v=u-5PKQTUz5o
Blandat ihop vilken tid?
Frågan gäller vilken order som diskuterades, och det vet du ju mycket väl.
Citera
2017-06-04, 14:31
Medlem
Citat:
Vem har svarat angående Minetas vittnesmål?
Om svar uteblir, tack själv och ha det bra.

Nu var ju dealen att jag skulle svara på detta när du förklarat varför filmen inte fått större spridning än att ha lyckats debatteras i ett av Europas 44 länder. Och som senare blev att den övertygat en (1) av Europas före detta och nuvarande ministrar. Men det har du ju inte gjort.

Men, för att göra dig glad, och för att komma med ett motsvarande svar jag fick av dig: Vad tror du Sveriges nuvarande ÖB Micael Bydén hade svarat om Stefan Löfven beordrat honom att skjuta ned flygplan över Borås?

Inte mycket till svar va? Men exakt ett sådant jag fick av dig.
Citera
2017-06-04, 14:33
Avstängd
Citat:
Bush! Han heter Bush i efternamn. Inte Busch. Bush. Kan du nu vara vänlig och förklara varför din episka, fem timmar långa film, inte fått mer spridning när den är ett sådant fenomenalt bevis för att 9/11 var fake?
Kan det ha något att göra med att ämnet i princip är tabu att debattera offentligt i flertalet väst-länder?

Det är väl den här tråden ett bra exempel på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in