2017-06-04, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Eftersom jag inte tror du har ett svar på min fråga kör vi självklart på dealen vi hade. Så svarar jag på din kontrollfråga sen. Det är (tyvärr) så det fungerar.
Ok, jag ger min förklaring.
Vad tror du skulle hända om det rådde konsensus i ett västeuropeiskt land att USA själva låg bakom 9/11?
Vad tror du skulle hända om Sveriges statsminister beskyllde amerikanarna för att själva ha dödat tusentals egna medborgare och sedan söndrat hela den muslimska världen?
Det går naturligtvis inte om man har någon som helst självbevarelsedrift.
Därför måste allt som pekar åt det hållet censureras, förlöjligas, förstöras, ljugas om.

Alla som ifrågasätter vad som hände måste bemötas med lögn, förakt, förlöjligande och ibland värre metoder.
Det får inte ifrågasättas, eftersom följderna blir katastrofala.
Citera
2017-06-04, 11:54
Bannlyst
Nu är du välkommen att svara på min fråga angående Minetas vittnesmål.
Citera
2017-06-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Ok, jag ger min förklaring.
Vad tror du skulle hända om det rådde konsensus i ett västeuropeiskt land att USA själva låg bakom 9/11?
Vad tror du skulle hända om Sveriges statsminister beskyllde amerikanarna för att själva ha dödat tusentals egna medborgare och sedan söndrat hela den muslimska världen?
Det går naturligtvis inte om man har någon som helst självbevarelsedrift.
Därför måste allt som pekar åt det hållet censureras, förlöjligas, förstöras, ljugas om.

Alla som ifrågasätter vad som hände måste bemötas med lögn, förakt, förlöjligande och ibland värre metoder.
Det får inte ifrågasättas, eftersom följderna blir katastrofala.

Tack för ett försök i alla fall. Det var dock absolut inget svar på min fråga. Vi försöker igen. Varför väger det tyngre att Italien som enda land (ja som sagt, inte hela landet, men någon minister) ser detta som ett bevis? Övriga 43 europeiska länder då? Vad är det som är unikt med just Italien och som gör detta land mer trovärdigt än alla andra länder tillsammans?

Ska iväg och träna nu, så du hinner knåpa ihop ett riktigt bra svar. Ta din tid, hitta fakta och argument att övertyga mig med. Och se till att svara på frågan den här gången. Lyckas du med detta håller jag självklart min del av överenskommelsen och svarar på din fråga. Men du måste som sagt svara på min först. Som vi sa från början.
Citera
2017-06-04, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Tack för ett försök i alla fall. Det var dock absolut inget svar på min fråga. Vi försöker igen. Varför väger det tyngre att Italien som enda land (ja som sagt, inte hela landet, men någon minister) ser detta som ett bevis? Övriga 43 europeiska länder då? Vad är det som är unikt med just Italien och som gör detta land mer trovärdigt än alla andra länder tillsammans?

Ska iväg och träna nu, så du hinner knåpa ihop ett riktigt bra svar. Ta din tid, hitta fakta och argument att övertyga mig med. Och se till att svara på frågan den här gången.
Enkelt.
Om Dan Josefsson hade gjort filmen så hade den diskuterats våldsamt i svensk media.
Citera
2017-06-04, 12:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Enkelt.
Om Dan Josefsson hade gjort filmen så hade den diskuterats våldsamt i svensk media.

Vad var egentligen italiens reaktion på den här filmen? Jag kan inte hitta någonting alls, men jag kan iofs inte italienska. Du skrev, om jag förstod dig rätt, tidigare att italien mer eller mindre officiellt påstår att 9-11 var ett inside job efter denna film - vad har du för källor på det?
Citera
2017-06-04, 12:24
Bannlyst
Det är egentligen väldigt lätt att förstå 9/11.
Men först måste man lära sig något som är mycket svårt.
To believe the unbelievable.
Citera
2017-06-04, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad var egentligen italiens reaktion på den här filmen? Jag kan inte hitta någonting alls, men jag kan iofs inte italienska. Du skrev, om jag förstod dig rätt, tidigare att italien mer eller mindre officiellt påstår att 9-11 var ett inside job efter denna film - vad har du för källor på det?
Jag skrev att Italien är det enda europeiska land som haft en officiell diskussion om möjligheten att det var ett inside job.
Citera
2017-06-04, 12:41
Bannlyst
T ex Ferdinando Imposimato och Francesco Cossiga säger att det var ett inside job.
Och en före detta president är ju inte vem som helst.
Citera
2017-06-04, 12:54
Medlem
Citat:
Enkelt.

Så Dan Josefsson är svaret på varför Italien tar den på allvar, men inte de andra 43 länderna?

Ok, måste var otroligt intressant att följa den röda tråden hemma hos dig för diskussioner över söndagsmiddagen.
Citera
2017-06-04, 13:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
T ex Ferdinando Imposimato och Francesco Cossiga säger att det var ett inside job.
Och en före detta president är ju inte vem som helst.

Filmen du påstår har lett till debatt är från 2013
Ferdinando Imposimato gick ut 2011 (eller tidigare) och ifrågasatte 9/11
Francesco Cossiga dog 2010

Båda exemplen är alltså fullständigt irrelevanta.
Citera
2017-06-04, 13:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag skrev att Italien är det enda europeiska land som haft en officiell diskussion om möjligheten att det var ett inside job.

Hur såg denna "officiella diskussion" ut? Vad är det ens för något?
Citera
2017-06-04, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Filmen du påstår har lett till debatt är från 2013
Ferdinando Imposimato gick ut 2011 (eller tidigare) och ifrågasatte 9/11
Francesco Cossiga dog 2010

Båda exemplen är alltså fullständigt irrelevanta.
Jag tror du känner till att han gjorde Global Deceit och The New American Century innan denna, 2006 och 2007, och denna är en sammanfattning av dessa.
Nu vet du det i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in