2017-06-04, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej, det låter som väl optimistiskt, och du ska inte tro på allt som påstås på konspirationssidorna för bevisligen är det oftast helt felaktiga påståenden, eller tagna ur sitt sammanhang så det blir irrelevanta då de inte handlar om just det som det påstås handla om. Vi har ju redan påvisat sådana korkade påståenden som du hämtat från dessa idiotsidpr oxh idiotfilmer.

Att det finns ett strategiskt oxh aktivt skydd för Pentagon är solklart, fan vore väl annars.

Men att få upp stridsplan i luften klara för aktion inom 10 min är ingen lek, mer tid behövs oftast då det inte räcker att kasta på sig jackan och klösa tag i startnycklarna och kuta ut, som när man har bråttom till jobbet oxh ska ta bilen...

Notera också att även om de så kunde vara i liten med fingsingarna på avtryckaren inom 1 minut, vad fan skulle de ha gjort? Bara brassat på för fullt och skjutit ner ett passagerarplan med en massa civila och oskyldiga ombord, och som man i te kunde veta helt säkert vad som var på gång. Låtsäga att de gjort det, skjutit ner rakt av, om det sen visat sig vara en felaktig nedskjutning, tror du det blir liv på media och konspiratipnstokarna då....?

Dessutom är det ju inte direkt ovanligt med flygplan över eller runt Pentagon, det ligger ju en internationell flygplats bara nån ynka kilometer från Pentagon.
Eftersom Busch gav order om att alla plan som inte svarar skulle skjutas ner, så funderar jag på Minetas vittnesmål, 40:00-57:15 i filmen
https://m.youtube.com/watch?v=8DOnAn_PX6M
Citera
2017-06-04, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Eftersom Busch gav order om att alla plan som inte svarar skulle skjutas ner, så funderar jag på Minetas vittnesmål, 40:00-57:15 i filmen
https://m.youtube.com/watch?v=8DOnAn_PX6M

Är det helt korrekt att Busch verkligen gav en sådan order, och i tid innan de aktuella krascherna skedde. Har du kollat upp om det verkligen stämmer, eller går du igen blint på vad som påstås på konspirationssidorna och sådana filmer....?
Citera
2017-06-04, 10:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag har givetvis aldrig påstått att någon organisation eller person agerat i mörkläggningen av 9/11 utan att ytterst ha Vita husets välsignelse. Att FBI är högre upp i beslutsinstans när det gäller federala brott än stadens lokale borgmästare krävs det inget snille för att begripa. Poängen är att han tilläts ha ansvaret och därpå agerade som han gjorde.
FBI skulle mycket riktigt varit högre upp om det gällde ett federalt brott, men Bush gick redan dag 1 ut och klassificerade attacken som en "Act of War".
Då behövs egentligen varken brottsplatsutredning eller FBI. Så om du fortfarande anser att FBI stod över Giuliani i detta år du förklara varför.

Citat:
Var finns alla dessa bevis listade och vem var ansvarig för den brottsplatsundersökning där dessa bevis samlades in?
Var finns rapporterna från den brandtekniska undersökningen?
FBI har släppt delar av Penttbom-utredningen men om du önskar ytterligare material finns det möjligheten att begära det via en FOIA.

Citat:
Gjorde dom? Var det inte så att endast stål som med säkerhet kunde knytas till den region i byggnaderna som direkt berördes av planens impact, undersöktes och då med en ny obeprövad metod där endast färgen på stålbitarna analyserades? Dvs, en bråkdel av den bråkdel av stål som sparats?
Finns de tillgängliga som del i en brottsutredning, menar du? Var då?
Ja, även Marriette & co undersökte ju dammet men inte heller de letade specifikt efter tecken på CD. Det är irrelevant, menar Du?
Ja, det är nog bra om du fortsätter för så här långt liknar det mest tanklöst pladder utan substans. Som vanligt. Fortsätt.
Om man inte specifikt letar efter tecken på sprängmedel, termit, thermate, nano thermite, super nano thermite, etc, så lär man nog inte hitta något, nej. Det verkar tillräckligt svårt ändå.
Bäst hade ju varit om man inte hade sålt allt stål och inte undvikit att med beprövade metoder undersöka det lilla stål som trots allt fanns kvar ...
Man sålde inte allt stål, exempelvis sparades 1944 ståldelar av The Port Authority.
Dessa hölls inlåsta i en hangar under många år som del av utredningen, men därefter skänktes det mesta bort till olika myndigheter och institutioner som önskade reliker från attacken. Det var bara att ansöka, och om du hör av dig till mottagarna (de finns främst i USA men även spridda över hela världen) så kan du säkert hitta någon som hjälper dig att skrapa av en liten färglagda för analys.

Här finns en karta där 681 av mottagarna registrerat sig:
https://registries.911memorial.org/#/memorials
Klicka på "list view" så ser du direkt vilka som har stål från wtc:
https://registries.911memorial.org/#/memorials/list/boxn=41.611453901845636&boxe=-70.98276802158315&boxs=31.57399058870777&boxw=-85.81431099033315

Tycker du det låter som om man försöker hemlighålla materialet från analys får du allt förklara varför.

Citat:
Du har i så fall eskalerat din användning de senaste femtiotalet inlägg.
Vi är flera som undrar varför. Jag har svårt att se hur något kan vara mindre relevant än det du genomgående skriver utan spoiler-funktion.
Kan det verkligen vara skälet, menar du?
Nej det handlar givetvis om hemlig kod som jag kommunicerar med rymdödlorna och Judy Woods som egentligen låg bakom WTC-attacken.
Citera
2017-06-04, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Är det helt korrekt att Busch verkligen gav en sådan order, och i tid innan de aktuella krascherna skedde. Har du kollat upp om det verkligen stämmer, eller går du igen blint på vad som påstås på konspirationssidorna och sådana filmer....?
Busch gav ordern precis efter att planet flög in i Pentagon, enligt honom själv.
Därför blir Minetas vittnesmål extra intressant enligt mig.
Citera
2017-06-04, 10:52
Medlem
Citat:
Busch gav ordern precis efter att planet flög in i Pentagon, enligt honom själv.
Därför blir Minetas vittnesmål extra intressant enligt mig.

Bush! Han heter Bush i efternamn. Inte Busch. Bush. Kan du nu vara vänlig och förklara varför din episka, fem timmar långa film, inte fått mer spridning när den är ett sådant fenomenalt bevis för att 9/11 var fake?
Citera
2017-06-04, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Bush! Han heter Bush i efternamn. Inte Busch. Bush. Kan du nu vara vänlig och förklara varför din episka, fem timmar långa film, inte fått mer spridning när den är ett sådant fenomenalt bevis för att 9/11 var fake?
Har du tittat på hela?
Citera
2017-06-04, 11:13
Medlem
Citat:
Har du tittat på hela?

Ja, i stort sett. De delar av filmen som redan har förklarats hundratals gånger men som ändå läggs fram som bevis (se försvunna delar plan, motorer och vingar som inte ser ut som de borde (hur man nu skulle kunna veta det) efter en krasch etc. skummade jag väl mest.

Så, varför har nu inte denna film setts av mer än 360.000 personer och övertygat mer än någon minister i Italien?
Citera
2017-06-04, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ja, i stort sett. De delar av filmen som redan har förklarats hundratals gånger men som ändå läggs fram som bevis (se försvunna delar plan, motorer och vingar som inte ser ut som de borde (hur man nu skulle kunna veta det) efter en krasch etc. skummade jag väl mest.

Så, varför har nu inte denna film setts av mer än 360.000 personer och övertygat mer än någon minister i Italien?
Vad tycker du då om frågan varför inte planet som kraschade in i Pentagon sköts ner?
Vilken order är det Mineta vittnar om?
Citera
2017-06-04, 11:35
Medlem
Citat:
Vad tycker du då om frågan varför inte planet som kraschade in i Pentagon sköts ner?

Nu blev det precis som jag trodde (det var därför jag ifrågasatte att ens se på filmen från början). Du vill diskutera innehållet, frågor som tagits upp oändligt många gånger. Så var dock inte dealen. Du ska nu förklara varför denna film inte fått större spridning och varför 43 av 44 länder i Europa inte ser den som ett bevis. Samt varför du anser att Italien som enda land väger tyngre än alla övriga länder.

Lyckas du övertyga mig om detta kan jag svara på dina frågor.
Citera
2017-06-04, 11:38
Bannlyst
Citat:
Nu blev det precis som jag trodde (det var därför jag ifrågasatte att ens se på filmen från början). Du vill diskutera innehållet, frågor som tagits upp oändligt många gånger. Så var dock inte dealen. Du ska nu förklara varför denna film inte fått större spridning och varför 43 av 44 länder i Europa inte ser den som ett bevis. Samt varför du anser att Italien som enda land väger tyngre än alla övriga länder.

Lyckas du övertyga mig om detta kan jag svara på dina frågor.
Eftersom jag inte tror på att du sett filmen så kör jag naturligtvis en kontrollfråga.
Citera
2017-06-04, 11:39
Medlem
Citat:
Eftersom jag inte tror på att du sett filmen så kör jag naturligtvis en kontrollfråga.

Eftersom jag inte tror du har ett svar på min fråga kör vi självklart på dealen vi hade. Så svarar jag på din kontrollfråga sen. Det är (tyvärr) så det fungerar.
Citera
2017-06-04, 11:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

AA77 kraschade i Pentagon 09:37.
Bush gav via Cheney order om att skjuta ner flygplan som ej svarade någonstans mellan 09:40 och 10:20 - uppgifterna varierar kraftigt, men vilket som än är korrekt så fanns ingen shoot down order när planet kraschade i Pentagon. Inte fanns det heller något stridsflygplan i närheten som skulle kunna effektuera en sådan order. Och dessutom var himlen fortfarande full av civila flygplan, särskilt precis intill Pentagon och Reagan National Airport..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in