2017-06-02, 22:34
Medlem
coinmarketcap.com listar många och deras historiska priser. Klicka på Markets så ser du var de handlas mest.
Förvaring är olika. Vissa kan lagras i hårdvaru- eller pappersplånböcker och andra måste lagras i deras respektive mjukvaruplånbok.
Citera
2017-06-03, 00:42
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mryang
Bara för att förtydliga så är ovanstående fel med en faktor om >1000. Difficulty har ökat avsevärt sedan 2011.
Ska du hävda att någon har fel kanske du bör kontrollräkna själv först. Jag använde givetvis historisk data för difficulty i mina uträkningar, så vad som hänt sedan dess är irrelevant.
Citera
2017-06-04, 07:33
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Ska du hävda att någon har fel kanske du bör kontrollräkna själv först. Jag använde givetvis historisk data för difficulty i mina uträkningar, så vad som hänt sedan dess är irrelevant.

Du menar på fullt allvar att diff sjunkit 78ggr sedan 2011?

Edit: Du syftade på Januari 2011... men herregud människa - skriv konsekvent.
Senast redigerad av mryang 2017-06-04 kl. 08:24.
Citera
2017-06-04, 11:43
Medlem
Hur länge kan det här hålla?En valuta som endast är till för spekulation bode väl vara dödsdömd på sikt? Eller tänker jag fel?
Citera
2017-06-04, 15:13
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsb
Hur länge kan det här hålla?En valuta som endast är till för spekulation bode väl vara dödsdömd på sikt? Eller tänker jag fel?

Om nu folk spekulerar så kan du ju fundera på vad det är de spekulerar kring. Kan Bitcoin bli en global reservvaluta? Japan gjorde nyligen Bitcoin till ett lagligt betalningsmedel och följer fler länder i samma spår så kan det bli verklighet. På samma sätt som internet gjorde information fri, så kan Bitcoin möjliggöra för pengar att flöda helt fritt.
Citera
2017-06-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
HEj jag tänkte höra med er, om ni ev vet vart man kan kolla olika grafer på internetvalutor som btc. Samt vart man köper dessa och vart man förvarar dom? beskriv gärna i step by step.
Vilka valmöjligheter det kommer till "Wallets".

Man bör välja en wallet som har stöd multipla signaturer (multi-sig), t.ex Armory

Då kan man sätta upp det krävs tillgång till 2 eller fler nyckelpar för att låsa upp ens pengar. För långtidslagring av bitcoin vill man ha högt stöldskydd.
Senast redigerad av Dr.Bong 2017-06-05 kl. 15:06.
Citera
2017-06-08, 10:49
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Edit: Du syftade på Januari 2011... men herregud människa - skriv konsekvent.
Jag "syftade" inte på Januari 2011. Jag skrev det rakt ut. Dina lässvårigheter är inte mitt fel.
Citera
2017-06-08, 15:54
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Jag "syftade" inte på Januari 2011. Jag skrev det rakt ut. Dina lässvårigheter är inte mitt fel.

1. Nej, du skrev det inte. Man är tvungen att gissa - rent tekniskt är det närmaste "Januari" syftar till är Januari 2017.
2. Din inställning hänger ihop med din avatar - har rätt även när du har fel.
3. Att vara nedlåtande utan substans är ihåligt, men framförallt - du sprider en dålig ton i ett forum där öppenhet är ledordet.

Jag hoppas såklart att detta bara var ett undantag av dina 3600 inlägg.

Väl mött.
Citera
2017-06-08, 16:29
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsb

Jag tror du tänker rätt - och här är mitt resonemang kring det:

Den svenska kronan - papperslappen - representerar i del - Sveriges existerande BNP. BNP är en representation av förbrukade naturresurser kombinerat med förädling och humankraft. Ponera att vi hittar en ny lithium-källa och exporterar den - så ökar teoretiskt BNP.

KRONAN använder vi för att förenkla transaktioner i detta system. Dvs, kronan i sig har inget egenvärde, utan det är varan den virtuellt transporterar. Hundralappen kan nämligen skapas i det oändliga nästan helt utan ansträngning.

BITCOIN är precis tvärtom - Värdet ligger i själva systemet. Det krävs ett fiktivt arbete för att "gräva" fram dessa mynt. Man"skapar" värdet. Detta är ett logiskt inkompatibelt med vårt nuvarande ekonomiska system då Bitcoin inte går att använda till något. Koppar, Silver och Guld har egenvärden och går att använda. 1 äpple är värt mer än 1000 bitcoin ur ett praktiskt perspektiv. Det som pågår nu är därför 100% spekulation.

Nu är dessutom Bitcoin passerat i tekniska funktioner av andra system - bland annat ETH och DSH - Men detta har i stort ignorerats - varför Bitcoin idag endast handlas och produceras för att det är en isolerad mania. Tulip-Mania. Det är dödsdömt, frågan är såklart - NÄR DÖR BITCOIN?

1. Uppstartsfasen - Passerad
2. Första säljfasen - Passerad
3. Medial uppmärksamhet - Passerad
4. Entusiasm - Passerad
5. Girighet <- HÄR ÄR VI NU
6. Desillusion <- ELLER HÄR
7. Den nya paradigmen - KOMMER
8. Förnekelse - KOMMER
9. Rädsla - Nedgång - med många Bulltraps - KOMMER
10. Kapitulering - KOMMER
11. DEATH OF BITCOIN - 2019 till 2020

Överlever Bitcoin 2019 är jag förvånad. Men det är minst 1 år av hybris och mania kvar och då är möjligen Bitcoin-kursen 10K plus.

OFF-TOPIC: Jag har i en annan tråd spekulerat (delvis vilt) om den kommande ekonomiska implosionen. Bitcoin ligger tydligt i den tidslinjen - Och visar hur instabil världen är idag. 95-99% av allt kapital måste raderas så att någon trillion USD kommer gå upp i rök i denna bubbla är därför mer än rimligt.
Senast redigerad av mryang 2017-06-08 kl. 16:32. Anledning: Förtydling
Citera
2017-06-10, 19:46
Medlem
Trillskes avatar
Du är hemmablind. Vilket är rätt dåligt när vi talar ett system som inte ens skulle rucka på sig lite om lilla Sverige övergav det helt och hållet, med hela landets mikroskopiska påse investerade småkronor.

Bitcoin används. Det är egentligen det enda det har som fördel på marknaden idag, med tankte på att det är på vippen att inte ens vara störst längre. I det scenario du målar upp (en cykel vi redan passerat flera gånger, och som alltså redan bevisat sig inte vara en bra modell, men whatever) är mycket oklart, men en av få saker som är tämligen säkra redan nu är att det bitcoin-kapital som drivs av fundamenta inte kommer att hamna i kronor och dollar, det kommer att hamna i någon annan kryptovaluta.
Citera
2017-06-10, 21:50
Avslutad
Citat:
BITCOIN är precis tvärtom - Värdet ligger i själva systemet. Det krävs ett fiktivt arbete för att "gräva" fram dessa mynt. Man"skapar" värdet. Detta är ett logiskt inkompatibelt med vårt nuvarande ekonomiska system då Bitcoin inte går att använda till något. Koppar, Silver och Guld har egenvärden och går att använda. 1 äpple är värt mer än 1000 bitcoin ur ett praktiskt perspektiv. Det som pågår nu är därför 100% spekulation.

Nu är dessutom Bitcoin passerat i tekniska funktioner av andra system - bland annat ETH och DSH - Men detta har i stort ignorerats - varför Bitcoin idag endast handlas och produceras för att det är en isolerad mania. Tulip-Mania. Det är dödsdömt, frågan är såklart - NÄR DÖR BITCOIN?

REEEAAALY?
bor du under en sten ?

alla drog handel online betalas med bitcoin.
och droger är en sådan där sak som alla länder har världen över, och har ett stort ekonomiskt värde.

"The price of a bitcoin, a virtual currency for use online, fell steeply after the arrest of suspected website administrator Ross Ulbricht." = han som startade silkroad.
Citera
2017-06-11, 08:50
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
1. Nej, du skrev det inte. Man är tvungen att gissa - rent tekniskt är det närmaste "Januari" syftar till är Januari 2017.
2. Din inställning hänger ihop med din avatar - har rätt även när du har fel.
Inlägg på forum existerar inte i ett vakuum. De har ett sammanhang. I det här fallet var sammanhanget att någon frågade hur mycket man tjänade på mining 2011, och jag svarade honom. Även om jag inte hade skrivit 2011 i mitt inlägg (vilket jag dock gjorde) hade det varit solklart i sammanhanget att det var det året vi pratade om. Personen jag svarade hade inga problem alls med att förstå, och hade du läst sammanhanget för mitt inlägg istället för bara två meningar hade du också förstått utmärkt.

Citat:
3. Att vara nedlåtande utan substans är ihåligt, men framförallt - du sprider en dålig ton i ett forum där öppenhet är ledordet.
Jag svarade på en fråga, och du kom in och sa att mitt svar var fel utan att ens ha läst frågan. Det om något är substanslöst, och istället för att erkänna att du läste slarvigt så kör du nu dubbelt upp på att det är jag som har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in