Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-19, 12:03
  #10465
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Är du säker på att det är det som är syftet med Bitcoin? Personligen tror jag att just den verkligheten, att "kunna betala en kaffe med bitcoin" aldrig kommer att materialisera sig.

Däremot tror jag att chansen är ganska stor att företag såsom Espresso House kommer vilja knyta kunder till sig genom någon form av tokens/valuta/poäng. Vi ser redan hur folk "laddar" busskort och hur flygbolag delar ut poäng till trogna kunder. Amazon har sitt "Amazon Coin" etc.. Är inte detta valutor? Vad är sannolikheten att man i framtiden inte kommer använda någon typ av krypto-valuta-teknik för att implementera dylika? Och vad är sannolikheten att det inte kommer att gå att växla/köpa dessa för bitcoin?

Absolut! Det lutar nog att det blir nåt som du säger. I början sa dock "alla" att TX fees är så otroligt låga, och det var det som var "syftet" med bitcoin. Billiga och snabba transaktioner. I dagsläget är det verkligen inte så.

Spännande hur som iaf att priset är nära 2K USD samtidigt som man har dessa problem. Tror BTC kommer dra iväg ännu mer i framtiden trots dess brister. Nu finns det ju dock massa andra spännande valutor såsom ETH, Zcash, Minereum osv så. Kul
Citera
2017-05-21, 10:30
  #10466
Medlem
kato85s avatar
Bitcoin i all ära, men vad är det som inte säger att det kan komma en konkurrent, ett alternativ till Bitcoin med en bättre algoritm vilket gör valutan mindre värd?

Intressant projekt oavsett.
Citera
2017-05-21, 21:33
  #10467
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Bitcoin i all ära, men vad är det som inte säger att det kan komma en konkurrent, ett alternativ till Bitcoin med en bättre algoritm vilket gör valutan mindre värd?

Intressant projekt oavsett.

Är bara för Bitcoin att implementera den algoritmen isf. Som de gör med Ethereums smarta kontrakt nu. Lägger till det som en pegged side chain. Underskatta inte nätverkseffekten.
Citera
2017-05-22, 01:43
  #10468
Medlem
DigiFlaxs avatar
Consensus 2017 öppnar imorgon. Känns som att något stort är på gång. Transaktionsavgifterna har skjutit i höjden och altcoinsen knappar in. Jag tror minearna har pressats till en uppgörelse som kommer att presenteras i morgon. Kommer bli en stor dag för Bitcoin.
Citera
2017-05-22, 13:07
  #10469
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Är du säker på att det är det som är syftet med Bitcoin? Personligen tror jag att just den verkligheten, att "kunna betala en kaffe med bitcoin" aldrig kommer att materialisera sig.

Däremot tror jag att chansen är ganska stor att företag såsom Espresso House kommer vilja knyta kunder till sig genom någon form av tokens/valuta/poäng. Vi ser redan hur folk "laddar" busskort och hur flygbolag delar ut poäng till trogna kunder. Amazon har sitt "Amazon Coin" etc.. Är inte detta valutor? Vad är sannolikheten att man i framtiden inte kommer använda någon typ av krypto-valuta-teknik för att implementera dylika? Och vad är sannolikheten att det inte kommer att gå att växla/köpa dessa för bitcoin?


Jag är ingen expert, men som jag uppfattat det så är Lightning Network en sån grej som kan göra bitcoin till en "köpa kaffe och busskort"-valuta. Blixtsnabb verifiering med väldigt låg avgift.
Citera
2017-05-23, 08:30
  #10470
Medlem
SofistikeradSlisks avatar
Vad ska man göra om ens transaktion inte har bearbetats ett dygn senare?
https://blockchain.info/address/1MF7...zogFVirDs4FmCk
Citera
2017-05-23, 21:44
  #10471
Medlem
DigiFlaxs avatar
Uppgörelse nådd kring hur Bitcoin ska skala upp!
Citat:
We agree to immediately support the following parallel upgrades to the bitcoin protocol, which will be deployed simultaneously and based on the original Segwit2Mb proposal:
*Activate Segregated Witness at an 80% threshold, signaling at bit 4
*Activate a 2 MB hard fork within six months

As of May 23, this group represents:
*56 companies located in 21 countries
*83.28% of hashing power
*5.1 billion USD monthly on chain transaction volume
*20.5 million bitcoin wallets
https://medium.com/@DCGco/bitcoin-sc...7-133521fe9a77
Citera
2017-05-23, 22:36
  #10472
Medlem
Grankulas avatar
Tror ni den kommer dippa snart ? kollar man på diagramerna så ser det ju ut som det skulle komma en dip. Värt att sälja av lite i morn kanske, och hoppas att det dippar snart så man kan köpa in sig igen?
Citera
2017-05-23, 22:41
  #10473
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Uppgörelse nådd kring hur Bitcoin ska skala upp!

https://medium.com/@DCGco/bitcoin-sc...7-133521fe9a77

Borde rimligtvis betyda att kursen kommer ligga kvar? Goda nyheter är ju alltid bra för valutan.
Citera
2017-05-31, 22:56
  #10474
Medlem
Ursäkta för en noob-fråga. Vilken tjänst är användarvänlig och anonym så till vida att man använder vpn. Vill enkelt kunna skapa många wallets enkelt. Kommer bara skicka pengar dit och skicka vidare helt enkelt.
Citera
2017-06-01, 21:56
  #10475
Medlem
mryangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
I december 2011 hade du fått ca 0.08 BTC/dygn.

I januari hade du fått ca 6.24 BTC/dygn.

Bara för att förtydliga så är ovanstående fel med en faktor om >1000. Difficulty har ökat avsevärt sedan 2011.
Citera
2017-06-02, 18:09
  #10476
Medlem
Bimboankans avatar
HEj jag tänkte höra med er, om ni ev vet vart man kan kolla olika grafer på internetvalutor som btc. Samt vart man köper dessa och vart man förvarar dom? beskriv gärna i step by step.
Vilka valmöjligheter det kommer till "Wallets".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback