2017-05-30, 12:49
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, hybridmattan är fin. Det borde ni ha hos er med...
Det var en känsla av att inget av lagen var nöjda med resultatet men att ni ibland slog en pass för mycket istället för att avsluta och att vi helt enkelt inte klarade av att göra det bättre.
Vi hade verkligen behövt en vinst för på söndag får vi stryk mot Peking och det kan se rätt jobbigt ut neråt under uppehållet då.
I övrigt kan man givetvis inte annat än sörja att Jeballi inte valde oss...

Har drömt om en hybridmatta sedan många år tillbaka nu, haha.
Ja, båda lagen hade ju jättelägen som man inte tog tillvara på och båda hade verkligen mått bra av 3 poäng, även om jag vill påstå att vår kris är värre än er just nu... Ni har ju dessutom en hängmatch.
Angående att vi alltid ska passa bollen in i mål, det är så det alltid sett ut under Haglund och det är otroligt frustrerande, även om det i detta fall antagligen bara handlade om dåligt beslutsfattande av spelarna.
Haglund har i alla fall äntligen förstått att Jebali ska spela på sin rätta position, och ja, då är han minsann jobbig att möta!
Citera
2017-05-30, 14:44
Medlem
snurresnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Senaste statuskoll är att han lär spela.

Hur känner gårdarna inför ännu ett derby? Tror ni spöket släpper nu?
Jag tror faktiskt det. Vi har en bättre trupp och ett bättre spel samt att ni saknar Persson, Smarason, Magyar och kanske Hamad. Dom två förstnämnda är ju bra att ha i derbyn och Hamad är ju en bra spelare. Men derbystatistiken talar ju inte direkt för oss men någon gång vänder det ju. Vad tror ni vrak?
Senast redigerad av snurresnigel 2017-05-30 kl. 14:47.
Citera
2017-05-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Jag tror faktiskt det. Vi har en bättre trupp och ett bättre spel samt att ni saknar Persson, Smarason, Magyar och kanske Hamad. Dom två förstnämnda är ju bra att ha i derbyn och Hamad är ju en bra spelare. Men derbystatistiken talar ju inte direkt för oss men någon gång vänder det ju. Vad tror ni vrak?
Lugnar mig faktiskt att ni tror på seger. Oavsett hur stor ångest jag har inför denna match påminner ert favoritskap mig om hur det ser likadant ut inför varje derby och slutar precis likadant varje gång.

Förutsättningarna pekar som du säger hårt på er men jag kan omöjligt tro att förlorardif har det som krävs för att vinna ett derby.

Är livrädd för den här matchen då en förlust mot dif vore mer förödmjukande än säsongen 2011.
Citera
2017-05-30, 16:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Okej det får stå för dig!

Fast uppenbarligen är den inte så fantastisk? Man lyckas inte slå ett 13eplacerat lag (innan matchen) som presterat ungefär efter den placering man har. Om du tycker det tyder på en "fantastisk truppbredd" är det nog inte jag som står för okunskapen.

Normal och normal... Det har jag inte hävdat, det jag säger är att alla lag i olika delar av säsongen drabbas av avstängningar och skador. Det är normalt och inget som är unikt i Sirius.

Vi får se ifall något lag ens kommer vara nära att sakna så många och av dem närmast avgörande spelare som Sirius gjorde mot Örebro.

Ang truppbredden så har den redan visat kvalitet; det är knappast endast i Örebro som Sirius varit brandskattat.
Citera
2017-05-30, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är det man säger "man ska spela till domaren blåser". Är MFF bättre tränade än andra lag?
Mff har (råd att ha) en bredare trupp. Sista 15 sätter Malmö in Wolf Eikrem och Jeremejef. AIK kontrade med Avdic och sextonåring. Då har ändå Gnaget en hyfsad ekonomi men det är ett enormt kliv till Malmö.
Citera
2017-05-30, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Nu är jag inte alls insatt i AIKs trupp och deras skadeproblem. Nu när du säger det förstår jag att er trupp var skadeskjuten, men jag kan ändå tycka att man måste våga gå för det, speciellt på hemmaplan. Ska AIK någonsin vinna guld måste man slå Malmö och man MÅSTE slå oss på hemmaplan, iallafall som det ser ut nu. Hade jag varit gnagare hade jag hellre sett mitt lag gå för en vinst trots att risken för ett baklängesmål ökar. För att vinna guld måste man våga vinna också, inte spela det säkra kortet.
Jag tror nog att man kan ta guld även vid förlust/kryss mot toppkonkurrenterna. Det går att ta 90 poäng per säsong, ofta räcker det med 60-70 poäng. Tricket är att ta 6 poäng mot nedre halvan. Just nu gör vi dock varken eller.
Citera
2017-05-30, 19:43
Medlem
MrSkargards avatar
Kan det bli så att Andreas Alm tar över Alex Ryssholms fuskbygge nu när han kickats från Vejle? Han har ju bott i Eskilstuna tidigare.
Citera
2017-05-30, 20:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kan det bli så att Andreas Alm tar över Alex Ryssholms fuskbygge nu när han kickats från Vejle? Han har ju bott i Eskilstuna tidigare.
Inte omöjligt. Han lär ju passa bättre där än Pelle Olsson.
Citera
2017-05-30, 20:38
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Man var missnöjd med offensiva spelet med Olsson, Alm är ju inte känd för den delen. Vore dock jävligt kul att se Alm i AFC:
Citera
2017-05-30, 21:54
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror nog att man kan ta guld även vid förlust/kryss mot toppkonkurrenterna. Det går att ta 90 poäng per säsong, ofta räcker det med 60-70 poäng. Tricket är att ta 6 poäng mot nedre halvan. Just nu gör vi dock varken eller.
Självklart går det, men då vill det till att konkurrenten spelar sämre mot dom andra lagen, och då ligger det inte längre i ens egna händer. Som det ser ut just nu, där både Peking och Malmö känns väldigt stabila lär inte AIK får många chanser att tjäna in poäng utan måste ta tillvara på chanserna man har när man väl möts.
Citera
2017-05-30, 22:16
Medlem
bagarn29s avatar
Var det någon som såg U21 matchen mot HBK? Jag undrar lite om provspelande maliern Souleymane Coulibaly på högerbacken.
Citera
2017-05-30, 23:38
Medlem
Gallachers avatar
I avsaknad av kommande europaspelstrådar så slänger jag in det här.
http://uefaranken.hedstigen.se/el-special-fem-lander-avgor-aiks-ode/

Förutsättningar för om AIK seedas eller ej i en eventuell tredje omgång i EL-kvalet.

För MFFs del handlar allt om Polen på söndag. Förlorar Legia så är vi seedade i kvalomgång tre, vilket kan betyda en mycket mer bekväm motståndare för att, åtminstone, bli klara för ELs gruppspel i höst. I eventuell playoff är det dock omöjligt att bli seedade för våran del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in