Citat:
Ursprungligen postat av
civilian
Har drömt om en hybridmatta sedan många år tillbaka nu, haha.
Ja, båda lagen hade ju jättelägen som man inte tog tillvara på och båda hade verkligen mått bra av 3 poäng, även om jag vill påstå att vår kris är värre än er just nu... Ni har ju dessutom en hängmatch.
Angående att vi alltid ska passa bollen in i mål, det är så det alltid sett ut under Haglund och det är otroligt frustrerande, även om det i detta fall antagligen bara handlade om dåligt beslutsfattande av spelarna.
Haglund har i alla fall äntligen förstått att Jebali ska spela på sin rätta position, och ja, då är han minsann jobbig att möta!
Jag vet att ni var och kollade på Ljungbys matta men inte ansåg den höll måttet, vet du hur snacket går nu efter att vi kört det på Gamla (med tre lag) samt en på Kamratgården? Är ni närmare en nu månne?
Beträffande krisepitet känns det konstigt att vi skall "slåss" om att ha värst kris, men mycket i den kampen avgörs givetvis av vad som kommuniceras ut efter gårdagens styrelsemöte.
Hängmatchen är lurig, det är många som säger det "ni har ju dessutom en hängmatch" precis som att det skulle vara tre pinnar in på kontot. Vi har alltså EN hemmaseger iår och även om vi inte förlorat hemma i allsvenskan sedan i början av 2015 så blir det tufft.
Hur är snacket om Haglund i Borås nu? Det var ju en del kritik nyss om man ska tro media. Har senaste tidens något bättre resultat dämpat det?
Ja, jisses Jeballi där och Dyer bakom var jobbiga.
Förövrigt måste väl det oavgjorda resultatet innebära att vi vinner i Borås ty det blir ju alltid seger hemma och oavgjort borta känns det som, nu omvänt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Så många enkla felpassningar som nu senast kan jag knappt komma ihåg att jag sett blåvitt göra, det var fan inte många rätt, kom en löpning, och det tyckte jag ändå att det gjorde hyfsat ofta, så var det nästan givet att det även kom en skitpass, där det helt enkelt inte klickade mellan bollförare och gubben som tog löpningen, det funkade väl förvisso någon gång, t ex Mads pass till Tobbe, men jösses, det var fan inte lite frustrerande, Jörgen överraskade dock, Sabah fick speltid, och han gjorde ett byte redan i paus. Galet! Sabah satte ju en fin felpass dock, typ en 2 meters pass som gick till inkast istället, fan vad han skämdes för den, haha.
Tycker inte att vi behöver en ersättare till Björdal när hans lån tar slut, jag tror Sabah kan ta hans plats, eller MSD. Likaledes tycker jag vi skall satsa på Sabah/Erlingmark jr och skita i att ersätta Mix, vi är övertaliga på centralt mittfält ändå, hoppas vi kan behålla Mads dock.
Sabah och Emil klickade inte riktigt med sina passningar och båda slog bort en del, det skall dock inte enbart Sabah lastas för.
Beträffande gubbar in/ut klarnar mycket när beskedet om gårdagens möte kommer...