2017-05-31, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Har drömt om en hybridmatta sedan många år tillbaka nu, haha.
Ja, båda lagen hade ju jättelägen som man inte tog tillvara på och båda hade verkligen mått bra av 3 poäng, även om jag vill påstå att vår kris är värre än er just nu... Ni har ju dessutom en hängmatch.
Angående att vi alltid ska passa bollen in i mål, det är så det alltid sett ut under Haglund och det är otroligt frustrerande, även om det i detta fall antagligen bara handlade om dåligt beslutsfattande av spelarna.
Haglund har i alla fall äntligen förstått att Jebali ska spela på sin rätta position, och ja, då är han minsann jobbig att möta!

Så många enkla felpassningar som nu senast kan jag knappt komma ihåg att jag sett blåvitt göra, det var fan inte många rätt, kom en löpning, och det tyckte jag ändå att det gjorde hyfsat ofta, så var det nästan givet att det även kom en skitpass, där det helt enkelt inte klickade mellan bollförare och gubben som tog löpningen, det funkade väl förvisso någon gång, t ex Mads pass till Tobbe, men jösses, det var fan inte lite frustrerande, Jörgen överraskade dock, Sabah fick speltid, och han gjorde ett byte redan i paus. Galet! Sabah satte ju en fin felpass dock, typ en 2 meters pass som gick till inkast istället, fan vad han skämdes för den, haha.

Tycker inte att vi behöver en ersättare till Björdal när hans lån tar slut, jag tror Sabah kan ta hans plats, eller MSD. Likaledes tycker jag vi skall satsa på Sabah/Erlingmark jr och skita i att ersätta Mix, vi är övertaliga på centralt mittfält ändå, hoppas vi kan behålla Mads dock.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-05-31 kl. 02:04.
Citera
2017-05-31, 02:24
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Hoppas förra HBK tränare Pep Clotet tar över AFC. Älskar lyssnar på spanjorer som pratar engelska.. Han har gjort det bra utomlands och var duktigt i MFF 2010.
Citera
2017-05-31, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
I avsaknad av kommande europaspelstrådar så slänger jag in det här.
http://uefaranken.hedstigen.se/el-special-fem-lander-avgor-aiks-ode/

Förutsättningar för om AIK seedas eller ej i en eventuell tredje omgång i EL-kvalet.

För MFFs del handlar allt om Polen på söndag. Förlorar Legia så är vi seedade i kvalomgång tre, vilket kan betyda en mycket mer bekväm motståndare för att, åtminstone, bli klara för ELs gruppspel i höst. I eventuell playoff är det dock omöjligt att bli seedade för våran del.

Vilka får MFF möta i CL-kvalet?
Citera
2017-05-31, 03:55
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Vilka får MFF möta i CL-kvalet?

Först ska det väl avgöras om vi seedas, eller inte.
I helgen tror jag att vi får besked om detta.
Citera
2017-05-31, 06:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Var det någon som såg U21 matchen mot HBK? Jag undrar lite om provspelande maliern Souleymane Coulibaly på högerbacken.

Läste rapporten på SF, verkar inte vara något speciellt. Men det är svårt att bedöma någon efter en träningsmatch. Svårt att imponera med nytt folk runt omkring.
Citera
2017-05-31, 07:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Läste rapporten på SF, verkar inte vara något speciellt. Men det är svårt att bedöma någon efter en träningsmatch. Svårt att imponera med nytt folk runt omkring.

Jag läste samma artikel. Han ska ha spelat säkert, givetvis vill han inte göra bort sig i första matchen. Han hade väl inte orken för en hel match och dessutom vägde han väl lite för lätt.

Därför skulle det vara kul att höra vad någon tycker som såg matchen.
Citera
2017-05-31, 08:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Har drömt om en hybridmatta sedan många år tillbaka nu, haha.
Ja, båda lagen hade ju jättelägen som man inte tog tillvara på och båda hade verkligen mått bra av 3 poäng, även om jag vill påstå att vår kris är värre än er just nu... Ni har ju dessutom en hängmatch.
Angående att vi alltid ska passa bollen in i mål, det är så det alltid sett ut under Haglund och det är otroligt frustrerande, även om det i detta fall antagligen bara handlade om dåligt beslutsfattande av spelarna.
Haglund har i alla fall äntligen förstått att Jebali ska spela på sin rätta position, och ja, då är han minsann jobbig att möta!

Jag vet att ni var och kollade på Ljungbys matta men inte ansåg den höll måttet, vet du hur snacket går nu efter att vi kört det på Gamla (med tre lag) samt en på Kamratgården? Är ni närmare en nu månne?
Beträffande krisepitet känns det konstigt att vi skall "slåss" om att ha värst kris, men mycket i den kampen avgörs givetvis av vad som kommuniceras ut efter gårdagens styrelsemöte.
Hängmatchen är lurig, det är många som säger det "ni har ju dessutom en hängmatch" precis som att det skulle vara tre pinnar in på kontot. Vi har alltså EN hemmaseger iår och även om vi inte förlorat hemma i allsvenskan sedan i början av 2015 så blir det tufft.
Hur är snacket om Haglund i Borås nu? Det var ju en del kritik nyss om man ska tro media. Har senaste tidens något bättre resultat dämpat det?
Ja, jisses Jeballi där och Dyer bakom var jobbiga.

Förövrigt måste väl det oavgjorda resultatet innebära att vi vinner i Borås ty det blir ju alltid seger hemma och oavgjort borta känns det som, nu omvänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Så många enkla felpassningar som nu senast kan jag knappt komma ihåg att jag sett blåvitt göra, det var fan inte många rätt, kom en löpning, och det tyckte jag ändå att det gjorde hyfsat ofta, så var det nästan givet att det även kom en skitpass, där det helt enkelt inte klickade mellan bollförare och gubben som tog löpningen, det funkade väl förvisso någon gång, t ex Mads pass till Tobbe, men jösses, det var fan inte lite frustrerande, Jörgen överraskade dock, Sabah fick speltid, och han gjorde ett byte redan i paus. Galet! Sabah satte ju en fin felpass dock, typ en 2 meters pass som gick till inkast istället, fan vad han skämdes för den, haha.

Tycker inte att vi behöver en ersättare till Björdal när hans lån tar slut, jag tror Sabah kan ta hans plats, eller MSD. Likaledes tycker jag vi skall satsa på Sabah/Erlingmark jr och skita i att ersätta Mix, vi är övertaliga på centralt mittfält ändå, hoppas vi kan behålla Mads dock.

Sabah och Emil klickade inte riktigt med sina passningar och båda slog bort en del, det skall dock inte enbart Sabah lastas för.
Beträffande gubbar in/ut klarnar mycket när beskedet om gårdagens möte kommer...
Citera
2017-05-31, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Sabah och Emil klickade inte riktigt med sina passningar och båda slog bort en del, det skall dock inte enbart Sabah lastas för.
Beträffande gubbar in/ut klarnar mycket när beskedet om gårdagens möte kommer...
Inte alltför mycket information kom ut från det mötet. "Mats Gren har fått de ekonomiska ramarna för 2018 och kommer att fortsätta utveckla IFK Göteborgs spelartrupp utifrån dessa. Nyheter gällande nya, förlängda och avslutade spelarkontrakt kommer att meddelas på vår hemsida allt eftersom."
Citera
2017-05-31, 13:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Enligt GP är dessutom Gren och ordförande Frank Andersson inte överens om de ska förlänga kontraktet med tränaren Jörgen Lennartsson.

Gren är den som ska vara emot en förlängning.

Innehåller budgeten för 2018 en ny tränare?
Citera
2017-05-31, 17:49
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Innehåller budgeten för 2018 en ny tränare?

Det gör den säkert, Lennartsson är garanterat dyr och nästa lär bli billigare.
Citera
2017-05-31, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det gör den säkert, Lennartsson är garanterat dyr och nästa lär bli billigare.

Förlänger vi med Jörgen så blir tvingade att fullfölja kontraktet, om nu inte något annat skrivs i kontraktet, tränare har fallskärmar. Det är nog runt 1 mille per år den gubben kostar oss.
Citera
2017-05-31, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ItchyNScratchy
Nu är jag inte alls insatt i AIKs trupp och deras skadeproblem. Nu när du säger det förstår jag att er trupp var skadeskjuten, men jag kan ändå tycka att man måste våga gå för det, speciellt på hemmaplan. Ska AIK någonsin vinna guld måste man slå Malmö och man MÅSTE slå oss på hemmaplan, iallafall som det ser ut nu. Hade jag varit gnagare hade jag hellre sett mitt lag gå för en vinst trots att risken för ett baklängesmål ökar. För att vinna guld måste man våga vinna också, inte spela det säkra kortet.

Malmö saknade de tre förstavalen på mittbacken i Bengtsson, Nielsen, Brorson. Dessutom saknades Konate som skulle spelqt vänsterback mot AIK om han var hel samt Safari hade flyttats in. Istället spelade MFF med mittfältaren Lewicki och säkerhetsrisken Carvalho, som nog är 5e alternativ som mittback. Aiks chanser i början kan till stor del tillskrivas ett snurrigt brandskattat MFF försvar. Så att skylla på skador duger inte för gnaget..Pinsamt att vara så nöjda med 0-0 hemma. Norling erkände ju tom att han hoppades säkra poängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in