2017-05-29, 23:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Så här ser det ut varje år bakåt med Axén, något han i sommarfönstren brukar försöka åtgärda genom att värva 3-4 offensiva spelare...

Sant. Då har han än mer att jobba på.
Citera
2017-05-29, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Styrde Carvahallo(?) bort bollen med armen i straffområdet?

Godnatt.

Det var nog på armen, men det var ett bra domslut att släppa det då han gör allt som finns i hans makt för att undvika att stoppa bollen med handen/armen, den är så invikt som en arm kan bli, alternativet är att enbart låta amputerade människor spela fotboll.

Vilken satans säsong Malmö har på övertid.
Citera
2017-05-30, 00:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Mot Östersund avgjorde man i den 95:e minuten, mot Elfsborg i 91:a, mot Örebro i 83:e, mot Djurgården i 86:e och mot AIK i 93:e.

Vad är det man säger "man ska spela till domaren blåser". Är MFF bättre tränade än andra lag?
Citera
2017-05-30, 00:29
Medlem
destroyer93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är bra att inte skylta med okunskap...

Hade ni inte vunnit mot Sirius-b-lag på hemmaplan, när Sirius missar straff och avslutar sista kvarten med tio man; ja, då skulle man bli verkligt orolig som Örebroare.

Nu hoppas vi på att matchen mot Halmstad bara blir överstökad. Sirius har haft en bra vår, men den skulle varit klart bättre om man haft en normal skadesituation. Nu borde Sirius vinna mot HBK ändå, men det kommer bli väldigt mycket svårare.
Så jävla sant. För en gångs skull ska det bli skönt med uppehåll, så många viktiga spelare som är skadade så det är sjukt. Såg på diverse andra forum hur folk slängde ur sig "Så där ser Sirius ut utan Sarfo" och "Så kommer det gå för er i höst när Sarfo är såld" osv, man tar inte alls hänsyn till skadeproblemen och Obgus avstängning...

Förstår dock inte varför Skoglund la straffen, kom direkt att tänka på en viktig straff som han sumpade förra säsongen och det var ingen bra känsla som infann sig när han ställde sig med ryggen mot målvakten på det där sättet. Mycket riktigt la han en usel straff...skulle ha skickat fram Arvidsson, Dragan, Nilsson eller vem som helst, aja.

Med Ogbu, Sarfo och förhoppningsvis Busch Thor (och kanske Björkebaum?) tillbaka på söndag tar vi nya tag!
Citera
2017-05-30, 00:47
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben
Offtopic... Heter Helsingborgs 2-0 skytt på riktigt suprise??
Nä, han heter Surprise.
Citera
2017-05-30, 00:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Nä, han heter Surprise.

Nej, han heter Amethyst Bradley Ralani. Surprise är ett smeknamn.
Citera
2017-05-30, 01:29
Medlem
Gustavoss avatar
Jag är inte insatt i sirius skade -och avstängningssituation, men även om jag får uppfattningen av att den överdrivs lite lätt ibland så kan alla som är något sånär insatta i allsvensk fotboll se att det inte enbart handlar om Sarfo. Jag tror, precis som Axén sa på PKn att Sirius kommer sluta på en högre plats än vad Östersund gjorde förra året.

I vilket fall som helst så var det OTROLIGT skönt med tre pinnar idag. Hoppas nu att detta kan ge lite självförtroende framöver. Spelmässigt såg det bitvis ganska bra ut offensitvt, även om jag kan tycka att laget känns lite obalanserat, många spelare som är små, smidiga och tekniska men för få som är stora och starka och kan vinna dueller. Backlinjen dock fortfarande alldeles för svajig. Jag tycker det är dags att ge mittbacksparet Almebäck-Plessis en ordentlig chans. Omoh är en märklig spelare. Ibland känns det som att han är allsvensk toppklass när det gäller att ta sig förbi sin gubbe och slå inlägg, men han klarar inte av att slå enkla passningar.

Kommer Peking bli MFFs enda riktiga utmanare om guldet? Börjar kännas som att lagen där bakom är lite för ojämna för att kunna göra det. Men det är många omgångar kvar. Vad som händer i sommar lär betyda en del. De stora frågorna är kanske framförallt vilka spelare som lämnar Malmö och om AIK värvar någon anfallare.
Citera
2017-05-30, 10:49
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Grattis till segern.

Kanske inte oväntat men surt när avgörandet kom så sent. Avseende gå för 1 poäng på slutet var nog ett resultat av att vi knappt får ihop en bänk där någon kunde gå in när Nisse gjorde illa sig.

Med Goitom, Ishizaki, Pertan, Haukson och för all del Stipe utanför trupp så var vår bänk. Avdic (iskall men inbytt), Mushito (född på 2000-talet inbytt), Aphrem (U17), Albin Linnér (vår unge målvakts lillebrorsa), och Nebiyou Perry (U17).

Att med de förutsättningarna gå för 1p på slutet mot Malmö får vara ok, för mig?

.
Nu är jag inte alls insatt i AIKs trupp och deras skadeproblem. Nu när du säger det förstår jag att er trupp var skadeskjuten, men jag kan ändå tycka att man måste våga gå för det, speciellt på hemmaplan. Ska AIK någonsin vinna guld måste man slå Malmö och man MÅSTE slå oss på hemmaplan, iallafall som det ser ut nu. Hade jag varit gnagare hade jag hellre sett mitt lag gå för en vinst trots att risken för ett baklängesmål ökar. För att vinna guld måste man våga vinna också, inte spela det säkra kortet.
Citera
2017-05-30, 10:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Ingen kanonmatch igår, av varken Blåvitt eller Elfsborg. Men en hel del positiva tendenser och ett klart fall framåt för vår del. Första gången jag åker från mardrömsarenan GU med känslan att oavgjort är två tappade poäng. Fan vad fin matta ni har, förresten.

Ja, hybridmattan är fin. Det borde ni ha hos er med...
Det var en känsla av att inget av lagen var nöjda med resultatet men att ni ibland slog en pass för mycket istället för att avsluta och att vi helt enkelt inte klarade av att göra det bättre.
Vi hade verkligen behövt en vinst för på söndag får vi stryk mot Peking och det kan se rätt jobbigt ut neråt under uppehållet då.
I övrigt kan man givetvis inte annat än sörja att Jeballi inte valde oss...

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad är det man säger "man ska spela till domaren blåser". Är MFF bättre tränade än andra lag?

Alla MFFs sena mål under våren påminner om vår vår 2015...
Citera
2017-05-30, 11:15
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det finns en viss klokhet i att inte fortsätta en diskussion man kommer förlora.

Vår truppbredd är fantastisk. Det har hela våren visat. Men till slut går det inte längre.

En mittfältare tvingas spela mittback. Vi tvingas spela med Kindlund från start som inte ens lirade en hel match i SE förra året. Vi spelar vår tredjeforward på topp. Lägg därtill att de spelare som är borta är verkligt bärande. Ogbu, Sarfo, Eis, CG, Ante och Ante mfl.

Du kan kalla det normalt, men det är fel. Trots ett nära på rent b-lag gör Sirius match i en bortamatch mot ett förmodat mittenlag. Det är helt okej.

Okej det får stå för dig!

Fast uppenbarligen är den inte så fantastisk? Man lyckas inte slå ett 13eplacerat lag (innan matchen) som presterat ungefär efter den placering man har. Om du tycker det tyder på en "fantastisk truppbredd" är det nog inte jag som står för okunskapen.

Normal och normal... Det har jag inte hävdat, det jag säger är att alla lag i olika delar av säsongen drabbas av avstängningar och skador. Det är normalt och inget som är unikt i Sirius.
Citera
2017-05-30, 11:20
Medlem
snurresnigels avatar
Vad är statusen på Hamad inför derbyt på söndag?
Citera
2017-05-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Vad är statusen på Hamad inför derbyt på söndag?
Senaste statuskoll är att han lär spela.

Hur känner gårdarna inför ännu ett derby? Tror ni spöket släpper nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in