2017-07-21, 03:46
Medlem
Skit i göteborg. Vad händer med kalmar om de åker ur? Känns som de går samma öde till mötes som gefle och öster typ.
Citera
2017-07-21, 07:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det svettades en del ja, kommer ihåg att han var hård, dessutom hade vi ju Mild som sportchef också, snubben som typ har världsrekordet på beep testet.

Ja den ekonomiska krisen var väl ett faktum då, och det får väl dagens situation att framstå som rätt bra i jämförelse.

Känns lite surt så här retrospektivt att man missade 07, hade precis flyttat till fiendeland då för plugg på HHS, så missade hela guldfesten... inte för att neggo, men det kommer nog dröja ett par år innan vi får chansen igen, 2015 var året det skulle hända.

Nja, skillnaden då var ju att vi faktiskt till största delen var ett rent brottsoffer beträffande ekonomin. Nu har vi oss själva att skylla.

Man ska inte heller glömma att Arne var vansinnig över att Mild "tvingades" lägga av för att bli sportchef redan 05 istället för som Mild själv sagt fortsätta 1-2 år till.

Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Om jag säger att IFK:s säsong är lik AIK 2004. Vad säger ni då?

Att vi ska tacka Torbjörn för att Kalmaaa, HBK och det vedervärdiga laget från Etuna är med i serien 2017 och inte som brukligt är bara ett lag som sladdar rejält.
Å andra sidan, torskar vi mot ÖSK igen (jag tvivlar på det dock), mot Peking sen (det är mer troligt) medan Kalmar slår AFC och vi sedan har Kalmar borta 6e aug. Torsk då i Kalmar så skiljer det bara fyra pinnar ner...
Citera
2017-07-21, 08:31
Medlem
MrSkargards avatar
Är det Daniel Andersson eller Magnus Pehrsson som ska sparkas med anledning av fiaskot mot Vardar? Någon av dessa två måste nämligen få sparken med tanke på Allan Kuhns avsked och Anderssons beskrivning av Pehrssons färdigheter i samband med anställningen.
Citera
2017-07-21, 08:40
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är det Daniel Andersson eller Magnus Pehrsson som ska sparkas med anledning av fiaskot mot Vardar? Någon av dessa två måste nämligen få sparken med tanke på Allan Kuhns avsked och Anderssons beskrivning av Pehrssons färdigheter i samband med anställningen.

Tja, vad jag sett så har Daniel Andersson tagit påsig hela ansvaret för misslyckandet och borde ju i så fall vara den som får gå. Nu är det nog rätt osannolikt att så sker med tanke på hans status i klubben. Det är väl osannolikt överhuvudtaget att MFF sparkar någon av tränare eller sportchef i dagsläget trots debaclet, de leder ju fortfarande serien. Jag hoppas ju att MFF debacle sätter sig i huvudet på spelare och att de tappar i Allsvenskan också och skulle det ske att de inte vinner serien i år igen då kan det nog bli förändringar runt laget
Citera
2017-07-21, 08:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Jag hoppas och tror inte att något kommer hända nu för att vi floppade i Europaspelet. Den som tror att den kan utläsa något större strukturfel utifrån detta tror jag är naiv. Vänta med att utvärdera till säsongen är över.
Senast redigerad av mishima 2017-07-21 kl. 08:49.
Citera
2017-07-21, 09:03
Medlem
MrSkargards avatar
Daniel Andersson är extremt överskattad av MFFarna. Det var Rikard Norling och Per Ågren som la grunden för den dominans som MFF står för i Allsvenskan medan CL-äventyren troligtvis aldrig blivit aktuella utan Åge Hareide och Markus Rosenberg. De två sistnämnda rekryterades inte av Andersson, Rosenberg blev nämligen aktuell under Ågrens tid som sportchef.
Citera
2017-07-21, 09:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Daniel Andersson är extremt överskattad av MFFarna. Det var Rikard Norling och Per Ågren som la grunden för den dominans som MFF står för i Allsvenskan medan CL-äventyren troligtvis aldrig blivit aktuella utan Åge Hareide och Markus Rosenberg. De två sistnämnda rekryterades inte av Andersson, Rosenberg blev nämligen aktuell under Ågrens tid som sportchef.

Den "taktiska identiteten" i truppen är lite rörig nu men det är inte Daniel Anderssons fel. Det har snarare varit en process sedan Roland Nilsson och Pep Clotets tid. De byggde upp ett nytt spel med bollinnehav och kortpassningsspel. Det bröts ned rätt mycket av Åge Hareide med Champions League-framgångar som resultat. För att komma tillbaka där vi var runt 2010 måste truppen stuvas om rätt mycket och där är vi nu. Kari Arnason hade säkert varit en bättre mittback att ha mot Vardar än Lasse Nielsen, men var kanske en nödvändig förändring på sikt för att kunna förändra spelet.
Citera
2017-07-21, 09:33
Medlem
Citat:
Den som är kapabel att tänka lite längre än vad näsan räcker inser att utvärderingen av tränaren inte grundar sig på två matcher.
Citera
2017-07-21, 09:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Den som är kapabel att tänka lite längre än vad näsan räcker inser att utvärderingen av tränaren inte grundar sig på två matcher.

Jag tycker snarare att det här har blivit överanalyserat. De slutsatser folk drar har varit alldeles för långdragna. Det är svårt att dra några större slutsatser utifrån detta. Vi spelade dåligt i två matcher. Det betyder inte att det är fel på allt i klubben.
Citera
2017-07-21, 10:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale

Kuhn fick sparken på grund av två matcher.
Citera
2017-07-21, 10:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Men han var kvar hela säsongen.

Sedan var faktorerna fler än de två cupmatcherna. Jag är rätt säker på att bedömningen var utifrån ett större perspektiv.
Citera
2017-07-21, 10:07
Medlem
Citat:
Nej.
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tycker snarare att det här har blivit överanalyserat. De slutsatser folk drar har varit alldeles för långdragna. Det är svårt att dra några större slutsatser utifrån detta. Vi spelade dåligt i två matcher. Det betyder inte att det är fel på allt i klubben.
Jag menade klubbens utvärdering av Allan. Det är förstås uselt att åka ut mot Vardar men Sveriges mest välfungerande förening står inte på ruinens brant efter en käftsmäll. Folk borde sitta ner i båten och inse att sånt här händer ibland.
Senast redigerad av Dalesmale 2017-07-21 kl. 10:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in