2017-05-27, 01:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Mja, vettetusan varför jag inte får ordning på jävla avsparkarna. T.o.m lärt mig hantera mina offensiva hörnor nu.. defensivt alltså.

Men släpper in mål på avspark, pingpongstudsmål och Allt som finns minut 87+ och framåt. Speciellt om jag leder;-)

I övrigt borde det väl kunna vara en tidsgrej som gör att man köper avancemang.

Nu med Gylfi t.ex. Så hade jag tid med fyra (hade kanske hunnit fem) matcher mån-tors. Däremot hade jag säker haft tid med 15-20 nu idag-söndag.

Och då är ju WL roligare än att sitta å hoppa mellan div 3 & 1 fram å tillbaka. Sen hade jag nog inte köpt tjänsten ändå! Men kan ju förstå dom som gör det.

Om det är vanligt att du släpper in mål efter 87e min i ledning, hade jag inte haft några samvetskval över att kramas med hörnflaggan. En vinst är en vinst. Åkte just på en förlust i WL mot en kille som shieldade i 89e, tycker han gjorde rätt. Han försökte också göra 2-0 när jag blottade mig, så kudos till honom. Tyvärr för mig var målet han fick ett totalt chansmål... men nåja, han var vass och spelade bra. Ingen skam i att förlora då.

Jag hör vad du säger om att köpa avancemang, det tar tid. Jag har ingen tid själv nästan. Men jag vet inte, jag har ju köpt spelet för att spela. Kan till viss del förstå coin-selling och buying, men att låta någon annan vinna åt mig... nä, känns mot hela spelets syfte.

Nästa veckas Daily Tournament reward - TOTS Pulisic: https://twitter.com/EASPORTSFIFA/status/868105708625162241

Ser riktigt smarrig ut, får ersätta min untradable birthday Blaszcykowski. Det tråkiga med Bundesliga är att det finns så begränsat med riktigt vassa LWs. IF Reus är det närmaste vi kommer och han går inte ens att jämföra med TIF Neymar/FIF Hazard osv. LW är den överlägset viktigaste positionen i mitt lag. Vill gärna köra Lewa som ST eftersom han är så vass - 22 mål på 24 starter - men kanske blir klurigt att hybrida in med full chem.
Citera
2017-05-27, 02:02
Medlem
Nya favoritlaget: http://www.futhead.com/17/squads/6552875/

Har allt enligt mig, 5 * skills, 5* weak foot, långskott och grym defensiv.
Citera
2017-05-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Nya favoritlaget: http://www.futhead.com/17/squads/6552875/

Har allt enligt mig, 5 * skills, 5* weak foot, långskott och grym defensiv.

Bra andralag försökt fundera på hur jag skall få in Dendocker och Tielemans i ett lag då de ser helt gryma ut. Vill iofs prova få in Pozuelo och Fut bday Villa med.
Citera
2017-05-27, 13:29
Medlem
Ni som säljer coins, vilken sida är bra för det?
Citera
2017-05-27, 13:35
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Någon mer som inte kan lägga till fifa Points till kontot på ps4? fattar nada, har cash på paypal men när jag ska överföra till fifa står det ogiltig kreditinformation wtf?
Citera
2017-05-27, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Ni som säljer coins, vilken sida är bra för det?

Du har ett nytt Pm!
Citera
2017-05-28, 11:39
Medlem
Raxies avatar
Okej!

Tillbaka en sväng till för lite tips!

Bestämde mig för att lägga allt i ett lag när Dembele blev så Jävla dyr, tyckte dock hans OTW var fantastisk och hans TOTS är minst lika magisk, även om pisczek lyser starkare och fixade till detta:
https://www.futbin.com/17/squad/3960766

Det har Allt. Speed, Styrka, Skills, Passningssäkra spelare, Höjd. ALLT.

Däremot.. så vill ju OCDn byta ut Hierro mot Puyol för att få alla 90+. Men har fått för mig att han är sämre. Nån som testat honom?

Stora frågan är dock för fitnesslaget:

https://www.futbin.com/17/squad/4177237

Vem(?), Pereyra eller Legends, kör man som HCM?

Tycker att mittfältet saknar lite kreativitet och hade helst fått in nån som är lite lik Thiago där.

Tänkte först Deco? Men han är så jäkla billig så jag blir misstänksam. Veron?

Budget är skral, har knappt nåt kvar i klubben ens. Så 300k för förändringar som kan göra laget bättre mottages gärna!

Nån som har nåt förslag?
Senast redigerad av Raxie 2017-05-28 kl. 11:59.
Citera
2017-05-28, 14:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Åh fy fan. Jag spelade just den mest bisarra matchen någonsin i WL. Jag möter den överlägset sämsta motståndaren hittills i denna WL. Han gör 1-0 tidigt på distansskott efter slarvigt försvarsspel av mig, sen börjar en 100 minuter lång belägring av hans mål. Han har extrema problem med att ens komma över halva planen. Trots en kavalkad av chanser för mig så blir det 1-1 och straffar till sist, som jag vinner enkelt. Men sett till spelet var det där en 6-1-match utan problem. Missade så mycket att highlight-rullen inte fick med allt, men några av de värsta kom med ändå. Går det snabbt att göra en highlightvideo på tuben? Verkar pilligt med xbox att trimma, går inte att klippa ihop till ett klipp, osv.
Citera
2017-05-28, 15:28
Medlem
Så UT går alltså ut på Ratings>skills? Mötte nyss en spelare med NL TOTS spelare och jag dominerade honom och hade en jäkla otur med stolpskott och den jäveln har inte mycket alls i matchen.. Så vad tror ni händer? Jörgensen skjuter utanför straffområdet och bollen rullar SAKTA in i mål utan målvakt gör ett skit? En stund senare så skjuter han utanför straffområdet igen och återigen ett dåligt avslut men målvakten är på kafferast.. I slutet så drar han inlägg och fast Chiellieni står rätt och allt så vinner Jörgen nickduellen och hattrick och som avslut så efter en hörna så flyger bollen ut och är typ i mitten av min halva av plan och Sanchez drar till på volley och den går in i mål?!

Seriöst är detta verkligen ett fotbollsspel? För efter en sån här match så undrar man verkligen om man ens spelar på lika villkor?! Fotboll ska väl trots allt avgöras på vem som gör bäst drag än att man ska stå och skjuta random skott som förhoppningsvis går in och ju bättre rating ju större chans att den går in?!
Citera
2017-05-28, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Okej!

Tillbaka en sväng till för lite tips!

Bestämde mig för att lägga allt i ett lag när Dembele blev så Jävla dyr, tyckte dock hans OTW var fantastisk och hans TOTS är minst lika magisk, även om pisczek lyser starkare och fixade till detta:
https://www.futbin.com/17/squad/3960766

Det har Allt. Speed, Styrka, Skills, Passningssäkra spelare, Höjd. ALLT.

Däremot.. så vill ju OCDn byta ut Hierro mot Puyol för att få alla 90+. Men har fått för mig att han är sämre. Nån som testat honom?

Stora frågan är dock för fitnesslaget:

https://www.futbin.com/17/squad/4177237

Vem(?), Pereyra eller Legends, kör man som HCM?

Tycker att mittfältet saknar lite kreativitet och hade helst fått in nån som är lite lik Thiago där.

Tänkte först Deco? Men han är så jäkla billig så jag blir misstänksam. Veron?

Budget är skral, har knappt nåt kvar i klubben ens. Så 300k för förändringar som kan göra laget bättre mottages gärna!

Nån som har nåt förslag?

Asså hur får du ens ihop ett sånt lag? Coins? Spelar 24/7/tradear 24/7 sen det kom ut? För priserna på de spelarna så känns det ju som det egentligen borde ta evigheter att ens få ihop till en av dem och när man väl kanske fått ihop något så kommer nästa FIFA ut..(Är väl därför spelen brukar vara besvikelse för det är kvantiet istället för kvalitet.. Tror FIFA hade mått bättre att släppa nytt var 3 år och låta ett FIFA ha 3 säsonger istället)
Citera
2017-05-28, 16:44
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluxor
Asså hur får du ens ihop ett sånt lag? Coins? Spelar 24/7/tradear 24/7 sen det kom ut? För priserna på de spelarna så känns det ju som det egentligen borde ta evigheter att ens få ihop till en av dem och när man väl kanske fått ihop något så kommer nästa FIFA ut..(Är väl därför spelen brukar vara besvikelse för det är kvantiet istället för kvalitet.. Tror FIFA hade mått bättre att släppa nytt var 3 år och låta ett FIFA ha 3 säsonger istället)

Mer tradear isf, men lägger ingen vansinnig mängd tid egentligen.

I början när spelet kommer brukar jag köpa matchtröjor till Ajax, Leeds, Celtic, en tre~ arabiska lag samt snabba wingers med 4 stjärnor.

Tröjorna går att buda hem för 150 och sen sälja vidare för 1200-4000 coins styck. Räcker med att man sitter lite på bussen, jobbet eller en sväng på kvällen - så löser det sig.

Sen är IF-tradeing rätt effektivt, speciellt i början. Eftersom man får IFs för att göra mål så är försvarare och defensivt lagda mittfältare ett säkert kort. Så fram tills typ.. i mars(?) köpte jag på mig minst en av spelarna som gick billigt och fyllde det kriteriet. Rugani t.ex. var en.

Sen är det bara att bestämma sig för om man ska sälja vid ett fixt pris, typ när det dubblats. Eller invänta SBC i och med årets upplaga. Och då speciellt med PL-spelare.

I början var det dessutom väldigt lätt att "gissa" (med hjälp av FIFA-forumet) vilka MM-SBCer som skulle komma, och där kunde man göra hur mycket som helst.

Och sen framförallt, jag sparade allt och köpte på mig i princip alla ligor (det tog förvisso en stund) efter oktober/november nån gång. Så gjorde stötvis 2-400 000k plus en massa packs varje gång league-SBCerna kom och har spontant tjongat in nån hundratusing vid andra SBCer.

Ett par timmar har jag nog lagt, men har nog sällan lirat ett så givande "mobilspel" heller. Och är inte i närheten av timmarna frugan lagt på Candy Crush om man säger så! ;-)

I övrigt håller jag inte med om att det är laget som gör det. Jag tycker mest det är pynt, ger den sista lilla procenten.

Men det funkar mycket väl att lira med Martial, Kante & Smalling om man inte pallar köpa packs eller tradea i mobilen.
Citera
2017-05-29, 09:57
Medlem
TOTS Lallana istället för vanliga Pogba som cm?

spelar 4321 med casimeiro och IF saul på mitten om det är till någon hjälp?

Tycker att Pogba har så jävla dåliga passar ibland för det priset han kostar :/.
Kollar man på statsen så är ju Lallana bättre, men hur är han in-game ni som spelar han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in