2017-05-25, 12:21
Medlem
Raxies avatar
Blev ingen Gylfi och höll på att kasta in kontrollern rätt in i teven också..

Spelar final. Gör 1-0 i första, min motståndare gör 1-1 på avspark genom att bara springa rakt fram, utan att ens vicka åt sidan, och skjuta. - Brukar försöka undvika att försvara där utan bara försöka kapa anfallaren (Som var fucking NIF-Son) med min anfallare och ta ett gult.

Gör 2-1 en bit in i andra, han gör 2-2 på avspark. Exakt likadant som första gången.

Gör, efter många om och jävla men, 3-2 i 88e och tänker att nu är det väl jävlar i mig klart. Slår på parkera bussen och gör mig beredd på vad han ska göra på avspark... NIF-Son springer rakt fram och duttar in 3-3 trots att POTY-Kante, TOTY-Pique OCH Legend-Hierro praktiskt tagit står innuti honom..

Sen gör han 4-3 på förlängningens andra avspark..

Vinner skotten 26-4, skjuter i stolpen 3 gånger och i ribban 2..

Vinner bollinehavet 74-26..

Höll fan på att bli skiljsmässa här hemma >_<
Senast redigerad av Raxie 2017-05-25 kl. 12:26.
Citera
2017-05-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie

Spelar final. Gör 1-0 i första, min motståndare gör 1-1 på avspark genom att bara springa rakt fram utan att ens vicka åt sidan och skjuta. - Brukar försöka undvika att försvara där utan bara försöka kapa anfallaren (Som var fucking NIF-Son) med min anfallare och ta ett gult.

Gör 2-1 en bit in i andra, han gör 2-2 på avspark. Exakt likadant som första gången.

Gör, efter många om och jävla men, 3-2 i 88e och tänker att nu är det väl jävlar i mig klart. Slår på parkera bussen och gör mig beredd på vad han ska göra på avspark... NIF-Son springer rakt fram och duttar in 3-3 trots att POTY-Kante, TOTY-Pique OCH Legend-Hierro praktiskt tagit står innuti honom..

Det där låter som an väldigt jobbig förlust, fy fan.

Spring snett inåt bakåt med en anfallare och byt aldrig spelare på avsparkarna, det fungerar alltid för mig iaf.
Citera
2017-05-25, 12:32
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Det där låter som an väldigt jobbig förlust, fy fan.

Spring snett inåt bakåt med en anfallare och byt aldrig spelare på avsparkarna, det fungerar alltid för mig iaf.

Yes, det jag gjorde. Alla 4 gångerna. Tycker egentligen det är idiotiskt att man ska behöva göra så. Men kör så ändå för att det funkar snudd på varje gång. _Aldrig_ varit med om 4 gånger i samma match - inte ens i början när jag fortfarande försökte försvara med "rätt" gubbe i såna situationer.

*Var för bövelen inte ens bra skott av Son nån av gångerna utan halvlösa strumprullare i hörnet som jag nog allt tycker att min Neuer (SOM HADE +10 ALL STATS!!! för att spelet är slut typ och jag kan lika gärna använda det) Borde kunna fixa
Senast redigerad av Raxie 2017-05-25 kl. 12:36.
Citera
2017-05-25, 17:42
Medlem
Kan någon här förklara vad det är man ska kolla efter speciellt i en spelare om man vill ha liknande spelare som Mertens? Mertens måste vara den absolut skönaste spelaren jag någonsin använt i FIFA. Varenda match man spelare sen man skaffade honom så har han varit inblandad i de mesta.

Han är liksom snabb, kan vända med boll på ett sätt som jag faktiskt inte upplevt med andra spelare på samma sätt (de andra känns på något sätt lite mer begränsade) har ett bra skott kan passa fram skit bra osv osv.. Det känns ju ungefär som man har vad man förväntar sig av typ Messi fast i Mertens? I senaste matchen lyckades han t.om med bedriften att assistera ett mål genom motståndaren haha (sköt nästan vid sidlinjen mot mål och bollen skulle rullat förbi mål men motståndarens back glidtacklar in den i eget mål ganska skönt att se efter vad man själv får emot sig )
Citera
2017-05-25, 20:33
Medlem
Köpte på mig nu ett erdevise lag tots som fitness. Hoppas jag inte ångrar mig. Kommer inte kunna prova förrän onsdag. Någon som kört med dessa spelare? Vilka tycker ni utmärker sig? Haft guardado som en favorit länge men inte provat han denna upplaga
Citera
2017-05-25, 23:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie

Spelar final. Gör 1-0 i första, min motståndare gör 1-1 på avspark genom att bara springa rakt fram, utan att ens vicka åt sidan, och skjuta. - Brukar försöka undvika att försvara där utan bara försöka kapa anfallaren (Som var fucking NIF-Son) med min anfallare och ta ett gult.

Lider med dig! Värsta sortens förlust är när man är totalt dominant men ändå lyckas förlora på något vis. I ditt fall verkar det ha varit extremt också, plus i en final... Tyvärr brukar inte den bättre hälften ha så mycket förståelse för frustrationen som kommer utav en sur förlust, inte i ditt fall heller vad det verkar

Förstår inte riktigt hur du kan släppa in sådana mål och inte heller ditt val av försvarsspel. Jag tycker det är åt helvete att det är ganska effektivt att dribbla på avspark, men numer tycker jag det är ganska lätt att försvara sig mot. Jag kör contain (A-knapp på xbox) ganska mycket, funkar väldigt bra. Spelaren jag styr ställer sig helt enkelt rättvänd en meter från bollhållaren och väntar på hans drag. Inte sällan bryter jag och kan kontra. Teammate contain har jag nästan slutat med, vilket jag körde som fan i FIFA 16. Också väldigt effektivt att låta datorn styra försvarande spelare medan man själv jagar bakifrån, men det verkar du ha gjort?

------------

Själv vann jag precis division 3 efter sju segrar och en förlust. Ligger under i 88:e men vänder med 2 snabba, 3-2 och divisionsseger. Killen valde att skicka ut målvakten när jag kom ren på kanten - chipp från utanför straffområdet och ser den seeeegla in i mål. Fan vad gött. Målsättningen är att vinna 1an före spelet tar slut, ingen brådska.

----------
MM börjar vara småknepigt nu. Höga ratings req, udda lag, osv. Dyrare att lösa MM nu än när det var TOTW i paketen... får hålla koll på MLS osv, känns som att det blir mycket därifrån under sommaren.
----------

På tal om ingenting, är det någon mer som tycker det är orimligt svårt att göra mål på folk som går AFK? AIn försvarar så pass bra själv.
Citera
2017-05-26, 12:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Hittade precis till en svensk FUT-gruppen på Fejsbook och utöver det vanliga "tipsa mig om ett lag" så verkar coin-trading vara fair game där. Dock förvånad över att folk köper WL-avancemang! Dvs, folk pröjsar någon halvbra lirare för att spela in dem i WL. En tjänst till och med en halvdan spelare som jag själv kunnat erbjuda, bra utsikter att lyckas om man verkligen lägger manken till och har 10 försök.

Uppföljningsfrågan är självklart: vad ska en lirare som inte klarar av att ta sig till WL i WL att göra? Kan en sån person verkligen vinna särskilt många matcher i WL?
Citera
2017-05-26, 16:26
Medlem
Någon som är sugen på att sälja lite coins till mig?
Citera
2017-05-26, 16:33
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hittade precis till en svensk FUT-gruppen på Fejsbook och utöver det vanliga "tipsa mig om ett lag" så verkar coin-trading vara fair game där. Dock förvånad över att folk köper WL-avancemang! Dvs, folk pröjsar någon halvbra lirare för att spela in dem i WL. En tjänst till och med en halvdan spelare som jag själv kunnat erbjuda, bra utsikter att lyckas om man verkligen lägger manken till och har 10 försök.

Uppföljningsfrågan är självklart: vad ska en lirare som inte klarar av att ta sig till WL i WL att göra? Kan en sån person verkligen vinna särskilt många matcher i WL?

Mja, vettetusan varför jag inte får ordning på jävla avsparkarna. T.o.m lärt mig hantera mina offensiva hörnor nu.. defensivt alltså.

Men släpper in mål på avspark, pingpongstudsmål och Allt som finns minut 87+ och framåt. Speciellt om jag leder;-)

I övrigt borde det väl kunna vara en tidsgrej som gör att man köper avancemang.

Nu med Gylfi t.ex. Så hade jag tid med fyra (hade kanske hunnit fem) matcher mån-tors. Däremot hade jag säker haft tid med 15-20 nu idag-söndag.

Och då är ju WL roligare än att sitta å hoppa mellan div 3 & 1 fram å tillbaka. Sen hade jag nog inte köpt tjänsten ändå! Men kan ju förstå dom som gör det.
Citera
2017-05-26, 17:09
Medlem
Ni som har koll på marknaden. När är det bäst läge att köpa något av de bättre korten av Lewandowski?? Ser att TOTS Bundesliga har kommit ut. Velar mellan hans 92-94 kort..

Är det nu man ska slå till eller ska man vänta några dagar?
Citera
2017-05-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobar01
Ni som har koll på marknaden. När är det bäst läge att köpa något av de bättre korten av Lewandowski?? Ser att TOTS Bundesliga har kommit ut. Velar mellan hans 92-94 kort..

Är det nu man ska slå till eller ska man vänta några dagar?

Jag hade nog köpt på sön-mån när WL börjar gå åt sin slut! Va ju samma sak med BPL störtade i pris för att sedan återvända till sitt vanliga efter ett par dagar!
Citera
2017-05-26, 19:12
Medlem
https://www.futbin.com/17/squad/4166219

vs

https://www.futbin.com/17/squad/4166202
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem