Citat:
Ursprungligen postat av
Raxie
Blev ingen Gylfi

och höll på att kasta in kontrollern rätt in i teven också..
Spelar final. Gör 1-0 i första, min motståndare gör 1-1 på avspark genom att bara springa rakt fram, utan att ens vicka åt sidan, och skjuta. - Brukar försöka undvika att försvara där utan bara försöka kapa anfallaren (Som var fucking NIF-Son) med min anfallare och ta ett gult.
Gör 2-1 en bit in i andra, han gör 2-2 på avspark. Exakt likadant som första gången.
Gör, efter många om och jävla men, 3-2 i 88e och tänker att nu är det väl jävlar i mig klart. Slår på parkera bussen och gör mig beredd på vad han ska göra på avspark... NIF-Son springer rakt fram och duttar in 3-3 trots att POTY-Kante, TOTY-Pique OCH Legend-Hierro praktiskt tagit står innuti honom..
Sen gör han 4-3 på förlängningens andra avspark..
Vinner skotten 26-4, skjuter i stolpen 3 gånger och i ribban 2..
Vinner bollinehavet 74-26..
Höll fan på att bli skiljsmässa här hemma >_<
Lider med dig! Värsta sortens förlust är när man är totalt dominant men ändå lyckas förlora på något vis. I ditt fall verkar det ha varit extremt också, plus i en final... Tyvärr brukar inte den bättre hälften ha så mycket förståelse för frustrationen som kommer utav en sur förlust, inte i ditt fall heller vad det verkar
Förstår inte riktigt hur du kan släppa in sådana mål och inte heller ditt val av försvarsspel. Jag tycker det är åt helvete att det är ganska effektivt att dribbla på avspark, men numer tycker jag det är ganska lätt att försvara sig mot. Jag kör contain (A-knapp på xbox) ganska mycket, funkar väldigt bra. Spelaren jag styr ställer sig helt enkelt rättvänd en meter från bollhållaren och väntar på hans drag. Inte sällan bryter jag och kan kontra. Teammate contain har jag nästan slutat med, vilket jag körde som fan i FIFA 16. Också väldigt effektivt att låta datorn styra försvarande spelare medan man själv jagar bakifrån, men det verkar du ha gjort?
------------
Själv vann jag precis division 3 efter sju segrar och en förlust. Ligger under i 88:e men vänder med 2 snabba, 3-2 och divisionsseger. Killen valde att skicka ut målvakten när jag kom ren på kanten - chipp från utanför straffområdet och ser den seeeegla in i mål. Fan vad gött. Målsättningen är att vinna 1an före spelet tar slut, ingen brådska.
----------
MM börjar vara småknepigt nu. Höga ratings req, udda lag, osv. Dyrare att lösa MM nu än när det var TOTW i paketen... får hålla koll på MLS osv, känns som att det blir mycket därifrån under sommaren.
----------
På tal om ingenting, är det någon mer som tycker det är orimligt svårt att göra mål på folk som går AFK? AIn försvarar så pass bra själv.