Citat:
Ursprungligen postat av
m4staSWE
jag har bränt iväg alla mina lågkostnads TOTS. dvs Marcelo, Danilo, Gelson Martines osv.. köpta för 21-35k...sålt alla för max bin dvs 50-55k... IF har jag inte sålt av faktiskt, har inte så många kvar..bara dyrare som jag använder.. investerar inget nu.. så här sent och har 3m på banken + Ronaldo, POTM Ibra mfl i klubben..inte direkt någon spelare jag vill ha heller.. spelarna jag har funkar, så dumt och ändra på ett vinnande koncept..krängde iväg 20 Smalling för runt 6k..kanske var lite för tidigt o sälja men skit samma.. gjorde 4k profit per kort.. annars rensar jag mst ut klubben på spelare och kontrakt etc..
Har för övrigt sparat några budget TOTS om ja skulle behöva offra dom på ett ev Gerrard LFC-kort annars är det inte intressant..
Ok. Jag såg att priserna på 87-89-ratade TOTS droppat aningen - från ca 45k när Xabi och Lahm släpptes till 38-39k igår kväll. Känns som låg risk att investera i, men vem vet - kanske sitter hela tradingcommunityt med TOTS-kort och säljer i vild panik ikväll ifall Gerrard/Pirlo/Lampard inte blir the shit. Om korten bara får en marginell bump är det inte så mycket coins som försvinner på tax oavsett.
Funderar lite på att sälja min TOTS Marcos Alonso. Känns som att många kommer köra på FUTTIES Shaw i sin PL-elva istället, och därmed kommer priset droppa. Jag är förvisso nöjd med Alonso - har allt en vänsterback ska ha (speed, stamina, passningar, styrka) men om jag kan sälja honom nu för 220k och köpa tillbaka honom för 150k på söndag är det väl en vettig affär... någon som funderar i liknande banor?