2017-07-21, 02:30
Medlem
http://www.futhead.com/17/squads/7400924/

Tips på förbättringar? Torreira och Gomez är osäljbara och är nöjd med båda två. Annars är det jag öppen för förändringar. Har 105K kvar. Värt köpa Tots Khedira för runt 140K? Värd priset? Känner att en riktig grym cdm saknas. De Rossi är bra men vill ha en riktigt grym där- Tots Biglia går inte då jag vill ha huvudstarka cdm:s.
Citera
2017-07-21, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Bra poäng med de Rossi. Har inte gjort researchen så noga då korten inte intresserar mig, var mer en allmän reflektion kring behovet av korten.

Det står i appen att EA kommer släppa "best of SBC" varje onsdag under FUTTIES. Därav kan det vara värt att avvakta tills de släpper de hetare korten.

Jag har gjort helt sanslös profit på några kort jag köpt. IF-kort av Falcao, Jonas, Rigoni har alla stigit 10-30k st. Nu är bara frågan om det finns något vettigt att investera i, har sålt i princip allt jag haft på listan. Jag tror att Gerrard hamnar i MLS imorgon så jag vetefan om jag vill investera. Kommer han i BPL kommer kortet vara stekhett, mer fesljummet om det blir MLS. Har du några tips?

jag har bränt iväg alla mina lågkostnads TOTS. dvs Marcelo, Danilo, Gelson Martines osv.. köpta för 21-35k...sålt alla för max bin dvs 50-55k... IF har jag inte sålt av faktiskt, har inte så många kvar..bara dyrare som jag använder.. investerar inget nu.. så här sent och har 3m på banken + Ronaldo, POTM Ibra mfl i klubben..inte direkt någon spelare jag vill ha heller.. spelarna jag har funkar, så dumt och ändra på ett vinnande koncept..krängde iväg 20 Smalling för runt 6k..kanske var lite för tidigt o sälja men skit samma.. gjorde 4k profit per kort.. annars rensar jag mst ut klubben på spelare och kontrakt etc..
Har för övrigt sparat några budget TOTS om ja skulle behöva offra dom på ett ev Gerrard LFC-kort annars är det inte intressant..
Citera
2017-07-21, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare
http://www.futhead.com/17/squads/7400924/

Tips på förbättringar? Torreira och Gomez är osäljbara och är nöjd med båda två. Annars är det jag öppen för förändringar. Har 105K kvar. Värt köpa Tots Khedira för runt 140K? Värd priset? Känner att en riktig grym cdm saknas. De Rossi är bra men vill ha en riktigt grym där- Tots Biglia går inte då jag vill ha huvudstarka cdm:s.

De rossi tycker jag är bra.. Khedira har kassa WR för en cdm så det hade jag valt bort..personligen skiter jag i om min CDM är kort.. Kante tex är ett monster och han e fan ingen jätte..
Tror Biglia hade varit kanon där..kör annars 4312 och ha 3 CM med bra WR.. Då kan du byta ut Biglia mot De rossi och spela som du gör nu.. eller Khedira för den delen.. H/H för en CM är bra..Khedira är ju hyfsat stor med..
Citera
2017-07-21, 13:09
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
jag har bränt iväg alla mina lågkostnads TOTS. dvs Marcelo, Danilo, Gelson Martines osv.. köpta för 21-35k...sålt alla för max bin dvs 50-55k... IF har jag inte sålt av faktiskt, har inte så många kvar..bara dyrare som jag använder.. investerar inget nu.. så här sent och har 3m på banken + Ronaldo, POTM Ibra mfl i klubben..inte direkt någon spelare jag vill ha heller.. spelarna jag har funkar, så dumt och ändra på ett vinnande koncept..krängde iväg 20 Smalling för runt 6k..kanske var lite för tidigt o sälja men skit samma.. gjorde 4k profit per kort.. annars rensar jag mst ut klubben på spelare och kontrakt etc..
Har för övrigt sparat några budget TOTS om ja skulle behöva offra dom på ett ev Gerrard LFC-kort annars är det inte intressant..

Ok. Jag såg att priserna på 87-89-ratade TOTS droppat aningen - från ca 45k när Xabi och Lahm släpptes till 38-39k igår kväll. Känns som låg risk att investera i, men vem vet - kanske sitter hela tradingcommunityt med TOTS-kort och säljer i vild panik ikväll ifall Gerrard/Pirlo/Lampard inte blir the shit. Om korten bara får en marginell bump är det inte så mycket coins som försvinner på tax oavsett.

Funderar lite på att sälja min TOTS Marcos Alonso. Känns som att många kommer köra på FUTTIES Shaw i sin PL-elva istället, och därmed kommer priset droppa. Jag är förvisso nöjd med Alonso - har allt en vänsterback ska ha (speed, stamina, passningar, styrka) men om jag kan sälja honom nu för 220k och köpa tillbaka honom för 150k på söndag är det väl en vettig affär... någon som funderar i liknande banor?
Citera
2017-07-21, 16:23
Medlem
Bästa investeringstipset?
Citera
2017-07-21, 19:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ok. Jag såg att priserna på 87-89-ratade TOTS droppat aningen - från ca 45k när Xabi och Lahm släpptes till 38-39k igår kväll. Känns som låg risk att investera i, men vem vet - kanske sitter hela tradingcommunityt med TOTS-kort och säljer i vild panik ikväll ifall Gerrard/Pirlo/Lampard inte blir the shit. Om korten bara får en marginell bump är det inte så mycket coins som försvinner på tax oavsett.

Funderar lite på att sälja min TOTS Marcos Alonso. Känns som att många kommer köra på FUTTIES Shaw i sin PL-elva istället, och därmed kommer priset droppa. Jag är förvisso nöjd med Alonso - har allt en vänsterback ska ha (speed, stamina, passningar, styrka) men om jag kan sälja honom nu för 220k och köpa tillbaka honom för 150k på söndag är det väl en vettig affär... någon som funderar i liknande banor?

Som väntat kom Gerrard och Lampard i MLS. Kanske går de att pussla in i en BPL-hybrid med full kemi? Tveksamt om en front-trea med Hazard, Kane och Mane går att få full kemi på med dem bakom bara. Får sitta med futbin senare...

Tots-korten jag köpte har gått upp så att det blir profit på några tusen per kort, men inga stora vinster. Känner mig väldigt osäker på om de kommer öka eller om marknaden kommer flöda med kort nu. Tar inga risker och säljer det mesta.

Hann inte göra något med Alonso, blir till att övervaka hans prislapp de kommande dagarna.
Citera
2017-07-21, 19:49
Medlem
Hunden007s avatar
är ju rätt uppenbart att alla PL spelare kommer vinna Futtieserna.
Citera
2017-07-21, 20:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Bästa investeringstipset?

Dög inte mitt tots-tips? Jag sålde runt 15 kort köpta för 38-39k för allt mellan 50-75k nu. Mer profit än jag vågade hoppas på. Nu har jag råd med något av CR7s specialkort. Mums.

Spelade draft nyss, fick en token i ett paket. Klart sämre motstånd när WL är igång - såklart. Förlorade med 2-1 i semifinalen när 130cm Dries Mertens gör inte ett men två nickmål i kamp med mina tre meter långa mittbackar. Far åt helvete, piss-spel.
Citera
2017-07-21, 20:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
är ju rätt uppenbart att alla PL spelare kommer vinna Futtieserna.

Känns som så ja. Men jag är lite tveksam kring Sterling. Ser knappt någon som använder honom och utöver hans pace har han rätt lite. Tror många gärna ser Coman då LW-alternativen i Bundesliga är knapert. Men ska jag tippa blir det Sterling såklart.

Shaws kort såg ganska alldagligt ut. Nu kör ju så många Shaws NIF att de nog vill ha en uppgradering, men... vetetusan hur jag ska göra. Trevligt kort med stark länk till Smalling men annars så. Har skippat Sane, tror jag skippar Shaw också.
Citera
2017-07-21, 21:11
Medlem
Citat:
Dög inte mitt tots-tips? Jag sålde runt 15 kort köpta för 38-39k för allt mellan 50-75k nu. Mer profit än jag vågade hoppas på. Nu har jag råd med något av CR7s specialkort. Mums.

Spelade draft nyss, fick en token i ett paket. Klart sämre motstånd när WL är igång - såklart. Förlorade med 2-1 i semifinalen när 130cm Dries Mertens gör inte ett men två nickmål i kamp med mina tre meter långa mittbackar. Far åt helvete, piss-spel.

Bra tips frysen!

Måste verkligen tipsa om detta lag: https://www.futbin.com/17/squad/5130071
otroligt skönt gäng, eller så har jag enbart maximalt flow i spelet just nu, allt flyter på så sjukt gött och snabbt. Belotti väggar o sticker och hänger det mesta. Dybala behöver man inte säga så mkt om, Magisk! Higuain - billig och målskytt. Naingolan vinner de mesta och dominerar mitten, så som det känns när man själv möter honom. Sicken king! Khedira, syns inte så mkt... svagt minus kanske. Samma med Hamsik, stabil.. men kanske det man behöver?
Backlinjen, superklass rakt igenom. Manolas!!! utropstecken.
Citera
2017-07-21, 21:27
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Som väntat kom Gerrard och Lampard i MLS. Kanske går de att pussla in i en BPL-hybrid med full kemi? Tveksamt om en front-trea med Hazard, Kane och Mane går att få full kemi på med dem bakom bara. Får sitta med futbin senare...

Tots-korten jag köpte har gått upp så att det blir profit på några tusen per kort, men inga stora vinster. Känner mig väldigt osäker på om de kommer öka eller om marknaden kommer flöda med kort nu. Tar inga risker och säljer det mesta.

Hann inte göra något med Alonso, blir till att övervaka hans prislapp de kommande dagarna.
Gerrard har sin superlänk med Cashley Cole så med lite pussel går det nog.
Citera
2017-07-21, 22:31
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av RolfRoland
Gerrard har sin superlänk med Cashley Cole så med lite pussel går det nog.

Blir nog svårt med den front-trion plus Gerrard och Lampard, även med Ashley Cole. Sämre kemi på Hazard då. Ända sättet jag fick de o funka var att göra om Kane till CM och köra Kante som ST, sedan byta plats in-game. Alternativt Lukaku eller Diego Costa som ST för att få ihop kemin med Hazard. Beror väl lite på hur du vill spela med Lampard/Gerrard.

Blev så här, finns ganska mycket utrymme för förändringar: https://www.futbin.com/17/squad/5196289
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in