2017-05-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vad är det här? För en ELplats? https://twitter.com/TheMilanBible/status/866307200628793349

Ha ha du har såklart en poäng. Det ser lite löjligt ut att Milan firar en sjätteplats på det viset. Samtidigt är det viktigt att fira delsegrar om man har ett långsiktigt mål. Att spela i Europa var på så vis en delseger som kan firas, inte minst eftersom det var i en direkt kamp med Inter.

Och som sagt är en sjätteplats ett steg framåt:

2016: 7
2015: 10
2014: 8

Och man besegrade Inters relativt dyrt inköpta spelare delvis med talanger som kan bli betydelsefulla i framtiden. Dessutom visar man tecken på att klubben tänker agera i ett tidigt skede av il Mercato, och få ihop ett lag i god tid inför nästa säsong. Att lyckas ta en EL-plats var därför viktigt inte minst psykologiskt. Ett fint avstamp nu när en ny resa ska börja efter Berlusconi-eran. Nästa år kan jag tänka mig att man firar om man blir bland de fyra lagen som kvalificerar sig till CL.

Och det samtidigt smakade säkert extra gott eftersom Inter redan borde ha börjat sin resa och visa resultat. Något som de misslyckades med genom Milans framgång.

Så ja, det var lite patetiskt, men jag kan absolut förstå tanken. För samtidigt som man ska samla styrka från historiska triumfer är detta ett nytt lag med spelare som inte varit med om klubbens tidigare triumfer och som därför ska fira varje delseger.
Citera
2017-05-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Seriöst. Den här trodde man ju inte att man skulle få se.

http://solocalcio.se/lazio/lazio-fansen-hyllar-totti/

Väntar oss tydligen nåt stort på söndag. Jag bävar redan. Jänkarna hittar på nåt. Säkert massa lampor, kanske nån lättklädd dam med massa tofsar i händerna, dom som vill få bort honom försöker köpa billiga poäng genom att hylla den alla andra tycker är den största. Jävla pack.

Vackert att av respekt hylla en fiende som ska sluta, och som dessutom gör det delvis i strid mot sin egen klubbledning. Men det är med betoning på fiende.

Tidigare banderoll riktad mot Totti:

http://www.repubblica.it/2003/e/gallerie/calcio/totpanca/ap76800672602212504_big.jpg

Så banderollen handlar om respekt för en enastående karriär som bandiera för en fiendeklubb.

PS
Jag hoppas innerligt at de inte förstör Tottis match med ett dåligt spektakel med popstjärnor utan anknytning och cheerleaders tar över. Värdighet och respekt.

PPS
Och som sagt så har Totti fortfarande inte bekräftat att det blir hans sista match. Jag hade älskat om han gick till Zemans Pescara och ledde dem som kapten samt vinner skytteligan i Serie B. Det hade varit en sprakande avslutning utan att kunna komma i konflikt med Roma eller behöva flytta utomlands.
Senast redigerad av Brille68 2017-05-22 kl. 19:51.
Citera
2017-05-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
...Dessutom visar man tecken på att klubben tänker agera i ett tidigt skede av il Mercato, och få ihop ett lag i god tid inför nästa säsong...
Musacchio, Kessie och Ricardo verkar vara mer eller mindre klara för Milan. Det lär komma till några till medan man fortsätter att skära av dökött…

det kan bli e fin säsong nästa år där Milan kanske inte riktigt kan utmana Juventus om lo Scudetto, men lägger sig i en position för att gör det framöver...
Citera
2017-05-22, 21:01
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Musacchio, Kessie och Ricardo verkar vara mer eller mindre klara för Milan. Det lär komma till några till medan man fortsätter att skära av dökött…

det kan bli e fin säsong nästa år där Milan kanske inte riktigt kan utmana Juventus om lo Scudetto, men lägger sig i en position för att gör det framöver...

De borde satsa på Belotti.
Citera
2017-05-22, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
De borde satsa på Belotti.
Skrev detta inlägg för en timme eller två sedan:

Citat:

Det känns positivt att de inte satsar överdrivet mycket på t ex Belotti, som hade varit perfekt för Milan, men vars prislapp är överdriven just av den anledningen…

Men konstaterade för ett antal månader sedan att Belotti borde spela i Milan

Citat:
Belotti skulle vara ett riktigt fint nyförvärv av Milan, som är i behov av kvalitet.…

Oavsett borde han såklart spela i Milan. Men det finns ingen anledning at betala alltför galet överpris. Det finns andra talanger.

På tal om talanger så är frågan om gli Azzurri någonsin haft denna överdrivna mängd talanger att ösa ur när det gäller anfallare. Tänk Insigne, Berardi, Belotti, El Shaarawy, Gabbiadini osv. Saknas möjligen de briljanta tiorna, men anfallarna är ok.
Citera
2017-05-22, 22:38
Medlem
Citat:

Oavsett borde han såklart spela i Milan. Men det finns ingen anledning at betala alltför galet överpris. Det finns andra talanger.

På tal om talanger så är frågan om gli Azzurri någonsin haft denna överdrivna mängd talanger att ösa ur när det gäller anfallare. Tänk Insigne, Berardi, Belotti, El Shaarawy, Gabbiadini osv. Saknas möjligen de briljanta tiorna, men anfallarna är ok.

Jag är just nu utsatt för en liknande situation. Har köpt ett hus i Centro Storico och intill ligger en ruin med en trevlig trädgård. Varit en öde trädgård sedan minst 100 utan någon som bott där och kommer aldrig att bebos i framtiden eftersom vi snackar om en utflyttnadsby uppe i bergen. Den är värdelös eftersom den har noll värde.

Men de väljer att dubbla priset mot vad som gäller i den närmaste staden. Mitt i jävla city, eftersom de tror att vi är dumjävlar som betalar eftersom det hade varit fint för oss

Vi hade planer på att starta en business där trädgården skulle kunna spela en roll. Och byn få in cash utifrån (Skandnavien, Holland och Tyskland). Nu släpper vi tanken och trädgården är återigen värdelös… Ingenting händer.

Det finns ingen långsiktighet eller att alla ska vinna. Ständigt kortsiktiga segrar som leder till stagnation på längre sikt.

Om man ska hylla svenskheten är det just att vi tilsammans skapa någottillsammans. Medan i Italien tänker man endast på sig sjäv och de sina.

Utbölingar har ingen chans.

Flyktingar som söker sig till Italien och stannar där har ingen chans. Allt handlar om kontakter och utan den är du körd. Framförallt är afriknarna körda. Många som kommer in, men de har ingen möjlighet att bli en del av samhället. De lever utanför och därmed gäller det att minska välfärden. Likt vi i Sverige måste såklart ta samma väg…
Citera
2017-05-23, 00:01
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
På tal om talanger så är frågan om gli Azzurri någonsin haft denna överdrivna mängd talanger att ösa ur när det gäller anfallare. Tänk Insigne, Berardi, Belotti, El Shaarawy, Gabbiadini osv.
Det ser åtminstone bättre ut än för några år sedan - glöm inte heller Immobile som gjort det bra i Lazio - men att kalla spelare i den åldern för talanger? Var Totti en talang när Roma tog scudetton? C. Ronaldo när han såldes till Real? Messi när Barcelona vann CL 2011? Müller senast Bayern vann CL? Et cetera ad infinitum.

Det blir lite som Milans EL-firande. Tragiskt.
Senast redigerad av Samizdat 2017-05-23 kl. 00:10.
Citera
2017-05-23, 00:26
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Skrev detta inlägg för en timme eller två sedan:

Men konstaterade för ett antal månader sedan att Belotti borde spela i Milan

Jag förstår inte vad som är speciellt med den uppsättningen? Det är bara belotti som kan spela i en top 10 klubb inom något år.
Citera
2017-05-23, 00:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag förstår inte vad som är speciellt med den uppsättningen? Det är bara belotti som kan spela i en top 10 klubb inom något år.

Insigne är ruggigt underskattad. En världsspelare, likt Hamsik och Mertens.
Citera
2017-05-23, 00:48
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Citat:

Man lurar lätt sig själv att topplandslagen har en massa fantastiska anfallare. Kollar vi de senaste trupperna så:

England: Vardy, Rashford, Defoe
Spanien: Pedro, Morata, Costa
Frankrike: Giroud, Griezmann, Lacazette, (Mpabbe)
Portugal: C. Ronaldo, Bernardo Silva, André Silva
Holland: Robben, Depay, Dost
Brasilien: Neymar, D. Costa, G. Jesus
Belgien: Hazard, Lukaku, Mertens
Tyskland: Müller, Gomez, Schürrle

Och så Italien: Belotti, Insigne, Immobile

Så påtaglig är inte skillnaden här och nu. Men historiskt så...

VM 2002: Vieri, Totti, Inzaghi, Del Piero, Montella, Delvecchio
Citera
2017-05-23, 00:55
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Man lurar lätt sig själv att topplandslagen har en massa fantastiska anfallare. Kollar vi de senaste trupperna så:

England: Vardy, Rashford, Defoe
Spanien: Pedro, Morata, Costa
Frankrike: Giroud, Griezmann, Lacazette, (Mpabbe)
Portugal: C. Ronaldo, Bernardo Silva, André Silva
Holland: Robben, Depay, Dost
Brasilien: Neymar, D. Costa, G. Jesus
Belgien: Hazard, Lukaku, Mertens
Tyskland: Müller, Gomez, Schürrle

Och så Italien: Belotti, Insigne, Immobile

Så påtaglig är inte skillnaden här och nu. Men historiskt så...

VM 2002: Vieri, Totti, Inzaghi, Del Piero, Montella, Delvecchio

Så är det. Och så har vi ju Argentina också.
Världens bästa anfallsuppsättning genom alla tider, såklart. Anförda av världens bästa spelare genom tiderna.
Citera
2017-05-23, 00:55
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Jag har alltid hållt hamsik och mertens högre. Och jag har inte ändrat mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in