2017-02-13, 10:48
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Skytteligan i Serie A efter 18* omgångar:
14 mål:
Mauro Icardi, Inter

13 mål:
Edin Dzeko, Roma
Andrea Belotti, Torino

11 mål:
Dries Mertens, Napoli

10 mål:
Gonzalo Higuaín, Juventus

9 mål:
Ciro Immobile, Lazio
Federico Bernardeschi, Fiorentina
* Juventus har bara spelat 17 matcher.
Skytteligan i Serie A efter 24 omgångar:
18 mål:
Edin Dzeko, Roma

17 mål:
Andrea Belotti, Torino

16 mål:
Dries Mertens, Napoli

15 mål:
Mauro Icardi, Inter
Citera
2017-02-13, 10:51
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det enda jag hoppas på är att han stannar i Italien. Lite av ett test om serie a har fått tillbaka någon status och om ligan har en ljus framtid. Jag vill inte ha ännu en patetisk Veratti-situation.

Jag hoppas först och främst på att Milan säljer Bacca och köper honom. I andra hand att Roma förpassar Dzeko till bänken och satsar på Belotti istället. Jag tror Inter vill satsa på Icardi, Juve på Higuain och Napoli på Milik. De andra lagen är för klena ekonomiskt för att värva honom.
Belotti lär väl dra till Chelsea, minns att de var nära på att plocka in honom. Jag vill ju ha honom i Milan, men om vi inte kan knipa en Europa-plats blir det svårt.
Citera
2017-02-13, 11:21
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Belotti lär väl dra till Chelsea, minns att de var nära på att plocka in honom. Jag vill ju ha honom i Milan, men om vi inte kan knipa en Europa-plats blir det svårt.
Belotti sturntar väl fullständigt i om Milan spelar i EL? För honom är det viktiga att Milan visar att de ska satsa de kommande åren.

Situationen är lite olycklig, för det är egentligen Juventus och Inter som har pengarna att värva honom. Men de har redan sina bombers.
Citera
2017-02-13, 11:44
Medlem
Istok91s avatar
Citat:
Belotti sturntar väl fullständigt i om Milan spelar i EL? För honom är det viktiga att Milan visar att de ska satsa de kommande åren.

Situationen är lite olycklig, för det är egentligen Juventus och Inter som har pengarna att värva honom. Men de har redan sina bombers.
Milan bör ha pengarna från kineserna ganska snart, vet inte hur länge de förhandlat nu.
Citera
2017-02-13, 16:51
Medlem
sebastian_s avatar
På grund av att jag är så trött på att se Juventus sexåriga segertåg och därför knappt sett serie a den här säsongen eller annan fotboll för den delen, har jag fått upp en fotbollshunger inför CL som jag icke har känt på flera år. Nu för tiden är det i princip onödigt att glädjas även om Juventus förlorar en toppmatch i serie a, för de vinner ändå alltid tillslut. Men nu betyder faktiskt matchen mot porto något, saker och ting ställs på sin spets.
Citera
2017-02-13, 17:38
Medlem
Belotti skulle vara ett riktigt fint nyförvärv av Milan, som är i behov av kvalitet.

Det kan ikväll bli ett försvar med Abate, Gomez, Zapata och Vangion mot Lazio. En tragisk skugga av vad som en gång var. Nu är visserligen De Sciglio, Antonelli och Romagnoli skadade samt Paletta avstängd, och med dem tillgängliga hade det varit betydligt bättre om än inte fantastiskt.

Kucka är avstängd, Bonaventura är borta för resten av säsongen och Locatelli hamnade i en formsvacka. I denna situation skulle Montolivo kunna spela en viktig roll, men han är ju också skadad. Locatelli briljerade och fyllde luckan efter Montolivo, men man kan inte kräva att en så ung spelare ska kunna hålla formen en hel säsong. Jag hoppas dock att Locatelli spelar idag.

Även Bacca har visat dålig form, och jag skulle nog föredra en ödmjuk och hårt arbetande Lapadula. Men Bacca har högre kvalitet. Deulofeu har imponerat, men han är bara på lån.

Montolivo får kritik, inte minst från Berlusconi. Mn jag tycker att han gör ett bra jobb, på samma vis som Mihajlovic gjorde, med en tunn trupp.

Lazio däremot har ett betydligt mer färdigt lag. Det kan bli en bra match där jag hoppas att Montella lyckas få ihop ett lag och spel.
Citera
2017-02-13, 19:45
Medlem
Om jag har förstått det rätt, och jag har inte följt affären särskilt ingående, så är datumet tredje mars då allt ska bli klart.

Självklart kommer man att investera, men priserna kommer att stiga på samma vis som att Juventus betalade dyra pengar för Higuain eftersom Napoli visste att man hade Pogba-pengar att investera. Man behöver förstärkning i försvar, mittfält och anfall.

Men rimligen måste man prioritera att förlänga med Donnarumma och även De Sciglio.
Citera
2017-02-13, 20:35
Medlem
Jag kom ihåg att Juventus betalade Higuains release clause, så det var ett dåligt exempel även om resonemanget i mitt tidigare inlägg står sig åtminstone någorlunda.

Oavsett, startelvan mot Lazio:

Donnarumma; Abate, Gomez, Zapata, Vangioni; Pasalic, Locatelli, Poli; Suso, Deulofeu, L. Ocampos*

Ett lag som inte är värdigt Milan. Jag har som sagt inte någon riktig koll på spelarna men visst är Pasalic, Deulofeu och Ocampos på lån? Frågan är om Montella inte skulla ha tagit upp ytterligare några spelare från primavera och chansat.

Blir en intressant match där jag fortfarande hoppas på Milan, men knappast skulle satsa pengar på det.
Citera
2017-02-13, 20:43
Avslutad
Bra start för Gabbiadini i Southampton: 3 mål på första 2 matcherna. Hur många italienare lyckas egentligen i Premier league?

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Skytteligan i Serie A efter 24 omgångar:
18 mål:
Edin Dzeko, Roma

Ganska otroligt med tanke på hur mycket han missar.
Citera
2017-02-14, 12:36
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Ganska otroligt med tanke på hur mycket han missar.

Snicksnack alla anfallare missar hade han missat så mycket som du påstår hade han aldrig varit i närheten av en skyttekung han är den här säsongen, det säger ju sig självt.
Snubben leder skytteligan samtidigt som han spelar i ett relativt skräpigt Roma.
Så du menar seriöst att Roma är världsbäst på att skapa chanser åt sina anfallare eftersom Dzeko enligt dig missar så mycket samtidigt som han leder skytteligan eller så är han världsbäst på att skapa målchanser själv?
Nånting av dessa 2 måste det vara då enligt din logik?
Eller kan det bara vara så att han är ruskigt effektiv denna säsong även om straffar är kanske inte hans grej
Faktumet är att Dzeko har lyft "skräpiga" lag flera ggr förut också. Wolfsburg och City förvandlades från anonyma mittenlag till mästare flertal gånger med hans hjälp bl.a. Nu kan både City och Wolfsburg bara drömma om liga guld. Visst City har jävligt bra spelare idag också men nånting saknas helt enkelt för att de ska gå hela vägen.. Summa summarum Dzeko är som en katt som har nio liv, när man tror att han är slut motbevisar han folk genom att göra en strålande säsong med många mål
Citera
2017-02-14, 12:52
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Snicksnack alla anfallare missar hade han missat så mycket som du påstår hade han aldrig varit i närheten av en skyttekung han är den här säsongen, det säger ju sig självt.
Snubben leder skytteligan samtidigt som han spelar i ett relativt skräpigt Roma.
Så du menar seriöst att Roma är världsbäst på att skapa chanser åt sina anfallare eftersom Dzeko enligt dig missar så mycket samtidigt som han leder skytteligan
eller så är han världsbäst på att skapa målchanser själv?
Nånting av dessa 2 måste det vara då enligt din logik?
Eller kan det bara vara så att han är ruskigt effektiv denna säsong även om straffar är kanske inte hans grej
Faktumet är att Dzeko har lyft "skräpiga" lag flera ggr förut också. Wolfsburg och City förvandlades från anonyma mittenlag till mästare flertal gånger med hans hjälp bl.a. Nu kan både City och Wolfsburg bara drömma om liga guld. Visst City har jävligt bra spelare idag också men nånting saknas helt enkelt för att de ska gå hela vägen.. Summa summarum Dzeko är som en katt som har nio liv, när man tror att han är slut motbevisar han folk genom att göra en strålande säsong med många mål
Av det jag har sett av Roma har jag slagits över hur bra de spelar offensivt. Jag har även följt Dzeko i de mötena eftersom det är ett sånt "fuzz" kring honom i tråden. Min slutsats är att han missar på tok för mycket. Han är för dålig på att läsa var bollen ska dyka upp och han saknar explosivitet både i skotten,hoppen och löpningarna. Med de spelet Roma har och de lägen som Dzeko har eller är nära hade Belloti,Icardi,Higuain gjort fler mål. Och det är en sån anfallare Roma behöver om de inte ska fortsätta vara evig två.
Citera
2017-02-14, 13:13
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Av det jag har sett av Roma har jag slagits över hur bra de spelar offensivt. Jag har även följt Dzeko i de mötena eftersom det är ett sånt "fuzz" kring honom i tråden. Min slutsats är att han missar på tok för mycket. Han är för dålig på att läsa var bollen ska dyka upp och han saknar explosivitet både i skotten,hoppen och löpningarna. Med de spelet Roma har och de lägen som Dzeko har eller är nära hade Belloti,Icardi,Higuain gjort fler mål. Och det är en sån anfallare Roma behöver om de inte ska fortsätta vara evig två.

Ok vi säger så, hade Roma haft dessa andra anfallare hade de varit effektivare än Barca med Messi och de hade gjort minst 4-5 mål per match. Enligt mig är endast Higuain i dagsläget bättre anfallare än Dzeko av dessa som du rabblar upp. Du snackar väldigt illa om en anfallare som har gjort 311 mål för Wolfsburg, City, Roma och har ett par år kvar på toppen. Jag har inget problem med att man sågar Dzeko då han förtjänar att sågas men samtidigt tycker samma personer som sågar Dzeko att spelare som tex Guidetti eller Mitrovic är riktigt bra Så vad ska man säga haters gonna hate det är bara och se vad folk skrev för 5-6 år sen om Zlatan att tom Elmander var bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in