2017-02-02, 16:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Publiksiffrorna i kvartsfinalerna i CI:

Napoli-Fiorentina: 31 850

Juventus-Milan: 40 142

Inter-Lazio: 31 757

Roma-Cesena: 26 204

Totti avgjorde på övertid igår, därmed blir semifinalerna:

Juventus – Napoli

Lazio – Roma

Avgörs över två möten. Och Borriello toppar fortfarande skytteligan i CI med fyra mål…
Det är ju märkliga siffror. Antingen har ci blivit populär eller så var biljetterna gratis. Det är är mer eller mindre vad klubbarna har i snitt i serie a. Något jag trodde smällde betydligt högre än cupen.
Citera
2017-02-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är ju märkliga siffror. Antingen har ci blivit populär eller så var biljetterna gratis. Det är är mer eller mindre vad klubbarna har i snitt i serie a. Något jag trodde smällde betydligt högre än cupen.

Jag vet faktiskt inte, men utgår ifrån att man har lägre pris i CI.

Oavsett så kan det bli publikfester i semifinalerna. Den enda begränsningen är Juventus hemmamatch och protester på Olimpico.

Kanske var förklaringen till att så många valde att se en match mot Cesena i CI att de ville se Totti spela?
Citera
2017-02-03, 19:11
Medlem
I skymundan av Coppa Italia vann Fiorentina borta mot Pescara och visar därmed att de är med i kampen om EL. Jag antar att Juventus, Roma och Napoli tar de tre CL-platserna och att Inter, Lazio, Atalanta, Milan och just Fiorentina kämpar om EL-platserna. Kanske, kanske kan Inter utmana om CL-platserna men jag tror inte att de klarar av det, och jag tror att det är Atalanta som måste vika ned sig i kampen om EL-platserna.

Fin match i Serie B ikväll mellan Hellas och Benevento. Jag tror att Pazzini avgör.

Helgens match är annars mellan Juventus och Inter. Skulle Inter mot alla odds vinna så utmanar de på allvar om CL-platserna samtidigt som kampen om lo Scudetto spetsas till.
Citera
2017-02-03, 20:04
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Fin match i Serie B ikväll mellan Hellas och Benevento. Jag tror att Pazzini avgör.

En toppmatch i Serie B, ettan mot fyran. Cragno kommer göra allt för att stoppa Pazzini. Det kan nog bli en underhållande match.
Citera
2017-02-03, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
En toppmatch i Serie B, ettan mot fyran. Cragno kommer göra allt för att stoppa Pazzini. Det kan nog bli en underhållande match.

Jag håller med, och hoppas att publiken också gör sitt. En fin fredagsmatch.

Och jag upprepar att jag gillar att Pazzini vågade ta steget ned till Hellas. Och nu vill jag att Cassano gör något liknande.
Citera
2017-02-03, 20:18
Medlem
Många (inte minst juventini) tyckte att det var en var en ”svag” straff som Roma fick hemma mot Cesena i slutminuten i Coppa Italia.

https://www.youtube.com/watch?v=gVCke7pYOb4

Vi kan konstatera att av de fyra topplagen i Serie A så har Juventus fått 2 straffar, Roma 10, Napoli 2 och Inter 2…

Domarna tycker inte om öarna, eftersom Cagliari ått en straff med sig och fyra mot sig, medan Palermo inte fått en enda medan de fått fyra mot sig.
Citera
2017-02-03, 22:16
Medlem
Från 2016-12-13:

Citat:
Jag håller med, men nu blir det två stentuffa omgångar innan julen.

Lazios motstånd; Fiorentina (hemma), Inter (borta)

Napolis motstånd; Torino (h), Fiorentina (b)

Fiorentinas motstånd; Lazio (b), Napoli (h)

Jag tror trots det stenhårda programmet för ovanstående lag (glöm inte finalen Juventus mot Roma) att Atalanta och Torino tappar medan Fiorentina och Inter istället tar upp kampen med topplagen. Samtidigt är det svårt att placera Milan. Jag hoppas att de fortsätter att leverera och att man har ett nytt storlag på gång.

Inter låg då på en nionde plats i tabllen. Men Inter har under januari fortsatt att investera och ser starka ut. Man har en bred trupp samtidigt som man åkt ur både EL och CI, dvs man har endast Serie A att koncentrera sig på. Svgt att int vara med i cuperna men de har lockat många poäng de senaste omgångarna i Serie A. Sju raka segrar!

Men jag vill också lyfta fram Fiorentina, som är det enda laget förutom de tre topplagen som fortfarande är kvar i Europa. Och de har också spelat bra, tre segrar och två oavgjorda på de senaste fem omgångarna plus att man i veckan vann borta mot Pescara i den uppskjutna matchen.
Citera
2017-02-03, 22:27
Medlem
myskankans avatar
Ja, underhållning var det verkligen. En målrik första halvlek, 1-2 till Benevento. Den andra bjöd på spänning och känslor. Två röda kort, Pazzinis var tveksamt tyckte jag, och sen en straff i slutet så Verona kunne kvittera.
Citera
2017-02-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Ja, underhållning var det verkligen. En målrik första halvlek, 1-2 till Benevento. Den andra bjöd på spänning och känslor. Två röda kort, Pazzinis var tveksamt tyckte jag, och sen en straff i slutet så Verona kunne kvittera.

https://pbs.twimg.com/media/C3w33pyW8AEv9hY.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/C3wTnvsWIAAH3lg.jpg:large

https://pbs.twimg.com/media/C3w5V_VWMAE6ctP.jpg:large

Benevento tog som du sa ledningen med 1-2 i halvtid, men Cissé tog ett gult för att sen blockera bollen vid frispark, därmed rött. Pazzini fick ett lika onödigt rött strax efter. I 89:e minuten fick Hellas en straff, där de kvitterade.

En kamp, där Hellas lyckas hålla fast vid serieledningen, men där en poäng närmast ska ses som en förlust.
Citera
2017-02-04, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Än är det inte punka i Milan. De med förhoppningar om CL-spel till hösten var för optimistiska - målet bör vara att nå Europa efter två säsonger utan utomitalienskt tävlingsmotstånd. Med det sagt så krävs det en uppryckning. Atalanta går fortsatt ganska bra och jag håller fortsatt Lazio som seriens femte bästa lag.

Jag håller absolut med. Man har tappat onödiga poäng, och nu har man viktiga spelare skadade… Men alldeles oavsett så har man redan vunnit supercupen mot Juventus, och är med i striden om EL-platser.

Milan hemma mot Sampdoria på söndag, och Bologna på bortaplan på onsdag. Uppskjuten pga just supercupen.

Jag tror som sagt att Milan tar en EL-plats på Atalantas bekostnad...
Citera
2017-02-04, 18:27
Medlem
anteri17s avatar
Det var lite av calcions eftermiddag på öarna.

-Niang ligger bakom båda Watford mål genom ett fint inlägg och ett riktigt fint nickmål.
-Gabbiadini gör i sin debutmatch sitt debutmål genom en kalasvänster upp i taket.
-Rannochia stänger tillsammans med övriga ner Liverpool.
-Mer etablerade Alonso fortsätter sin succésäsong genom att nicka in 1-0 för Chelsea.

Till det kan läggas coachvinst för såväl Conte som Mazzarri.
Citera
2017-02-04, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det var lite av calcions eftermiddag på öarna.

-Niang ligger bakom båda Watford mål genom ett fint inlägg och ett riktigt fint nickmål.
-Gabbiadini gör i sin debutmatch sitt debutmål genom en kalasvänster upp i taket.
-Rannochia stänger tillsammans med övriga ner Liverpool.
-Mer etablerade Alonso fortsätter sin succésäsong genom att nicka in 1-0 för Chelsea.

Till det kan läggas coachvinst för såväl Conte som Mazzarri.

Två frågor om denne. Varför var inget bättre lag intresserad utav honom samt varför har han inte fått spela i Inter? (Jag vet att de rör sig om ett lån)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in