2017-05-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frevelm
Jag tycker att Gud i första hand är det väsen som värnar om allt och alla får sin chans, i mesta möjliga mån. I andra hand är Gud det väsen som rättvist bestraffar dom som missbrukar det att ha fått sin chans. Det att det senare kom i andra hand gör ondska ibland kan utnyttja Guds godhet, och frodas på denna godhets grundval. Systematiseringen av detta kan lätt anses vara det väsen som kallas satan.
Ska vi människor gissa vad Gud anser är gott, eller hur tror du detta fungerar?
Citera
2017-05-21, 22:57
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=frevelm|60801130]
Citat:
Jag tycker att Gud i första hand är det väsen som värnar om allt och alla får sin chans, i mesta möjliga mån.
Jag tycker att existensens grundvalar på denna planet, med önskvärd tydlighet visat och fortfarande visar människans överlägsna makt, över GUDS-TRON. Observera tron.. att människan själv definierar sitt troende.. och därmed placerar och själv rangordnar exakt var när och hur, gud inte är primärt gällande och när öht inte gällande över huvud taget, och hur helt systematiskt självaste Guden.. placeras i direkt sista hand.. om ens äger placering i människans egen rangordningsförmåga, att rangordna.. en mänsklig specialitet som kan ha börjat någonstans med Darwin och sedan dess, aldrig upphört.. tvärtom.. enbart intensifierats och det inklusive gudstroende skaran. Jag ser ju inte att människans cyniska nerv mildrats med att ha gud med i bagaget, på något enda sett, skulle jag ha sett det.. så skullle så klart min "inställning" för Gud.. ha varit märkbart annorlunda än vad den fortfarande är, i jämförelse med gårdagen, eller närhelst jag tar mig nmågon historisk studie till livs.. för att få perspektivet. (förutsatt seriös forskning och seriös kompetens.. alla vittnesmålsskildringar av varierande kvalitet kan jag vara utan)
Citat:
I andra hand är Gud det väsen som rättvist bestraffar dom som missbrukar det att ha fått sin chans.
Så du ser därmed Gud som en aktiv part? Det gör inte jag. Det finns inte den gud som någonsin besvärat mig att behöva min uppmärksamhet, isf kanske jag har en slags kontakt med en väldigt väldigt,. väldigt.. resonabel gud.. som med sin förmåga.. lärt känna min mänskliga kvalitet samt begränsning i mitt mänskliga tillstån och varit så snabbtänkt därmed förstått att jag redan är fullt upptagen med livsuppgiften att leva det liv jag har.. en gud om någon gud.. att helt enkelt inte besvära mig med tankar som går utöver den förmåga jag fötts med, att leva ett liv i taget och inte blanda in utvidgade räkneoperationer mot tillstånd jag under inga omständigheter kan med bästa vilja el förmåga försöka påstå mig behärska, hur mitt livstillstånd medger en överblick över fenomen utöver denna värld och så långt jag kan överblicka.. jag ser inte ens hela vintergatan och om jag ska medvetandegöras om denna enbart.. så behöver jag massiv instrumentell stötta.. att isf tillhandahålla mig ens chansen att förstå vad jag öht har i min närmaste omgivning som går utöver den atmosfär som är min livsluft.. allt utöver det är mestadels fantasier.. för mig, men kan ibland förlita mig på vetenskapen till en viss gräns..

Jag tror mer på min läkares utsaga om världen och psyket än prästens utsaga om världen och psyket, i och med att Gud.. ska ses som en part/en persona.. hittills inklusive du, omtalar guden som en slags livspartner, denne partner.. har aldrig uppvisat de kvaliteter iaf jag, eftersöker för att börja involvera sådan part att ha någon vikt i mitt liv.

Att andra har, har inte mycket att göra med mig, så enkelt är det. Samt, att jag har tur att ha sluppit födas in i diktatur.. en faktor nog så viktig!!!

Jag kunde ha suttit här inlindad i slöja och behövt gråta mig till döds.. och inte ens få logga in, utan att behöva höra att jag är en än det ena än det andra.. tråkigt men sant.. låter sjukt.. men så sant är det, vad så många gudstjänare.. de facto får utstå.. förbud att tänka tala skriva och tycka och mista sinmedbestämmanderätt, den gud som begränsar min bestämmanderätt över t.ex.. ,min kropp.. känner jag noll respekt för. så var det sagt. (jag ser inte skymten av sådan gud.. i min tanke.. finns mina tankar alstrade av mig och världen.. inte av "guden".. vilket är kanske isf, "en bra gud, med mina mått mätt) , jag är inget fan av spöken hoppandes i hjärnan , andar cirklande runt mitt huvud etc, och dylika förnuftsvidriga snaskiga "fenomen" , jag föredrar klara tankar.. med tydliga riktningar.. att var mig till gagn, utan tilltrasslande onödigt långa märkliga pauser där jag ska ockuperas av andras behov av sensationssökande tanke-element.. det lämnar jag åt dem att själv ägna sig åt.

Citat:
Det att det senare kom i andra hand gör ondska ibland kan utnyttja Guds godhet, och frodas på denna godhets grundval. Systematiseringen av detta kan lätt anses vara det väsen som kallas satan.
Här tycker jag du malplacerar begreppet "ondska" , som i sig är ett stort begrepp.. t.ex terror..

.. jag, har inget med religiös terror attt göra, aldrig haft och kommer med all säkerhet aldrig att ha och aldrig kunna anklagas att ha heller.

jag och mina celler i given atmosfär, (också andras förstås...) har sin livslängd sin utsökta kvalitet och behov och egenskaper.. allt utöver det, är tämligen sekundärt, för att säga det milt. Därmed är gud överflödig i denna kontext.

Att försöka och lyckas respektera det, är stort nog. Med gud, men likagärna utan gud, det blir lite smidigare så.
Citera
2017-05-22, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ska vi människor gissa vad Gud anser är gott, eller hur tror du detta fungerar?
Tja! Man är inte tvungen, väl, att riktigt ens bry sej; men för all del annars, ja, tror jag: Vi har att gissa! För jag menar att Gud inte vill avslöja sina moralförmågor så mycket för vare sej oss eller t.ex. hajar. Jag tror inte Gud litar på varje människa så hemskt mycket mer än på varje haj. Det är i och för sej (åtminstone lite) mer, men se vart det leder ibland, med elaka människor som Stalin, Hitler, och dylika.
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Jag tycker att existensens grundvalar på denna planet, med önskvärd tydlighet visat och fortfarande visar människans överlägsna makt, över GUDS-TRON. Observera tron.. att människan själv definierar sitt troende.. och därmed placerar och själv rangordnar exakt var när och hur, gud inte är primärt gällande och när öht inte gällande över huvud taget, och hur helt systematiskt självaste Guden.. placeras i direkt sista hand.. om ens äger placering i människans egen rangordningsförmåga, att rangordna.. en mänsklig specialitet som kan ha börjat någonstans med Darwin och sedan dess, aldrig upphört.. tvärtom.. enbart intensifierats och det inklusive gudstroende skaran. Jag ser ju inte att människans cyniska nerv mildrats med att ha gud med i bagaget, på något enda sett, skulle jag ha sett det.. så skullle så klart min "inställning" för Gud.. ha varit märkbart annorlunda än vad den fortfarande är, i jämförelse med gårdagen, eller närhelst jag tar mig nmågon historisk studie till livs.. för att få perspektivet. (förutsatt seriös forskning och seriös kompetens.. alla vittnesmålsskildringar av varierande kvalitet kan jag vara utan)
Så du ser därmed Gud som en aktiv part? Det gör inte jag.
Nej! Det gör jag inte! Jag tror Gud är Vishnu, på ett ungefär! ...
Citat:
Det finns inte den gud som någonsin besvärat mig att behöva min uppmärksamhet, isf kanske jag har en slags kontakt med en väldigt väldigt,. väldigt.. resonabel gud.. som med sin förmåga.. lärt känna min mänskliga kvalitet samt begränsning i mitt mänskliga tillstån och varit så snabbtänkt därmed förstått att jag redan är fullt upptagen med livsuppgiften att leva det liv jag har.. en gud om någon gud.. att helt enkelt inte besvära mig med tankar som går utöver den förmåga jag fötts med, att leva ett liv i taget och inte blanda in utvidgade räkneoperationer mot tillstånd jag under inga omständigheter kan med bästa vilja el förmåga försöka påstå mig behärska, hur mitt livstillstånd medger en överblick över fenomen utöver denna värld och så långt jag kan överblicka.. jag ser inte ens hela vintergatan och om jag ska medvetandegöras om denna enbart.. så behöver jag massiv instrumentell stötta.. att isf tillhandahålla mig ens chansen att förstå vad jag öht har i min närmaste omgivning som går utöver den atmosfär som är min livsluft.. allt utöver det är mestadels fantasier.. för mig, men kan ibland förlita mig på vetenskapen till en viss gräns..

Jag tror mer på min läkares utsaga om världen och psyket än prästens utsaga om världen och psyket, i och med att Gud.. ska ses som en part/en persona.. hittills inklusive du, omtalar guden som en slags livspartner, denne partner.. har aldrig uppvisat de kvaliteter iaf jag, eftersöker för att börja involvera sådan part att ha någon vikt i mitt liv.

Att andra har, har inte mycket att göra med mig, så enkelt är det. Samt, att jag har tur att ha sluppit födas in i diktatur.. en faktor nog så viktig!!!

Jag kunde ha suttit här inlindad i slöja och behövt gråta mig till döds.. och inte ens få logga in, utan att behöva höra att jag är en än det ena än det andra.. tråkigt men sant.. låter sjukt.. men så sant är det, vad så många gudstjänare.. de facto får utstå.. förbud att tänka tala skriva och tycka och mista sinmedbestämmanderätt, den gud som begränsar min bestämmanderätt över t.ex.. ,min kropp.. känner jag noll respekt för. så var det sagt. (jag ser inte skymten av sådan gud.. i min tanke.. finns mina tankar alstrade av mig och världen.. inte av "guden".. vilket är kanske isf, "en bra gud, med mina mått mätt) , jag är inget fan av spöken hoppandes i hjärnan , andar cirklande runt mitt huvud etc, och dylika förnuftsvidriga snaskiga "fenomen" , jag föredrar klara tankar.. med tydliga riktningar.. att var mig till gagn, utan tilltrasslande onödigt långa märkliga pauser där jag ska ockuperas av andras behov av sensationssökande tanke-element.. det lämnar jag åt dem att själv ägna sig åt.

Här tycker jag du malplacerar begreppet "ondska" , som i sig är ett stort begrepp.. t.ex terror..

.. jag, har inget med religiös terror attt göra, aldrig haft och kommer med all säkerhet aldrig att ha och aldrig kunna anklagas att ha heller.

jag och mina celler i given atmosfär, (också andras förstås...) har sin livslängd sin utsökta kvalitet och behov och egenskaper.. allt utöver det, är tämligen sekundärt, för att säga det milt. Därmed är gud överflödig i denna kontext.

Att försöka och lyckas respektera det, är stort nog. Med gud, men lika gärna utan gud, det blir lite smidigare så.
Visst, du slipper! Gud (Vishnu) vill inte att varje människa är efter att tro på Gud!

Du ser det som du ska ha facit i hand med vetenskapens hjälp, likt hur en del andra gör det med bibel eller så. Du, och andra som antar att man bör ha facit i hand luras också att vi andra har att göra det! Men om vi också använder ett eget slags (så att säga) facit, då trycker ni ofta ner en som dålig på det där med att typ "erkänna" eran syn vara genuin med att inte anse sej vara förmer än att det ni gör alltid är det rätta. För där har ni redan sedan tidigt använt just era facit till att stipulera era uppfattningar vara genuint rätt - så mycket mer än allting annat.

Någonting av rättmätigt är det väl att försöka skipa klarhet över allt möjligt, för att sedan stipulera sina tankar om det vara riktiga! Nej, jag menar inte att man inte ska försöka förstå vad universum är! Men jag menar att det du tror på, liksom det bibeltrogna tor, är satt på piedestal bara därför att det stipuleras på ett särskilt smart sätt!
Citera
2017-05-22, 07:34
Medlem
Citat:
Jag tycker att Gud i första hand är det väsen som värnar om allt och alla får sin chans, i mesta möjliga mån. I andra hand är Gud det väsen som rättvist bestraffar dom som missbrukar det att ha fått sin chans. Det att det senare kom i andra hand gör ondska ibland kan utnyttja Guds godhet, och frodas på denna godhets grundval. Systematiseringen av detta kan lätt anses vara det väsen som kallas satan.
Svarar detta väsen (Gud) på bön?
Har Gud givit ut någon skrift?
Citera
2017-05-22, 09:15
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=frevelm|60803772]
Citat:
Tja! Man är inte tvungen, väl, att riktigt ens bry sej; men för all del annars, ja, tror jag: Vi har att gissa! För jag menar att Gud inte vill avslöja sina moralförmågor så mycket för vare sej oss eller t.ex. hajar. Jag tror inte Gud litar på varje människa så hemskt mycket mer än på varje haj. Det är i och för sej (åtminstone lite) mer, men se vart det leder ibland, med elaka människor som Stalin, Hitler, och dylika.
Fast jag bryr mig faktiskt... men det är min sak, ett bryende en hänsyn en vilja och ork är någonting som inte skriker rätt upp i ansikten och har inte bara halleluja som en slags kod.
Du kan bry dig om -stora frågor- på mer än ett sätt... när du bryr dig, om du gör, vilket inte finns någon universell lag på att göra. Ett liv är i sig redan påbjudande , att pådyvla en artificiellt skapad livsorsak som ultimat sanning, kan vara det som får så många att ändå.. känna det mer respektfullt till liv, att förstå liv på de sätt som ger lite respons - gud är ju en stum varelse om vi säger så, en riktigt sniken frånvaro.. hur skulle jag, menar du.. gå och dra en sådan i hasorna.. när "den" oavsett icke har ett enda stoff av denna värld.

Nej jag tror inte på uppenbara sagor, vilket gagnar min omvärld kan jag säga! men jag bryr mig för det.

Citat:

Nej! Det gör jag inte! Jag tror Gud är Vishnu, på ett ungefär! ...
Trevligt att du har någonting att hänga upp din levnad kring, att det var vad du värderade som något bra att tro på.
Med de intressen som dväljer i ditt inre. Skulle jag försöka mig på detsamma, så skulle jag eventuellt lida och känna miug mycket ofri, kanske.. varför jag aldrig lockats av tanken.. men kan bry mig om dig vid någon situation då du åtminstonde kan förmedla dig.. bry mig om Vishnu? knappast!

Citat:
Visst, du slipper! Gud (Vishnu) vill inte att varje människa är efter att tro på Gud!
Nej ingen vet vad gud är, hur och när.. och var.. så det går på ett ut : nollsummespel.. men för inre självtillfredsställelse kan kontemplation bön o.dyl... vara förstärkande för den enskildes känsla av övergivenhet.. och att dessa troende isf finner varandra, kom bara inte med försöken att göra-något-mer-av-det än vad det redan är.. i sig ser jag inget konstigt el fel med att söka.. något.. sök!

men respektera omgivningens behov, att söka kunskaper med andra medel till buds, det är ädelt det också.. beroende på hur man värderar, så finns inget fel syndigt eller dåraktigt eller "jävligt" med att värdera kunskaper som ej ryms inom gudsidéns logikföring.. det handlar oftast enbart om att människor är olika och alla mår inte bra av att matas av långsökta sagor vilka ständigt tassar ifrån en hel del flivsfrågor... i ivern att tillfredsställa bl.a Gud.

Citat:
Du ser det som du ska ha facit i hand med vetenskapens hjälp, likt hur en del andra gör det med bibel eller så.
Det götr jag verkligen inte. Helt fel uppfattat.
[quote]Ledsen men du har nog läst in för mycket i vad jag skrev, får skylla på mig själv för jag kunde ha försökt formulera mig mer kortfattat och noggrannare. Något jag får försöka mig på ,
mer.
/QUOTE]
Citat:
Någonting av rättmätigt är det väl att försöka skipa klarhet över allt möjligt, för att sedan stipulera sina tankar om det vara riktiga! Nej, jag menar inte att man inte ska försöka förstå vad universum är! Men jag menar att det du tror på, liksom det bibeltrogna tor, är satt på piedestal bara därför att det stipuleras på ett särskilt smart sätt!
Nej precis, man (människan...) lämnar nog denna livsexistens med att ha missat det allra mesta och fått ta del av en ytterst liten mikroskopisk del av denna lvisform, det allra mesta går en helt förbi ... så är naturen...

Men att i allmänhet mest tro och säka kunskap med gedigna sökmetoder & därpå kanske INTE TRO, på Gud och uppenbara chimära verk, läsa dem kanske men tro? ge sin dyrbara tid åt troendet i sig, det är en materielistisk agenda (som du kan ifrågasätta så mkt du vill, det är ändå materielistiskt äganderättslig agenda, baserad på egoism och ibland enögdhet och medvetet täppa till nödvändig livs-energi men kanske off topic, och ryms inte i denna tråd, eventuellt) ... .. , är ju helt mänskligt.

En gång till : att inte tro (på Gud eller de gamla eklektiska dåtida teologerna som trodde sig ha fått tag i sanningen och ovilliga att släppa sin egenartade tro.. att så ha funnit) är också mycket, mycket , mycket normalt och mycket mänskligt och helt harmlöst! Det är direkt hälsosamt, i flera lägen men framförallt , inget att oja sig över, som vissa gudstroende ju gör.. och har gnäller så ofta över att inte de flesta.. helst alla.. bör och borde och ska tro så som de själv tror, att "Gud är sanningen" (för är gud inte sanning, något man kan försöka respektera lite, vilket man gör.. så jag klagar inte! !)

Hur kan du missförstå det? Tänker jag.. borde vara omöjligt , livet i sig är så fascinerande, att man kan ägna sig åt enbart livsgrundvalarna och ändå inte ha fått med sig mer än något yunka dammkorn av förståelse - att försöka "kontra" med gud.. elelr försöka tävla.. blir ju banalt och patetiskt, och urbota barnsligt och att inte längre vilja resonera. Finns inget att resoneras om, där själva ämnet kretsar kring dem-som-inte-tror-på-Gud. Det är liksom inte ett ämne.. om man inte känner kontrollbehov, som teister dessvärre uppvisat sig kunna ha lite mer av, om vi ser det mer globalt! utöver enbart hemma i SVerige alltså.

Hur, man odlar upp gudstron.. nåt som kan vara däremot kontroversiellt.. i hur vi värderar liv, iaf hur jag värderar människa och liv, och natur. Naturen är svårare att kontrollera, som du kanske vet.
Människan är ett styck natur, organisk... oavsett det känns gudligt och mer än mänskligt för en troende.....
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2017-05-22 kl. 09:40.
Citera
2017-05-22, 09:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Jodå, du har dock ingen koll på logik.

Det är baserat på standard-logik, att jag kritiserar följande:

Citat:
Omm (om och endast om) 1 finns så finns något.
Om inte 1 finns så finns inget.
Någonting finns.

Något som du uppenbarligen anser vara ett argument för "absoluthet". Men nu är det inte samma typ av absoluthet DU refererar till, som den typ av absoluthet som tidigare har diskuterats på denna tråd, bl.a. av mig.

Att "nånting" finns har inte i den tidigare diskussion varit frågan, frågan har varit om hurvida specifika delar av detta existerande nånting är absolut jämförd med andra delar av det existerande nånting ... eller ... om hurvida specifika delar av detta existerande nånting är "absolut" representativt för principerna i det existerande nånting.

Iövrigt har jag inte argumenterat för ett "absolut ingenting" enligt följande:

Citat:
Så ditt enda mål på detta forum är att argumentera för absolut ingenting,

... om nu detta skall ses som ett filosofisk argument.
Citera
2017-05-22, 09:39
Medlem
Citat:
Fast jag bryr mig faktiskt... men det är min sak, ett bryende en hänsyn en vilja och ork är någonting som inte skriker rätt upp i ansikten och har inte bara halleluja som en slags kod.
Du kan bry dig om -stora frågor- på mer än ett sätt... när du bryr dig, om du gör, vilket inte finns någon universell lag på att göra. Ett liv är i sig redan påbjudande , att pådyvla en artificiellt skapad livsorsak som ultimat sanning, kan vara det som får så många att ändå.. känna det mer respektfullt till liv, att förstå liv på de sätt som ger lite respons - gud är ju en stum varelse om vi säger så, en riktigt sniken frånvaro.. hur skulle jag, menar du.. gå och dra en sådan i hasorna.. när "den" oavsett icke har ett enda stoff av denna värld.

Nej jag tror inte på uppenbara sagor, vilket gagnar min omvärld kan jag säga! men jag bryr mig för det.

Trevligt att du har någonting att hänga upp din levnad kring, att det var vad du värderade som något bra att tro på.
Hänga upp min levnad kring?! Varför kallar du det så?!

Sen skulle du väl kanske kunna sluta krångla med att ofullständigt definiera citat i det du skriver? Nu har jag plockat bort en del för det att jag väl fasen borde få slippa ha det krångel du förde in i det här(?)!
Senast redigerad av frevelm 2017-05-22 kl. 09:43. Anledning: lat till sluta; ska va sluta krångla!
Citera
2017-05-22, 09:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det får du ta med nån som argumenterar för att det INTE FINNS nån absoluthet

Citat:
Ursprungligen postat av 526
Så vad är absolut enligt dig?

Varför upprepar du konstant frågan om hurvida jag opererar med absoluter, när jag femtioelva gånger har talat om för dig, att jag är filosofisk relativist?

Har du ett retorisk papegoje-syndrom?
Citera
2017-05-22, 09:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Visst, så kan man ju också subjektivt tycke ... som én åsikt blant flera tusen om vad 'gud' är.
Citera
2017-05-22, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst, så kan man ju också subjektivt tycke ... som én åsikt blant flera tusen om vad 'gud' är.
Än sen?!
Vad har du med det att göra?
Citera
2017-05-22, 09:48
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Hänga upp min levnad kring?! Varför kallar du det så?!

Sen skulle du väl kanske kunna krångla med att ofullständigt definiera citat i det du skriver? Nu har jag plockat bort en del för det att jag väl fasen borde få slippa ha det krångel du förde in i det här(?)!
VAd får dig att behöva placera någon annan persona som du tillskriver egenskaper att ha med i ditt liv då? Hänga-upp.. är det inte för att du tänker dig ha förankrat något, därmed.. ?

ATt ha Vishnu med i din tillvaro? Vad ananrs ska han vara med för? ÄR det inte för att du känner meningslöshet med enbart det du själv har och den du själv är, har det inte med självuppskattning att göra? Tror du att det är mindre egocentriskt att placera en annan imaginär persona framför dig själv? Vad är fel med att nöja sig med det som uppenbart redan är?

Liksom att din egen livsexistens, inte duger gott nog... måste vara något rejält tilltaget enormt och mastodont med power .. räcker visst inte med dödlig enkel mänsklig individ, nej det ska vara något fruktansvärt övernaturligt med makt att krossa .. ett ööga med en blick som förvandlar .. osv.

mänskliga ögat är ju klent, så sett

ja usch vad menlösa vi är.. äger vi ens rätt att leva och öht yttra oss, när vi är så fruktansvärt klena varelser... man undrar, sett till vilka superlativer som omger gudarna, ja de kan minsann.. annat med en annan liten ynkling som inte kan nåt! kalrt det ska gå att klandra mänskliga individen, det har liksom inte förbigått att så får och skall göras.

underkastelse, bygger på att med klass och stil förnedra, och påminna helst flera gånger om dagen vilken skit den sketna lill amenlösa varelsen människan är, är den inte så ska den plockas ner och tryckas ordentligt in i jorden och inte tro siog vara någon.

slut.....

på återseende!
Citera
2017-05-22, 09:59
Medlem
Citat:
VAd får dig att behöva placera någon annan persona som du tillskriver egenskaper att ha med i ditt liv då? Hänga-upp.. är det inte för att du tänker dig ha förankrat något, därmed.. ?
Jag menar inte annat än att faktiskt fråga vad du menar med det!
Du tillskrev ju mej egenskapen jag hade att fråga dej om! Sen tillskriver du mej egenskapen om att tillskriva "behöva placera någon annan persona som du tillskriver egenskaper att ha med i ditt liv då"!
Citat:
ATt ha Vishnu med i din tillvaro? Vad ananrs ska han vara med för? ÄR det inte för att du känner meningslöshet med enbart det du själv har och den du själv är, har det inte med självuppskattning att göra? Tror du att det är mindre egocentriskt att placera en annan imaginär persona framför dig själv? Vad är fel med att nöja sig med det som uppenbart redan är?
Nej! Du förstår mej nog faktiskt inte! Jag skapar min egen tro! Jag är inte bunden till den hinduiska, eller någon annan av de där stora!
Det jag har är att hinduismens tro går mest ihop med min egen bland dom stora!
Citat:
Liksom att din egen livsexistens, inte duger gott nog... måste vara något rejält tilltaget enormt och mastodont med power .. räcker visst inte med dödlig enkel mänsklig individ, nej det ska vara något fruktansvärt övernaturligt med makt att krossa .. ett ööga med en blick som förvandlar .. osv.
Du vet väl inte vad min livsexistens duger till eller inte?
Citat:
mänskliga ögat är ju klent, så sett

ja usch vad menlösa vi är.. äger vi ens rätt att leva och öht yttra oss, när vi är så fruktansvärt klena varelser... man undrar, sett till vilka superlativer som omger gudarna, ja de kan minsann.. annat med en annan liten ynkling som inte kan nåt! kalrt det ska gå att klandra mänskliga individen, det har liksom inte förbigått att så får och skall göras.

underkastelse, bygger på att med klass och stil förnedra, och påminna helst flera gånger om dagen vilken skit den sketna lill amenlösa varelsen människan är, är den inte så ska den plockas ner och tryckas ordentligt in i jorden och inte tro siog vara någon.

slut.....

på återseende!

Mhm. Mhm. Ja, jo vars. ... Eller borde jag säga nånting (typ mer bestämt eller så) till det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in