[quote=frevelm|60804491]
Citat:
Jag menar inte annat än att faktiskt fråga vad du menar med det!
Du tillskrev ju mej egenskapen jag hade att fråga dej om! Sen tillskriver du mej egenskapen om att tillskriva "behöva placera någon annan persona som du tillskriver egenskaper att ha med i ditt liv då"!
Nej! Du förstår mej nog faktiskt inte! Jag skapar min egen tro! Jag är inte bunden till den hinduiska, eller någon annan av de där stora!
Det jag har är att hinduismens tro går mest ihop med min egen bland dom stora!
Du vet väl inte vad min livsexistens duger till eller inte?
Så kalrt jag inte vet. Det enda som framgår är att du behöver något UTÖVER dig själv mänskliga individ och de mänskliga individer omkring dig som är de, vad jag utgår ifrån.. ENDA som med bästa vilja.. KAN kommunicera med dig, känslorna och tankarna : men du väljer alltså någontin "externt"
fine , det är bra.. du är inte ensam om att välja bort det som förstår dig, för att leta upp något som du tror, förstår dig bättre.. eller som vissa säger, "enbart gud förstår"
.. i övrigt opponerar jag mig inte din tro, att placera ett väsen av oidentifierat slag i mittpunkten av ditt liv, det är vad man brukar ha gudar till, om inte för din del, isf ursäkta.. det är inte min sak att undersöka just din psykologiska intrig att föredra en gud framför en människa,. att ha som värdigt "andligt" bagage med i livet. Det är intemig främmande annars, jag har själv ägnat mig åt rätt långt gången buddhism , rätt excentriskt om jag får säga.
Citat:
Mhm. Mhm. Ja, jo vars. ... Eller borde jag säga nånting (typ mer bestämt eller så) till det här?
Inte alls.. det bästa är att du flyter på i ditt egna spontana flöde och om kritisera andras inlägg, eller min "syn på saken" vad äller "din" Vishnu och sådant, just shoot
Själv fiskar jag inte efter gillande eller tyck-om-inläg att anpassas till ev. efterfrågan, enda jag försöker är att hålla mig topic, vilket inte alltid går.. beroende på hur man ser på t.ex detta med definitition av något som från första andetaget är så imaginärt.. att det landar i upplevelsen/känslan och tron.. inte ens tanken är hel opch håller hela vägen ut, och tillbaka.. inte när det ska rotas iaf.. eftersom det följer med så mycket flum, på ren svenska.
men flum.. är ju vad människor vill ha! varför man också klängtar till det mer laglösa.. det icke-logiska..