2017-05-22, 10:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst, så kan man ju också subjektivt tycke ... som én åsikt blant flera tusen om vad 'gud' är.

Citat:
Ursprungligen postat av frevelm
Än sen?!
Vad har du med det att göra?

Vi är på ett debatt-forum.
Citera
2017-05-22, 10:02
Medlem
Citat:
blablabla

Har inte för avsikt att hjälpa dig med läsförståelse eller att lära dig logik.

Lycka till!
Citera
2017-05-22, 10:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag skapar min egen tro!

Inget fel med det ... om du bara inte presenterar det som något objektivt.
Citera
2017-05-22, 10:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Har inte för avsikt att hjälpa dig med läsförståelse eller att lära dig logik.

Skall jag vara helt ärlig, då är nån djupare kunskap om din logik-version inte heller något jag anser vara attraktivt eller nödvändigt. Jag hållet mig till den nutidiga, västliga, akademiska logik-version.
Citera
2017-05-22, 10:13
Medlem
Citat:
Skall jag vara helt ärlig, då är nån djupare kunskap om din logik-version inte heller något jag anser vara attraktivt eller nödvändigt. Jag hållet mig till den nutidiga, västliga, akademiska logik-version.

Logik förändras inte (visst ja, skulle ju inte hjälpa dig).
Citera
2017-05-22, 10:17
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=frevelm|60804491]
Citat:
Jag menar inte annat än att faktiskt fråga vad du menar med det!
Du tillskrev ju mej egenskapen jag hade att fråga dej om! Sen tillskriver du mej egenskapen om att tillskriva "behöva placera någon annan persona som du tillskriver egenskaper att ha med i ditt liv då"!

Nej! Du förstår mej nog faktiskt inte! Jag skapar min egen tro! Jag är inte bunden till den hinduiska, eller någon annan av de där stora!
Det jag har är att hinduismens tro går mest ihop med min egen bland dom stora!

Du vet väl inte vad min livsexistens duger till eller inte?
Så kalrt jag inte vet. Det enda som framgår är att du behöver något UTÖVER dig själv mänskliga individ och de mänskliga individer omkring dig som är de, vad jag utgår ifrån.. ENDA som med bästa vilja.. KAN kommunicera med dig, känslorna och tankarna : men du väljer alltså någontin "externt"

fine , det är bra.. du är inte ensam om att välja bort det som förstår dig, för att leta upp något som du tror, förstår dig bättre.. eller som vissa säger, "enbart gud förstår"

.. i övrigt opponerar jag mig inte din tro, att placera ett väsen av oidentifierat slag i mittpunkten av ditt liv, det är vad man brukar ha gudar till, om inte för din del, isf ursäkta.. det är inte min sak att undersöka just din psykologiska intrig att föredra en gud framför en människa,. att ha som värdigt "andligt" bagage med i livet. Det är intemig främmande annars, jag har själv ägnat mig åt rätt långt gången buddhism , rätt excentriskt om jag får säga.

Citat:
Mhm. Mhm. Ja, jo vars. ... Eller borde jag säga nånting (typ mer bestämt eller så) till det här?
Inte alls.. det bästa är att du flyter på i ditt egna spontana flöde och om kritisera andras inlägg, eller min "syn på saken" vad äller "din" Vishnu och sådant, just shoot

Själv fiskar jag inte efter gillande eller tyck-om-inläg att anpassas till ev. efterfrågan, enda jag försöker är att hålla mig topic, vilket inte alltid går.. beroende på hur man ser på t.ex detta med definitition av något som från första andetaget är så imaginärt.. att det landar i upplevelsen/känslan och tron.. inte ens tanken är hel opch håller hela vägen ut, och tillbaka.. inte när det ska rotas iaf.. eftersom det följer med så mycket flum, på ren svenska.

men flum.. är ju vad människor vill ha! varför man också klängtar till det mer laglösa.. det icke-logiska..
Citera
2017-05-22, 10:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Logik förändras inte (visst ja, skulle ju inte hjälpa dig).

Det finns olika versioner av logik presenterade. Jag användar den nutidiga, västliga, akademiska version.
Citera
2017-05-22, 10:23
Medlem
Citat:
Inget fel med det ... om du bara inte presenterar det som något objektivt.
Citat:
Vi är på ett debatt-forum.

En objektivitet utan innehåll av någon subjektiv ståndpunkt är väl inget för en debatt!?

Så vad hade du att kommentera det att jag var subjektiv för?

Vill du föra det här till en datorlik mekanisk debatt?
Citera
2017-05-22, 10:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vill du föra det här till en datorlik mekanisk debatt?

Nej.

Men jag hoppas på att debatten kan föras med hjälp av "sunda" semantiska principer; inte med hjälp av retorik, demagogi eller hittapå koncepter.
Citera
2017-05-22, 10:31
Medlem
Citat:
Det är baserat på standard-logik, att jag kritiserar följande:

Något som du uppenbarligen anser vara ett argument för "absoluthet". Men nu är det inte samma typ av absoluthet DU refererar till, som den typ av absoluthet som tidigare har diskuterats på denna tråd, bl.a. av mig.

Att "nånting" finns har inte i den tidigare diskussion varit frågan, frågan har varit om hurvida specifika delar av detta existerande nånting är absolut jämförd med andra delar av det existerande nånting ... eller ... om hurvida specifika delar av detta existerande nånting är "absolut" representativt för principerna i det existerande nånting.

Iövrigt har jag inte argumenterat för ett "absolut ingenting" enligt följande:

... om nu detta skall ses som ett filosofisk argument.

Jag refererade aldrig till något du tidigare skrivit, så din öppning är fel, jag sa endast att matematik är absolut, det var allt.

Som sagt, jobba på läsförståelsen, då du även missförstod det andra, jag sa inte att du argumenterar för ett absolut ingenting, jag sa att du inte argumenterar för någonting, dvs att ditt syfte med att skriva här enbart är att kritisera andra utan att tillföra något.

Som sagt, jobba på läsförståelsen.
Citera
2017-05-22, 10:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag refererade aldrig till något du tidigare skrivit, så din öppning är fel, jag sa endast att matematik är absolut, det var allt.

Belägg för att matematik är "absolut", tack.

(Det kanske blir nödvändigt, att du också förtydliger, vad det är DU menar med "absolut". Du har tydligen en egen definition av konceptet).
Citera
2017-05-22, 10:35
Medlem
Citat:
Nej.

Men jag hoppas på att debatten kan föras med hjälp av "sunda" semantiska principer; inte med hjälp av retorik, demagogi eller hittapå koncepter.
Vad menar du med "sunda" semantiska principer?

Och varför tycker du inte att det kan vara du som står för det du kallar "retorik, demagogi eller hittapå koncepter."

Varför stör du så mycket i debatterna?!

Det har kallats "troll" här av åtminstone någon person till! Antagligen är det fler som tycker det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in