Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Du är ett styvnackat nick. GUd vill ha vår uppmärksamhet
not at all.. !
Du, vill ha gud, du längtar, du sörjer förluster, du behöver räddas och hålla i ett strå.. din inre oro behöver stillas, varpå du finner något att klänga vid och du klänger vid bibeln, som i sin tur skrevs när det härjades fritt på jorden, utan vare sig rättvisa eller ordning och ännu färre kunskaper än du kan föreställa dig, därför behövde människan föreställa sig något UR den himmel de bevittnade, ur de stormar vindar sjukdomar och eviga gräl som kantade varenda lilla anekdot i din drömbok.
Det är DIN subjektiva pseudosanning, fritt tolkad av dig, still a hopeless dream.....
Om du slutar äta.. så kommer du att inom en viss tid att börja drömma helt andra drömmar.
Om du äter konstiga växter ur en jord du inte behärskar, så kommer ditt sinne få din hjärna att koppla helt annorlunda än om du i denna komfortabla värld tar en köttbullerätt med potatis och sås.
That´s facts och livet är underbart i sin enkla ärliga sanning.
Jag är en nöjd typ, det kan inte andra ändra på. Jag lever med sanningar.
För mig är det hederligt att inte manipulera, jag är lycklig i den reella världen, vilken ger mig de bekräftelser jag behöver och kan ge tillbaka, skulle jag börja fabulera ihop fragment av illa gissade drömmar ur en gammal gammal dåtid?
... nä, not my bag!