2017-05-21, 18:52
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Vad arg du verkar. Den äldre skulle fylla 8ett par månader senare,alltså närmare 8 än 7.
Att SVT lägger upp ett dagiskort på två små barn är väl inte konstigt när det handlar om en vinklad dokumentär.
Men skit samma.

För mig är det fortfarande oklart om dom är skyldiga eller inte. Kanske vittnen?

Eg ingen som vet säkert. Kass utredning.

Vad är det som får dig att tveka? Vittne ser Kevin 1730. Bröderna är med fadern på en mack 1800 enligt kvitto. Ett tidsspann på max 20 minuter för att döda Kevin och det utan att lämna spår. Utan vittnen. Utan att överhuvudtaget komma in på det i alla de förhör som hölls. Stenhårda mördare i så fall om de kan hålla så jävla tätt.
Citera
2017-05-21, 18:55
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Vad arg du verkar. Den äldre skulle fylla 8ett par månader senare,alltså närmare 8 än 7.
Att SVT lägger upp ett dagiskort på två små barn är väl inte konstigt när det handlar om en vinklad dokumentär.
Men skit samma.

För mig är det fortfarande oklart om dom är skyldiga eller inte. Kanske vittnen?

Eg ingen som vet säkert. Kass utredning.

Skitsamma?? Alltså va?? Det är hela förklaringen till att logiskt tänkande människor kunde utesluta honom som gärningsman(eller snarare gärningsbebis) direkt!
Ja, jag blir fullkomligt vansinnig när folk trögar sig på detta viset. Jösses.
Han var närmare embryo än man, men var fortfarande 7 år, inte 8! Bara sluta fåna dig.
Citera
2017-05-21, 19:00
Medlem
Igni-ferroques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Vad är det som får dig att tveka? Vittne ser Kevin 1730. Bröderna är med fadern på en mack 1800 enligt kvitto. Ett tidsspann på max 20 minuter för att döda Kevin och det utan att lämna spår. Utan vittnen. Utan att överhuvudtaget komma in på det i alla de förhör som hölls. Stenhårda mördare i så fall om de kan hålla så jävla tätt.

Oj, detta har jag missat helt vilket vittne såg Kevin vid den tidpunkten? Ursäkta om jag inte hittar i tråden, den är massiv...
Citera
2017-05-21, 19:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
kan omöjligen[/i] ha vittnat om att K låg och flöt, för K har bevisligen aldrig legat i vattnet och flutit. Och det visste polisen om. Så om man vill tillmäta något som helst värde till detta fabricerade vittnesmål så måste man även på ett tillfredsställande sätt förklara hur C kan ha sett något som aldrig har eller ens har kunnat inträffa.

Och om K aldrig låg och flöt i vattnet, varför skulle då C ha haft blöta byxor?

Var låg lastpallen – och vem låg på den?
Citera
2017-05-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008

Dom hade tid att se nått,dvs dom kan varit vittnen till nått hemskt dom inte förstod. Nått som förklarar deras berättelser till föräldrar och sagt nått i förhör som misstolkas av RS och Harryson.

Jag tvekar till allt tills rätt GM döms.
Citera
2017-05-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
JA!!! Exakt så! Det faller helt på sin egen rimlighet att ett dagisbarn har kompetens nog att begå något av det de anklagats för.
Det framstår således inte bara som osannolikt ur ett logiskt perspektiv utan
även som makalöst korkat, lågbegåvat och fullständigt efterblivet att påstå motsatsen.
Frågan är varför i hela friden vissa här vill framstå som fullkomliga jubelidioter??? Det är inte till någons fördel.

Även LGWP friade tidigt kidsen på grundval av deras ålder. Rent statistiskt skulle det varit världsunikt med två så unga mördare.
Citera
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Var låg lastpallen – och vem låg på den?
Hurså?
Citera
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
Man duperades av "Super-Roffe" och SÅC var inte avslöjad som den kvacksalvare han är. Men visst saknar man några självklara följdfrågor när Roffe drar sin skröna. Finns det teknisk bevisning? Finns det vittnen? Vad binder barnen till platsen förutom erkännandet? Vem är familjens juridiska ombud?

Inget av det fanns/finns som vi har sett som RS försöker påskinna i FUPen. O med tanke på den person som beskrivs av LGW i dagens Expressen så torde en sådan gärningsman vara mycket mer intressant. O dessutom att vederbörande har beskrivit var han hittade Kevin's sko(r), så är ju de isf ett mer riktigt och seriöst uppslag i motsatt till dessa två bröder.

Som sagt, vilket jag framfört tidigare, när jag fick höra om lastpallen så blev jag helt övertygad om att dessa två bröder INTE var/är ansvariga för Kevin's bortgång.
Citera
2017-05-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det verkar ha varit en väldigt massa tjat i tråden (speciellt från en användare) om den från polisen skapade uppgiften att C skulle ha sagt till sina föräldrar att Kevin låg och flöt. Om vi en liten stund bortser från följande tre punkter:
  1. Ingen utanför familjen har "hört" honom säga detta
  2. Uppgiften växte fram efter att polisen ömsom matat familjen med information och ledande frågor, ömsom pressat fram det från både barn och föräldrar trots att de sistnämnda till och med legat inne på psyket, och
  3. Den enda anledningen till att polisen skapade detta vittnesmålet var för att binda R till platsen så man kunde motivera honom som huvudvittne, trotts att verkligen allt talade mot att han öht sett något

Så kommer man ändå aldrig, aldrig komma ifrån att påståendet är helt omöjligt. C kan omöjligen ha vittnat om att K låg och flöt, för K har bevisligen aldrig legat i vattnet och flutit. Och det visste polisen om. Så om man vill tillmäta något som helst värde till detta fabricerade vittnesmål så måste man även på ett tillfredsställande sett förklara hur C kan ha sett något som aldrig har eller ens har kunnat inträffa.

Och om K aldrig låg och flöt i vattnet, varför skulle då C ha haft blöta byxor?

Jag har funderat på följande: När Kevin hittas död, går man ju rätt omgående ut med att han blivit mördad. Barnen i Dottervik hör sina föräldrar tala om händelsen och även barn emellan prata säkert om det avskyvärda som hänt. Robin som lekte mycket med Kevin hör också detta, hans föräldrar kanske frågar om han vet något. Robin börjar prata om att han sett någon döda Kevin... Alla vet ju också att mordet ska ha skett vid viken, som är en känd miljö för barnen i området.

Har han någon som helst uppfattning om vilket dag mordet ska skett? Kan inte händelsen han drar sig till minnes från början handla om en helt annan dag under sommaren?! Barnen lekte ju ofta vid flytbryggan. De äldre barmen som bråkade och puttade Kevin i vattnet kan ju komma från vilken dag som helst.

Under de första förhören kryddade han historien med "kniven i magen", för det drar hans fantasi som slutsats till hur man blir mördad. Sen därefter kör han ju vidare på att Kevin blev puttad i vattnet. Har man undersök om Kevin ramlat i vattnet tidigare den sommaren? Om han kommit hem blöt?? Det borde ju fler av de andra barnen oxå gjort under sommaren. Om man leker vid vatten och vid en flytbrygga är det väl högst sannolik att man någon av gångerna "plumsar" eller trillar i?!

Det jag frågesätter mig är om ett barn på 5 år (resp 7 år) har den sorts tidsuppfattning som behövs för att kunna lämna en redogörelse för just ett specifikt datum?

Ang Christian är det så hemskt! Man märker så tydligt att han har en större förståelse att lillebrors kompis blivit mördad. Han förstår innebörden i död på ett annat sätt än Robin. Under förhör och vallning blir det ännu mer tydligt att nån dött/blivit mördad och polisen förväntar sig att han ska berätta om vad som hänt, trots att han inget vet! Stackarn blir ju intryckt i ett hörn! Det gör så ont att se hur han sluter sig!
Citera
2017-05-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Är det inte rätt uppenbart att det är han?
http://kriminellt.com/michael-vickerfalt-arvika/

Han är tidigare kopplad till och dömd för våldsbrott, men inte något sexuellt relaterat. Det är därtill inte samma person som Leif GW pratar om, utifall det senare nu är av relevans.
Citera
2017-05-21, 19:10
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Även LGWP friade tidigt kidsen på grundval av deras ålder. Rent statistiskt skulle det varit världsunikt med två så unga mördare.

Inte bara världsunikt, utan omöjligt om du frågar mig.
Citera
2017-05-21, 19:12
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazvdoe
Jag har funderat på följande: När Kevin hittas död, går man ju rätt omgående ut med att han blivit mördad. Barnen i Dottervik hör sina föräldrar tala om händelsen och även barn emellan prata säkert om det avskyvärda som hänt. Robin som lekte mycket med Kevin hör också detta, hans föräldrar kanske frågar om han vet något. Robin börjar prata om att han sett någon döda Kevin... Alla vet ju också att mordet ska ha skett vid viken, som är en känd miljö för barnen i området.

Har han någon som helst uppfattning om vilket dag mordet ska skett? Kan inte händelsen han drar sig till minnes från början handla om en helt annan dag under sommaren?! Barnen lekte ju ofta vid flytbryggan. De äldre barmen som bråkade och puttade Kevin i vattnet kan ju komma från vilken dag som helst.

Under de första förhören kryddade han historien med "kniven i magen", för det drar hans fantasi som slutsats till hur man blir mördad. Sen därefter kör han ju vidare på att Kevin blev puttad i vattnet. Har man undersök om Kevin ramlat i vattnet tidigare den sommaren? Om han kommit hem blöt?? Det borde ju fler av de andra barnen oxå gjort under sommaren. Om man leker vid vatten och vid en flytbrygga är det väl högst sannolik att man någon av gångerna "plumsar" eller trillar i?!

Det jag frågesätter mig är om ett barn på 5 år (resp 7 år) har den sorts tidsuppfattning som behövs för att kunna lämna en redogörelse för just ett specifikt datum?

Ang Christian är det så hemskt! Man märker så tydligt att han har en större förståelse att lillebrors kompis blivit mördad. Han förstår innebörden i död på ett annat sätt än Robin. Under förhör och vallning blir det ännu mer tydligt att nån dött/blivit mördad och polisen förväntar sig att han ska berätta om vad som hänt, trots att han inget vet! Stackarn blir ju intryckt i ett hörn! Det gör så ont att se hur han sluter sig!

Så kan det mycket väl vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in