Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-20, 00:05
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulprit
Okej, förklara hur du klurast ut det?

Finns det ingen gräns på mängden idioter som tror på allt!!

Ungefär som du och det med strypsex..

Var det inte du förresten som sa att du var en stabil person som aldrig gick till personangrepp?
Citera
2017-05-20, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Okej, tack.

Ja pappan skrev ju på facebook 2(?) timmar efter att de hittat henne att någon tagit hennes liv, så olycka har jag också avfärdat.

Håller bara med, mord, inget annat, rubriceringen kan disskuteras, men ingen olycka
Citera
2017-05-20, 00:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kardashanarsel
Ok tack då kanske man får veta hur det hände
Nej det är inte mycket info som släpps vid häktningarna så vi får nog ge oss till tåls i ca 6 månader tills åtalet väcks och fupen kommer. Tyvärr är det den tiden det brukar ta.
Citera
2017-05-20, 00:11
Medlem
notknapparens avatar
Vilka var på gården?

Citat:
För polisens förhörsledare ska mannen ha berättat hur bland annat han befann sig på den mordmisstänkte expojkvännens gård under lördagskvällen.
Men plötsligt ska Tovas expojkvän ha bett alla att lämna gården.
– Då åkte alla därifrån, ska den frisläppte mannen ha sagt i förhör.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pykGG/frislappte-mannen-tovas-ex-korde-bort-oss-fran-garden
Citera
2017-05-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deffad100
Åter igen, hon hittades vid bryggan, han sänkte inte henne med tyngder el annat, vatten i lungerna så flyter man upp...........inte ståplats vid nybroviken precis.

Menar du att hon hade vatten i lungorna ? Eller att hon inte hade det och därför inte flutit upp än ? Förlåt för korkad fråga men jag vet inte därför fråga jag dej 😊
Citera
2017-05-20, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Tramsig analys. Du tror inte att i princip vem som helst kan hamna i ett destruktivt förhållande?

Nej. Det där är en myt.
Citera
2017-05-20, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Förmodligen har alla tre,dvs Billy "Blyfa" Fagerström, Jimmy "Bumbo" Ericsson samt fredrik hedman, också skändat flickans kropp sexuellt efter att döden inträffat. Deras vidriga facebookflöden tyder på såna gemensamma intressen.

Ähhh det visar inte deras Facebook flöden . Jag har följt tråden sedan start och det är inget som visat tecken på det i deras profiler. Om man har fantasi och vill att Jimmy och Fredrik ska vara inblandade så förstår jag att du får till det👹🙄. Dom har inget med tovas död att göra utan Billy har ordnat detta själv. Hade dom hjälpt till hade dom inte lagt kroppen i sjön nedanför gården .
Citera
2017-05-20, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastitest
Menar du att hon hade vatten i lungorna ? Eller att hon inte hade det och därför inte flutit upp än ? Förlåt för korkad fråga men jag vet inte därför fråga jag dej 😊

Menar att om hon hade vatten i lungorna så levde hon när hon lades i sjön ?
Citera
2017-05-20, 00:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Menar att om hon hade vatten i lungorna så levde hon när hon lades i sjön ?

Hon ska ha varit död när hon lades i vattnet. Alltså inget vatten i lungorna.
Citera
2017-05-20, 00:53
Medlem
Citat:
Hade dom hjälpt till hade dom inte lagt kroppen i sjön nedanför gården .

Vart hade de lagt henne, om de hade hjälpt till då?
Citera
2017-05-20, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
I tonåren så mixtrar man ofta med pojkvänner, som en slags övning inför vuxenlivets äktenskap. Man håller oftast inte fast vid samma individ i flera år, men det kan ju vara ett sundhetstecken också, så verkar det ju dock inte vara i detta fall. Hon hade inte hållit fast vid honom i flera år av sunda skäl verkar det som. Antingen har hon varit en vanlig tjej som blundat för hans negativa sidor eller så var hon helförtryckt och hade dålig självkänsla.

Man ska vara medveten om att det finns många killar som ligger efter i utvecklingen och är lite struliga och barnsliga långt upp i åren, men denne kille var lite för gammal för det nu. I mindre städer har man ofta jobb och hela kitet i hans ålder pga att man inte fortsätter ungdomskulten på universitetet. Något har ju gått snett för den här individen.

Om det bara hade handlat om “negativa sidor” och inte misshandel, då skulle jag ha haft större förståelse för blundningen. Men att låta sig misshandlas för att få vara tillsammans med någon låter väldigt nedbrutande. Så gör ingen normalfuntad sund människa.

Det handlar inte om barnslighet. Att misshandla någon är inte “barnsligt”. Det är bara rent utsagt kriminellt. Och moraliskt förkastligt.

Något har gått snett för båda av dessa individer. Nu är den ene död och den andre kanske kommer att tillbringa en stor del av sin unga vuxenhet bakom lås och bom..
Citera
2017-05-20, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om det bara hade handlat om “negativa sidor” och inte misshandel, då skulle jag ha haft större förståelse för blundningen. Men att låta sig misshandlas för att få vara tillsammans med någon låter väldigt nedbrutande. Så gör ingen normalfuntad sund människa.

Det handlar inte om barnslighet. Att misshandla någon är inte “barnsligt”. Det är bara rent utsagt kriminellt. Och moraliskt förkastligt.

Något har gått snett för båda av dessa individer. Nu är den ene död och den andre kanske kommer att tillbringa en stor del av sin unga vuxenhet bakom lås och bom..

Du skriver "låter väldigt nedbrytande" o ja, det ÄR det o därav stannar man kvar, för man som person bryts ner vartefter. Vilket tar bort det du skriver om "normalfuntad sund människa"!

Säger inte att det var så för Tova, men det var så för mig o många andra, som misshandlats psykiskt. Inte samma sak som fysisk misshandel, men på många sätt svårare att förklara för andra, då ärren inte syns på utsidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in