Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Högst sannolikt för hur skall kunna försvara en sons tillkortakommanden som slutligen ledde till mord på en ung flicka som varit flickvän under många år. De har nog sina samvetskval att bearbeta utan att de inte känner och vill visa respekt för offret, de gör de med säkerhet

Det är tyvärr många förlorare i ett sådant scenario där en ung tös tas av daga, man skall inte hata föräldrarna, man skall hata vårt samhälle som är så släpphänt att ungdomar får göra som de vill, leva på bidrag, fisa i soffan hela dagen, inga krav alls, ingen respekt alls.. bara min mobil funkar så är allt frid o fröjd. Samhället måste vakna på många plan.

Det är ju två familjer i kris nu (klart hur Blyfas familjesituation ser ut, men en mamma har han ju enligt Facebook iaf). Det är alltid svårt att hantera ens barns fel och brister och detta måste ju vara allra svårast just för att omgivningen också dömer föräldrarna hårt. Man "vill" ju tro att en riktigt eländig uppväxt ligger bakom Billys beteende, men vem vet...tänk om familjen varit något av en helt vanlig familj, det betyder att detta kan hända oss alla. Frågorna tråden väcker är, hur hindrar vi våra barn ifrån att bli mördare och våra döttrar att bli ihjälslagna av sin pojkvän. Lära dem rätt och fel och att vara rädda om sig är enkelt i teorin, men...vore det så lätt alltid skulle väl sånt här inte hända?
Citera
2017-05-18, 15:46
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louisepettersson
Menar att han kanske har slagit henne medvetslös och därefter ringt och beställt mordet?

Hur vanligt förekommande tror du det är?
Citera
2017-05-18, 15:47
Medlem
Citat:
Går väl bara spekulera i detta läge med?

Spekulationerna får ju gärna bygga på någon slags rimlighet, dvs ha lite fakta bakom sig. Och fakta är att Billy misshandlat henne tidigare och sånt upprepas ofta. Vi vet inte ens om Tova nyttjade hasch, så den spekulationen är lika fruktbar som den att en björn skulle anfallit och dödat henne. Hade det hittats björnspår hade teorin varit relevant, men så är inte fallet nu.
Citera
2017-05-18, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är ju två familjer i kris nu (klart hur Blyfas familjesituation ser ut, men en mamma har han ju enligt Facebook iaf). Det är alltid svårt att hantera ens barns fel och brister och detta måste ju vara allra svårast just för att omgivningen också dömer föräldrarna hårt. Man "vill" ju tro att en riktigt eländig uppväxt ligger bakom Billys beteende, men vem vet...tänk om familjen varit något av en helt vanlig familj, det betyder att detta kan hända oss alla. Frågorna tråden väcker är, hur hindrar vi våra barn ifrån att bli mördare och våra döttrar att bli ihjälslagna av sin pojkvän. Lära dem rätt och fel och att vara rädda om sig är enkelt i teorin, men...vore det så lätt alltid skulle väl sånt här inte hända?
Bra frågor, önskar man hade dom svaren. Ibland vill man tro att man fixar det då man lekt själv men
man upptäcker att det kommer nya lekar och att man aldrig kan tvinga något att inte gilla en annan person eller att gilla en annan person.
Citera
2017-05-18, 15:53
Medlem
Citat:
Kan ennmedhjälpare finnas för att flytta kroppen från härden? Den anhörige som han var hos på söndagen, varför har inte h*n suttit häktat? Kan ju lika gärna ha varit beställt mord, och att GM bara har avtrubbat T?

Mm funderar på om det är pappan som denne anhörige är, åkte denne ut till gården och hämtade Billy på natten?
Men konstigt om pappan vore lika korkad och inte kom på bättre plats att dumpa på.
Tänkte eftersom Billy frågade kompisar om skjuts från den anhörige till gården på Söndagen vilket han inte borde behövt om han kört själv på natten?
Citera
2017-05-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Man får inte döma föräldrarna för var individ och i denna ålder har ett ansvar. Föräldrarna i styckningen Norrbotten var högproduktiva, hade omdöme men en son ville inte vara med om man säger så. Massor av samhällsinsatser falerade för de enligt min mening bara stärkte positionen att.. jag gör som jag vill..inga krav alls.. och det gick käpprätt åt helvete.
Nu har det inte bäring i detta fall antar jag men trenden finns, jag gör som jag vill, bidragen kommer ändå.. det måste brytas för unga, ansvarstagande och arbete måste vara prio ett.
Citera
2017-05-18, 16:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Menar att han kanske har slagit henne medvetslös och därefter ringt och beställt mordet?

Jag tror du sett för många filmer och tv-deckare. Inte många småkriminella har någon de bara kan ringa si så där när de behöver få en person avrättad. Det här är inte maffian eller Rinkeby.
Citera
2017-05-18, 16:04
Medlem
Gizurs avatar
Billy har redogjort för sin Advokat vad han gjort under den tid som Tove dödats där han själv inte har något med det att göra, en historia som väl bör ha lämnats vid häktningsförhandlingen. Kommer den bli offentlig snart eller dröjer det till rättegången?

Vore intressant att höra den storyn. Den bör väl vara att han inte har någon aning om vad som har hänt utan det råkar bara vara en tillfällighet att exflickvännen som han anmälts för misshandel av försvinner vid gården han bor på och hittas dödad i närheten. Skulle också vara intressant om han håller fast vid att Tova tog en taxi från gården, vilket han ska ha sagt till Tovas pappa.
Citera
2017-05-18, 16:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Billy har redogjort för sin Advokat vad han gjort under den tid som Tove dödats där han själv inte har något med det att göra, en historia som väl bör ha lämnats vid häktningsförhandlingen. Kommer den bli offentlig snart eller dröjer det till rättegången?

Vore intressant att höra den storyn. Den bör väl vara att han inte har någon aning om vad som har hänt utan det råkar bara vara en tillfällighet att exflickvännen som han anmälts för misshandel av försvinner vid gården han bor på och hittas dödad i närheten. Skulle också vara intressant om han håller fast vid att Tova tog en taxi från gården, vilket han ska ha sagt till Tovas pappa.

Det brukar komma fram först i FUP:en som vi får tillgång vid ett eventuellt åtal. Men en polisläcka kan så klart avslöja den. Däremot brukar inte advokaten säga något.
Citera
2017-05-18, 16:08
Osäker på om detta varit uppe tidigare. Detta skrevs för 3 timmar sedan:
https://imgur.com/LQVAClQ

Citat:
Ursprungligen postat av Fr*drik
Kan alla bara ta ett djupt andetag å försöka använda grötklumpen ni har innanför pannbenet tills ni vet vad som hände Tova i lördags natt så vore det bra, ni skämmer bara ut er med era påhopp..

Citat:
Ursprungligen postat av Annan
Jag tror att människor är så chockade och skrämda av vad som hänt. För sannerligen har ju något hänt och detta som har "hänt" är inget i stil med att ens mormor har brutit lårbenshalsen. En flicka har avlidit. Hon har BRAGTS om livet. Ni var de som senast sågs med henne, enligt det som skrivs och tros. Så kan också du försöka förstå varför människor är arga, skrämda och rädda? Det är sjukt overkligt och jag hade hoppats att du skulle skriva något i stil med att det är tragiskt och så fruktansvärt hemskt. Istället känner DU dig plågad? Jag tror inte att du känner dig mer plågad än vad Tovas familj gör. Du får nog helt enkelt vänta med att få må bra tills sanningen trätt fram och bevis finns att ni inte hade något med det att göra. För just nu ser det verkligen inte ut som så tyvärr.. Men jag HOPPAS verkligen att du inte hade något med det att göra, det gör jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Fr*drik
Det är väl självklart att jag är ledsen och att det som hänt är sjukt hemskt jag fattar fortfarande ingenting.. Men det finns ingen som ens sett oss tre tillsammans med tova den kvällen, det är en omöjlighet och det finns vittnen för det. Bara jävla skitprat allting. Vänta tills det är klart hur det har gått till innan ni dömer. Vila i frid Tova du förtjänade verkligen inte dehär och tankar går till dina nära

Vad jag hört hitills har dom två frisläppta killarna starkt alibi och det är inga större misstankar mot dem i nuläget.
Senast redigerad av alkomannen 2017-05-18 kl. 16:51.
Citera
2017-05-18, 16:14
Medlem
Loliizhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alkomannen
Osäker på om detta varit uppe tidigare. Detta skrevs för 3 timmar sedan:
https://imgur.com/LQVAClQ
Hur hittar du det? När jag går in på Fredrik Hedmans sida är den sista uppdateringen 14 Mars.
Citera
2017-05-18, 16:15
Citat:
Ursprungligen postat av Loliizh
Hur hittar du det? När jag går in på Fr*drik H*dmans sida är den sista uppdateringen 14 Mars.

"Delas med Fr*driks vänners vänner"
Jag har gemensamma vänner med honom helt enkelt och kan därför se det här inlägget.

Du borde maskera namnet lite.
Senast redigerad av alkomannen 2017-05-18 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in