Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Vart hade de lagt henne, om de hade hjälpt till då?

Ja det kan man undra men inte nedanför huset. Då hade man väl kört kroppen någon annan stans ? Tycker det hela visar att han inte haft deras hjälp jag blir väldigt förvånad om det kommer fram att dom varit delaktiga i det. För tror Billy la henne där för han va så desperat för han visste att pappan skulle börja leta ganska omgående. Han va så jävla rädd att vara kvar själv i huset om pappan skulle komma för han vet att han blivit både blå och grön därför drog han hem till föräldrarnas gård. Är vad jag tror men alla tror vi olika😜
Citera
2017-05-20, 01:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du skriver "låter väldigt nedbrytande" o ja, det ÄR det o därav stannar man kvar, för man som person bryts ner vartefter. Vilket tar bort det du skriver om "normalfuntad sund människa"!

Säger inte att det var så för Tova, men det var så för mig o många andra, som misshandlats psykiskt. Inte samma sak som fysisk misshandel, men på många sätt svårare att förklara för andra, då ärren inte syns på utsidan.

Vi vet förstås inte mycket om hur det var i Tovas förhållande med Billy mer än att det som framkommit i pressen om att förhållandet varit mycket destruktivt.

Citat:
Nära vänner till Tova har beskrivit relationen som "oerhört destruktiv" och menade att expojkvännen försökte styra hennes liv.
– Han var så svartsjuk så det fanns inte. Manipulativ och ville inte att hon skulle ha någonting att göra med någon annan än han, sa Maria Hällström tidigare till Expressen
.
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sa-forsokte-misstankte-mordaren-gomma-tova/

En förklaringsmodell på hur en misshandlad kvinna kan "acceptera" att bli verbalt/fysiskt misshandlad:

Citat:
Under fas två i normaliseringsprocessen börjar gränserna flyttas fram och suddas ut inom förhållandet. Sådant som inte skulle varit möjligt i början av förhållandet börjar nu upplevas som normalt. Att mannen slår kvinnan, eller att han ständigt kritiserar hennes vikt och klädsel är saker som skulle ha varit omöjligt för mannen att göra i början av förhållandet. Kvinnan hade förmodligen lämnat honom om han betett sig så pass illa alldeles i början av relationen. Men nu har alltså gränserna för vad som är okej flyttats.
http://www.varningstecken.n.nu/normaliseringsprocessen
Senast redigerad av notknapparen 2017-05-20 kl. 02:09.
Citera
2017-05-20, 01:58
Medlem
Lite trist att inte ha varit med i diskussionen och fått svarat på en del frågor från start, hade ett FB konto men reggat på någon gammal mail som jag inte minns och inte fått svara på 3 dagar med nytt konto, hur som.

Hela grejen är oerhört tragisk och har snurrat i huvudet hela veckan.
Jag är själv uppvuxen och har bott i samhället Forsa från 1-19 års ålder och skulle påstå att jag kan byn utan och innan mer eller mindre.

Nu minns jag knappt vad jag hade velat svara på osv men det har spekulerat mycket i hurvida gården ligger helt ödsligt, på vischan osv.
Forsa är ett samhälle strax utanför Hudiksvall, ca 10min med bil.
Gården detta inträffat på ligger i anslutning till Fränögården där jag under låg och mellanstadiet hade en del skolavslutningar, en gammal "Hälsingegård". Fränögården ligger efter samma avsticksväg som gården dådet skett på. Det finns andra boende i området även om gården ligger lite avskiljt.

Det har även spekulerats i att man inte kan ta sig från gården utan bil osv och att man inte kan ta sig till "civilisationen", fel i min bok, det är absolut gångavstånd in till Forsas "centrum", skulle tippa en promenad på 25min ca. I Forsa går bussar i princip en gång i timmen in till Hudiksvall och lika ofta mot Näsviken som är samhället där festen ska ha varit, Näsviken ligger ca 15min med bil från Hudiksvall. Åker man bil är det max 3 min till Billys gård från Forsas centrum.

Det är dock som nämnts innan relativt vanligt att man får skjuts hit och dit under helger speciellt, det finns alltid en "kompis kompis som är ute och kör" så att säga och tycker mest det är kul att åka bil och skjutsar folk för kul skull, åtminstone var det så under min krogperiod här.

Det som förbryllar mig lite är att ingen verkar hört något, jag menar om Tova skrikit på hjälp en sen natt/tidig morgon hade någon garanterat hört det då det hade ekat över sjön och hört till boende in mot vägen, i avfarten in mot Fränögården och Billys gård bor tex en man/familj som kränger fälgar och däck. Hon måste blivit överrumplad på något sätt och det hela måste ha gått fort.

Storsjön som den heter är en relativt stor sjö för övrigt men det finns boende runt om hela sjön mer eller mindre, den är dock rätt så långsmal.

Läst så otroligt mycket skit om "bybor hit och bybor dit" "norrlänningar" bla bla, WT osv osv.
Känns som att de som kommer med dessa kommentarer är mer inskränkta än de dom beskriver då de uppenbarligen inte besökt en mindre ort och sett hur det är.
Klart det finns epakillar och volvoraggare men det gör det i hela sverige i alla mindre byar och orter.
Varför en sådan här händelse skakar om är för att bygden är liten och det är lite "alla känner alla" grejen absolut, även om man inte känner alla så har mer eller mindre alla någon som känner någon mer.
Flyttade ifrån Hudik när jag var dryga 20 men återvände hit i somras ca 10 år senare, kusliga är att jag samma dag detta inträffade var med och budade på ett hus ca 1km från platsen efter samma väg.
Och normalt sett är allt väldigt gemytligt och vänligt här i krokarna, DOCK ska det sägas att det florerar oerhört mycket droger i stan sett till storleken på stan, varför vet jag inte men antagligen för att unga är understimulerade här.
Senast redigerad av rud33z 2017-05-20 kl. 02:42.
Citera
2017-05-20, 02:21
Medlem
Browndawgs avatar
Okej. Tack för förtydligande med avstånden. Hjälper att få en bättre blick på hur lätt/svårt det är att åka runt där.
Citera
2017-05-20, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastitest
Ja det kan man undra men inte nedanför huset. Då hade man väl kört kroppen någon annan stans ? Tycker det hela visar att han inte haft deras hjälp jag blir väldigt förvånad om det kommer fram att dom varit delaktiga i det. För tror Billy la henne där för han va så desperat för han visste att pappan skulle börja leta ganska omgående. Han va så jävla rädd att vara kvar själv i huset om pappan skulle komma för han vet att han blivit både blå och grön därför drog han hem till föräldrarnas gård. Är vad jag tror men alla tror vi olika😜

Tänk på att du ser det med en utomståendes ögon.
Min erfarenhet är att om det är fler inblandade påträffas offret närmare brottsplatsen. Är det en person inblandad brukar den ta god tid på sig för att frakta bort offret för att ,enligt denne, hitta en optimal dumpningsplats.
Sedan är ju beteendet olika för mellan person eller personer beroende på att hjärnan funkar olika i detta pressade läge.
Citera
2017-05-20, 03:20
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Min erfarenhet är att om det är fler inblandade påträffas offret närmare brottsplatsen. Är det en person inblandad brukar den ta god tid på sig för att frakta bort offret för att ,enligt denne, hitta en optimal dumpningsplats.
Sedan är ju beteendet olika för mellan person eller personer beroende på att hjärnan funkar olika i detta pressade läge.
Oavsett om man var 1 eller 3 borde man väl klara av att sätta sig i båten och dumpa kroppen lite längre ut. Jag tror han gjorde det själv och var rejält full och benzad. Det är mycket möjligt att han inte minns någonting.
Citera
2017-05-20, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Oavsett om man var 1 eller 3 borde man väl klara av att sätta sig i båten och dumpa kroppen lite längre ut. Jag tror han gjorde det själv och var rejält full och benzad. Det är mycket möjligt att han inte minns någonting.

Du ser det också ifrån en utomståendes ögon. Det är inte lika lätt när personen eller personerna står med ett lik på halsen och paniken drar i nackhåren.
Av vad som har framkommit är det svårt att bedöma hur många GM som varit inblandade. Om det varit en GM, brukar det göras försök till att gömma undan eller dumpa kroppen någonstans.

Hittills verkar inget ha framkommit som pekar åt något håll, om det är en eller flera inblandade.
Citera
2017-05-20, 04:21
Medlem
Citat:
Du skriver "låter väldigt nedbrytande" o ja, det ÄR det o därav stannar man kvar, för man som person bryts ner vartefter. Vilket tar bort det du skriver om "normalfuntad sund människa"!

Säger inte att det var så för Tova, men det var så för mig o många andra, som misshandlats psykiskt. Inte samma sak som fysisk misshandel, men på många sätt svårare att förklara för andra, då ärren inte syns på utsidan.

Jag har själv upplevt ett liknande förhållande som Tova i unga år. Svartsjuka och misshandel, både verbal och fysisk sådan blev vardagsmat. I början av förhållandet så blev man smickrad av hans svartsjuka, vad han måste älska mig. Sakta men säkert så försvann vännerna utan att jag märkte det. Första gången han slog mig så var han onykter och dagen efter full av ånger. Jag förlät han. Sen följde det några år av misshandel. Tyckte inte jag var värd något. Många år efter att jag hade tagit mig ur förhållandet så hade jag väldigt dålig självkänsla och utsatte mig för situationer som jag ALDRIG skulle utsätta mig för idag.
Citera
2017-05-20, 06:08
Medlem
kardashanarsels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62

Han har inget körkort
Citera
2017-05-20, 07:00
Medlem
** Det är väl självklart att jag är ledsen och att det som hänt är sjukt hemskt jag fattar fortfarande ingenting.. Men det finns ingen som ens sett oss tre tillsammans med tova den kvällen, det är en omöjlighet och det finns vittnen för det. Bara jävla skitprat allting. Vänta tills det är klart hur det har gått till innan ni dömer. Vila i frid Tova du förtjänade verkligen inte dehär och tankar går till dina nära ** skriven på J*mmys fb sida.
Citera
2017-05-20, 07:14
Medlem
Har läst hela tråden

Varför lämnas tanken om alternativa gärningsmän?
Kan tänka mej att polisen gör en inre spaning över "freaks" , tidigare misstankta och dömda personer.
Kan ju finnas andra i "knarkkretsen" som vet något.

När kommer de andra 2 misstänkta hem till gården?
Crusing brukar ju hålla på hela natten och fram till morgonen.
Var de andra 2 nyktra på natten?

Om de misstänkta har hjälpt på något sätt att dölja eller ej tala om för polisen angående Tova anser jag att de måste vara 2 otroligt rädda mönniskor på snudd till patetiskt fega eller så är dom så är dom lågbegåvad
Citera
2017-05-20, 08:22
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Om man inte gör ett ganska avancerat arbete så kommer kroppen att flyta i land någonstans ganska snart i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in