Citat:
Ursprungligen postat av
litenpanda
Precis. Har för mig att det var i Mars 2017 som han blev polisanmäld av föräldrarna. Jag kommenterade i ovan citerat inlägg att det verkar rimligt att hon ungefär vid den tidpunkten började frukta för sitt liv.
Han kan ha sagt något i stil med "om du lämnar mig, vill jag inte leva längre" och hon kan ha tolkat det, helt rätt, att han är benägen att döda, både sig själv och andra. Då började hon skiva, för att kunna hålla ordning på alla obehagliga tankar......
Det blir spekulationer, såklart, men att åklagaren läst ut ett dödshot av något slag i dagboken, talar för att relationen blivit sjuk, galen. Hans liv är på ett sluttande plan, hennes är på entusiastiskt uppåtgående, student och hela världen är vidöppen....
Hon ville lämna relationen, han ville dö för den. Hon försöker förmodligen prata honom bort från tankarna, kanske den kvällen innan hon ska till sina studentpolare och festa, men han är så fast, långt nere, att det slutar med katastrofen.....
Hur hon dött, kommer nog att bli riktigt knepigt att reda ut, om MGM vägrar att säga som det var. Det kan bli ett riktigt uppmärksammat rättsfall, det kan också bli rakt på sak, allt beror på vad utredarna har för tekniska underlag.