Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det verkar inte bättre än att det handlar om en (obs hobbypsykoanalys) mycket självisk, svartsjuk, kontrollerande, besatt, aggressiv och eventuellt självhatande individ som låtsasmedicinerar med piller och sprit i kombination.

Man vet ju inte hur länge han levt på detta sätt men jag kan tänka mig att det har mixtrat rejält med hans hjärna.

Ingen tidning visar någon sc-bild. Du kommer förmodligen kunna se den i FUP:en som lär släppas om 6 mån ca.

Va e de för piller han gått på/experimenterat med?
Citera
2017-05-17, 22:19
Medlem
Browndawgs avatar
Åklagaren sa precis på tv4 nyheterna att han tror sig ha nog mycket för att häkta den misstänka för mord på sannolika skäl. Alltså den högre misstankenivån.
Citera
2017-05-17, 22:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Fått ett pm och som vanligt får ni själva avgöra sanningshalten:

Citat:
Hej!
Kan inte posta i tråden om det misstänkta mordet på Tova pga nytt flashbackkonto. Postar till dig eftersom jag ser att andra hade skickat PM till dig. Lite kuriosa om Blyfa. Vet inte om följande tider gäller dag eller natt eftersom det inte framgår på Spotify, men skulle tippa på dagtid. Blyfa har iaf på lördagen klockan 4:15 lagt till låten Tårarna i halsen av Tjuvjakt i två olika spellistor på Spotify. Tror att han identifierar sig med låttexten. Tova la till låtar i en egen spellista kl 3:34 och 3:54 på lördagen. Det kanske kan hjälpa en framtida tidslinje i tråden.

Sen har blyfa ett konto på kiwi.qa där han har fått en fråga om han är förhållande-typen eller singel-typen varpå han svarar "Förhållanden trots alla misslyckanden", för 10 månader sedan.

Sen undrar jag om det inte går att få fram någon som har tillgång till Blyfas instagramkonto? Vill se vad som finns där.
Citera
2017-05-17, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Måste vara 100 inlägg nu om vad som kan räknas som tillhygge eller inte.

På en video jag såg med åklagaren frågade en reporter
"Har vapen använts i mordet?"
Åklagaren: Nej inget vapen.
Reporter: Tillhygge då?
Åklagaren: Ja, tillhygge.

Alltså har han använt något annat än sin kropp annars hade svaret på frågan varit nej.

Kan vara vad som helst. En jävla sko om ni vill. Men dom var och dök efter något i sjön dagen efter hon hittats och vi i tråden utgick då i från att dom letar efter mordvapnet. Eller tillhygget.

Kan vi skippa diskussionen om vad som är ett tillhygge nu måntro? Finns andra trådar för det.

jepp tycker samma. undra hur många här som vankat i en cell o varit på pressande förhör, verkar inte många när man ser vad dom totar ihop------------
Citera
2017-05-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Åklagaren sa precis på tv4 nyheterna att han tror sig ha nog mycket för att häkta den misstänka för mord på sannolika skäl. Alltså den högre misstankenivån.

Kan bli världsrekord om väcker åtal denna vecka.
Citera
2017-05-17, 22:23
Medlem
Nu sjunger pojkarna, iaf två av dem så de släpps och häktas ej, ganska väntat scenario för vem vill vara häktad mördare om man inte är det. Nu tror jag de kan haft fingrar i syltburken utan att vara baneman men kanske omedvetet hjälpt eller dolt vad som inträffat initialt vilket gett länsman misstankar med all rätt, de plockas in.

Länsman har sannolikt väldigt gott på fötterna trots att de långtifrån har alla teknisk material ens har hunnit påbörja analys hos SKL, det blir lite mer grova sakerna som ger bild av händelsen, plats, offer, MGM, iakttagelser, signaleringslistor, möjligt påträffat mordvapen (tillhygge) mm.
Då blir det häktning och knappast en utredningshäktning på en vecka, här får nog rätten klart för sig att det behövs betydligt längre tid, 14 dagar inledningsvis som vanligt och säkert utökas efterhand till månad för månad då det strömmar in analyser från SKL som är ytterst besvärande för MGM.

Mördaren är nu inom lås o bom, hur ev. medhjälp i städning kan finnas är höljt i dunkel.
Mycket stor respekt till föräldrar som agerar/reagerar när ens barn inte hör av sig som lovat, samma respekt till polismyndigheten som förstod att här var det inte alls normalt.

Det räddade inte flickans liv, det gjorde inte heller i Lisa H’s liv men jag tror att just detta agerande av föräldrar och polis räddar liv och kanske gjort det, det vet vi inte man att bry sig är en bra början.
Citera
2017-05-17, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av werdo

finns väl inget datum än, kan ta länge---------har du bråttom
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Va e de för piller han gått på/experimenterat med?
Det vet jag inte.
Stod i Expressen bl a:

- Jag vet att han köpte massa sprit och piller dagen innan mordet, säger en nära anhörig.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo

Det är inte möjligt. Obduktionsprotokollet med prover rörande kroppen och all teknisk analys tar månader att få fram. Sedan ska Billy förhöras ett antal gånger. Ett halvår låter rimligt.
Citera
2017-05-17, 22:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Fått ett pm och som vanligt får ni själva avgöra sanningshalten:

Var befann sig de här två personerna vid de nämnda tiderna?

Observera att en korrekt tolkning av tidsangivelserna innebär natten mellan fredag och lördag.
Citera
2017-05-17, 22:25
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.P
Om man mördat ngn så skriver man inte dagen efter: jävla skitliv, som om jag inte hade nog prob.. Det här tar priset... Om man inte i panik planerar att ha en story innan hon hittas.
Sen är det också konstigt att han vill sms:a pappan och vill ha pengar för en fönsterruta om han vet att han mördat pappans dotter.
Känns ju som att han inte skulle vilja kontakta fadern igen direkt.. Är man svartsjuk o älskar ngn och råkat döda denne är man nog helt förstörd och ångerfull dagen efter. Så antingen är det inte han eller så är han riktigt sjuk i huvvet!

Skulle satsa en stor peng på att han är sjuk i huvvet. Mördar man sitt ex är man väl inte helt i balans, iaf i sådan obalans att man kan snappa något lustigt dagen efter.
Citera
2017-05-17, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nu sjunger pojkarna, iaf två av dem så de släpps och häktas ej, ganska väntat scenario för vem vill vara häktad mördare om man inte är det. Nu tror jag de kan haft fingrar i syltburken utan att vara baneman men kanske omedvetet hjälpt eller dolt vad som inträffat initialt vilket gett länsman misstankar med all rätt, de plockas in.

Länsman har sannolikt väldigt gott på fötterna trots att de långtifrån har alla teknisk material ens har hunnit påbörja analys hos SKL, det blir lite mer grova sakerna som ger bild av händelsen, plats, offer, MGM, iakttagelser, signaleringslistor, möjligt påträffat mordvapen (tillhygge) mm.
Då blir det häktning och knappast en utredningshäktning på en vecka, här får nog rätten klart för sig att det behövs betydligt längre tid, 14 dagar inledningsvis som vanligt och säkert utökas efterhand till månad för månad då det strömmar in analyser från SKL som är ytterst besvärande för MGM.

Mördaren är nu inom lås o bom, hur ev. medhjälp i städning kan finnas är höljt i dunkel.
Mycket stor respekt till föräldrar som agerar/reagerar när ens barn inte hör av sig som lovat, samma respekt till polismyndigheten som förstod att här var det inte alls normalt.

Det räddade inte flickans liv, det gjorde inte heller i Lisa H’s liv men jag tror att just detta agerande av föräldrar och polis räddar liv och kanske gjort det, det vet vi inte man att bry sig är en bra början.
sjunga gjorde dom redan igår........sluta läs tidningarna av förvirrade reportrar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in