2017-05-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
De avfördes från utredningen efter att de och deras familjer också behandlats rättsvidrigt.

Telefoner avlyssnades bl a.
De borde också vara berättigade till skadestånd, tycker jag.
Citera
2017-05-19, 22:43
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Det känns så ologiskt att kroppen skulle ha flyttats. Om någon velat glömma kroppen har det räckt med att dumpa den inre i snåren, inte dra den ännu längre till lastpallen. Det är ju idioti att tro att den skulle ha flyttats.

Jag är benägen att hålla med dig avseende detta att kroppen förmodligen inte har flyttats. Jag har dock ej all dokumentation i målet för att kunna hävda det, därför låter jag den frågan stå öppen. Men, som sagt, även jag tror att kroppen inte har flyttats.

Ett tänkbart scenario skulle kunna vara att Kevin har blivit jagad och i jakten hamnat på flera olika ställen, varför spår av honom har hittats just i anslutning till de olika platserna.

Men, jag tror alltså att döden inträffade där han hittades.
Citera
2017-05-19, 22:44
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Jävla idiot!
Jag känner Kevins anhöriga.

Hur mkt killarna plågades under förhören gör dom inte oskyldiga! Fatta det!

Du måste ändå lida av någon allvarligare åkomma i de högre regionerna. Kanske dags att ta en paus från tråden?

F.ö. är det väl så att oavsett hur väl du känner Kevins anhöriga, så säger just det faktumet absolut ingenting om brödernas eventuella skuld / oskuld.
Citera
2017-05-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det där är det kusligaste av allt. Efter att ha visat var skadorna på Kevins hals var och efter att ha pressat C att erkänna, och misslyckats med det ("man kan inte berätta om saker man inte sett!" säger C) får femårige R vistas i enrum med självaste Sandberg. Det filmas inte men R påstås ändå ha erkänt att det var C. C får aldrig bemöta anklagelsen.
R kan visst ha berättat helt nya och fantasifulla saker, men att han skulle ha berättat om hur mordet på Kevin gick till är mer än osannolikt.

Jag vänder mig lite mot ordvalet. Om R säger att det var C som gjorde det så är det inte ett erkännande utan ett utpekande. Bara för formen. När förekommer ordet "erkänna" första gången i detta specifika sammanhang? Vem planterar ordet? Finns det ett syfte med det?
Citera
2017-05-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Hur får du då ihop att Robin säger knivmord osv, och inte nämner nånting om strypning? Inse fakta, de är oskyldiga.

Du missar poängen. Pappan är och fiskar med sin son eller så leker alla barnen på gården. Under tiden mördas Kevin, barnen är alltså inte vid vattnet när detta händer enligt dokumentären. Pappan får veta att barnet sagt att han sett mordet, dagar senare. Pappan kör in sonen till polisen... VARFÖR I HELVETE DÅ? Dom har ju varit och fiskat, eller hade dom inte det?

Polisen anser familjen vara icke trovärdig och förhör den gästande familjen och den 10 åriga sonen som varit på middag hemma hos familjen. Deras berättelse ger bröderna alibi. Detta sker alltså först efter polisen anser familjen vara icke trovärdig.

Sen är cirkusen igång på allvar, och nu 19 år senare ska man (med all rätt kritisera) förhörsmetoderna! Men man viger inget intresse i det jag skriver ovan.. Inte undra på att det blev kakadua av hela skiten, farsan i familjen lyckas ju finta bort sig själv långt innan cirkusen är igång, och även övriga inblandade!!
Citera
2017-05-19, 22:51
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxl
Du missar poängen. Pappan är och fiskar med sin son eller så leker alla barnen på gården. Under tiden mördas Kevin, barnen är alltså inte vid vattnet när detta händer enligt dokumentären. Pappan får veta att barnet sagt att han sett mordet, dagar senare. Pappan kör in sonen till polisen... VARFÖR I HELVETE DÅ? Dom har ju varit och fiskat, eller hade dom inte det?

Polisen anser familjen vara icke trovärdig och förhör den gästande familjen och den 10 åriga sonen som varit på middag hemma hos familjen. Deras berättelse ger bröderna alibi. Detta sker alltså först efter polisen anser familjen vara icke trovärdig.

Sen är cirkusen igång på allvar, och nu 19 år senare ska man (med all rätt kritisera) förhörsmetoderna! Men man viger inget intresse i det jag skriver ovan.. Inte undra på att det blev kakadua av hela skiten, farsan i familjen lyckas ju finta bort sig själv långt innan cirkusen är igång, och även övriga inblandade!!

Jag har sagt det tidigare ikväll men jag säger igen eftersom du vägrar lyssna. När Robin börjar yra om knivmordet vet inte Weine och styvmamman om NÄR Kevin mördades och VAD han dog av. Dom kan alltså inte bedöma hur uppåt väggarna fel det Robin berättar om är.

Det kan dock polisen. Dom sitter inne på alla fakta som motsäger Robins fantasier men väljer ändå att fortsätta förhöra bröderna. DET ÄR DET HELA DETTA JUSTITIEMORD HANDLAR OM.
Citera
2017-05-19, 22:54
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxl

Jag kan hålla med om att pappans agerande inte är rationellt. Och visst skulle han kunna tillskrivas ett ansvar, i egenskap av förmyndare. Men, det som är betydligt grövre fel, om inte ett brott i sig, är att det har begåtts enorma överträdelser i myndighetsutövandet vad gäller det specifika fallet. Frågan jag ställer mig - hur mycket kan man lita på det svenska rättsväsendet och de rättsvårdande myndigheterna, egentligen?
Citera
2017-05-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Hur får du då ihop att Robin säger knivmord osv, och inte nämner nånting om strypning? Inse fakta, de är oskyldiga.

Vad vet vi han kanske sa något mer till föräldrarna? Och om de nu hade haft koll på ungarna hela tiden så hade de aldrig behövt åkt in till polisen en vecka efter för att Robin sett nåt.. Eller hur?
Citera
2017-05-19, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4-ever49ers
Pappan åkte inte in till Polisen för att R sett mordet utan för att C sett några äldre barn prata med Kevin.
Det är på vägen till Polisen som R börjar fatta att man får väldigt mycket uppmärksamhet om man pratar om Kevin. Det är då han börjar prata om att han sett Kevin knivmördas.

I detta skede vet föräldrarna inget om hur eller när Kevin dött.
Att de har ett alibi för tidpunkten för mordet och att R alltså inte kan ha bevittnat det framkommer senare.

Du förklarar det bra, för - i tråden - cirka 500e gången på tre veckor.

(Troll-argumenten borde sinat redan men det tillkommer hela tiden nya konton med en enda agenda.)

I övrigt måste det kommit som en fruktansvärd chock för familjen att småbarnen, efter månaders förhör som vittnen, plötsligt var misstänkta.

Allt "tack vare" charlatanen SÅC, som såg på dem att de hade mer att berätta.

Precis som han såg på Emma att hon ljög om mordet på sina barn:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/x6Wzn/blev-utdomd-av-christianson-kandes-fruktansvart

Jag är principiellt emot bokbränning, men när det gäller SÅCs pseudovetenskapliga alster är jag beredd att göra ett undantag.
Citera
2017-05-19, 22:58
Medlem
Finns det nåt som pekar mot bröderna? Dom åkte till rättssystemet av en annan anledning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Jag har sagt det tidigare ikväll men jag säger igen eftersom du vägrar lyssna. När Robin börjar yra om knivmordet vet inte Weine och styvmamman om NÄR Kevin mördades och VAD han dog av. Dom kan alltså inte bedöma hur uppåt väggarna fel det Robin berättar om är.

Det kan dock polisen. Dom sitter inne på alla fakta som motsäger Robins fantasier men väljer ändå att fortsätta förhöra bröderna. DET ÄR DET HELA DETTA JUSTITIEMORD HANDLAR OM.

Men snälla du klart alla i den där lilla byn visste när han blivit mördad en vecka efter? Arvika är väl litet?
Citera
Bannlyst
Den där Rolf Sandberg verkar ha varit en riktig fulsnut. Ett sånt ärkeäckel. Självklart försvaras han av psykopaten PilsnerGöran Lambertz. Tolkar för övrig PilsnerGörans bajsnödighet som att bröderna är oskyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in