2017-05-19, 22:59
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hood4life
Finns det nåt som pekar mot bröderna? Dom åkte till rättssystemet av en annan anledning.

Nej, det finns ingen bevisning som binder bröderna till det eventuella dådet.
Citera
2017-05-19, 22:59
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Men snälla du klart alla i den där lilla byn visste när han blivit mördad en vecka efter? Arvika är väl litet?

Du snackar skit. En tidslinje är något som bara polisen har överblick över. Punkt.
Citera
2017-05-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag vänder mig lite mot ordvalet. Om R säger att det var C som gjorde det så är det inte ett erkännande utan ett utpekande. Bara för formen. När förekommer ordet "erkänna" första gången i detta specifika sammanhang? Vem planterar ordet? Finns det ett syfte med det?

Vad är ett "erkännande" för dig?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Du snackar skit. En tidslinje är något som bara polisen har överblick över. Punkt.

Har du inget bättre att komma med? Givetvis måste alla visst om när kevin blev mördad en vecka efter.. tänk lite pojk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxl
Du missar poängen. Pappan är och fiskar med sin son eller så leker alla barnen på gården. Under tiden mördas Kevin, barnen är alltså inte vid vattnet när detta händer enligt dokumentären. Pappan får veta att barnet sagt att han sett mordet, dagar senare. Pappan kör in sonen till polisen... VARFÖR I HELVETE DÅ? Dom har ju varit och fiskat, eller hade dom inte det?

Polisen anser familjen vara icke trovärdig och förhör den gästande familjen och den 10 åriga sonen som varit på middag hemma hos familjen. Deras berättelse ger bröderna alibi. Detta sker alltså först efter polisen anser familjen vara icke trovärdig.

Sen är cirkusen igång på allvar, och nu 19 år senare ska man (med all rätt kritisera) förhörsmetoderna! Men man viger inget intresse i det jag skriver ovan.. Inte undra på att det blev kakadua av hela skiten, farsan i familjen lyckas ju finta bort sig själv långt innan cirkusen är igång, och även övriga inblandade!!

Kan det inte ha varit så att familjen inte visste när på dagen som mordet skedde. De kanske bara visste att Kevin hittats på kvällen, men inget mer. Polisen kanske inte gick ut med mer detaljer än så.
När dog förresten Kevin? Är det fastslaget? Han syntes senast vid 17-tiden och hittades vid 21.
Citera
2017-05-19, 23:03
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Hej, en undran. Visst var dom här äldre barnen mer intressanta för polisen, la mer fokus o på dom men lyckades inte knäcka dom, alltså tog man till plan b (bröderna) trodde man att man kunde sätta åt.
Det verkar av flera anledningar som om det var tvunget att lösas på ett eller annat sätt. Tänker på den täta kontakten som var från regeringshåll och att de ville ha positiva rapporter. När man väl satt klorna i två små pojkar 5 och 7 år så var det bara att klämma till och till sist så fick de ett "erkännande" som tydligen inte finns dokumenterat i dag

Utredningen sköttes extremt illa!!!!

Önskar Robin och Christian med familjer allt gott i framtiden.
Citera
2017-05-19, 23:03
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Har du inget bättre att komma med? Givetvis måste alla visst om när kevin blev mördad en vecka efter.. tänk lite pojk

Vad yrar du om? Han hittades vid 21-tiden. Var och när olika vittnen har sett honom under eftermiddagen är något som enbart polisen känner till. Ingen annan har den överblicken.
Citera
2017-05-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f1refly
Du säger absolut ingenting med det inlägget.

Ingenting märkligt eller misstänksamt har skett på något sett.

Robins pappa (Weine) får höra Robin prata om hur han hade sett Kevin bli mördad genom att någon högg honom i magen med en kniv. Detta är ett av tusen olika scenarion som Robin har sagt ja till. Detta säger Robin ut i luften samtidigt som Weine kör in Christian till polisen, då Christian ska ha sett Kevin med ett par äldre barn och eventuellt kan vara ett vittne.

Pojkarnas alibi framkommer men Sandberg förkastar det utan motivation. Föräldrarna hänger inte riktigt med i svängarna, har personliga problem och är rädda för att förlora vårdnaden. De väljer att gå på polisens linje även om det inte är helt övertygade.

Trist som det verkar ett helt linjärt, förklarligt och mänskligt agerande.

När du inte längre kunde anklaga pojkarna för att vara mördare utan att framstå som en total idiot och rättshaverist började du gå över på mer och mer patetiska sätt att svartmåla familjen. Du griper efter det minsta halmstrå du kan hitta.

Absolut inte det är din tolkning!

Polisens agerande är inte korrekt där är samtliga eniga! Det jag vänder mig mot och som jag menar är att om det nu va så att familjen va och fiskade eller att barnen lekte på gården under tiden för mordet så fattar jag inte vad dom hade in till polisen att göra i första skedet!!
Är du med på resonemanget?

Därav underminerad trovärdighet, vilket hjälper till att sätta barnen i dessa mängder av förhör! Detta talar man givetvis inte om i dokumentären, jag ställer upp en annan synvinkel utifrån konkreta fakta ur dokumentären... Eller har jag fel? Tycker du det är rimligt att jag och min son är och fiskar i Skövde en måndag för att sedan åka in till polisen i ....Falun (i brist på bättre exempel) på tisdagen och berätta att min son bevittnat mordet som hände här i Falun i måndags?
Citera
2017-05-19, 23:06
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Jag vänder mig lite mot ordvalet. Om R säger att det var C som gjorde det så är det inte ett erkännande utan ett utpekande. Bara för formen. När förekommer ordet "erkänna" första gången i detta specifika sammanhang? Vem planterar ordet? Finns det ett syfte med det?

Absolut, håller med. Det presenterades som ett erkännande, men på ett väldigt luddigt lätt:
"De har... berättat det ja" eller något sådant, vid presskonferensen. Senare har Sandberg talat om att när erkännandet väl kom så var de "stenklara" - eller något åt det hållet. Alltså, Sandberg påstod att det tog lite tid men när de väl berättade så var de precisa och detaljerade.
Sandberg måste ha vetat om att han ljög.
Citera
Medlem
Vart var föräldrarna den dagen ? En 4:a åring fick leka själv på gården ? Kevins pappa måste haft starkt alibi ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Kan det inte ha varit så att familjen inte visste när på dagen som mordet skedde. De kanske bara visste att Kevin hittats på kvällen, men inget mer. Polisen kanske inte gick ut med mer detaljer än så.
När dog förresten Kevin? Är det fastslaget? Han syntes senast vid 17-tiden och hittades vid 21.

Skulle så klart hjälpa att ha kännedom om mer exakta tider!
Citera
2017-05-19, 23:08
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxl
Absolut inte det är din tolkning!

Polisens agerande är inte korrekt där är samtliga eniga! Det jag vänder mig mot och som jag menar är att om det nu va så att familjen va och fiskade eller att barnen lekte på gården under tiden för mordet så fattar jag inte vad dom hade in till polisen att göra i första skedet!!
Är du med på resonemanget?

Därav underminerad trovärdighet, vilket hjälper till att sätta barnen i dessa mängder av förhör! Detta talar man givetvis inte om i dokumentären, jag ställer upp en annan synvinkel utifrån konkreta fakta ur dokumentären... Eller har jag fel? Tycker du det är rimligt att jag och min son är och fiskar i Skövde en måndag för att sedan åka in till polisen i ....Falun (i brist på bättre exempel) på tisdagen och berätta att min son bevittnat mordet som hände här i Falun i måndags?

För tredje gången. Dom åkte in till polisen för att C hade sett Kevin med några äldre barn. Det var inte tal om att någon bevittnat något mord när de åkte hemifrån. På vägen dit börjar Robin fabulera. Då hade man alltså redan bestämt sig för att åka till polisen eftersom C sett Kevin med barn som kanske visste mer om vad som hänt, eller var inblandade. När man väl var på väg dit kunde man inte gärna vända om. Resten är historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in