2017-05-19, 22:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Som någon skrev tidigare, hur går de ihop att pappan åker till polisen med Robin som sägs sett mordet? Sen försöker dan trolla fram ett "alibi"?

Han hade den goda smaken att benämna det: »Det verkar som de har alibi«. Väl avvägt påstående.

För övrigt är ditt engagemang fullständigt obegripligt. Vad är du ute efter egentligen?
Citera
2017-05-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Du har fel. Forsman berättar om detta här: https://www.svtplay.se/video/13506987/dokument-inifran-fallet-kevin/dokument-inifran-fallet-kevin-avsnitt-1?start=auto&tab=senaste

Ca 34:45 in. Han säger klart och tydligt att barnpsykolog är med hela tiden.

Ja, det kom i del 3. Men eftersom dokumentären var i tre delar har det inledningsvis saknats viss viktig fakta som istället har upprört många. Det är bara att gå tillbaka i tråden och se hur vissa har skrivit.

Förresten, det handlar inte om att misskreditera. En dokumentär som sänds på SVT och som skapar opinion måste väl tåla att ifrågasättas när den är uppenbart vinklad och utelämnar information i vissa delar?
Senast redigerad av Pynkis 2017-05-19 kl. 22:10.
Citera
2017-05-19, 22:04
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Ja, det kom i del 3. Men eftersom dokumentären var i tre delar har det inledningsvis saknats viss viktig fakta som istället har upprört många. Det är bara att gå tillbaka i tråden och se hur vissa har skrivit.

Förresten, det handlar inte om att misskreditera. En dokumentär som sänds på SVT och som skapar opinion måste väl tåla att ifrågasättas när den är uppenbart vinklad i vissa delar?

Nej? Jag länkar till del 1?
Citera
2017-05-19, 22:07
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:

Förresten, det handlar inte om att misskreditera. En dokumentär som sänds på SVT och som skapar opinion måste väl tåla att ifrågasättas när den är uppenbart vinklad i vissa delar?

Konstigt, jag hade klart för mig redan från program 1 att barnpsykologer närvarade eftersom det nämndes där.
Kan du komma med ett bättre exempel? Ifrågasätta är bra, men bluffa är väl inte så bra?

Varför ljuger trollen?
Citera
2017-05-19, 22:08
Medlem
Igni-ferroques avatar
Ett par reflektioner, någon som vet om det regnade eller blåste mycket dagen eller dagarna före Kevins död? Sedan det här med Rolf Sandberg och det förhör som ej filmades.

Vi har från precis alla håll fått höra att det krävs tid för att bygga förtroende etc etc. Hur troligt är det då att barnet helt plötsligt börjar berätta helt nya saker för en person som mig veterligen inte hållit i särskilt många förhör alls?
Citera
2017-05-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Ett par reflektioner, någon som vet om det regnade eller blåste mycket dagen eller dagarna före Kevins död? Sedan det här med Rolf Sandberg och det förhör som ej filmades.

Vi har från precis alla håll fått höra att det krävs tid för att bygga förtroende etc etc. Hur troligt är det då att barnet helt plötsligt börjar berätta helt nya saker för en person som mig veterligen inte hållit i särskilt många förhör alls?
Inte troligt alls. Det låter som en efterhandskonstruktion. Skulle nu någon information getts som inte blivit filmad håller den garanterad samma bristfälliga kvalitèt som vid tidigare filmade förhör.
Citera
2017-05-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Konstigt, jag hade klart för mig redan från program 1 att barnpsykologer närvarade eftersom det nämndes där.
Kan du komma med ett bättre exempel? Ifrågasätta är bra, men bluffa är väl inte så bra?

Varför ljuger trollen?

Trollen? Då har jag missat det och uppenbarligen många andra också. Nämns socialtjänsten också? Vilken uppfattning får ni om föräldrarnas medverkan utifrån del 1?
Citera
2017-05-19, 22:14
Medlem
Beatass avatar
Citat:

Det har beskrivits som att vädret inte var så bra den sommaren men att just den söndagen var solig och varm.

Har inte hört om det var regnigt eller blåsigt dock.
Citera
2017-05-19, 22:14
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Trollen? Då har jag missat det och uppenbarligen många andra också. Nämns socialtjänsten också? Vilken uppfattning får ni om föräldrarnas medverkan utifrån del 1?

Det finns inga säkra uppgifter om hur många förhör föräldrarna fanns med vid / lyssnade på, och inte. Det enda som är klart är att (styv?)mamman satt med vid flera förhör, vilket visades i dokumentären.
Citera
2017-05-19, 22:15
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:

Det där är det kusligaste av allt. Efter att ha visat var skadorna på Kevins hals var och efter att ha pressat C att erkänna, och misslyckats med det ("man kan inte berätta om saker man inte sett!" säger C) får femårige R vistas i enrum med självaste Sandberg. Det filmas inte men R påstås ändå ha erkänt att det var C. C får aldrig bemöta anklagelsen.
R kan visst ha berättat helt nya och fantasifulla saker, men att han skulle ha berättat om hur mordet på Kevin gick till är mer än osannolikt.
Citera
2017-05-19, 22:16
Medlem
Citat:

Söndagen den 16 augusti då Kevin dog var det typ årets varmaste dag.
Hur vädret var dagarna innan vet jag inte men förmodligen sämre.
Citera
2017-05-19, 22:17
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cxl
Äntligen någon som fattar det uppenbart konstiga i detta!

Robin jiddrar om ett knivmord. Det finns ingen som helst verklighetskoppling. Är det något som är konstigt så är det att polisen fortsatte förhöra bröderna trots att alla deras uppgifter i förhör talar emot fakta i utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in